Wat is er nieuw

Aqualantis Fusion 70 van Jan Fokke

Nog even over de donkere dropchecker: Gebruik je toevallig de vloeistof van Dennerle?
Deze is van zichzelf enorm donker, om die goed te kunnen aflezen moet je er bijna een wit kaartje achter houden.
Dit zal wellicht ook verklaren waarom de dropcheckers van dennerle wit zijn aan één kant

Dit zal wellicht ook verklaren waarom de dropcheckers van dennerle wit zijn aan één kant

klopt, al heeft Dennerle ook een glazen model maar daarop lijkt hun vloeistof dus niet echt aangepast.

Volgens mij kun je bij alle glazen dropcheckers beter een witte achtergrond gebruiken.

Ik vind de glazen modellen mooier dan de plastic met wit. Daarom gebruiken wij een mobiele witte achtergrond. Een algenschraper (credit-card-model vispas met wit stuk op een stokje) met een zaklamp. We hebben al een paar keer gezien dat het zonder dat vaak groen lijkt door het groene licht dat de planten afstralen, terwijl het dan niet groen is.

het is trouwens wel 701 het filter nrt even na gekeken
20190820_182735.jpg

na hoeveel tijd komen de eitjes ongeveer uit.

Dat is alleen een schuimnest toch?

Het is de eerste keer dat ik het zie en of er eitjes in zitten of zo durf ik niet te zeggen. Ja is een mooi gezicht zo tussen het drijf bamboe.

Volgens mij is de alg minder Jan en staan de planten er mooi groen en fris bij.

Volgens mij is de alg minder Jan en staan de planten er mooi groen en fris bij.
Ja klopt als is stuk minder geworden, heb er wel anti algen spul van tetra wat ik hier nog had er in gegooid.

JA is ook heel leuk net even bij lfs geweest om mijn rasboras brigiteas uit te brijden maar die hadden ze niet zitten. Dus toen maar 6 gobies mee genomen.

Ja dat klopt volgens mij jan en volgens mij heeft Seabait deze ook in zn bak.

20190825_123900.jpg
20190825_123853.jpg

Dit llantje is deze week plotseling gaan verslijmen kan mischien door het anti algen spul komen

Wellicht is dat de oorzaak maar het oogt allemaal al een stuk beter.

Ik zag al wat verslijmen bij de Crypto s inderdaad maar dat doen ze vaker en die komen in de regel ook wel terug hoor.

Crypto's moet je soms veel geduld mee hebben, bij mij duurde het bijna 2 maanden voor er nieuwe blaadjes kwamen, de oude smelten weg ja.

• Leuk
Waarderingen: GCJ
Crypto's moet je soms veel geduld mee hebben, bij mij duurde het bijna 2 maanden voor er nieuwe blaadjes kwamen, de oude smelten weg ja.
bij de crypto's is me bekend maar plantje waar het om gaat is de Hygrophila Compacta

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan