1000l zout?


Aquaasan verkoopt doosjes leonidas chocolade bij de kassa, voor als je jezelf heb laten gaan, neem je er gewoon een doosje chocola bij, voor de vrouw.. dat scheelt herrie!!

Groene formosa met blauwe punten:
5fbf555773b96-20201126_075329.jpg


Dit zou een strawberry of blueberry acro moeten worden.. helaas domme ik heb hem verkeerd om geplakt, en de kant met de meeste kleur zit achter, maargoed dat komt wel.. body is groen, uiteinde zijn nu nog bruinig, we gaan het zien wat het wordt:
5fbf5578059bd-20201126_075239.jpg


En een 4, bijna 5 koppen hamer, heeft nog schrik van gister, staat vermoedelijk op een plek met teveel stroming, EN nitraat van bijna 0 is niet ideaal voor de duncan en hamer..
5fbf55c03abbe-20201126_075250.jpg
 
Ik knip 9 vd 10 keer het steentje eraf . , Dotje dd aquascape, die klei eronder.. en goed un de steen drukken.

Lukt dat niet, dan seconde lijm (dikke)
 
Ja je bedoeld die 2 componenten klei denk ik. Die gebruik ik ook vaak in de kleur grijs maar ja soms houdt het lastig.

 
Precies die ja.. soms houdt dat rot ja..
Goed kneden, en dan flink!!! Drukken, dan is het meestal wel goe

Doseer uitgebreid naar 3 en gecalibreerd.staat nu op:
Koolstofbron (dsr ez carbon)
Ati essentials pro 1
Ati essentials pro 2

Alles voorzien van een programma, terugslagklepjes, en 4mm pvc rietjes in de flessen
 
Aangezien me ph echt 7.80 overdag blijft steken, en zakt tot 7.70 en dat exht telaat is, heb ik een co2 scrubber/filter zojuist gekocht van ATI.
5fc12e077a950-Screenshot_20201127-140310_APEX_Fusion.jpg


5fc12e1bb4fd4-20201127_174553.jpg


Zo even aan de inlaat van de schuimer knopen en dan zullen we binnen een dag zien of we de groei en gezondheid van koralen significant hebben verbeterd
 
Ik ben erg benieuwd naar het resultaat gisteren heb ik zelf de Fauna Marin Skim Breeze Reactor ontvangen. Ik kan hem alleen nog niet aansluiten omdat ik er geen rekening mee gehouden heb dat er geen slang bij zit.
 
Eerste korte resultaten, ik wil niet te snel conclusies trekken.. maar normaal zakt mijn ph de afgelopen uren, tot heel laag en gaat hij morgen weer terug naar 6.82/8.3/8.4

De trend van gister (zonder co2 scrubber)
5fc14f179fba0-Screenshot_20201127-200819_APEX_Fusion.jpg


Duidelijk te zien dat er een neerwaartse trend is en dat is logisch (snachts groeien koralen en organisme niet, waardoor er weinig co2 verbruikt wordt, en dus ophoopt/verzuring optreed)

Ik heb even na 6 de scrubber geïnstalleerd.. de trend NU is:
5fc14fc1f36b5-Screenshot_20201127-201251_APEX_Fusion.jpg


Normale zeebak ph zit altijd boven de 7.80.. het is wintertijd.. we hebben katten, een hond, 2 dochters. En wijzelf, wij stoten flink co2 uit en er is niet gek veel ventilatie (als in.. raampie open). En hierdoor is mijn ph gewoon laag.. ik blijf het jn de gaten houden, maar het ziet er ERG goed uit..
 
2 dingen,
1 kan je de koppen van de Doseerpompen niet draaien zodat je doseer unit op z’n kant bevestigd kan worden?
2 waarom boor je geen gaatje naar je kruipruimte voor de aanzuiging van je afschuimer?
Dan zuigt ie altijd buitenlucht aan waarmee je een stabielere CO2 waarde behaald ipv scrubber media
 
2 waarom boor je geen gaatje naar je kruipruimte voor de aanzuiging van je afschuimer?
Dan zuigt ie altijd buitenlucht aan waarmee je een stabielere CO2 waarde behaald ipv scrubber media
Omdat de techniek van een zeebak verslavend is :DD . Voor elk probleem is een stukje techniek, geweldig is dat. Waar een zoetwaterbak met Ph-gestuurde Co2, doseerpomp en automatische waterverwisseling hoog technologisch lijkt is dat in zeebakken pas het begin. Ik moet toegeven dat ik me ook steeds blind staar op de vele mogelijkheden, eiwitafschuimer, kalkreactor, rolmattenfilter,... De lijst is oneindig
 
2 dingen,
1 kan je de koppen van de Doseerpompen niet draaien zodat je doseer unit op z’n kant bevestigd kan worden?
2 waarom boor je geen gaatje naar je kruipruimte voor de aanzuiging van je afschuimer?
Dan zuigt ie altijd buitenlucht aan waarmee je een stabielere CO2 waarde behaald ipv scrubber media

1: ja dat kan, dit is een tijdelijke oplossing.
2: ja dat kan, maar dan moet ik een gat door me betonnen vloer boren, en dat vond ik een beetje zonde, daarbij is het daar ook vrij vochtig, ik vermoed als de bak meer bewoner enz heeft dat het zichzelf op kan lossen, voor nu gaat dit goew
 
Omdat de techniek van een zeebak verslavend is :DD . Voor elk probleem is een stukje techniek, geweldig is dat. Waar een zoetwaterbak met Ph-gestuurde Co2, doseerpomp en automatische waterverwisseling hoog technologisch lijkt is dat in zeebakken pas het begin. Ik moet toegeven dat ik me ook steeds blind staar op de vele mogelijkheden, eiwitafschuimer, kalkreactor, rolmattenfilter,... De lijst is oneindig

Ook dit ja! Apex kan regels maken als; schuimer vol? Dan uit, en dan een notificatie naar mijn telefoon sturen.. waterwissels kan hij met een dos ook zelf.. ph probe kan ook outlets schakelen..

Kalkreactor hoef k niet, ik heb al genoeg laag ph🤣. Rollerfilter komt 100% gegarandeerd

Trident kan calcium, magnesium en kh meten en daarop doseer pompen aansturen.. dan is het alleen nog een kwestie om nutriënten balans te houden..

Het maakt het allemaal steeeds makkelijker
 
1: ja dat kan, dit is een tijdelijke oplossing.
2: ja dat kan, maar dan moet ik een gat door me betonnen vloer boren, en dat vond ik een beetje zonde, daarbij is het daar ook vrij vochtig, ik vermoed als de bak meer bewoner enz heeft dat het zichzelf op kan lossen, voor nu gaat dit goew
Fair enough
 
Weinig nieuws..
Kh is ongeveer 1.1 punt gezakt ondanks de gegokte dosering, deze verhoogd met hulp van de ati calculator en staat nu op 200ml per dag (1:10 verdund ati essentials pro) deel 2 van de set (calcium/magnesium delen) staat nog op 50, zodat de calcium en magnesium rustig gecontroleerd kunnen zakken..

Nitraat en fosfaat zijn bijna niet aanwezig, echt slecjt een minimale concentratie, als ik mijn test setjes mag gelove. 0.20/0.50 no3 en 0.01/0.02 po4,. De ez carbon blijft 10ml per.dag (100ml 1;10) lekker staan,. En zo laten we gecontroleerd en langzaam alle waterwaardes de kant op bewegen waar ik ze graag zie.

Totaaltje:
5fc9f1471da5c-20201204_090957.jpg




Dosering blijft ati Essentials, ik vind het tot nu toe exht een bijzonder fijne set,. Samen met dsr ez carbon om zo de bacterie populatie, en nutrienten onder controle te houden, En ik ben aan het kijken naar een goed amino complex, ik voeg nu een zooi aquaforest spul toe, en wil gewoon naar 1 vaste stof op de doseer die ik 1 a 2x kan laten toevoegen (acropower staat hoog op de ranglijst van gegadigden)
 

Terug
Bovenaan