Album van Cornelius


:thumbs:

full
Oehhh Nice! :daisy:
 
Soms kom je niet aan een onderhoudsbeurt toe. En dan zijn de gevolgen
bruin water, allemaal mosselkreeftjes (?) een bodem bezaait met troep en een filter waar allemaal drek uitkomt...
IMG_20190808_143334347.jpg


Dus grote poetsbeurt, ramen gelapt, filter schoon gemaakt, alle troep van de bodem afgehevelt, lekker vers water
en als kers op de taart een nieuw ledje erboven. :thumbs: Garnaaltjes zijn er maar weer blij mee :D

IMG_20190809_104024585.jpg
 
Kleine update van mijn 25 liter. Let niet op de aanslag, vieze ramen en de omhoog stijgende zuurstofbelletjes die aan de oppervlakte drijven van de assimilatie.
Alle techniek ligt in de wasbak om schoongemaakt te worden.

IMG_20191015_1.jpg


En een close-up van de rotala achter de main stone
IMG_20191015_2.jpg
 
Ziet er heel mooi uit. Heb je hier nu die verlichting van ome Ali boven hangen?
 
Ziet er heel mooi uit. Heb je hier nu die verlichting van ome Ali boven hangen?

Ja dat klopt
heb 'm idd uit China, via Ebay. Koste bijna 40 euro. Het is een Chihiros RGB30, de kleinste maat omdat het bakje maar 40cm is.
Het geeft 1200 lumen en ben er best tevreden over.
Kwaliteit in niet super natuurlijk. Veel plastic en het staat een beetje gammel op de pootjes, maar dat vindt ik niet zo boeiend.
Het geeft veel licht, is goedkoop en ik kan er prima plantjes onder laten groeien. :thumbs:
 
Geef je mij effe de gegevens van die verlichting Cornelius.? Ik bedoel linkje ofzo dat ik evt daar ook kan kopen.
Thx
 
-Is het trouwens in hoogte verstelbaar?
- is het echt zo gammel staande? Net erboven zal bij ons een kast komen die regelmatig open en toe gaat dus er kan wel eens tegen geduwd worden...
 
Geef je mij effe de gegevens van die verlichting Cornelius.? Ik bedoel linkje ofzo dat ik evt daar ook kan kopen.
Thx
-Is het trouwens in hoogte verstelbaar?
- is het echt zo gammel staande? Net erboven zal bij ons een kast komen die regelmatig open en toe gaat dus er kan wel eens tegen geduwd worden...
U heeft PM met de link

En zo gammel zijn ze ook weer niet.
Brackets zijn goed stevig vast te draaien op de rand van je bak. En ook de stelschroefjes om ze in de hoogte te verstellen zijn prima. :thumbs:
 
Ik wil graag een aantal foto's delen van de dingen waarmee ik bezig ben, of bezig ben geweest.

Allereerst 3 foto's van juwel Lido
Bekijk bijlage 81204
Bekijk bijlage 81205

En dit is de laatste foto van de lido. heb 'm inmiddels verkocht
Bekijk bijlage 81206

Ik houd mijzelf bezig met het emersed opkweken van aquariumplantjes. Zowel voor wabi kusa als voor Dry-starts Dit is een schaaltje met Micranthemum Monte Carlo. Hier knip ik dan stekjes van en gebruik deze voor een Dry-start.
Bekijk bijlage 81207

Hieronder een mooi voorbeeld hoe de wortelstructuur moet zijn bij een Wabi kusa die gebruikt gaat worden in een aquarium.
Bekijk bijlage 81208

En als laatste een foto van mijn inzending voor de (Nordic Hardscape challenge 2016) Van de 160 inzenders was ik 66e.
Bekijk bijlage 81209

Bedankt voor het kijken :zwaai:
Het is al een tijdje terug maar wat een plaatje!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb een klein bakje staan waarin ik wat mosjes opkweek en wegens omstandigheden had ik daar een tijd geen onderhoud aan kunnen doen.
Dus helemaal verwaarloosd; groene ramen, dikke kaamlaag en tot overmaat van ramp draadalg in een mooi mosje (ooit eens gehad van willem666)
Eerst het bakje helemaal schoon gemaakt, alle mosjes goed uitgespoeld en direct wat mooie garnaaltjes erbij gezet. Bakje staat op mijn buro en het
is wel leuk als je wat afleiding hebt.
Het bedje van mos wat onder de draadalg zat heb ik eruit gehaald en in de blender gestopt om vervolg op een stuk hout uit te smeren.
Dat staat nu in het raamkozijn en ik ga proberen om het mos te redden dmv een drystart. Ik heb goede moed dat de draadalg daarmee dood gaat.
Dus over een paar maanden weten we meer...

IMG_20200422_130251633.jpg


IMG_20200509_180810786_HDR.jpg
 
Geduld is een schone zaak Cor;)
 
2 magneetventielen. 06-03 besteld en 20-5 eindelijk binnen...
Het is dan wel erg goedkoop ($ 6.46 per stuk incl verzenden) maar je moet geen haast hebben :LOL:
bepaal je zelf, als je kiest voor alieexpres standaard is het in de regel 14 dagen. d
De meeste bieden in eeste instantie een andere vervoerder aan, en dan kan het soms heel lang duren.
 
En op het stikkertje staat 220 - of bedoelde je dat niet?

Tsja, dat is tegenwoordig 1 pot nat, vroeguh kwam er 220V uit het stop contact, heden ten dage is dit als het goed is 230V.....

Maar ik bedoel eigenlijk, waarom 220/230V wissel en niet een 12 of 24 V gelijk variant inderdaad?

Is deze energie zuiniger? Koeler? Stabieler? Gewoon pure interesse
 

Terug
Bovenaan