30L cube junglethema van LalaLaraSophie


Even tussendoor; inmiddels zijn de meeste (zo niet alle) plantjes besteld of al in huis, hoofdzakelijk wordt het een combinatie van diverse bucephalandra, anubias en cryptocorynes en twee mossoorten. Hoofdzakelijk een erg groene scape dus qua planten met (als de kweker niet gelogen heeft op de omschrijving) 1 featureplant die paars/lila moet kleuren: Bucephalandra Brownie Ghost. Als alles op tijd binnen is, kan ik morgen/overmorgen aan de slag.
Die Buce Brownie Ghost ziet er gaaf uit op foto`s. Ben benieuwd of die ook daadwerkelijk zo paars is!
 
Veel plezier met inrichten Lara. En pas alsjeblieft op met de brug ;)
Die zit stevig aan elkaar gekit hoor :DD

Die Buce Brownie Ghost ziet er gaaf uit op foto`s. Ben benieuwd of die ook daadwerkelijk zo paars is!
Ik ook ja! Ik doe die als feature in dat boompje denk ik :)
 
planted.jpg

Zo. Vraag niet hoe, maar de plantjes zitten d'r in. 100 kilo bucephalandra, stapel anubias, klein bietje cryptocoryne en dat was 't tot dusver. Edit - ik lieg: zitten 3 mossoorten in ook.
 
Laatst bewerkt:
Mooi!! Ben benieuwd hoe het bakje zich ontwikkeld!
 
Erg mooi Lara en dat was vast een heel gepriegel.
 
Laatst bewerkt:
fish1.jpg
fish2.jpg
fish3.jpg
fish4.jpg

Ik kon het niet laten; maar heb gelijk ook de eerste vissen gehaald en er net in gedaan, het zijn Sundadanio Axelrodi geworden. Er zit ingedraaid filtermedium in en ik moet toch aardig wat waterwissels doen komende tijd dus dat loopt wel los, bovendien zijn ze echt piepklein (2cm), maar oh zo mooi. Gelijk ook nog wat extra kiekjes van de bak geschoten :)
 
De visjes houden zich nog schuil denk ik.
 
Prachtig bakje geworden! Heel mooi dat hout om het steen heen en tussendoor!
 
WOW , gaaf bakkie hoor. Ben erg benieuwd hoe het er uit ziet als alles een beetje gaat groeien, ik volg ( ow wacht, ik volgde je al heel wat langer :p )
 
Hmm. Had gisteravond na een paar uurtjes al m'n bedenkingen bij 1 visje, die zwom tikje scheef en zat veel op de bodem - maar ik kan er vandaag nog maar 4 van de 6 terugvinden. GĆ©Ć©n idee waar die andere twee gebleven zijn. Filter kan niet, zit een spons voor de inlaat, rondom de bak is ook geen vis te bekennen dus het zijn of meesters in verstoppen of ze hebben het begeven en zijn opgepeuzeld door soortgenoten. Dus om de groep niet te klein te laten worden met 1 dominant mannetje heb ik er nog 8 bij gehaald.
 
Hmm. Had gisteravond na een paar uurtjes al m'n bedenkingen bij 1 visje, die zwom tikje scheef en zat veel op de bodem - maar ik kan er vandaag nog maar 4 van de 6 terugvinden. GĆ©Ć©n idee waar die andere twee gebleven zijn. Filter kan niet, zit een spons voor de inlaat, rondom de bak is ook geen vis te bekennen dus het zijn of meesters in verstoppen of ze hebben het begeven en zijn opgepeuzeld door soortgenoten. Dus om de groep niet te klein te laten worden met 1 dominant mannetje heb ik er nog 8 bij gehaald.
Heb je er een skimmer in? Bij dochterlief waren daar 3 dood in...
 
Heb je er een skimmer in? Bij dochterlief waren daar 3 dood in...
Nope; maar ik denk de oorzaak wel gevonden te hebben. Mijn ph in die bak is aan de hoge kant, maar wijkt ook dermate sterk af van mijn andere bak dat ik me erover verwonder dat het verschil zo groot is. Straks even op zoek naar een co2-verdeler om die ph omlaag te krijgen. In de tussentijd wat extra water van de andere bak overhevelen naar deze.
Rookie mistake; altijd je ph dubbelchecken.. :oops:
 
Misschien een voor de hand liggende vraag, maar hoe zit het met de andere waarden? NH4 b.v.? Ondanks dat het ingedraaid medium is, kan het altijd zo zijn dat ofwel bacteriƫn massaal afsterven, ofwel nog niet goed terug op gang gekomen zijn na overplaatsing.
En heb je de visjes overgewend? Nadeel van nanovisjes is dat ze vaak erg gevoelig zijn voor schommelingen e.d.
Succes in ieder geval en de basis is er, prachtige bak!
 
Misschien een voor de hand liggende vraag, maar hoe zit het met de andere waarden? NH4 b.v.? Ondanks dat het ingedraaid medium is, kan het altijd zo zijn dat ofwel bacteriƫn massaal afsterven, ofwel nog niet goed terug op gang gekomen zijn na overplaatsing.
En heb je de visjes overgewend? Nadeel van nanovisjes is dat ze vaak erg gevoelig zijn voor schommelingen e.d.
Succes in ieder geval en de basis is er, prachtige bak!
Die zijn allemaal in orde. Visjes wen ik uiteraard altijd over.
Thanks!
 
Die zijn allemaal in orde. Visjes wen ik uiteraard altijd over.
Thanks!
Mooi! Vanwaar je pH zo hoog dan? Of komt het hoog uit de kraan?
Ik zie zo 1,2,3 niet echt dingen in je bak die de pH/kH erg zouden verhogen. Lava steen is inert en die kleine 'pebbles' ook als ik me niet vergis, die heb ik ook in m'n bak. Geen luchtpompje of teveel stroming lijkt me
 
Mooi! Vanwaar je pH zo hoog dan? Of komt het hoog uit de kraan?
Ik zie zo 1,2,3 niet echt dingen in je bak die de pH/kH erg zouden verhogen. Lava steen is inert en die kleine 'pebbles' ook als ik me niet vergis, die heb ik ook in m'n bak. Geen luchtpompje of teveel stroming lijkt me
Klopt; het blijkt hier vrij hoog uit de kraan te komen, richting de 8. Normaliter heb ik veel soil in m'n bak die dat wat buffert en co2 - laat ik die dingen nou net weinig tot niet in deze bak hebben. Maar in mijn andere bak zit de ph rond de 6 en zoveel co2 voeg ik niet eens toe, dus zo'n groot verschil is wel opmerkelijk.
 


Klopt; het blijkt hier vrij hoog uit de kraan te komen, richting de 8. Normaliter heb ik veel soil in m'n bak die dat wat buffert en co2 - laat ik die dingen nou net weinig tot niet in deze bak hebben. Maar in mijn andere bak zit de ph rond de 6 en zoveel co2 voeg ik niet eens toe, dus zo'n groot verschil is wel opmerkelijk.
Da's wel heftig, wat is de kH dan?
Anders kun je er CO2 tegen aan gooien en heeft het nog niet veel zin. Een soil kan wat dat betreft veel verschil maken ja
 
Heel mooi, Ben ook zoiets van plan, heb ik het goed dat je eigenlijk opzij en onder de lavasteen een soort mat moet plaatsen, ten einde druk op glas te verminderen?
 
Heel mooi, Ben ook zoiets van plan, heb ik het goed dat je eigenlijk opzij en onder de lavasteen een soort mat moet plaatsen, ten einde druk op glas te verminderen?
Thanks!
Zal nog eens een updatetje plaatsen hier trouwens binnenkort.

Ik heb het wel gedaan, voor de zekerheid. Normaliter plaats ik eerst soil en daar leg ik stenen op, dan is het niet nodig omdat de soil dan ook de druk verdeelt. Nu heb ik eerst de stenen geplaatst en daarna pas zand en een beetje soil daar omheen gedaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: ZEN
Net je topic doorgenomen , leuk knutselwerk en top resultaat.
Merk je al groei in de plantjes.
 

Terug
Bovenaan