tuinkabouter
Well-known member
Jah ff kijken hoe dat moet, dacht dat ik Linux mint 13 draai xD
Nee met de build van de kernel.Hoe dat moet weet ik niet prcs, (geen kaas gegeten van Linux) maar het heeft te maken met de chipset toch?
Je hebt dus een Nikon camera. Gimp werkt in voorkomende gevallen met Plug-ins waarmee heel veel problemen afgevangen kunnen worden. Misschien moet je even Googelen voor het Nikon Raw formaat, zelf gebruikte ik deze freeware wel eens.Kon geen RAW openen met gimp, althans ik heb gepoogd de *.nef te openen met gimp en dat ging niet helaas.
Nee nodig is wat anders zoals je ziet aan bovenstaande foto’s
Maar ff Btje oppoetsen is nooit weg, camera “kijkt” altijd anders dan je eigen ogen wat kleuren betreft.
Linux Mint is eigenlijk gebaseerd op Ubuntu, Bij Linux ondersteund men versies eigenlijk gedurende 5 jaar. Men is nu al bezig met Linux Mint 19.1. Updaten Linux mint 13 zou ik niet proberen. Gewoon de nieuwste versie downloaden en (Naast Windows?) installeren!Jah ff kijken hoe dat moet, dacht dat ik Linux mint 13 draai xD
Heb inmiddels darktable gedownload en dat werkt ongeveer hetzelfde als lightroom.Linux Mint is eigenlijk gebaseerd op Ubuntu, Bij Linux ondersteund men versies eigenlijk gedurende 5 jaar. Men is nu al bezig met Linux Mint 19.1. Updaten Linux mint 13 zou ik niet proberen. Gewoon de nieuwste versie downloaden en (Naast Windows?) installeren!
https://linuxmint.com/download.php
Op een nog oudere computer heb ik Linux Mint 17.1 staan. Daarbij heb ik gekozen voor de lichte variant Xfce. Deze zal zelfs op je oude laptop nog draaien. Bovendien werkt Gimp er ook perfect op!Heb inmiddels darktable gedownload en dat werkt ongeveer hetzelfde als lightroom.
Ook heb ik besloten gewoon een renderbox aan te gaan schaffen, simpele mini pc gebaseerd op een ryzen 5 CPU op een mini atx board.
Laptop uit 2012 red het wel maar het houd niet over..
Weet ik, draai ook XFCE en gaat nogsteeds bijzonder goed.Op een nog oudere computer heb ik Linux Mint 17.1 staan. Daarbij heb ik gekozen voor de lichte variant Xfce. Deze zal zelfs op je oude laptop nog draaien. Bovendien werkt Gimp er ook perfect op!
Wat doe je er allemaal mee dan? 16 programma's tegelijk gaat meestal niet zo goed😀terwijl Windows dat dagelijks doet xD
Renderen vraagt nu eenmaal behoorlijk wat van je processor vermogen. Dat is waar @tuinkabouter op doelt.Wat doe je er allemaal mee dan? 16 programma's tegelijk gaat meestal niet zo goed😀
Komt vooral omdat Windows onzinnig veel meuk op de achtergrond heeft draaien.Duidelijk, weer wat geleerd, ik wist dus niet wat renderen was, en dit koppelde ik dus dus ook niet aan het crashen.
Maar het crashen komt dan toch meer omdat de processor/werkgeheugen het niet aankan, dit heeft dan toch weinig te maken met het besturingssysteem?
in dit filmpje was het artemia, krill XL en mosselvlees.Gulzegaards 😀, wat kregen ze te eten?
valt mee.Daar gaat een beste bult voer in, maar dat moet ook wel met zulke forse jongens.
nee meeste valt daar wel neer of langs de rand aan de voorkant, maar meeste word vrij snel al overal vandaan weg gescharreld.Moooooooi om te zien! Maar inderdaad, wat een berg voer gaat daar in zeg.
Verdwijnt er niet veel in je bioloog?
Het lijkt vaak wel meer dan het is, ik schrik hier soms ook als ik maar een klein beetje vlokvoer in de bak gooivalt mee.
Hoevaak voer je dagelijks?valt mee.
in vergelijking met een blister verpakking zouden het 3-6 blisterblokjes zijn per dag wat ik voer, hangt een beetje af welk voer ik besluit te geven en hoe groot de brokjes voer zijn die ik ontdooi
Diepvries 1 maal daags.Hoevaak voer je dagelijks?
Het lijkt vaak wel meer dan het is, ik schrik hier soms ook als ik maar een klein beetje vlokvoer in de bak gooi
Jij wilt het zien totdat het op is? 😛Leuk zo'n filmpje van het voeren. Alleen is hij net te kort 😀
En vergeet dan niet de voeders die verrijkt zijn met extra veel eiwittenDaar vergissen mensen zich in. Maar vlokvoer heeft een zeer hoge voedingswaarde.
Hoodzakelijk door het hoge aandeel vismeel.
Daarom zijn vlokken ook erg belastend voor het water.
Jij wilt het zien totdat het op is? 😛
Zal eens kijken of ik er anders een timelapse van kan maken 😉Ja uiteraard! Dat is het leukste, om ze te zien smullen 😀
ff visjes voeren gefilmd gezien dat ook kan met de nieuwe camera 😛
Dankje, met beide ben ik erg blij trouwensDe camera is vast mooi maar die Redbacks vind ik schitterend!
Maar ook dat is goed voorstelbaar, veel plezier ermee dus!Dankje, met beide ben ik erg blij trouwens
dankjeErg leuk Wouter.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.