zo nieuwe camera+lens nieuwe foto's
😛
foto's zijn te groot voor het forum xD
de camera is een D750 geworden met een 24-120 F4 lensje erop
foto's zijn geschoten in RAW format en ontwikkeld in lightroom vandaar ook waarschijnlijk dat ze te groot zijn
😛
echt gruwelijk veel reflectie van buiten maar goed
en dan nog wat close up en spelerij
😛
voor wat betreft de halve EI waar ik mee bezig ben.
het werkt nog steeds, no3 was deze week ietsje over de 20, po4 is nog altijd net buiten de schaal en K was 15.
eigenlijk is alles wel wat gezakt in vergelijking met hoe het was toen ik nog op de volle EI draaide.
ik moet er eerlijk bij zeggen dat ik wat tegenstrijdigheden bemerk..
ik heb nu ruim een maand zonder carbo gedraaid, na een uitbraak in de eerste weken is dat afgezwakt en ben ik weer aan de winnende hand.
maar in die periode van uitbraak heb ik 2 weken lang problemen gehad met m'n controller, door een software update werkte de klok niet helemaal goed meer en gebeurde het dus dat soms al het licht uit was en soms alles ver boven maximaal brandde, ook zijn niet alle doseringen goed gegaan die periode.
zo zie je maar wat rust, reinheid en regelmaat kan betekenen ook voor een aquarium.
ook naar aanleiding van de "problemen" die
@benvo had in zijn bak met de hoge NO3 heb ik besloten de doseringen te halveren met als resultaat dat ik ondanks die instabiele periode bijna geen bruine/zwarte aanslag meer heb op de bladeren en mijn lotus roder dan ooit lijkt.
ik denk dus ook dat ik verder ga pushen met het verlagen van mijn toevoegingen zolang ik echt alg vrij kan blijven.
ik heb "bewust" niet gesnoeid voor de foto's en ook niet de bodem weer netjes gelegd of algen geplukt, ik wil ook wel graag laten zien dat het niet alleen maar mooi is maar dat ook deze bak gewoon wat algen heeft, en dat voor mij 100% alg vrij zijn een utopie is.