1000l zout?


5f9976c43d3a8-20201028_143637.jpg



Sumpje draait mee.. eerste 25 kilo zout zit erin
 
Ziet er goed uit! Kom je zo goed uit met je spreiding? Het is lastig te zien op de foto maar hij lijkt een beetje ver naar links te hangen.
 
Je bent al bijna aan het indraaien. Mooi zo.
Morgen komt nog 2 grote zakken zand (dat is wat er nu in ligt). En 20 kilo steen nog. En bacteriën rotzooi (microbelift. Die stinkende)

Schuimer op me werk . Die neem ik morgen mee..

Ow en een zout dobber (ja..een dobber.. kan weinig fout mee gaan, en een grote dobber is voor mij persoonlijk altijd accuraat gebleken, hoewel ik ook een DD h2ocean refracto meter heb)
 
En het heeft na een hele hoop drama en ellende, een afschuimer..

Er is nog niets af te schuimen dus zal op 30% staan om gewoon ingedraaid te zijn zodra ik hem nodig heb..

Uiteindelijk een deltec 2000i geworden

5f9ae06072a7d-IMG-20201029-WA0046.jpeg
 
Na alle moeite voor de afschuimer is het zonde om hem nu weg te stoppen in de kast, ik zou het deurtje gewoon weg laten. :DD
 
Na alle moeite voor de afschuimer is het zonde om hem nu weg te stoppen in de kast, ik zou het deurtje gewoon weg laten. :DD
Klopt idd 🤣
Tot ie vol met geconcentreerde/gestolde vissenstront zit en stinkt als een riool, dan is het effe minder
 
Nou... Het komt aardig in de buurt..

Ik dacht even spelen met steen..
5f9af87daef1a-20201029_175011.jpg


Halverwege zag ik niks mee.. en ik ken er niet bij.. allemaal ***..

5f9af8bf64e1d-20201029_181124.jpg
 
geweldig project om te volgen dit! En hoe je over de tegenslagen schrijft, ik lach me suf :ROFLMAO: Maar het beloofd echt een prachtig ding te worden zeg!!
 
geweldig project om te volgen dit! En hoe je over de tegenslagen schrijft, ik lach me suf :ROFLMAO: Maar het beloofd echt een prachtig ding te worden zeg!!
Je moet een beetje lol hebben hoor🤣
En dan heb ik hier niet eens geschreven dat ik de lampen niet kon aansturen en op wifi kon zetten
 
:ROFLMAO: Ik weet niet waarom maar er schiet me bij jou een belangrijke wet te binnen; Murphy’s law :help::ROFLMAO:

ik blijf je volgen iig, heel veel succes!
 
Ja hier valt er ook met regelmaat een koraaltje om maar ja vastplakken doe ik niet zo snel want dan kun je ze minder snel even verplaatsen.
 
Ja hier valt er ook met regelmaat een koraaltje om maar ja vastplakken doe ik niet zo snel want dan kun je ze minder snel even verplaatsen.
Dat dus. Me vorige bak had ik een enorme explosie van bubbeltjes alg (die knikkers.. hoe heten die kleren dingen ook alweer.. )

Valonia!.

Maar vooral op 1 steen.. ook toen kon jk gewoon die hele steen doodmaken met kokenwater, bleek, hogedrukspuit enzo.

Liefste alles los
 
Ik denk dat je Valonia bedoeld en dat had ik in de oude bak destijds. De Mitraxkrab weet daar wel raad mee en ik was er vrij snel van verlost. Als je ze zelf stuk maakt dan krijg je er meer zegt men dus hoe die krab dat doet dat weet ik ook niet.
 
Dat verhaal zelf stukmaken krijg je er meer, is onzin.. krabben maken hem ook stuk.

Ik heb in me vorige bak een 10tal.krabben losgelaten, en die hebben nooit iets gedaan,. Als de jouwe wel alle valonia opeten, zijn die dingen ideaal
 
Ja ik vindt het ook een raar verhaal hoor Fred. Nu is het wel zo dat de Mitrax een van de weinigen zijn die Valonia eten volgens mij dus als je andere hebt gehad dan hebben die er wss niet van gesnoept.
 

Terug
Bovenaan