Killerfish
Well-known member
Net je topic even doorgelezen. Jammer van de paar vissen die het wat minder doen, maar fijn om te lezen dat het beter gaat! Zien er heel gaaf uit. Ben ook wel heel benieuwd naar een totaalfoto
Even inhakend met een interessant artikeltje van aquainfo, https://www.aquainfo.nl/diepvriesvoer-vissen-uitleg-en-voedingswaarde/Jos, bedankt voor je advies. Had voor mezelf al besloten door jouw advies om de twee tot zondag apart te houden maar vanaf woensdag geleidelijk het water op de waarde te brengen van de hoofdbak. Heb ik nog even de tijd om te zien hoe ze het doen en of ze geen terugval krijgen. Vooral de zwakste is rond zijn bek erg toegetakeld door de aandoening. Toevallig had ik gisteren gezocht naar bevroren witte muggelarf doch is dit moeilijk te vinden bij mij in de buurt.
Gegroet marcel.
Vanavond eerste maal 50% water vervangen.
Bij controle van de manen nog wat uitstulpingen (bolletjes) bij de aanzet van de zijvin bij een van de manen.
Morgen wederom verversen en opnieuw controleren. Ton bedankt voor de link ga toch maar eens mysis proberen te voeren.
Zoals gevraagd wat overzicht foto's.
Bekijk bijlage 246477 Bekijk bijlage 246478 Bekijk bijlage 246479 Bekijk bijlage 246480 Bekijk bijlage 246481 Bekijk bijlage 246482
Mooi dat de ellende achter de rug is. Heb je nog kunnen achterhalen wat de oorzaak is geweest? Of is de verzorging een tijdje wat minder geweest? Zodra je weet wat een mogelijke oorzaak is kan je daar voor de toekomst rekening mee houden. Veel en regelmatig water verversen is in ieder geval noodzakelijk om deze mooie Altums succesvol te kunnen houden.
Verder adviseer ik je im alles wat los en vast zit te lezen over Altums. Het zijn geen gemakkelijke vissen om te houden en je kennis van hun verzorging moet op een hoog peil zijn om langdurig succes te hebben. Ken je bijvoorbeeld www.finarama.com en www.scalarezucht.de?
Succes en Hobbygroet Jos Hut
P.s. Voor nieuwe maanvisenthousiastelingen zoals de dame hierboven is dit ook zeker interessant.😀😀
@mjm Maak je osmose water aan wat je in orde maakt met mineralen in een opvangvat of heb je een andere methode?
Moet zeggen dat de bak wel heel vies oogt en je ook aardig wat algen hebt.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.