1000l zout?


Ik heb ook lang op DSR gedraaid maar ben in de loop van de tijd de verschillende toevoegingen gaan vervangen door niet commerciële alternatieven. Sinds een paar maanden ben ik Reef Elixer aan het proberen nu voor 25% van het dagelijkse verbruik en dat bevalt tot zover goed.
 
Ik heb ook lang op DSR gedraaid maar ben in de loop van de tijd de verschillende toevoegingen gaan vervangen door niet commerciële alternatieven. Sinds een paar maanden ben ik Reef Elixer aan het proberen nu voor 25% van het dagelijkse verbruik en dat bevalt tot zover goed.
Dat is echt alles in 1 he..
Klinkt als eenndroom, ben echter wel benieuwd in hoeverre lh/ca/mg uit elkaar gaan lopen
 
Dat is echt alles in 1 he..
Klinkt als eenndroom, ben echter wel benieuwd in hoeverre lh/ca/mg uit elkaar gaan lopen

Het is echt alles in 1, inclusief bacteriën, aminozuren etc.
Omdat ik voor 75% losse kh/ca-sr/mg/trace toevoeg kan ik niet zien of de waardes uit elkaar gaan lopen, wat ik wel heel duidelijk zie is dat vanaf de eerste dosering vooral de LPS soorten er zeer goed bij staan (heel dik en veel poliep expansie). Ik verwacht niet dat ik volledig ga overstappen omdat mijn huidige toevoegingen gewoon heel erg goedkoop zijn.
 
Als mijn bak vol staat moet ik ook nog maar zjen wat ik ga doen.. maar voor in ieder geval het begin ga ik me aan de ati flessen wagen. Liefst zou ik kz zeovit gaan doen, maar dat is tegenwoordig slecht verkrijgbaar, en IDIOOOOOOT duur (denk aan 100€ pm + ca kh mg)

Dsr heeft nu volgens mij ook een bijna alles in 1 fles (ez2go) en tropic marine (allforreef)
 
Heel weinig te updaten.. ik vond een scheurtje in de slang van de afschuimer (van de slang om de beker te legen). Dus tot nu toe is er eigenlijk niets afgeschuimd....

Alles weer schoon, slangetje gerepareerd (denk een fabriek foutje ofzo)

5fa90f9a2862a-20201109_104321.jpg


En het eerste koraaltje is er
Stekje duncan.. als graadmeter
5fa9100016230-20201109_104406.jpg
 
Leuk koraaltje Fred en lekker makkelijk want ik heb zo n rakker al jaren.
Klopt.. niet de moeilijkste, maar wel heb ik nog steeds een zwak voor deze dingen,. Ik vind ze ZO mooi!!

Ik wil deze ronde ook zeker een cataphyllia iardinei (elegance coral) .. maar ik probeer het rustig op te bouwen.. dit ding draait nu 2 weken en heb echt zo goed als geen alg oid gehad.. super mooie cleane opstart
 
Ik heb destijds wel wat algen gehad maar ook niet bijster veel en vaak valt het wel mee. Je hebt ook geen steen waar veel vuil vanaf komt en dat scheelt denk ik ook.
 
Zo das een uitgebreid pakket! Heel tof! Is dat ook een goed merk? Ben helemaal niet thuis in de zoutwaterwereld maar de verpakkingen zien er proffi uit
 
Zo das een uitgebreid pakket! Heel tof! Is dat ook een goed merk? Ben helemaal niet thuis in de zoutwaterwereld maar de verpakkingen zien er proffi uit

Doet me een beetje denken aan zeovit..

Is het goed? Ja.. moeilijk.. ja de producten zijn prima, het is meer......dit voeg je toe om de laatste 5% eruit te halen, en daar streef ik op dit moment niet naar...

De liquid veggie en mysis zijn gewoon visvoer, net als bevroren mysis en da ontdooien, is dit al ontdooid en voorzien van spul om het "goed" te houden,. De mysis is erg leuk, tot k zag dat die voeren bijna 20€ per flesje kosten (dan ontdooi en spoel ik liever mijn mysis)

De bio S ga ik zeker gebruiken.. dagelijks voor 2 weken, daarna afbouwen..

Als de bak wat voller staat met koralen ga ik denk ik wel rustig aan de amino en voeding toevoegen, maar NU is dat zonde/niet nodig..

Tank shot van nu:
5faa8e9d527af-20201110_135114.jpg


Stroming moet ik iets bijregelen (minderen) en dan durf ik rustig voor een vis te gaan kijken denk ik
 
Gister even langs aquaasan boesingheliede geweest (bij schiphol), voor de mensen die dit volgen, absoluut mijn inziens de beste zaak van nederland wat betreft koralen en de gezondheid hiervan. (Ben je in de buurt, en heb je alleen zoet, ga dan gerust een keertje gewoon alleen kijken)

Maargoed, het udee was om een visje of 2 te scoren, helaas was zo een beetje alles wat ik un mijn gedachten had, al verkocht, maar vandaag is groothandel dag, dus heb wat besteld.. mogelijk dus morgen een vissen update.

En omdat ik niet met lege handen naar huis ga:
Stekje hystrix
5face897b3d57-20201112_083709.jpg


Stekje stylo
5face8afa4383-20201112_083702.jpg


Stekje lord of the rings buttons
5face8caefa85-20201112_083647.jpg
 
Dat is zeker een hele mooie winkel waar ik regelmatig kom gezien het slechts 2km bij mijn werk vandaan is. Als ik echt ergens naar opzoek ben dan stuur ik Sander eerst even een whatsapp bericht dan weet ik zeker dat het er is.
Verder een geweldige winkel waar je prima een tijdje kan rondlopen, ook als je niets nodig hebt.

Mooie stekken gescoord! De stylo is bij mij ook een van de snelste groeiers die ik regelmatig moet bijknippen omdat hij anders de andere koralen te veel in de schaduw zet of tegen het glas aan komt.
 
En groene periode komt er direct achteraan
5fafa2962ad4f-20201114_102508.jpg


Voordeel is wel dat het nu zeker veilig is voor vissen
 
Nieuwe vissen:
Zebrasoma flavescens (gele dokter)
Zebrasoma scopas (zwarte dokter)
Zebrasoma veliferum (zeilvin dokter)

Reden waarom deze alle 3 tegelijk, is puur voor rangorde bepaling,. Ze zijn alle 3 ruwweg evengroot, alle 3 wildvang exemplaren, ik hoop dat het geen herrue wordt.. op dit moment zijn ze net over gedruppeld, en laten ze zichzelf zo goed als niet zien,. Foto volgt zodra ze echt zelf zwemmen (n me werk)
 
Ja erg he en hier zijn de prijzen ook de pan uit gerezen hoor net als met kleine koraaltjes. 50 euro is niks vaak.
 

Terug
Bovenaan