60x40x40 van Esthersvisjes


Het wordt steeds beter! Gezellig gezicht ook, die watervlooien. Misschien hou ik het wel zo. Een Daphnia-speciaalaquarium. :engel:
IMG_20211016_204623.jpg
IMG_20211016_204700.jpg
 
Hij is gewoon helder! Lang leve de watervlooien! 💪🎉😍
Nu moeten de planten een beetje gaan groeien. Ik ga de lichtsterkte van 40 naar 50% doen. Dan is hij om 2 uur 's middags op z'n sterkst, voor en na minder. Ben benieuwd, duimen dat het stabiel blijft!

IMG_20211020_175738.jpg
IMG_20211020_175821.jpg
 
Zo zeg die watervlooien wisten er wel raad mee dus:thumbs:
Dat ziet er al een stuk beter uit.
Ik zou alleen nog wel even wachten met het verhogen van de lichtsterkte.
Geef alles een beetje de tijd.
Wat een verschil!!
Die watervlooien wisten er gelukkig zeker wel raad mee! Je zag een soort stapeleffect, naarmate er meer watervlooien kwamen werd het steeds sneller helder.
Ik zal eerst naar 45% verhogen. Denk wel dat de planten wat meer licht nodig hebben namelijk, de Nymphaea stellata is helemaal rood geworden terwijl ik die met groene bladeren erin heb gezet. Maar ik snap je dat het niet te snel omhoog moet, maar 40% licht is erg weinig.
 
Nymphaea stellata
Zover ik lees kleurt die ook wel rood/roze en ik denk dat die groen heeft gekleurd door een gebrek aan licht maar dat is een gok.

Meer licht verhoogd ook de vraag naar voeding dus daar moet je wel rekening mee houden. Ik zie namelijk al algen in je bak dus ik denk dat met meer licht dit nog weer meer zal worden omdat de vraag naar voeding meer wordt.
 
Zover ik lees kleurt die ook wel rood/roze en ik denk dat die groen heeft gekleurd door een gebrek aan licht maar dat is een gok.

Meer licht verhoogd ook de vraag naar voeding dus daar moet je wel rekening mee houden. Ik zie namelijk al algen in je bak dus ik denk dat met meer licht dit nog weer meer zal worden omdat de vraag naar voeding meer wordt.
Nee, hij was rood/groen, maar is nu helemaal rood. Nymphaea gardneriana doet hetzelfde, dat kleurt ook rood als er weinig licht is en wordt groen bij veel licht. Hoewel, rood, eerder oranje eigenlijk.
 
Ok, ik wist niet dat ze rood kleuren bij weinig licht. Ik dacht juist dat een plant rood pigment ging aanmaken bij veel licht om zich hiertegen te kunnen beschermen.
 
Ja, weet ik, maar ik heb geen co2 installatie, dus het is sowieso gewoon op het oog. Kijken hoe de planten het doen en of de alg terugkomt. Kleine stapjes! Ik denk dat ik gewoon de mist in ben gegaan met de lamp te fel laten branden. Bij mijn andere aquariums kon het altijd gewoon op 100%, dus dat deed ik hier automatisch ook. Maar dit is een nieuwe lamp, dus dat werkt niet bij deze blijkbaar!
 
Zo te zien een zeer tevreden kat. Zijn alle visjes en garnalen er nog?
Een heel tevreden kat denk ik, wordt volop vertroeteld. 😁 Ik heb hier nog geen vissen in, dus er zijn heel veel garnalen inmiddels. Ik durf nog niet zo goed, omdat ik na 4 maanden indraaien eindelijk een balans heb. Misschien vanmiddag naar de Rifwachter.
Dat denk ik niet met een kat in het aquarium en hij ziet er nog goed gevoed uit ook:eek:
Grappig genoeg houdt deze kat niet zo van vis of stukjes vlees. Maar een doperwt, stukje broccoli of ijsbergsla lust ie wel. Nu ik dit zo opschrijf begin ik te denken dat Duke misschien wel een garnaal is. 🤔
Hij is wel een joekel van een kat inderdaad, woog 9 kilo toen hij 1 jaar oud was. Inmiddels is hij 12, spiermassa is wat minder geworden, hij weegt nu 6 kilo. Hij is niet eens dik, echt groot. Hij is groter dan de buurhondjes. 😂
 
Dat is inderdaad een grote kat Esther en erg bijzonder dat hij minder graag vis of vlees lust maar goed smeken verschillen net als bij mensen.
 
Ben op zolder aan het opruimen, vond een aantekening van mijn moeder, dat ik toen ik 14 maanden oud was al wat woordjes kon zeggen: papa, mama, hap, koek en tisjes. :LOL: Een andere aantekening zei dat ik toen ik een half jaar oud was in de box naar het aquarium lag te kijken, ik ben er blijkbaar al heel jong mee besmet, met een aquariumvirus! Het gaat waarschijnlijk nooit meer over. :smitten:
 
Lang geleden dat ik een foto geplaatst heb. Niet veel veranderd, 15 vissen, iets meer planten. Als er nieuwe vallisneria naar voren groeit knip ik het los en plaats ik het achterin, ik hoop dat het zo steeds voller wordt. Gaat allemaal erg langzaam. Maar ik wilde ook niet steeds snoeien, dus het gaat goed zo.

IMG_20220126_130731.jpg
IMG_20220126_130821.jpg
 
Staat er mooi bij Esther.

fris bakje ik heb nog hoge gradatie vuurgarnalen zou mooi zijn voor je bakje
In dat geval wil ik er wel 20 hebben als je die gratis en voor niks komt brengen. O, als je bedoeld voor de verkoop dan kun je een lid beter een pb sturen of een topic in aangeboden openen;)
 

Terug
Bovenaan