200x70x70 van tuinkabouter


Hoe dat moet weet ik niet prcs, (geen kaas gegeten van Linux) maar het heeft te maken met de chipset toch?
 
Kon geen RAW openen met gimp, althans ik heb gepoogd de *.nef te openen met gimp en dat ging niet helaas.

Nee nodig is wat anders zoals je ziet aan bovenstaande foto’s
Maar ff Btje oppoetsen is nooit weg, camera “kijkt” altijd anders dan je eigen ogen wat kleuren betreft.
Je hebt dus een Nikon camera. Gimp werkt in voorkomende gevallen met Plug-ins waarmee heel veel problemen afgevangen kunnen worden. Misschien moet je even Googelen voor het Nikon Raw formaat, zelf gebruikte ik deze freeware wel eens.

 
Jah ff kijken hoe dat moet, dacht dat ik Linux mint 13 draai xD
Linux Mint is eigenlijk gebaseerd op Ubuntu, Bij Linux ondersteund men versies eigenlijk gedurende 5 jaar. Men is nu al bezig met Linux Mint 19.1. Updaten Linux mint 13 zou ik niet proberen. Gewoon de nieuwste versie downloaden en (Naast Windows?) installeren!

 
Linux Mint is eigenlijk gebaseerd op Ubuntu, Bij Linux ondersteund men versies eigenlijk gedurende 5 jaar. Men is nu al bezig met Linux Mint 19.1. Updaten Linux mint 13 zou ik niet proberen. Gewoon de nieuwste versie downloaden en (Naast Windows?) installeren!

Heb inmiddels darktable gedownload en dat werkt ongeveer hetzelfde als lightroom.
Ook heb ik besloten gewoon een renderbox aan te gaan schaffen, simpele mini pc gebaseerd op een ryzen 5 CPU op een mini atx board.
Laptop uit 2012 red het wel maar het houd niet over..
 
Heb inmiddels darktable gedownload en dat werkt ongeveer hetzelfde als lightroom.
Ook heb ik besloten gewoon een renderbox aan te gaan schaffen, simpele mini pc gebaseerd op een ryzen 5 CPU op een mini atx board.
Laptop uit 2012 red het wel maar het houd niet over..
Op een nog oudere computer heb ik Linux Mint 17.1 staan. Daarbij heb ik gekozen voor de lichte variant Xfce. Deze zal zelfs op je oude laptop nog draaien. Bovendien werkt Gimp er ook perfect op!
 
Op een nog oudere computer heb ik Linux Mint 17.1 staan. Daarbij heb ik gekozen voor de lichte variant Xfce. Deze zal zelfs op je oude laptop nog draaien. Bovendien werkt Gimp er ook perfect op!
Weet ik, draai ook XFCE en gaat nogsteeds bijzonder goed.
FullHD films renderen gaat ook prima erop, heb Linux nogsteeds niet weten te crashen terwijl Windows dat dagelijks doet xD
 
Duidelijk, weer wat geleerd, ik wist dus niet wat renderen was, en dit koppelde ik dus dus ook niet aan het crashen.

Maar het crashen komt dan toch meer omdat de processor/werkgeheugen het niet aankan, dit heeft dan toch weinig te maken met het besturingssysteem?
 
Duidelijk, weer wat geleerd, ik wist dus niet wat renderen was, en dit koppelde ik dus dus ook niet aan het crashen.

Maar het crashen komt dan toch meer omdat de processor/werkgeheugen het niet aankan, dit heeft dan toch weinig te maken met het besturingssysteem?
Komt vooral omdat Windows onzinnig veel meuk op de achtergrond heeft draaien.
En dat probeert soms mekaar de kop eraf te bijten waardoor alles instabiel word
 
Windows vraagt wel veel van het geheugen ja, ook al doe je nog niets.
 
Daar gaat een beste bult voer in, maar dat moet ook wel met zulke forse jongens.
 
Moooooooi om te zien! Maar inderdaad, wat een berg voer gaat daar in zeg.
Verdwijnt er niet veel in je bioloog?
 
Daar gaat een beste bult voer in, maar dat moet ook wel met zulke forse jongens.
valt mee.
in vergelijking met een blister verpakking zouden het 3-6 blisterblokjes zijn per dag wat ik voer, hangt een beetje af welk voer ik besluit te geven en hoe groot de brokjes voer zijn die ik ontdooi
Moooooooi om te zien! Maar inderdaad, wat een berg voer gaat daar in zeg.
Verdwijnt er niet veel in je bioloog?
nee meeste valt daar wel neer of langs de rand aan de voorkant, maar meeste word vrij snel al overal vandaan weg gescharreld.
 
valt mee.
in vergelijking met een blister verpakking zouden het 3-6 blisterblokjes zijn per dag wat ik voer, hangt een beetje af welk voer ik besluit te geven en hoe groot de brokjes voer zijn die ik ontdooi
Hoevaak voer je dagelijks?
 
Leuk zo'n filmpje van het voeren. Alleen is hij net te kort :D
 
Het lijkt vaak wel meer dan het is, ik schrik hier soms ook als ik maar een klein beetje vlokvoer in de bak gooi

Daar vergissen mensen zich in. Maar vlokvoer heeft een zeer hoge voedingswaarde.
Hoodzakelijk door het hoge aandeel vismeel.

Daarom zijn vlokken ook erg belastend voor het water.
 
Leuk zo'n filmpje van het voeren. Alleen is hij net te kort :D
Jij wilt het zien totdat het op is? :p
Daar vergissen mensen zich in. Maar vlokvoer heeft een zeer hoge voedingswaarde.
Hoodzakelijk door het hoge aandeel vismeel.

Daarom zijn vlokken ook erg belastend voor het water.
En vergeet dan niet de voeders die verrijkt zijn met extra veel eiwitten
 
  • Leuk
Waarderingen: FvdP
op verzoek dus.


het beeld lijkt te schudden maar dat komt door de AF
ik gebruik maar 1 scherpstelpunt ipv een matrix waardoor de diepte wat varieert, soms is er scherpgesteld op een vis en soms op het glas of een plant en dat geeft helaas dit effect, ga nog ff kijken hoe dit gaat met handmatige focus
 
Wel gaaf om te zien Wouter. Ze zijn best actief geweest.
 

Terug
Bovenaan