Aquatlantis aquarium lek hoe gaat het met garantie?


Nou ik hoop voor jou dat die olibeta het evt na de drukte asap met je gaat oplossen.
Engels veinzen te spreken dat is tegenwoordig oplichtersgoed geworden.
Ondertussen understanden ze het not.
 
Gelukkig zit het hoog maar het zal je maar gebeuren dat er elders een lekkage optreedt en je zo slecht contact kan leggen met de winkel. Daarom ben ik erg blij dat ik hier een goede lfs heb die aan huis komt bezorgen en in de regel qua prijs met de internetprijzen meegaat.
 
en het garantie boekje zat bij het aquarium in de doos toen ik het al gekocht en geleverd had gekregen. dus dat van de koop afzien is dan ook moeilijk. hoe moet je dat dan vooraf weten? niet iedereen gaat eerst op zoek naar de garantievoorwaarden
Ik heb 2x een aquatlantis gekocht (wegens glasbreuk),
in beide gevallen maakte de lfs de doos open om het garantieboekje uit de bak te nemen,
in te vullen en af te stempelen.

Gelukkig zit het hoog maar het zal je maar gebeuren dat er elders een lekkage optreedt en je zo slecht contact kan leggen met de winkel. Daarom ben ik erg blij dat ik hier een goede lfs heb die aan huis komt bezorgen en in de regel qua prijs met de internetprijzen meegaat.
Dat is het nadeel als je online de goedkoopste shop uit zoekt,
heb je dan iets aan de hand sta je mooi te kijken.
Maar ja,niet iedereen heeft een goede lfs in zijn buurt,
dan heb je geen andere keus om het online te bestellen.
 
Maar ja,niet iedereen heeft een goede lfs in zijn buurt,
dan heb je geen andere keus om het online te bestellen.
Dat is juist maar ja dan heb je nog genoeg winkels in eigen land die bezorgen of versturen waardoor je niet afhankelijk bent van een zaak in het buitenland. Soms wordt goedkoop dan duurkoop maar ja daar hou je geen rekening mee denk ik.
 
Door deze post gaan wel meer mensen daar rekening mee houden denk ik. Dit is een stukje voorlichting wat er kan gebeuren als je pech hebt. Het is een klein risico dat zoiets je gebeurt, maar als het je gebeurt is het wel heel ernstig als je geen goede leverancier hebt.
Dat is echt heel vervelend.
Ik hoop dat het wordt opgelost.
 
Ik heb 2x een aquatlantis gekocht (wegens glasbreuk),
in beide gevallen maakte de lfs de doos open om het garantieboekje uit de bak te nemen,
in te vullen en af te stempelen.
Ik heb die hele functie van die boekjes nooit begrepen. Ik heb toch bewijs dat ik product x op datum x heb gekocht? Welke meerwaarde biedt dat boekje dan?
 
Ik begrijp niet zo goed wat het probleem is, had je verwacht dat je sinds donderdag al een nieuwe bak bezorgd had gekregen? Als ik het goed begrijp hebben ze om foto's gevraagd en is het probleem dus opgepakt, of begrijp ik het verkeerd?
 
Door deze post gaan wel meer mensen daar rekening mee houden denk ik. Dit is een stukje voorlichting wat er kan gebeuren als je pech hebt. Het is een klein risico dat zoiets je gebeurt, maar als het je gebeurt is het wel heel ernstig als je geen goede leverancier hebt.
Dat is echt heel vervelend.
Ik hoop dat het wordt opgelost.
De kans is inderdaad erg klein maar ja je ziet nu weer dat het kan gebeuren en dan heb je echt pech.
 
Ik heb die hele functie van die boekjes nooit begrepen. Ik heb toch bewijs dat ik product x op datum x heb gekocht? Welke meerwaarde biedt dat boekje dan?
Klopt idd,
als je de aankoop bon hebt is net hetzelfde,
boekje is eigenlijk waardeloos.
 
Ik begrijp niet zo goed wat het probleem is, had je verwacht dat je sinds donderdag al een nieuwe bak bezorgd had gekregen? Als ik het goed begrijp hebben ze om foto's gevraagd en is het probleem dus opgepakt, of begrijp ik het verkeerd
O! Ik lees dat nu dat het pas sinds donderdag loopt. Als je het zo leest lijkt het grote problemen te geven over langere tijd.
Ik ben het helemaal met je eens. Hier heb ik trouwens wel een oplossing voor, een gratis potje geduld:
IMG_1901.jpeg
 
Ik was eerst bij de dierenwinkel in de buurt gaan kijken. daar stond hetzelfde aquarium Aqualantis Splendid 240 liter voor 750 euro. en ik kon bij olibetta hetzelfde aquarium kopen voor 400 euro inclusief onder kast en voor die prijs werd het aquarium ook nog eens thuis gratis afgeleverd . de chauffeur hielp zelf nog mee naar binnen tillen. dat vond ik nogal een heel groot verschil in de prijs. en dan denk je daar niet te lang over na. inmiddels zie ik dat ook bij olibetta de prijzen voor dit aquarium flink zijn gestegen. ik zou het nu niet meer kunnen betalen dus heb op het goede moment mijn droom aquarium gekocht. alleen ging toen al gelijk de Aquatlantis adaptor kapot bij de 2de keer branden van het licht . op zich vond ik dit niet zo erg want ik heb nu een dimbare adaptor . die heb ik gewoon voor 11 euro van Aliexpress en werkt nog steeds perfect! maar een lekkende bak is denk ik wel het ergste wat je als Aquarium liefhebber kan overkomen.
 
Ja dat scheelde dan flink in de prijs en ik vermoed dat dit rond begin 2023 is geweest want wij hebben toen een Splendid 240 gekocht met flinke korting en destijds waren er flinke kortingen op deze bakken.
Je hebt dan wel veel pech maar goed dat is niet te voorzien.
 
Ja dat scheelde dan flink in de prijs en ik vermoed dat dit rond begin 2023 is geweest want wij hebben toen een Splendid 240 gekocht met flinke korting en destijds waren er flinke kortingen op deze bakken.
Je hebt dan wel veel pech maar goed dat is niet te voorzien.
Klopt ik kocht mijn bak eind januari dit jaar bij Olibetta en is begin februari geleverd , ik ben de bak pas gaan gebruiken in April. dus vanaf eind April staat er water in .alleen bij mijn dierenwinkel waren er geen kortingen op , die hanteert altijd de maximum prijzen.

was bij jullie niet ineens het glas gebarsten?
 
O ja dat was ik vergeten maar herinner me nu die giga scheur wel weer. Dat was vlakvoor dat wij de Splendid hebben gekocht dus.
 
Ik denk dat je met elk merk pech kan hebben en soms hoor je dit en soms niet. Aquatlantis staat denk ik toch bekend als een van de betere merken dus ik zou me hierbij normaliter geen zorgen maken.
Net als met alle spullen die je koopt kun je pech hebben.
 
We hebben ooit een tweedehands aquatlantis gekocht. Na twee weken staan barstte de bodem. Dat was duidelijk een oudere bak, en ik denk dat de oorzaak ligt in het verkeerd vervoeren.

Daarna een nieuwe aquatlantis gekocht. Daar zie je een duidelijk verschil in kwaliteit! Het glas is dikker, gehard en aan de randen mooi rond afgeslepen. De lijsten boven en onder zijn nu niet meer afgezaagde aluminium profielen die er omheen geplakt zitten. Het is nu een geheel, en voorzien van een goede coating.
Ik zie wel aan alles dat ze er veel aan doen om goede kwaliteit te leveren. Pech hebben kan altijd.

Het eerste wat ik denk. Ik zou als fabrikant een nieuwe sturen en deze afhalen. Ik zou willen weten wat er mis ging bij het bouwen. Maar van de andere kant. Wat nu als blijkt dat je een bak terug krijgt die duidelijk gesloopt is door onoordeelkundig gebruik? Je hebt dan al wel een nieuwe bak opgestuurd, die je nooit meer vergoed krijgt. Helaas zit de wereld vol met gladjanussen die dit soort dingen proberen. Als fabrikant kun je je dat soort service niet veroorloven. En helaas, zoals altijd, zijn het de goede mensen die daar onder lijden.
 
Ik denk dat een maker eerst wel kijkt hoe het kan zijn ontstaan voordat ze een nieuwe sturen. Dat zal geen dagen tijd in beslag nemen.
 
Mijn bak is nu al een paar dagen gestopt met lekken sinds ik op de kit bovenin heb geduwd met mijn vinger. de eerste keer dat ik op de kit drukte kwamen er gelijk druppels vanonder de aluminium rand , het water zocht zich een weg door de aluminium rand omdat het lek daar terhoogte van zit .vermoedelijk dat er water achter de kit zat en die naar buiten werd gedrukt door de druk die ik erop zette. normaal gezien bleef het ook altijd vochtig onder de aluminium rand. dit vocht werd na verloop van tijd een druppel en rolde dan over het glas naar beneden. als ik een doekje pakte voog ik zo altijd eerst vocht vanonder de aluminium rand vandaan. maar nu is het voor het eerst al dagen droog. dus komen er ook geen druppels meer naar beneden rollen die hun weg vinden naar de onderkast.

waarschijnlijk is de micro lekkage nu afgesloten door op de kit te drukken??? natuurlijk niet de oplossing maar het aquarium staat nu wel gevuld tot boven de lekkage ,voor de rest is er niets aan veranderd. en ik houd het nauwlettend in de gaten.
 
Mijn bak is nu al een paar dagen gestopt met lekken sinds ik op de kit bovenin heb geduwd met mijn vinger. de eerste keer dat ik op de kit drukte kwamen er gelijk druppels vanonder de aluminium rand , het water zocht zich een weg door de aluminium rand omdat het lek daar terhoogte van zit .vermoedelijk dat er water achter de kit zat en die naar buiten werd gedrukt door de druk die ik erop zette. normaal gezien bleef het ook altijd vochtig onder de aluminium rand. dit vocht werd na verloop van tijd een druppel en rolde dan over het glas naar beneden. als ik een doekje pakte voog ik zo altijd eerst vocht vanonder de aluminium rand vandaan. maar nu is het voor het eerst al dagen droog. dus komen er ook geen druppels meer naar beneden rollen die hun weg vinden naar de onderkast.

waarschijnlijk is de micro lekkage nu afgesloten door op de kit te drukken??? natuurlijk niet de oplossing maar het aquarium staat nu wel gevuld tot boven de lekkage ,voor de rest is er niets aan veranderd. en ik houd het nauwlettend in de gaten.
Ik denk dat het gewoon condens is en dat er geen lek is.
 
hoe kan het dan dat de condens er nu niet meer is? en waarom is dit op de andere hoeken niet?
Heb hier op bepaalde dagen ook meer condens dan op andere dagen (weer afhankelijk). Waarschijnlijk verzameld het condens zich ergens wat normaal weer verdampt en bij teveel zal het zijn eigen weg gaan zoeken . Zo zou het ergens langs kunnen druppelen. 🤷‍♂️
 
maar je kan er een heel mooi en spannend verhaal van maken maar niemand die dit van afstand kan zien en bevestigen.
Als je echt denkt dat je een lek hebt dan heb je “gewoon” garantie als het een fout is van de fabrikant.

Opvang regelen voor je inhoud en de bak retour sturen is dan je optie.
 
Heb hier op bepaalde dagen ook meer condens dan op andere dagen (weer afhankelijk). Waarschijnlijk verzameld het condens zich ergens wat normaal weer verdampt en bij teveel zal het zijn eigen weg gaan zoeken . Zo zou het ergens langs kunnen druppelen. 🤷‍♂️
Dat kan. maar vind het wel apart toen ik op de kit drukte er gelijk een hoop druppels vanonder kwamen. zo had ik dat nooit eerder gezien. het weer en de kamertemperatuur is bij mijn weten niet veranderd voor en na het probleem..
 
Dat kan. maar vind het wel apart toen ik op de kit drukte er gelijk een hoop druppels vanonder kwamen. zo had ik dat nooit eerder gezien. het weer en de kamertemperatuur is bij mijn weten niet veranderd voor en na het probleem..
Een bak die je bij elkaar moet drukken zodat deze niet meer lekt is natuurlijk ook niet hoe het wezen moet.
 
maar je kan er een heel mooi en spannend verhaal van maken maar niemand die dit van afstand kan zien en bevestigen.
Als je echt denkt dat je een lek hebt dan heb je “gewoon” garantie als het een fout is van de fabrikant.

Opvang regelen voor je inhoud en de bak retour sturen is dan je optie.
Hoezo spannend verhaal. ik vertel gewoon hoe het zit en ik verzin dit niet. zo krijg ik het idee dat ik bij jou nu ongeloofwaardig overkom. ik heb al meer vreemde dingen meegemaakt en weet dat dit wel kan. er kan misschien ook wat vuil onder de kit hebben gezeten dat in het gaatje is gaan zitten en daarop nu afdicht. we hebben het hier over een MICRO lekkage . kan toch onder de kit een heel klein belletje zitten waardoor het net niet goed dicht.
 
Het klinkt wel spannend vind ik. Ene keer lekt die wel andere keer weer minder. Dan op de kit drukken …….
Ongeloofwaardig kan ik niet beoordelen maar de fabrikant wel.
Zoals als eerder gezegd heb je als consument garantie. Ben je overtuigd van een lek dan zet je de garantie in gang.
Zodra de bak bij aqualantis is kunnen hun de juiste diagnose geven.
 

Terug
Bovenaan