60cm van Kikkervis


mooie groene bak!
 
"Schat, wat eten we vanavond?"
20190804_222213.jpg


En een totaaltje. De toppen van de ludwigia beginnen al mooi te kleuren. Hopelijk wordt hij echt helemaal rood zoals die kan worden...
20190804_222241.jpg
 
Eindelijk worden mijn citroentjes minder schuw. Ze zijn inmiddels ook goed gegroeid en mogen nu ook wel eens op de foto. Met spanning wacht ik af tot ze geslachtsrijp zijn...
20190811_222023.jpg


En een totaaltje van de bak
20190811_222144.jpg
 
Mijn eigen gekweekte Goerami wilde ook nog even op de foto. Nou, vandaag mag je hoor Laliaatje (;

20190811_222749.jpg
 
Zelf weten te kweken, gaaf want je leest vaak dat ze een virus onder de leden hebben. Daar dus geen last van?
 
Wat een leuk bakje, erg leuk die citroentjes.
Gaaf dat je een lalia zelf hebt weten te kweken :)
 
Kweken is geen probleem met de beestjes. Wanneer de temperatuur oploopt gaat dit vanzelf. Met een vorig koppel had ik elke week een nest.. Het groot krijgen vind ik wel lastig, ze hebben echt levend klein voer nodig. Stofvoer happen ze niet op. Ik krijg ze ook niet zo groot als in de winkel. Misschien toch te maken met voer? (Of hormonen natuurlijk. ..)

Irridovirus is naar mijn mening te zien van de buitenkant. Toch moet ik zeggen dat ik ze ook niet een lang leven kan geven. Een gekocht exemplaar houd het met 2 jaar wel voor gezien. Eigen kweek rond de 3 jaar.
 
De 60 cm ziet er erg goed uit, jammer van de Tetra's, je kunt een kleine 12 volt ventilator (80 of 100 mm) op het water laten blazen, dat scheelt echt enorm ben ik achter, 4 graden daalt het met gemak.
 
De 60 cm ziet er erg goed uit, jammer van de Tetra's, je kunt een kleine 12 volt ventilator (80 of 100 mm) op het water laten blazen, dat scheelt echt enorm ben ik achter, 4 graden daalt het met gemak.
Staat zeker op de planning! Tijd tekort helaas..
 
Mijn lowbudget bakje SF aqua40. Geen voedingsbodem, geen CO2, philips pl lampje erboven. Alleen eens in de week een beetje CSM.
En hoewel verlichting meer dan 12 uur aanstaat, geen alg te bekennen!
20190826_232459.jpg
 
Na lange tijd is er toch wat verandert. Ik probeer eens een rood plantje uit.


Bekijk bijlage 213934



Bekijk bijlage 213935

Ook heb ik eindelijk 'Quasimodo' kunnen fotograferen. Deze neon was al bij aanschaf helemaal krom en mist aan 1 kant een kieuwdeksel. Toch is deze vis.momenteel 2 jaar oud en is net zo vitaal als de andere neons. Daarom aan anderen: ook mindervalide maar wel gezonde(!!!!) Verdienen een aquariumkans ipv de wc..

Bekijk bijlage 213936

Vragen, opmerkingen en tips mogen altijd!
Klopt. Ik heb jarenlang een zwaar misvormde Corydoras pygmaeus in m'n bak gehad. Heb hem echt 5 jaar gehad ofzo en hij deed lekker mee met de rest. Dus helemaal eens met deze opmerking.
 
20190922_214352.jpg


Gisteravond een hoop kleine citroentjes gespot tussen het grind! Op de foto probeert er eentje een rode muggenlarve op te knabbelen. Ook zijn er nog een paar zwangere gesignaleerd! Het lijkt erop dat de citroentjes zich wel vermaken in het bakkie!
 
Leuk dat ze het goed doen, vaak hoor je andere verhalen met citroentjes.
 
Leuk dat ze het goed doen, vaak hoor je andere verhalen met citroentjes.

Ik ben er blij mee! Ik had alleen altijd begrepen dat Citroentjes het eigenlijk altijd wel goed deden? Gewoon een vuurgarnaal in een ander jasje meende ik? Ik heb ze ook uitgezocht op makkelijksheidgraad en daarnaast kleur.
 
Toch blijkt de praktijk anders te zijn, dat lees ik hier ook van meerdere leden.
 
Toch blijkt de praktijk anders te zijn, dat lees ik hier ook van meerdere leden.
Bij mij zijn zo'n 45 stuks in de loop van een paar weken uitgevallen. Geen aanwijsbare reden.
 
Oh. Dan ga ik maar duimen dat dit mij bespaart blijft...
 
Gezien het buiten toch alleen maar regent is het weer tijd voor de aquarium hobby. Beide bakjes heb ik maar weer eens schoongemaakt.

Garnalenbakje:
20191002_231044.jpg


En natuurlijk mijn "grote" bak:
20191002_231434.jpg


Ik heb in deze bak iets staan rommelen zodat mijn neons meer zwemruimte hebben. Ben tevreden met het resultaat, al zeg ik het zelf (;
 
Oh mooie bakken zeg! Die onderste ben ik echt helemaal verliefd op :smitten:
 
Vandaag een leuk plantje op de kop getikt. Een bucephalandra sp. Wavy leaf. Ik zat al vaker naar deze plantjes te kijken maar vond ze veelal te prijzig. Toch kon ik vandaag me niet inhouden...

20191010_221217.jpg

Lekker vastknopen op het hout. Deze keer ook gebruik gemaakt van secondelijm. Benieuwd hoe dat zich houdt....

En hier staat het hout weer teug in de bak
20191010_221518.jpg
20191010_221527.jpg
 
Nieuwe bewoners in de bak: 1m 2v pauwooggrondels
20191103_175802.jpg


De mannelijke dwerggoeramie zit nog steeds in de bak, maar deze mag hier rustig zijn pensioen afmaken zonder een nieuwe dame. Deze man is helaas te agressief richting soortgenoten om te kunnen houden in deze bak. Voor mij geen nieuwe goeramies meer.. of nouja.. voorlopig dan (;
 
20191111_221840.jpg

Heet dit nu een otootocincinclusclus?

20191110_161204.jpg


Bucephalandra lijkt het ook goed naar zijn zin te hebben. Groeit al lekker en de eerste bloemetjes zijn ook gespot
 

Terug
Bovenaan