Wat is er nieuw

400x50x60 van Richard (rschiks)

• Onderwerp starter Onderwerp starter rschiks
  • Startdatum Startdatum
Mooie bak hoor.

Hoe gaat het inmiddels met je Otocinclus?

En de eerste bewoner met camouflage staart? Leeft die nog? Al bekend wat het geworden is?

Sorry, ik heb niet alle tekst gelezen, wellicht is het al eens genoemd.

Net als dit:

rschiks zei:
We hebben vandaag onze eerste vissen gekregen:

- 50x otocinclus vittatus

44.jpg

46.jpg

Ik zie op de foto met de vissen in het zakje maar 1 Otocinclus vittatus (de vis in het midden) de rest zijn andere Otocinclus.

Op de 2e foto zijn 2 Otocinclus vittatus te zien, de vis links boven en links onder. (ter info)

Dargine zei:
Mooie bak hoor.

Hoe gaat het inmiddels met je Otocinclus?

En de eerste bewoner met camouflage staart? Leeft die nog? Al bekend wat het geworden is?

Sorry, ik heb niet alle tekst gelezen, wellicht is het al eens genoemd.

Ik zie op de foto met de vissen in het zakje maar 1 Otocinclus vittatus (de vis in het midden) de rest zijn andere Otocinclus.

Op de 2e foto zijn 2 Otocinclus vittatus te zien, de vis links boven en links onder. (ter info)

Met de Otocinclus gaat het goed. Er zijn er 2 overleden. Eentje in de eerste week en eentje in de tweede week. Er zitten er nu dus nog 48 in.

Ik denk dat je gelijk hebt dat het een mix van meerdere soorten zijn. Het is mij in ieder geval niet opgevallen.

In het begin hebben we ze extra voeding moet geven (courgette, e.d.), nu niet meer. Er zitten er nu 48 in. Ze doen uitstekend werk. In de nieuwe bak zullen ze zeker weer gaan komen 🙂

De eerste bewoner heb ik eruit kunnen halen en ergens ondergebracht. Ik heb overigens hier niets meer van vernomen.

Jemig wat een pracht bak :thumbs:
Daar mag je supertrots op zijn.
Was toch nieuwsgierig en kon het niet laten om even te kijken naar je album na jullie bezoek.

Erna Esmeijer zei:
Jemig wat een pracht bak :thumbs:
Daar mag je supertrots op zijn.
Was toch nieuwsgierig en kon het niet laten om even te kijken naar je album na jullie bezoek.

Dank je! 🙂 ga ik me nu focussen op de volgende 🙂

Wat blijft een aquarium toch altijd een plaatje en al helemaal wanneer deze weer een goede onderhoudsbeurt heeft gehad! Werkelijk waar, een plaatje dit aquarium!
Vooral door de aparte vorm heb je het idee dat je naar een aquarium zit te kijken die in de dierentuin of iets dergelijks staat🙂!

Las wel bij je laatste foto's iets over 'voorbereidingen voor het nieuwe aquarium'....heb ik iets gemist of ben je ons wat antwoorden schuldig😉?!

Vistick1984 zei:
Wat blijft een aquarium toch altijd een plaatje en al helemaal wanneer deze weer een goede onderhoudsbeurt heeft gehad! Werkelijk waar, een plaatje dit aquarium!
Vooral door de aparte vorm heb je het idee dat je naar een aquarium zit te kijken die in de dierentuin of iets dergelijks staat🙂!

Las wel bij je laatste foto's iets over 'voorbereidingen voor het nieuwe aquarium'....heb ik iets gemist of ben je ons wat antwoorden schuldig😉?!

Ik ben inderdaad bezig met een andere bak. Het meubel is al af. Ik ben er echter voor mijzelf nog niet uit welke vissen hierin gaan komen. De bak wordt in ieder geval 150x80x80.

veeels te mooi dit, ik ben gelijk jaloers :engel:
en kom ik met m'n 60cm wat m'n ouders "de grote bak" noemen 😀 😀
mag ik vragen welke soort javavaren dat is?

Vistick1984 zei:
Nog een bak van formaat er bij dus! En waar zal deze komen te staan?

Ik ben hiervoor een kamer aan het inrichten. Inmiddels zijn alle meubels gemaakt en wacht ik op de hoekbank. Deze zal eerdaags komen. Het wordt een soort van aquariumkamer 🙂

nick_vis zei:

Zal ik even in de bestelling moeten terugzoeken. Kom ik op terug (ben momenteel in het buitenland)

rschiks zei:
nick_vis zei:

Zal ik even in de bestelling moeten terugzoeken. Kom ik op terug (ben momenteel in het buitenland)

Even opgezocht en het is Microsorum pteropus Mini.

Uiteindelijk is het gelukt!!! Onze eerst geboren maanvissen (Pterophyllum scalare Manacapuru) 😛
Je moet heel goed kijken! Als ik zo snel even tel zijn het er een stuk of 50.

140.jpg

De ouders:

141.jpg

En zoals je op de foto kan zien hebben ze inmiddels weer eitjes afgezet. In totaal heb ik 4 koppels. Waarvan er 2 nu bijna wekelijks afzetten.

Vandaag zijn de eerste maanvissen in de grote bak geboren 😛 . Eitjes zijn na 2,5 dag uitgekomen en de ouders hebben ze verplaatst. Op de foto moet je heel goed kijken.

De andere jonkies doen het ook goed. Het is wat werk, maar wel leuk om te doen. Vandaag zagen we ze voor het eerst door de hele bak zwemmen. Normaal bleven ze rondom de bodem zwemmen.

AX2nYrf.jpg

Melle001 zei:
Gefeliciteerd met je jongen.
Nu nog zien om ze groot te krijgen. Succes!

Voor de jonkies in de grote bak heb ik niet veel hoop. Ik denk dat een gecontroleerde omgeving beter is. Wat betreft de andere jonkies kan ik niet meer doen dan meerdere keren per dag water verversen en artemia/vloeibare voeding geven.

Tot nu toe zijn er een paar overleden. Ik heb het idee dat ze niet eten. De overige hebben allemaal een rond oranje buikje 🙂. Ook zag ik een aantal misvormden rondkroelen. Die gaan het ook niet redden.

Zo net even je "dagboek" globaal doorgelezen. En wat een prachtige bak!
Complimenten aan je vader, het meubel is echt vakman schap!!

Vind je bak erg goed geslaagd ook qua inrichting:d
En wat een hoop verschillende reacties allemaal, een hoop goede adviezen en naar mijn mening ook veel opdringerige meningen bespeur ik her en der wat jaloezie en benijd.

Kan me voorstellen dat het door al die vari�rende meningen het lastig was om je eigen plannen Door te zetten.

Vind de grote groepen kleinere visjes echt geweldig om te zien! De maanvissen zijn ook erg mooi, al moet ik toegeven dat ik zelf niet zo van de grotere vissen ben, maar dat is puur een smaak kwestie dus gewoon lekker negeren😛

Blijf je volgen!

MickDD zei:
Zo net even je "dagboek" globaal doorgelezen. En wat een prachtige bak!
Complimenten aan je vader, het meubel is echt vakman schap!!

Vind je bak erg goed geslaagd ook qua inrichting:d
En wat een hoop verschillende reacties allemaal, een hoop goede adviezen en naar mijn mening ook veel opdringerige meningen bespeur ik her en der wat jaloezie en benijd.

Kan me voorstellen dat het door al die vari�rende meningen het lastig was om je eigen plannen Door te zetten.

Vind de grote groepen kleinere visjes echt geweldig om te zien! De maanvissen zijn ook erg mooi, al moet ik toegeven dat ik zelf niet zo van de grotere vissen ben, maar dat is puur een smaak kwestie dus gewoon lekker negeren😛

Blijf je volgen!

Dank je!

Ach ja, iedereen heeft een mening. Soms moet je ook op je eigen gevoel afgaan en terloops maar (misschien op de harde manier) leren. Dit heb ik overigens het laatste jaar veel gedaan. Aan heel veel adviezen heb ik iets gehad, maar heb er ook een aantal genegeerd.

De planten doen het goed. Geen last van algen of ziektes.
Wekelijks ververs ik 10-20% water. De purigen heeft eindelijk de gele gloed uit mijn bak weten te halen (of het kienhout geeft niet meer af).

Wel ga ik de groep torpedo's kleiner maken.
De maanvissen zetten wekelijks af en het is continu oorlog in de bak. Aangezien mijn voorkeur uitgaat naar de maanvissen heb ik besloten de groep torpedo's kleiner te maken.

Mocht iemand interesse in torpedo's hebben hoor ik dat graag!

Inmiddels ben ik 24 van de 40 P. denisonii kwijt en is het een stuk rustiger geworden in de bak. Hopelijk hebben de 4 koppels maanvissen het nu wat rustiger. Een derde nestje maanvissen ben ik nu aan het grootbrengen.
Het eerste nest gaat dit weekend over naar een grotere bak die ik hiervoor speciaal heb ingericht. Ze zijn 6 weken oud.

Verder ben ik gigantisch aan het snoeien geweest. Meters en meters vallisneria afgeknipt 🙂
Daarnaast wat planten verwijderd. Al met al wat "ruimer" weer.

Door het vangen van de denisonii was het vandaag een beetje chaos in de bak. Deze week maar tot rust komen en het weekend alles weer een beetje fatsoeneren. Het was niet makkelijk ze te vangen.

Ik wacht verder nog steeds op de kweekbak. Levertijd 1-4 weken. Tsja...waarom wordt het dan meestal 4 weken en niet 1 week? :-(
Grind, kap, led verlichting, pomp, verwarming - alle randvoorwaardelijke benodigheden heb ik al.

Hier weer wat nieuwe foto's. Deze zijn genomen tijdens het voederen, een beetje hectisch dus.
Er is inmiddels flink gesnoeid. Nieuw geplantte cabomba is nog niet niet te zien.

3g0szjf.jpg

WCfklP5.jpg

cNq8d0L.jpg

bJyfZYs.jpg

WMUFnva.jpg

CUx00o6.jpg

L072nXc.jpg

DcjxpIr.jpg

J9caW9g.jpg

Dtt2iOf.jpg

En hier een foto van een bakje met maanvis jonkies...ik gok dat het er meer dan 50 zijn. Ze zijn ruim een week oud.

LQ8dAZm.jpg

visstisck zei:
Zo de Vallisneria gigantea komt hier wel tot zijn recht!

Ja, ik had voor het snoeien slierten van meer dan 2m lang. In het midden werd het ook donkerder. Ook komen er nu meer en meer nieuwe.

het was even geduld hebben, maar het wachten waard!
mooie foto's! alles oogt nog mooi helder en fris

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan