1000l zout?


Overal zitten gaatjes en brugjes.. en idd veranderd gerust nog het een en ander..

5f9bfd6255944-20201030_124038.jpg
 
5f9d5b000acc6-20201031_133442.jpg


Nu met 2x sow20, beide staan rond 80% op else mode (random) met de draaiknop in het midden ongeveer..

Tevens heb ik de 1e dosis niteout2 toegediend (ik zal dit 5 dagen doen) dag6 special blend.. de bacterie cultuur op peil houden met dsr EZcarbon, en dan zou alles prima in orde moeten komen
 
Ik heb een draai gevonde :
Dag
1. Special blend
2. Niteout2
3. Niteout2
4. Niteout2
5. Niteout2
6. Niteout2
7. Special blend
10/11 special blend

Tevens elke dag een dagelijkse dosering dsr ez carbon (ijzer en azijn/suiker) als bacteriën voeding/koolstofbron.. ik zal MAXIMAAL een dag 5 dosering aanhouden van ez carbon..
Lichten blijven op 10% van het "natural reef" programma staan in de lampen.. schuimer op 50%..

Het begint nu echt heeeeeeel lichtjes te algen, vermoed dat met dit doseer schema, de algenperiode echt tot het minimum te kunnen beperken

Plaatje van vandaag:
5f9e93c9cc6b1-20201101_115344.jpg
 
Geduld is een schone zaak Fred al snap ik dat nog steeds niet en ik snap dan erg goed dat je alles zoveel mogelijk wil beperken qua algen.
 
Dagelijkse update

5f9fb7a2ee24e-20201102_081153.jpg


Doseer regime als eerder besproken.. beide lampen op 10% intensiteit..

Eventuele uitbreiding van de techniek op termijn zal worden:
1: doseer unit.. welke weet ik nog niet, geen wifi meuk meer denk ik.. mijn coralbox wifi ding was een ellende.. mogelijk simpele jebao 4/6/8 kanalen

2: ik wil echt een fleecefilter.. zo roller mat.. nog even kijken hoe ik dat kan installeren, direct op de afvoer gaat niet, want daar komt veel meer water naar beneden dan een rollerfilter kan verwerken.. ik twijfel tusse. Een aanpassing aan de afvoer, en dan de helft via fleecefilter, en de andere helft zo de sump in.. of een appart pompje, kleintje,. Dar maakt het ook makkelijk als de rol vervangen moet worden, of er onderhoud aan de unit gepleegd moet worden (dan hoef ik niet de hele afvoer te demonteren e.d.
 
Is dat gaas om de bak af te sluiten? Zelf had ik ook niks op de bak tot er opeens een nemo naast de bak lag dus nu heb ik achterin een strook plexiglas op de bak liggen want juist daar zitten ze vaak en hoor ik ze als het donker is soms aan het oppervlak plonzen.
 
Ja dat gaas is als net voor de bovenkant zodat ze er niet uitspringen.
Helaas is 1 deur beschadigd, een nieuwe is besteld maar komt pas begin 2021 binnen, is een op maat gemaakt ding dus dat kost een hoop geld en tijd, dus tot dan is het een anti honden/katten/kinderen net🤣
 
Ja jammer van de deur inderdaad en dat zal ook wel niet goedkoop zijn. Nou ja op het totaal kostenplaatje valt het nog wel mee denk ik maar ja je had er beter iets anders voor kunnen kopen.
 
Ach.. het is een plastic opmaat deurtje met 6mm optiwhite glas, geslepen randen, witte backing en dan verlijmd op die plastic plaat.. scharbieren erin gevrewsd, setje nieuwe rvs scharnieren erbij..

200€ om en nabij (incl alle verzendkosten e.d.)
 
Zo zeg dat is inderdaad best prijzig maar ja het zal meer in de loonkosten zitten dan in het materiaal. Maar ja je wil het toch weer goed hebben dus ja het is niet anders.
 
ik denk idd dat dat het geval is.. ik heb wel een uitgebreide opgave ergens liggen,
kwam neer op:
14e oude deur opsturen
150 nieuwe deur opmaat laten maken
34e terug post kosten,,
paar euro voor een scharnier.

beter dit. dan niet tekoop
 
Ach.. het is een plastic opmaat deurtje met 6mm optiwhite glas, geslepen randen, witte backing en dan verlijmd op die plastic plaat.. scharbieren erin gevrewsd, setje nieuwe rvs scharnieren erbij..

200€ om en nabij (incl alle verzendkosten e.d.)


Voor 200 euro zou ik op die open plek een stekkenrek in mijn sump bouwen en kon dat deurtje mij gestolen worden haha
 
Haha ik heb echt geen idee wat de prijs is .

Ze doen niets met zoetwater, en ik geloof dat ze in polen zitten, dus die voetreis naar rome denk ik ook niet🤣🤣

Heb eraan gedacht Christiaan, echt, ik heb stromingspompen en een ATI 6*24 plus frag plug houder.. maar nieuwprijs van deze bak was 4000+€ (idiote prijs.. ik weet het.. je kan hem zelf samen klikken op de aqualife be website..)

Zonde dat ik dan een deurtje mis .. plus met een hond, 5 noorse boskatten, 2 kids.. niet ideaal
 
plus met een hond

En al helemaal niet met een jonge pup die wil leren zwemmen :DD
Maar goed ik kan me voorstellen dat je dat weer goed wil hebben want je koopt een bak en dan wil je toch wel dat die goed is dus ja dan moet je zo n deurtje bij laten maken. Ik had hetzelfde gedaan.
 
Ach. Paar weken wachten, ken gebeuren hoor.. dan iemand laten komen die het netjes kan monteren,. Komt allemaal goed.

Bak staat er vandaag niet anders voor als gister.. wederom niteout en carbon gedoseerd.. geen bacterie bloeien oid, gaat gewoon lekker door .
Morgen special blend dag, en dan bliif ik alleen dagelijks onderhoud dosis carbon toevoegen, verwacht dan ook het begin van een algenperiode,. Het wordt tijd om voor een doseer unit te gaan kijken..


5fa11f8c7c272-20201103_101414.jpg
 
Haal dat flesje maar snel van de bak af want als je vrouw die ziet dan weet je het wel :DD :DD
Is voor morgen..
Dag 1 halve fles
Morgen kwart
Volgende week laatste kwart..
🤣🤣Stink meuk🤣🤣

Voor de mensen die het niet kennen, microbelift special blend zijn bacteriën.. maar dat meurt naar rotte eieren 🤣🤣
 
Je moet wat wasknijpers in huis halen denk ik. Nou met een halve/kwart fles gaat het erg hard want ik gebruik telkens maar 15ml. Maar ja jij hebt iets meer dan 170 liter natuurlijk en voor een goede opstart moet je iets overhebben.
 
Ach. Paar weken wachten, ken gebeuren hoor.. dan iemand laten komen die het netjes kan monteren,. Komt allemaal goed.

Bak staat er vandaag niet anders voor als gister.. wederom niteout en carbon gedoseerd.. geen bacterie bloeien oid, gaat gewoon lekker door .
Morgen special blend dag, en dan bliif ik alleen dagelijks onderhoud dosis carbon toevoegen, verwacht dan ook het begin van een algenperiode,. Het wordt tijd om voor een doseer unit te gaan kijken..


5fa11f8c7c272-20201103_101414.jpg
Dat is suf zeg, op mijn mobiel staat deze foto op de kant en vanaf mijn laptop rechtop..
 
Wel grappig om te vertellen, jouw oude fotoalbum hier op het forum is de aanstichter dat ik ben gaan denken over het starten van een zoutwater aquarium. Inmiddels draait mijn aquarium al weer meer dan 4,5 jaar en ben jij ook weer een nieuw album met bijbehorende bak gestart.
 
Wel grappig om te vertellen, jouw oude fotoalbum hier op het forum is de aanstichter dat ik ben gaan denken over het starten van een zoutwater aquarium. Inmiddels draait mijn aquarium al weer meer dan 4,5 jaar en ben jij ook weer een nieuw album met bijbehorende bak gestart.

Welke? Ik heb meerdere bakken gehad hier (400l was de mooiste)
 
De 550 heeft nooit echt lekker gedraaid.
Die had altijd wel iets, en dar is de reden dar k ook gestopt ben.. ik draaide daar dsr, en was best een fijne methode, en ben nog niet uit wat ik ga volgen op deze bak.. ik heb 2 flessen ATI Essentials pro erbij "gekregen". Die methode klinkt ook super simpel, dus ik denk wel dat ik die op ga gebruiken..

Zeovit op de 400 was echt genieten, maar enorm veel werk en bizar hoge kosten, dus dat valt af..

Ik ga ATI een eerlijke kans geven denk ik..

Vrijdag 1e proef koraaltje ophalen.. puur als graad meter hoe het ervoor staat (6koppen duncanopsiama axifuga)
 

Terug
Bovenaan