Zo weer even de DSLR voor de dag getoverd en weer ff een rondje geweest, klein beetje fotoshop om de foto's wat donkerder te maken omdat het extreem licht was gister tijdens het maken van de foto's.
Vooraanzicht:
Kopkant:
Achterkant:
Nu ff wat gebrabbel en straks meer foto's
Wat jullie niet ontgaan is zijn de geophagus baby's deze zijn nu ongeveer 2-3 weken oud en brengen de nacht door buiten de bek van vaders.
Op de foto's is ook wel te zien dat ik de bodem in "hun" hoek niet heb glad gestreken, ik kwam er namelijk achter dat ze onder de plantenwortels en de stukken hout schuilen voor de andere (hongerige) bewoners.
Zoals jullie ook wel kunnen zien heb ik echt moeilijk veel last van micro bubbels, dit komt omdat de inlaten van de pompen vlak tegen het laatste schot aan zitten in mijn bioloog en er door een biofilm wat cavitatie ontstaat en zorgt voor die micro bubbels die netjes door de pomp en reactor gaan.
Ik heb een poos gedacht dat m'n co2 gewoon te hoog stond maar na een etmaal de kraan dicht te hebben kon dit niet meer het probleem zijn..
Ik heb nieuwe luchtslang besteld voor mijn doseerpompen en ga de 2e aanzuig ook verplaatsen naar achter en waarschijnlijk met een knie naar onder draaien om zo meer lucht ellende te voorkomen.
Wat ook redelijk duidelijk te zien is is dat ik de HN aan het uitdunnen ben geweest en de planten die eronder goed groeide "verstikt" werden door de HN en nu dus langzaam weer op beginnen te komen omdat ze weer wat licht krijgen.
Wat jullie niet zien is dat ik sinds 2 weken nog maar 50% EI doseer en in gevolg daarvan ook nog maar 25% water wissel om zo iets zuiniger om te gaan met alles.
De TDS is in die 2 weken niet noemenswaardig opgelopen en de NO3 zelfs iets gezakt, PO4 is nagenoeg gelijk gebleven en K kon ik niet testen omdat de testset op was.
Dus nu maar wat close-ups.
Vaders met de jongen:
De jongen zelf:
Moeders:
Groepje maanvissen:
Dat was het weer voorlopig, hoop dat m'n nieuwe bemesting regime blijft werken en ik dus ooit op een dag met osmose aan de slag kan 250L kan ik nog aanmaken en op zolder opslaan, 500L word een stuk lastiger..
Zo dat was een lekker lange post
🙂