Wat is er nieuw

Aqualantis Fusion 70 van Jan Fokke

1567492469452.png

deze net besteld eens kijken of dan mijn co2 wat langer mee kan gaan. Want ook gezien dat reactor ie ik nu heb eind van de dag nog redelijk wat co2 zit opgeslagen er in.
Bedacht me net als ik hem voor mijn sera reactor zet dan heeft het dus een dubbel effect en dan de ingang voor co2 van sera reactor dicht maak.

Laatst bewerkt:
ja ik ook we zullen zien hoop dat het co2 ook wat terug geschroeft wordt.

Je kan de CO2 ook eerder uitzetten en zo de reactor leeg draaien tijdens de fotosynthese periode.

Maar met Atomizer voor je reactor ben ik bang dat je bellen te klein zijn om nog op te kunnen lossen in de reactor

Je kan de CO2 ook eerder uitzetten en zo de reactor leeg draaien tijdens de fotosynthese periode.

Maar met Atomizer voor je reactor ben ik bang dat je bellen te klein zijn om nog op te kunnen lossen in de reactor
we gaan het zien, ik denk dat het wel gaat oplossen door de fortex die in de reactor zit.

20190906_144009.jpg
20190906_144024.jpg
20190906_144032.jpg

ergens wat te korten denk ik maar wat

ja fosfaat kan het bijna niet zijn of het zijn nog steeds de uitwerkingen van de algen troep. want afgelopen zondag water gemeten toen zat er nog gewoon 2 mg fosfaat in. kalium test heb ik niet moet ik dan nog halen

De planten mag je ook wel inkorten, toppen eraf knippen en terugplaatsen, de onderkanten zijn slecht aan het worden en kan je beter weggooien.

In ieder geval bij het Belgisch groen en de Hygrophila's
Belgisch groen en de andere Hygrophila's 😀

hoe kan ik het kalium dan het beste omhoog brengen

Volg je de EI al want dan zul je rond de 15mg uitkomen. Verhogen kan bv met kaliumfosfaat.

Sommigen zweren bij een Kalium gehalte die minstens gelijk is aan de KNO3 (of zelfs hoger) maar zelf doe ik dat ook niet, en ondervind daar geen problemen van.

Momenteel zit ik op 15/1,5/10 (NPK) en dat blijkt voldoende (voor mijn bak dan)

Zover ik van Cornelius begreep kun je het beste de kalium gelijk aan de nitraat houden inderdaad. Het zal ook afhangen van welke planten je hebt.

ja ik volg de ei dus dan zou er geen kalium tekort kunnen zijn

Nou als je de EI toepast dan zit je rond de 13-15 mg aan kalium dacht ik dus wat minder dan het nitraat. Als je planten hebt die meer kalium vragen dan zou een tekort voor hen kunnen ontstaan.

oke ik kijk het eerst nog wel even aan hoe het gaat denk ik.

20190915_145216.jpg
20190915_145224.jpg

bakje is lsngzaam aan het herstellen zie ik drijfbamboe was helemaal verslijmd en nu toch weer paar nieuwe blaadjes

ja klopt hij is mooi groen, binnenkort maar eens kijken voor nog een paar leuke plantjes. Mischien een tijger lotus maar denk dat die te groot wordt

Een rode Lotus zal best mooi staan Jan en die kun je best wat intomen door makkelijk blad weg te halen dus ik zou dat wel overwegen moet ik zeggen.

of nog wachten tot vivarium. Daar zal die vast ook wel te vinden zijn.

volgens mij is er iets niet goed met mijn tc 420 hij wordt heet en hij schakeld licht niet meer uit

Dat is niet zo mooi, wat dat is zou ik niet weten, alle draden zitten nog goed, niks raakt elkaar bvb?

nee alles zit nog goed. Net stekker er uit getrokken en morgen middag maar even verder kijken

Pfff dan zit ook meteen alles tegen. Vanmorgen blijkbaar stop er uit gesprongen en hele dag aquarium zonder verlichting en filter en alles gestaan 🙁

Voor het filter valt het vaak wel mee Jan want dit is wel meer mensen gebeurt of dat ze hem vergeten aan te zetten. Maar het zit je niet mee zeg.

plantjes gaan niet heel erg super, vandaag nog extra kalium besteld om dit mischien nog goed te kunnen verhogen. en hopen dat dit het probleem wat oplost

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan