1 meter regenwoud Albert V. (Fozzy)


Paar foto’s weer. De eerste met de schuifruiten dicht. De andere met de ruiten open. Zijn de vuile ramen niet te zien. Morgen ff poetsen

IMG_5733.jpeg
IMG_5735.jpeg
IMG_5736.jpeg
IMG_5737.jpeg
IMG_5738.jpeg



@NicoleE op die laatste foto de Begonia en Varentje uit dat mislukte project. Zie nu al dat de Begonia zich alweer opricht. Toch kwestie van Licht, Vocht en Warmte denk ik
 
Prachtig en mooi die 2 plantjes. Leuke variatie voor in de meter.
 
Blijft echt heel erg mooi!
Voortaan maar met de ruiten open fotograferen! Ziet er een stuk gedetaileerder uit.
 
Valt het geluid van de kikkers mee in de huiskamer ?
de grote hoor ik nooit. Zijn vermoedelijk vrouwtjes. De kleinste tsjirpen zachtjes. Niet overheersend zoals mn Tricolores deden. Dat was gewoon irritant.
 
Voedertijd. Tegenwoordig doe ik een deel in het Petri schaaltje en een deel strooi ik tussen de planten. Blijven ze ook lekker acfief op zoek. De Zuidzeepalm begint te bloeien. Dus wie weet breid die zichzelf ook wel uit.


IMG_5750.jpeg
IMG_5748.jpeg
IMG_5749.jpeg
IMG_5751.jpeg
 
Proef met droog Sphagnum mos. In een omhulsel van een of andere noot gedrukt een tijd geleden en goed nat gehouden. En zie daar het wordt langzaam aan weer groen. Proef geslaagd. Net als met aquaria moet je wel geduld hebben voor resultaat.

IMG_5823.jpeg
IMG_5825.jpeg
 
Mooi plaatje Albert maar is dat droge mos dan niet echt dood?
Nee, blijkbaar niet. Je koopt het in een grote zak, en als je het maar lang genoeg goed nat en warm houdt en in het licht dan gaat het blijkbaar weer leven. Zullen nog wel sporen van leven pd mos in aanwezig zijn.

Voor mijn nieuwe project heb ik iets groener mos besteld en een zak met mos mixen, dat schijn je nat te moeten maken en dan met een kwast aan te moeten brengen, lekker schilderen over hout enzo. En dat gaat sneller groeien bij de juiste temperatuur en vochtigheid, we gaan het zien.
 
tja als je pluk mos mengt met griekse yoghurt over hout smeert en deze in pastiekzak steekt wat vochtig maken en zak dichtmaken dan zie je nog een week of 6 ook het mos groeien . Misschien is dat op hetzelfde principe ongeveer .....
 

Terug
Bovenaan