200x70x70 van tuinkabouter


Mooie foto's Wouter.
Ellioti's zijn prachtig en ook makkelijk te kweken.
Ik hoop dat je wat van over houdt.
Dankje, hoop alleen zelf dat ik er nu niks aan over houd.
Het is als de 5 vissen waarmee ik begonnen ben volwassen zijn druk genoeg ;)
Zo, die bak van jou is er in de afgelopen jaren ook niet lelijker op geworden! Prachtig!
Dankje, is ook wel het streven om het steeds een stukje mooier te maken
 
Heb hem zelf ook in gebruik, maar dan gewoon op de klep boven het voerklepje.
en met de ingebouwde schakelklok. Bevalt me prima voor granulaat.
 
Heb hem zelf ook in gebruik, maar dan gewoon op de klep boven het voerklepje.
en met de ingebouwde schakelklok. Bevalt me prima voor granulaat.
Ik voer zelf ook enkel granulaat via een automaat.
Vlokken worden aan poeder geholpen in een automaat, zeker zoals de JBL waar een worm in zit
 
hoezo heb jij in een keer zoon controler mooie spul:p wat kun je daar allemaal mee?
 
hoezo heb jij in een keer zoon controler mooie spul:p wat kun je daar allemaal mee?
Niet in 1 keer hoor, heb hem al sinds de bak draait.
Maar je kan beter vragen wat je er niet mee kunt :p
Voor nu doet ie voeren, verlichting, dosering, CO2 bewaking en hier en daar wat schakel werk
 
Niet in 1 keer hoor, heb hem al sinds de bak draait.
Maar je kan beter vragen wat je er niet mee kunt :p
Voor nu doet ie voeren, verlichting, dosering, CO2 bewaking en hier en daar wat schakel werk
oh maak keer filmpje van vind wel intressant wil ooit ook nog zo iets bouwen
 
Bioco2 een kleine upgrade gegeven :)
7C1A3B91-3841-4A05-AF38-D8504099FBD3.jpeg

Nu alles netjes gemaakt met een echte bellenteller en compressie fittingen.
Op de gist fles zelf zit nu een push-in fitting zodat ik ze er gemakkelijker er onderuit kan halen voor het verversen van het suiker-gist mengsel
 
Bioco2 een kleine upgrade gegeven :)
Bekijk bijlage 331686
Nu alles netjes gemaakt met een echte bellenteller en compressie fittingen.
Op de gist fles zelf zit nu een push-in fitting zodat ik ze er gemakkelijker er onderuit kan halen voor het verversen van het suiker-gist mengsel

Ziet er erg strak uit :)

Jbl bellenteller? Zo ja, laat jij de terugslagklep zitten?
 
Ik heb de zitting opgeboord naar 4,5mm waardoor de klep wel fatsoenlijk open gaat en nog een soort van dicht gaat

Die optie daar hebben wij nooit aan gedacht :)

Wij hebben alle terugslagkleppen weggehaald. Klein verschil is dat wij onze flessen op (bijna) gelijke hoogte hebben met het water, maar toch... Ik maak even een printscreen van je tekst.

Overigens werkt een bellenteller met ons systeem maar zeer beperkt. Kunnen hooguit zien of het nog loopt. Geen regelmatige loop.
 
Die optie daar hebben wij nooit aan gedacht :)

Wij hebben alle terugslagkleppen weggehaald. Klein verschil is dat wij onze flessen op (bijna) gelijke hoogte hebben met het water, maar toch... Ik maak even een printscreen van je tekst.

Overigens werkt een bellenteller met ons systeem maar zeer beperkt. Kunnen hooguit zien of het nog loopt. Geen regelmatige loop.
Nee hier ook, maar dat is ook het doel van de bellenteller hier.
Controle werking en meer niet
 
Wacht... Jij hebt bio CO2 op dat golfslagbad van je?
Golfslagbad?
2 van de de 3 schotten zijn inmiddels geboord dus veel vallend water is er niet meer.
Uitstroom zijn 2 RFGs waar eigenlijk geen oppervlakte rimpeling van af komt.

Maar de bioco2 is eigenlijk alleen bedoeld om de dip in de nacht wat te beperken
 
Golfslagbad?
2 van de de 3 schotten zijn inmiddels geboord dus veel vallend water is er niet meer.
Uitstroom zijn 2 RFGs waar eigenlijk geen oppervlakte rimpeling van af komt.

Maar de bioco2 is eigenlijk alleen bedoeld om de dip in de nacht wat te beperken
Ik doelde meer op het formaat van je bak ;)
 

Terug
Bovenaan