1000l zout?


Dat is de bedoeling.. het is alleen koralen zijn IDIOOT duur, ik moet even kijken wat ik links of recht kan opsnorren..

Op de planning nu staan:
Groene plaat montipora
Rode plaat montipora
Groene en rode tak montipora
Groene hamertjes met blauwe tips
Acropora formosa blauw


Op se langere lijst nog geen idee.
Ik wil een groot stuk acropora hyacinthus hebben..
En ben gek van millepora's..

Eerst nog wat delen techniek hebben, en dan kan ik me 100% focussen op de inhoud..

Van de monti's heb ik de meeste uit je lijstje wel staan in mijn stekkenbak en mogelijk nog wel enkele extra. Helaas zijn het nu alleen kleine stekjes maar je mag zo een setje komen ophalen als je er aan toe bent.
 
Van de monti's heb ik de meeste uit je lijstje wel staan in mijn stekkenbak en mogelijk nog wel enkele extra. Helaas zijn het nu alleen kleine stekjes maar je mag zo een setje komen ophalen als je er aan toe bent.

Laat me weten + je prijs, komen we samen wel uit joh! Stekjes worden vanzelf groot hešŸ˜‰
 
Wat gaaf dat dat zo onderling ook geregeld kan worden! :love:
Dat is in zout vooral zo.
Ook wat er tegenwoordig in winkels ligt kan bij hobbyisten vandaan komen.. glenn (de bedenker van dsr) doet zijn stekken gewoon naar random winkels..

Ik ben dan ook zo, dat ik net zo lief een hobbyist een paar euro geef, dan een winkel..

Mijn duncan komt ook bij een hobbyist vandaan,. Als mijn bak vol is en kan/moet stekken, zal ik dat ook voor hobbyist prijzen weg doen,. Zo blijft het groot
 
Zo houden we het een beetje leuk in de hobby. Een maand geleden heeft een lfs bij mij een grote hoeveelheid stekken opgehaald waar ik wat aan overgehouden heb en de lfs had daarna voor een gunstige prijs leuke stekken in de verkoop. Zo heeft iedereen er iets aan.

PS.
Ik hoef er niets voor @mini-fred, ze groeien snel genoeg.
 
en de lfs had daarna voor een gunstige prijs leuke stekken in de verkoop

Nou ik ben de naam kwijt maar ik heb laatst zo n 15 koppen van dat groene koraal aan de lfs verkocht en die ging er stekjes van maken met enkele koppen voor zo n 25 euro. Ik heb er omgerekend 80 euro voor gehad dus op mijn stekken is vette winst gemaakt.
 
Het blijft een lastige vergelijking natuurlijk maar bij alles wat een winkel verkoopt moeten ze meteen 21% btw afdragen aan de belastingdienst. Dus als ze een stek voor ā‚¬20 verkopen dan gaat er meteen ā‚¬4,20 vanaf en blijft er nog maar ā‚¬15,80 over waarvan ze de stek moeten inkopen, de hele winkel draaiende moeten houden en winst moeten maken.
 
Ja dat is zo Lauwrensz maar ja op koralen die ze van mij hebben gekocht maken ze vette winst ondanks dat er 21% naar de belasting gaat. Maar goed alles komt natuurlijk op de grote hoop.
Blijft toch wel een gegeven dat alles flink duurder is dan voor de coronaperikelen. Transport is ook flink duurder wist de lfs hier te vertellen.
 
Klopt helemaal, het is bijna niet meer mogelijk om een leuk koraaltje te kopen voor minder dan 50 euro, en meestal krijg je voor dat geld maar een klein stukje.
 
Klopt helemaal, het is bijna niet meer mogelijk om een leuk koraaltje te kopen voor minder dan 50 euro, en meestal krijg je voor dat geld maar een klein stukje.

Is het echt zo gek ? Man man . Ik had beter een half jaar gewacht met afbreken :DD
 
Nou ik ben de naam kwijt maar ik heb laatst zo n 15 koppen van dat groene koraal aan de lfs verkocht en die ging er stekjes van maken met enkele koppen voor zo n 25 euro. Ik heb er omgerekend 80 euro voor gehad dus op mijn stekken is vette winst gemaakt.

Vette winst vind ik een groot woord hier.

Als je aankoop en btw weg neemt blijft er een marge over van 230ā‚¬, op voorwaarde dat ook alles verkocht geraakt, en er niks kapot gaat.
Voor dat geld moet hij jouw stek in ontvangs nemen, en daarna ook 15 klanten ontvangen, verpakken... etc.

Maar ook die winkel kost geld aan huur, verwarming, electriciteit, onderhoud van de stekkenbak etc.
Als een LfS een goudmijn was, dan zouden er wel meer zijn...

Een Juwel bak van 500ā‚¬ verkopen die 350ā‚¬ inkoop kost is sneller geld verdiend.
 
Vette winst vind ik een groot woord hier.
Ik heb zo n 125 koppen geleverd en per 3-4 werd er 25 euro gevraagd. Dan kun je zo n 40 eruit halen maar laten we zeggen 25. 25x25 euro is denk ik een vette winst als je het voor 80 euro van een partikulier hebt overgekocht ook al gaat er nog 21% af ;)

Natuurlijk gaan alle kosten door maar ook zonder mijn stekken was dat het geval en ik denk dat de winstmarge op mijn stekken veel groter is dan wanneer ze deze inkopen via de groothandel/kweker.
 
Op zoet water is het niet veel anders, ik breng regelmatig Appelslakken, Anentoma helena's en kikkerbeet naar de LFS toe, zelf hoef ik daar niets voor te hebben omdat het voor mij overschot is maar dat is tegen het zere been van de eigenaar dus krijg ik daar wat levendvoer voor, of het gaat naar hobbyisten in de buurt.
 
Op zoet water is het niet veel anders, ik breng regelmatig Appelslakken, Anentoma helena's en kikkerbeet naar de LFS toe, zelf hoef ik daar niets voor te hebben omdat het voor mij overschot is maar dat is tegen het zere been van de eigenaar dus krijg ik daar wat levendvoer voor, of het gaat naar hobbyisten in de buurt.
Gelukkig kost een plant gemiddeld 4 euro dus die koop je dan al snel maar ja met koralen die 50 euro kosten is dat weer anders en als je echt iets moois wil moet je zo rond de 100 euro neerleggen. Tja, nog even en Aron gaat weer zn zeewaterbak inrichten als zoetwaterbak :DD
 
Zo houden we het een beetje leuk in de hobby. Een maand geleden heeft een lfs bij mij een grote hoeveelheid stekken opgehaald waar ik wat aan overgehouden heb en de lfs had daarna voor een gunstige prijs leuke stekken in de verkoop. Zo heeft iedereen er iets aan.

PS.
Ik hoef er niets voor @mini-fred, ze groeien snel genoeg.

Voor niets gaat de zon op.
We pb en of whatsappen wel een keer als je zin hebt.. niets moet voor niets..
Als je nou gewoon een paar euro vraagt, ken je volgende keer in de winkel, daar gewoon eeb koraaltje van halen, of zo sparen,

Ik vond dat altijd wel een sport!
 
Gelukkig kost een plant gemiddeld 4 euro dus die koop je dan al snel maar ja met koralen die 50 euro kosten is dat weer anders en als je echt iets moois wil moet je zo rond de 100 euro neerleggen. Tja, nog even en Aron gaat weer zn zeewaterbak inrichten als zoetwaterbak :DD
Zoetwater? Heb ik ook, algen.. en rode neus vissies. En corydoras
 
Is het echt zo gek ? Man man . Ik had beter een half jaar gewacht met afbreken :DD
Ja, het is echt idioot aan het worden.
Gele dokters kosten nu 130ā‚¬++ wildvang maatje M..
Paarse stylo stekjes gaan voor 30ā‚¬+
Groene stylo idem..

Stekjes hystrix en caliendrum e.d. wat je vroeger als snoei afval zag, wordt nu voor 25ā‚¬ een stekje verkocht..

Duncan gaat per koppie een euro of 15..
Ik heb bii een hobbyist 22.50 betaald voor kopje of 6 (stekje) en dar was goedkoop..
 
Neptune apex EL besteld..
Alleen de breakout box moet er nog bij, en dan kunnen we knutselen om het een en ander "redundant" te maken.

Plus eens kijken vd zomer voor een trident.

Ook is vandaag de jebao doser 3.4 wifi binnen gekomen helemaal uit china, en heb ik wat doseer container s gescoord bij den locale ac-tion
 
5fbd2d6d87986-20201124_160058.jpg


Apex binnen..
Nu alleen nog wat float switches en breakout box.. voorlopig genoeg om mee te spelen..
Helaas zit er geen ph7/10 calibratie vloeistoffen bij, beetje raar.. best een duur apparaat, met ph probe, zonder vloeistoffen
 
5fbd54678003f-20201124_193533.jpg


Moet nog wel het 1 en ander gebeuren.. de layout is niet logisch en wordt.mogelijk nog gewijzigd , doseer slangen Zo dicht op de 230 is vragen om problemen, maar.....het viel zo.. ik had de base unit opgehangen.. en de doseer pastte er niet meer naast..

Tevens moet ik nog alles op het stekkerblok aansluiten , en bepaalde regels toewijzen.. (denk aan lichten uit als de bak te warm wordt),. Schuimer uit als de cup vol zit.. en dar alles met een push melding uit een telefoon app en email..

Voor nu.. zit de hardware erin..
Morgen even oh7/10 halen om te calibreren..
Een slanghouder voor doseer slangen.. terugslag klepjes voor doseer slangen.
Probe houder voor de temp en ph probe.

En...naja... Miss een koraaltje of visje.. even kijken..
 
Neehoor, ik heb gewoon een doorsnee baan, en werk er gewoon hard voor...

Gele dokter wordt nog getreiterd, maar scopas en veliferum onderling rommelt ook,. Dus het gaat wel OKAY.. het is gewoon even afwachten
 
Mijne is waarschijnlijk ook versleten . Maargoed. Ik ging voor ph7 en 10 calibratie vloeistoffen.. en nam mee:
Neptune ph7
Neptune ph10
Doseerslangen silicone
Terugslagklepjes
H2ocean epoxy aquascape klei
5mm pvc pijpjes voor de doseer flessen..

Toen een rondje gelopen. Levende haven meegenomen:
- zandzevende zeester
- Grote groene, blauw top acropora
- 4koppen hamer, paars/groen
- Stek acropora microclados (strawberry
shortcake acro), waz niet super mooi op kleur en heeft tijd en wat liefde nodig.. mogelijk wordt dit niks, maar voor de prijs die hij kostte (50ā‚¬) wilde ik het proberen..

Toen ging ik afrekenen.. en kwam ik deze auto top off container tegen...
Dus deze maakt de rechter kant van de kast redelijk "af"

5fbe880703a8d-20201125_172528.jpg



Bij het plakken van de grote groene acro donderde de hele stenen berg aan 1 kant naar beneden,. Fotos van de koralen houden jullie tegoed..

Oke 1 tje dan...
5fbe899de2a66-20201125_172505.jpg
 

Terug
Bovenaan