Wat is er nieuw

Aqualantis Fusion 70 van Jan Fokke

proberen de belletjes te tellen.

360 bellen per minuut :O

20190727_123645.jpg

net binnen

ja klopt. Maar wat moet het fe gehalte zijn in je aquarium wsnt las dat 15ml/100 liter je 0,02 mg/l fe toevoegd. Nu las ik op internet dat fe waarde tussen 0,5 en 1 moet liggen. Dus dan zou ik 375 ml planten voeding per week moeten toevoegen. :help:

wsnt las dat 15ml/100 liter je 0,02 mg/l fe toevoegd.
Hoeveel gram moet je oplossen in 500 ml water? ik denk dat het 0,2 moet zijn ipv 0,02
ijzer hoeft niet zo hoog te liggen, hier voeg ik 0,4 ppm toe per week.

Edit,

Heb het al gevonden,
Disolute 5g of Micromix in 250ml water and dose 3ml for every 100 liters (gives 0,02mg/l) of water daily or 15ml weekly.
Dus 15 ml zal 0,3 geven op 100 liter

Laatst bewerkt:
10 gram in 500 ml. zie ook etiket op vorige foto

Ooh ja, ik zie het nu ook op de foto 😀

Maar het is dus 0,3 ppm Fe, bij een dosering van 15 ml op 100 liter.

Ik gebruik deze voeding ook en voeg per dag 4,5 ml toe op 100 liter ipv 3. Of dat moet weet ik niet maar ik doseer altijd wat over.

Heb het al gevonden,
Disolute 5g of Micromix in 250ml water and dose 3ml for every 100 liters (gives 0,02mg/l) of water daily or 15ml weekly.
Dus 15 ml zal 0,3 geven op 100 liter
Als 3ml 0,02 geeft dan geeft 15ml toch geen 0,3?? Ik doseer 4,5 ml op 100 liter dagelijks en dat geeft volgens mij dan 0,03 per dag oftewel per week 0,21. Of reken ik zo slecht met deze warmte?

Als 3ml 0,02 geeft dan geeft 15ml toch geen 0,3?? Ik doseer 4,5 ml op 100 liter dagelijks en dat geeft volgens mij dan 0,03 per dag oftewel per week 0,21. Of reken ik zo slecht met deze warmte?
nee 15 ml geeft minder dat geeft maar 0,1mg/liter

20190727_163704.jpg

co2 is nu ook goed dacht ik

Gelukkig kan ik weer rustig slapen nu Patrick 😉

20190728_145308.jpg

Volgende week maar wat gaan snoeien

Flink gegroeid zeg.

Ja maar de bruin alg trek als goed is wel weer weg (heb ik hier gehoord). Maar ik snap niet dat mijn kh niet sneller zakt van de week was die 11 en nu na waterwissel met 30 liter osmose is die nog maar naar 10 gezakt.
Net even een fles azijn gehaald en zo eens de bodem testen op kalk. Maar dacht dat filterzand vrij was van kalk.(net getest en geen kalk gelukkig)

Laatst bewerkt:
Mix anders een een liter water uit je bak met osmose en kijk wat je dan krijgt?

Best veel last van draadalg nu. Moet ik dat verwijderen of trekt at vanzelf wel en de bladeren waar het op zit afknippen of niet te veel nu nog doen. Dit is 4de week van de opstart. Wou zaterag ook de eerste visjes plaatsen

Ik zou de draadalg zo veel mogelijk verwijderen.

oke dat heb ik net maar weer eens gedaan en zag ook allemaal kleine witte wormpjes in het aquarium zitten.

De planten mag je ook wel inkorten, toppen eraf knippen en terugplaatsen, de onderkanten zijn slecht aan het worden en kan je beter weggooien.

In ieder geval bij het Belgisch groen en de Hygrophila's

De planten mag je ook wel inkorten, toppen eraf knippen en terugplaatsen, de onderkanten zijn slecht aan het worden en kan je beter weggooien.
Ja weet ik dit wou ik zondag gaan aanpakken, is standaard dag dat ik onderhoud doe aan aquarium.

Je hebt ook behoorlijk last van algen op de ramen of heb je dit in die weken nog niet gepoetst. Of ik heb geluk dat ik daar hier gewoon geen last van heb

Je hebt ook behoorlijk last van algen op de ramen of heb je dit in die weken nog niet gepoetst. Of ik heb geluk dat ik daar hier gewoon geen last van heb
Zijramen een keer gepoetst voorraam wat vaker. Maar wel veel last van alg ja.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan