Akva 200*60*60 van TonHageraats


Prachtig filmpje Ton!
Dank je wel, ik wilde dit al vaker maken maar het was er niet van gekomen., jammer dat ze een beetje afgeleid waren door de camera welke op standaard stond en vlak voor ze, vaak gaan ze helemaal door het lint en denk ik soms dat ze de bak komen uitzetten om in het bakje te springen :D
 
Ik geloof het hoor.
Misschien volgende keer eens proberen met een verduisterde kamer.
 
Erg leuke video Ton en je keek zelf ook tevreden na het voeren op een afstandje toe volgens mij;). Hoevaak voer je ze nu op een dag eigenlijk?
 
Ze krijgen 5x per dag te eten, elke 3 uur van 09.00 tot en met 21.00 uur.
 
Ik geef mijn vissen 1 x per dag eten en das 's avonds altijd op hun vaste uur.
 
Jonge maanvissen moeten veel eten om groot te groeien, vandaar dat ik ze 5x voer, dit was een maandje of 3 geleden nog 7x.
Ze zijn nu tussen het jaar en anderhalf jaar oud.
 
Mijn maanvissen zijn ook nog klein zitten voorlopig in mijn 1m bak bij de rest dus als ik die ook 5 keer per dag wil voeren dan eet de rest ook 5 keer per dag.
Binnen een paar weken gaan ze alle 7 naar de grotere bak en dan kan ik ze 5 a 7 maal per dag voeren.
 
Kunnen ze door te weinig voeren een groeiachterstand krijgen?
Daar ga ik zonder meer vanuit ja, alle jonge dieren (en mensen) moeten voldoende eten om te groeien zo niet dat kan er een groeiachterstand optreden.
 
Dan hoop ik dat de manen van mij geen achterstand hebben opgelopen door 3 weken maar 1 keer per dag eten:(.
Door uw advies voer ik nu 4 a 5 keer per dag
 
Dan hoop ik dat de manen van mij geen achterstand hebben opgelopen door 3 weken maar 1 keer per dag eten:(.
Door uw advies voer ik nu 4 a 5 keer per dag
Dat zullen ze zeker waarderen, probeer ze per keer zo veel te voeren dat ze genoeg hebben en trager gaan eten, ik geef ze diepvries rodemug, wittemug zwartemug en Artemia, levendvoer bestaat uit Artemia, witte muggenlarven en grote rode muggenlarve, als ik niet thuis ben dan via de voederautomaat droogvoer als rodemuggelarven, Artemia en chiclidenkorrels.
 
Met de Rondomatic kan je alle droogvoeders voeren, dus ook pellets en tabletten.
 
Met de Rondomatic kan je alle droogvoeders voeren, dus ook pellets en tabletten.
Das mooi om te vernemen want dan kan je voederen wat je wil,had net op youtube gekeken en ik heb daar 4 merken zien passeren en dat waren Juwel,Eheim,Rondomatic en JBL.
De Eheim Twin Automatic Feeder kan 2 verschillende type voer aan.
 
Ton had jij in het begin ook last dat deze niet op de gewenste uur voederde want ik heb op de site van Veldhuis heel wat negatieve kritiek gelezen.
Als je verder naar onder scrolt dan zie je de recenties.
https://www.aquariaveldhuis.nl/index.php?productID=579&

Sorry maar dat wou ik toch even weten voor ik het aan schaf en hoelang de levensduur is van zo'n apparaat,schijnt maar anderhalf jaar mee te gaan.
 
Ik heb geen probleem met dit apparaat, gewoon op de ingestelde tijd komt het voer eruit, de levensduur weet ik niet ik heb deze pas een halfjaartje onregelmatig in gebruik.
 
Ach, ik zorg even goed voor hen als voor mijzelf :D:chef:
 
Dat zullen ze zeker waarderen, probeer ze per keer zo veel te voeren dat ze genoeg hebben en trager gaan eten, ik geef ze diepvries rodemug, wittemug zwartemug en Artemia, levendvoer bestaat uit Artemia, witte muggenlarven en grote rode muggenlarve, als ik niet thuis ben dan via de voederautomaat droogvoer als rodemuggelarven, Artemia en chiclidenkorrels.

Mijn manen lusten alleen rodemug,artemia en vlokvoer. Alle andere diepvries voer spugen ze uit! Is dat normaal bij jonge Maanvissen?
 
Het is een gewenning, "wat de boer niet kent eet hij niet" ;)
 
Ik sluit me aan bij bovengenoemde reacties,jouw bak is een ware inspiratie voor vele liefhebbers Ton,.
 
Even een fototje :D

DSC01348.JPG
 

Terug
Bovenaan