230x60x70 van GynnadVis


Links toch weer een klein beetje veranderd, echter nog niet helemaal tevreden mee, moet toch echt een keer een groot stuk hout halen om het 'af te maken'.

w5w3WX1RaWt18kpHiklmMaXE.jpg
 
Mooi hoor! Misschien dat een stukje hout rechts heel geheel afmaakt. Hoe bevallen je Colombian Tera’s?
 
Puike bak!
Ik zie dat je de Bujurquina oenolaemus hebt (gehad)? Of welke temperatuur heb jij je bak?
Ik meende ergens gelezen te hebben dat je ze op 26 of hoger moet houden? En zijn deze vissen makkelijk te krijgen? Heb ze namelijk nog niet veel gezien in het aanbod op internet.

Electric Blue's zijn ook erg mooi! Ik mag dan aannemen dat die niet veel graven? Aangezien je toch redelijk wat groen in je bak hebt.
 
Mooi hoor! Misschien dat een stukje hout rechts heel geheel afmaakt. Hoe bevallen je Colombian Tera’s?
De Hyphessobrycon columbianus bevallen goed - leuke visjes, zwemmen vrolijk rond!

Puike bak!
Ik zie dat je de Bujurquina oenolaemus hebt (gehad)? Of welke temperatuur heb jij je bak?
Ik meende ergens gelezen te hebben dat je ze op 26 of hoger moet houden? En zijn deze vissen makkelijk te krijgen? Heb ze namelijk nog niet veel gezien in het aanbod op internet.
Ik heb er helaas nog maar 1 over - heb ze destijds bij VKC in Woudenberg gehaald, daar zijn ze best vaak op voorraad, maar nu niet zo te zien: https://www.vkcichliden.com/vissenvoorraad/?fish-category=zuid-amerika.

Ik heb zelf de bak op 25 a 25,5 graden, begreep dat ze op minimaal 25 moeten zitten > https://www.tropischevissengids.nl/...hliden/dwergcichliden-1/bujurquina-oenolaemus

Electric Blue's zijn ook erg mooi! Ik mag dan aannemen dat die niet veel graven? Aangezien je toch redelijk wat groen in je bak hebt.
Ik heb ze nog nooit zien graven eerlijk gezegd en ze zijn ook erg rustig.
 
ook mijn ervaring met A. Pulcher electric blue is dat ze eigenlijk best rustig zijn, niet graven, niet aan planten liggen te prutsen
enige stoerdoenerij naar andere cichliden maar niets aggressief
 
Bedankt voor de info! Had al een bepaalde richting qua gebied op het oog, maar dan vallen deze 2 mooie vissen al af na wat onderzoek.. dacht dat de Bujurquina ergens in Uruguay/Paraguay gebied te vinden was, dus dat worden weer wat lijstjes maken :book:
 
Vanmorgen een poging gedaan om met het gezin bij Aquabeek te geraken (Rit van +/- 20km), echter na een kilometer of 8 een schroef in de band opgelopen van de auto, dus net de auto naar de garage gebracht en ga dadelijk alleen nog even met de auto van kennissen een poging doen om toch wat vissen te scoren!
 
De Guianacara Geayi doen het goed in de bak, de meeste vissen laten ze ook met rust behalve de Bujurquina oenolaemus, die wil er wel eens achter aan zitten. Opvallend, want dit gedrag had ik nog niet eerder bij hem gezien.
 
Dit is normaal want de huidige vissen hebben reeds hun territorium in de bak en de nieuwe vissen weten dit niet en die komen zonder het te weten op andermans plekje.
Gaat normaal vanzelf over en anders moet je de scape wat aanpassen en dan moeten ze allemaal opnieuw gaan zoeken voor een plekje.
Succes in ieder geval en mooie bak (y)
 
Klopt inderdaad - er moest even een herverdeling komen van de territoria - inmiddels is de rust terug in de bak en laten de Guianacara Geayi zich goed zien.
 
Wat een grappig visje, bepaalde reden dat je voor deze soort gekozen hebt? En hoe groot wordt de school? 😊
 
Wat een grappig visje, bepaalde reden dat je voor deze soort gekozen hebt? En hoe groot wordt de school? 😊
Het is een vis met harem gedrag, dus deze worden niet in scholen gehouden - in eerste instantie ziet hij er wel uit als scholen vis inderdaad, vooral op mijn foto's.

Als het goed is komen ze (het mannetje) er uiteindelijk ongeveer zo uit te zien:

1700465214819.jpeg


Ik heb zelf nu 2 mannetjes en 5 vrouwtjes.

Reden voor deze keuze is dat ze volgens Aquainfo in het gebied leven van de Aequidens sp. Jenaro Herrera, welke ik ook in mijn bak heb (zie https://aquainfo.nl/artikel/aequidens-sp-jenaro-herrera/)
 
Je had toch ook de L200 in de bak dacht ik?
Deze heb ik in 2020 gehad, maar is toen helaas op den duur gesneuveld. Zag er al enigszins bleek uit toen ik hem had gekocht dus misschien wat deze ook niet helemaal goed of gewoon pech gehad. Ben daarna niet meer aan L-nummers begonnen eigenlijk, altijd wel leuke en interessante soorten maar ook wel best prijzig en misschien door mijn ervaring geen zin dat ze telkens sneuvelen.
 
Deze heb ik in 2020 gehad, maar is toen helaas op den duur gesneuveld. Zag er al enigszins bleek uit toen ik hem had gekocht dus misschien wat deze ook niet helemaal goed of gewoon pech gehad. Ben daarna niet meer aan L-nummers begonnen eigenlijk, altijd wel leuke en interessante soorten maar ook wel best prijzig en misschien door mijn ervaring geen zin dat ze telkens sneuvelen.
Dat snap ik, ik heb zelf de L128 (blue phantom), tot nu toe doet hij het goed gelukkig
 
Vandaag kreeg ik op mijn telefoon een herinneringen overzicht te zien van mijn aquarium, toch wel mooi om je bak te zien en hoe deze transformeert door de jaren heen.

2020
Vrij leeg aquarium met roodkopzalmen, corydorassen Adolfoi en Blauwe acara 'Electric Blue' als hoofdvissen
1700944370219.jpeg


2021
Planten hebben flink de overhand genomen!
1700944440622.jpeg


2022
Al het hout naar het midden en de planten er omheen
1700945100650.jpeg


2023
Wat minder planten en wat meer hout en stenen in de bak
1700944469311.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Ziet er mooi uit Danny.
Gaan planten met de guinacara"s wel goed samen? Deze ken ik als gravers.
Je bodem ziet er golvend uit , heeft het een oorzaak?
 
Ziet er mooi uit Danny.
Gaan planten met de guinacara"s wel goed samen? Deze ken ik als gravers.
Je bodem ziet er golvend uit , heeft het een oorzaak?
Ze laten de planten met rust, geen enkel probleem. Golvend is wat ik zelf doe omdat ik merk dat de Corydorassen het prettig vinden als ik af en toe door het zand woel.

Overigens ben ik momenteel wat met Catappa aan het experimeteren en merk dat de Corydorassen dat ook prettig vinden om doorheen te woelen.
 

Terug
Bovenaan