Aquatlantis aquarium lek hoe gaat het met garantie?


Vul je bak minder vol misschien blijkt het al voldoende.
Alle kit zeg je zit strak en netjes toch daar krijg je toch geen nieuwe bak voor.
Waterschade aan het meubel?
Meeste meegeleverde aquarium meubels kunnen wel een plasje hebben.
Nou,die van aquatlantis toch niet hoor,
als daar een beetje water over loopt zie je meteen overal witte naden waar de kast opzwelt/los komt.
En dat valt niet onder garantie,staat er duidelijk bij.

In geval van plakgebreken (lekkage) kunnen
alleen reparatie of vervanging van de betreffende
onderdelen in acht worden genomen, met
uitsluiting van schadevorderingen wat betreft de
resulterende schade en eventueel verlies.
Als vorm van preventie is het noodzakelijk uw
verzekeraar te informeren over de aankoop van
een aquarium (dekking van schade veroorzaakt
door water)
 
Als vorm van preventie is het noodzakelijk uw
verzekeraar te informeren over de aankoop van
een aquarium (dekking van schade veroorzaakt
door water)
Ja dit is onzin want in de polisvoorwaarden staat duidelijk of er dekking is bij waterschade en zo ja welke dekking. Dan doet het er niet toe of je een bak hebt omdat het gewoon bij de dekking inzit en een aquarium doorgeven is ook geen must. Ik heb jaren bij de Aegon gewerkt als schadebehandelaar maar dit heb ik nog nooit gehoord.
Een aquarium valt gewoon onder de inboedel dus dat zal het punt niet zijn.
 
Ja dit is onzin want in de polisvoorwaarden staat duidelijk of er dekking is bij waterschade en zo ja welke dekking. Dan doet het er niet toe of je een bak hebt omdat het gewoon bij de dekking inzit en een aquarium doorgeven is ook geen must. Ik heb jaren bij de Aegon gewerkt als schadebehandelaar maar dit heb ik nog nooit gehoord.
Een aquarium valt gewoon onder de inboedel dus dat zal het punt niet zijn.
Ja klopt,ik heb dat toen ook opgezocht en dat stond idd in mijn polis,glasbreuk,waterschade enz....
Ik heb toen ook alles vergoed gekregen,aquarium,kast,zelfs het grind. (zat wel een vrijstelling op)
Aquatlantis zegt eigenlijk gewoon regel het maar met u verzekering,wij zijn niet aansprakelijk.
 
Ja dat kan ik me voorstellen dat ze die aansprakelijkheid niet op zich nemen maar gelukkig kun je daarvoor je verzekeren.
 
Ik vind toch dat de kast en het aquarium onder garantie zou moet vallen,
het is toch een geheel wat je koopt,
lekt de bak omdat zij hem slecht gemaakt hebben en het valt onder garantie,
zouden ze eigenlijk ook de waterschade aan de kast erbij moeten nemen.
 
Ja ok, maar de waterschade aan de kast is een gevolg van de lekkage en dat valt dus net als schade aan je inboedel door lekkage niet onder de garantie.
Die fabrikanten schuiven zoveel mogelijk de verantwoording af.
 
Mijn inboedel Verzekering loopt al heel lang bij stad Rotterdam, nu ASR Verzekeringen.

Een aantal jaren geleden een behoorlijke lekkage door een pompfilter.Dit gemeld bij de tussenpersoon en een mail terug ontvangen dat mij ' ooit' via mail of een brief verteld is dat lekkage door of met een aquarium verband houdende niet meer gedekt was en dus uit de polis is gehaald.

Een verzekeraar kan dus eenzijdig de polis aanpassen, en het bericht waar ik het net over had heb ik dus gemist.
Kleine tip naar de Verzekerden bij ASR, kijk die polis nog maar eens goed door.
 
Ja het is denk ik wel van belang om af en toe via de site van de verzekeraar dit soort zaken te checken want je ziet dat het mis kan gaan.
 
Wat moet je dan als er echt grote problemen zijn met een bak ??
Maar afzien van de garantie en met de hobby stoppen ?
Je gaat er toch niet vanuit dat als je een nieuw Aquarium koopt deze al zo snel kapot gaat? ik had hiervoor een Juwel 60cm bakje tweedehands gekocht en dat was al meer dan 20 jaar oud. bij de verkoper stond het al 10 jaar leeg. ik vulde het met water en lekte nergens .

ik kan gewoon zulke financiele tegenslagen niet gebruiken. heb eigenlijk al spijt van Aquatlantis. kwaliteit is het niet en dan staat er in de handleiding doodleuk u heeft een kwaliteits Aquarium gekocht. ik vind dat nogal gedurfd. de onderkast is ook niks waard. alles slaat wit uit en het hout zet op van het vocht. het kan helemaal geen water hebben. de Aquatlantis adaptor ging al na 2x aandoen stuk. ik zou dit Aquarium niet meer opnieuw kopen.

met de hobby stoppen hoeft niet. als je een goed Aquarium hebt kosten de vissen houden kwa voeren niet zo duur. in mijn geval in ieder geval niet. heb alleen maar wat guppen en tetras etc .ook het stroomverbruik valt mee. maar ik heb geen geld om grote Aquariums terug te sturen en een andere bak kopen om de vissen over te zetten. is ook weer allemaal stress voor de vissen en niet goed.. ik wil ze ook niet weer in een kleiner bakje gaat zetten. ik heb 2 algeneters borstelneuzen mannetjes die erg territoriaal zijn en die hebben ieder de ruimte nodig . het was net op tijd dat ze van 60cm naar de 1m 20 bak gingen. in een klein bakje vochten ze elkaar elke keer de tent uit nu hebben ze ieder hun eigen ruimte. en vind ook dat je bij de koop van een Aquarium geen rekening moet gaan houden dat het elk moment kapot kan gaan . een Aquarium moet goed zijn ,daar vertrouw je toch op? en mocht er wat gebeuren binnen de garantie dan vind ik dat het kosteloos opgelost moet worden. want waarom geven ze dan 2 jaar garantie? volgens mij juist omdat de fabrikant zo in hun kwaliteit geloven dat er die periode niets kan gebeuren? vind dat je dan gewoon een nieuw Aquarium moet krijgen als dit toch het geval is en geen gezeur met eerst terugsturen op eigen kosten. want daar begint de ongeloofwaardigheid al. als ik al die garantievoorwaarden van Aquatlantis lees dan maak ik amper kans om daarvoor in aanmerking te komen. terug sturen op eigen kosten is dan nog een heel groot risico ook.. de winkel zal de aangewezene zijn die het op mag lossen.
 
Mijn Eheim Scubaline van even geleden was nieuw 1200 euro, en dan denk je met de Duitse kwaliteit van doen te hebben maar niets is minder waar, deze bakken worden waarschijnlijk ook niet eens meer in Duitsland gemaakt, maar dit terzijde.

Het meubel van een Eheim bak is achter de deurtje's watervast, maar de bovenzijde daar waar de bak op staat is gewoon 20 mm.Geperst spaanplaat en die is toen bij mij ook gaan uitzetten, dag mooi Eheim meubel.

Kon zo op de schroothoop.
 
Zijn niet alle meubels gemaakt van spaanplaat dan? Ik heb bij de Fusion de 40mm uitvoering maar ik dacht dat dit ook spaanplaat is.
 
heb eigenlijk al spijt van Aquatlantis.
Je hebt denk ik pech Andre want de 2 hier zijn prima bakken. Over het algemeen hoor ik goede geluiden over het merk maar ja zoals ik al eerder zei zal bij niet een merk elke bak goed zijn en kun je een keer pech hebben.
Dat je zelf de kosten van versturen moet betalen ik vindt ook een minder punt maar ik weet niet hoe dat bij de andere merken is geregeld.
 
Je hebt denk ik pech Andre want de 2 hier zijn prima bakken. Over het algemeen hoor ik goede geluiden over het merk maar ja zoals ik al eerder zei zal bij niet een merk elke bak goed zijn en kun je een keer pech hebben.
Dat je zelf de kosten van versturen moet betalen ik vindt ook een minder punt maar ik weet niet hoe dat bij de andere merken is geregeld.
Is het niet zo als je een aquarium in een winkel koopt je hem bij problemen naar de winkel brengt ?
Hun zullen hem dan versturen lijkt mij?

Als je iets in een webshop koopt wat geen fysieke winkel heeft is die optie er natuurlijk niet en zul je het zelf moeten versturen.
 
Is het niet zo als je een aquarium in een winkel koopt je hem bij problemen naar de winkel brengt ?
Hun zullen hem dan versturen lijkt mij?

Als je iets in een webshop koopt wat geen fysieke winkel heeft is die optie er natuurlijk niet en zul je het zelf moeten versturen.
Ja ik denk dat dit per geval zal verschillen want ik had een keer iets met een plank van een meubel en de lfs hier zou die netjes omruilen thuis maar goed die service biedt wellicht niet elke zaak.
 
stukje over de verzekering zoals het mij verteld werd bij Univé.

Aquarium valt onder de inboedel maar schade die door het kapotte aquarium ontstaat weer niet. (Waterschade vloer etc)

Nu all risk en daar valt alle schade onder.
 
Ja ik denk dat dit per geval zal verschillen want ik had een keer iets met een plank van een meubel en de lfs hier zou die netjes omruilen thuis maar goed die service biedt wellicht niet elke zaak.
Olibetta is natuurlijk geen winkel waar je heen kan.
Dus dat zal het in elk geval niet makkelijker maken.
 
Is het niet zo als je een aquarium in een winkel koopt je hem bij problemen naar de winkel brengt ?
Hun zullen hem dan versturen lijkt mij?

Als je iets in een webshop koopt wat geen fysieke winkel heeft is die optie er natuurlijk niet en zul je het zelf moeten versturen.
De winkel vroeg om een filmpje en foto's ervan dus die heb ik hun gegeven. als de winkel er niets mee te maken heeft konden ze mij net zo goed gelijk verwijzen naar Aquatlantis. ik heb trouwens de kapotte adaptor ook met de winkel geregeld en niet met Aquatlantis, ze hebben mij de adaptor terug betaald en de kapotte mocht ik houden. volgens mij weet de winkel ook wel dat je bij Aquatlantis niet moet zijn. is het ook niet zo dat een winkel als er veel klachten zijn met een bepaald merk met de verkoop daarvan stopt ?? ik denk dat de kwaliteitsproblemen de winkel meer kost dan de frabrikant...
 
Ja ik denk dat dit per geval zal verschillen want ik had een keer iets met een plank van een meubel en de lfs hier zou die netjes omruilen thuis maar goed die service biedt wellicht niet elke zaak.
Heb ik toen ook gezien. er was een hele hoek af toch? ook al bij een Aquatlantis onderkast. op mijn onderkast waren planken bekrast. ook daar heeft de winkel mij voor terug betaald. dan heb je toch slechte kwalliteit ondervonden bij je Aquatlantis...
 
De winkel vroeg om een filmpje en foto's ervan dus die heb ik hun gegeven. als de winkel er niets mee te maken heeft konden ze mij net zo goed gelijk verwijzen naar Aquatlantis. ik heb trouwens de kapotte adaptor ook met de winkel geregeld en niet met Aquatlantis, ze hebben mij de adaptor terug betaald en de kapotte mocht ik houden. volgens mij weet de winkel ook wel dat je bij Aquatlantis niet moet zijn. is het ook niet zo dat een winkel als er veel klachten zijn met een bepaald merk met de verkoop daarvan stopt ?? ik denk dat de kwaliteitsproblemen de winkel meer kost dan de frabrikant...
Tuurlijk heeft de winkel er mee te maken. Jij hebt het aquarium bij de winkel (webwinkel olibetta) gekocht dus hun moeten dat oplossen met jou. Olibetta lost dat dan weer op met aqualantis maar daar heb jij verder niks mee te maken.

Olibetta heeft geen fysieke winkels dus daar kan je niet even binnenstappen en garantie gevalletjes regelen.
Dit maakt het gewoon lastig.
 
Tuurlijk heeft de winkel er mee te maken. Jij hebt het aquarium bij de winkel (webwinkel olibetta) gekocht dus hun moeten dat oplossen met jou. Olibetta lost dat dan weer op met aqualantis maar daar heb jij verder niks mee te maken.

Olibetta heeft geen fysieke winkels dus daar kan je niet even binnenstappen en garantie gevalletjes regelen.
Dit maakt het gewoon lastig.
Ik stap sowieso niet even binnen bij een winkel met een 1m20 Aquarium ,ook niet in de buurt , ik was blij dat het thuis gebracht werd want ophalen was toen ook geen optie voor mij. dan moet je een grote bus hebben want dat past nooit in een gewone auto.
dus terug brengen naar de winkel 600 meter verderop had voor mij ook niet te doen geweest.
 
Heb ik toen ook gezien. er was een hele hoek af toch? ook al bij een Aquatlantis onderkast. op mijn onderkast waren planken bekrast. ook daar heeft de winkel mij voor terug betaald. dan heb je toch slechte kwalliteit ondervonden bij je Aquatlantis...
Ja het was een klein stukje fineer op de hoek wat iets was beschadigd maar ja dat zat aan de achterkant en niet uit het zicht. We hebben daarom toen tegen de lfs gezegd we laten dat zo en hebben van Aquatlantis 50 euro tegemoetkoming gekregen. Klein beetje blanke lak erop gesmeerd en klaar was kees maar dat is denk ik bij transport of bij de lfs gebeurt.
Als we geen 50 wilden hebben konden we een andere kast krijgen maar dat duurde weer enkele dagen en we wilden hem vullen dus daarom de 50 euro genomen en omdat je het niet ziet.
 
Ja, dat maakt het wel lastig. In principe is het gebruikelijk dat de winkel de fabrikant vertegenwoordigt. Als er iets met het product is dan handel je dat met het verkooppunt af.
Nu is het dus even afwachten wat olibetta ermee gaat doen. Voor een winkel in de buurt is het wel een stuk makkelijker om daar de bak te komen omruilen. Je pakt de auto of een vriend met auto en rijdt even heen en weer. De winkel doet (als het goed is) de rest. Je zou evt ook de importeur in Nederland kunnen benaderen. Maar in wezen is in dit geval de importeur olibetta.
 
dan moet je een grote bus hebben want dat past nooit in een gewone auto.
Dat had ik even niet meegenomen. Al zou ik denken dat een bak van 1.20 in een station nog zou moeten passen. Maar die is dan misschien weer lastiger te vinden in de vriendenkring.
 
Dat had ik even niet meegenomen. Al zou ik denken dat een bak van 1.20 in een station nog zou moeten passen. Maar die is dan misschien weer lastiger te vinden in de vriendenkring.
Heb toch al meerdere rio’s 240 in verschillende auto’s vervoerd en dat gaat prima.
Maar dat weet je pas als je het probeerd.
Heb zelfs een juwel vision 180 in een fiat cinquecento gekregen ooit ☺️.
 
Ja ik ken niet veel mensen ,en die ik ken hebben ook geen auto. daarvan af gezien zit je nog altijd met je vissen., ik heb geen vervangende bak en ook geen geld daarvoor. ik kan mijn vissen ook niet tijdelijk ergens anders onder brengen. de enige optie is gelijk een nieuwe bak krijgen en vissen erin overzetten. het is geen kattenmand die de kat wel even kan missen door tijdelijk op de bank te gaan slapen. een vis is geheel afhankelijk van het Aquarium. en hoe lang gaat zoiets duren voordat je hem weer terug hebt? ik kan ze ook niet weken in een emmer gaan houden. daarom zeg ik nogmaals het is makkelijker gezegd als gedaan. en ik zit ook nog eens met mijn rug ook waardoor ik niet zwaar kan tillen. sommigen hebben misschien een reservebak of een uit de hand gelopen hobby met 4 Aquariums ,of geld genoeg om even een bak erbij te kopen. ik allemaal niet.
 
Tja Andre lastig en ik zou even afwachten wat de reactie gaat worden want je kan van alles bedenken maar goed hoe het loopt is natuurlijk voor nu nog de vraag.
 
Tsja garantie is voor mij heel simpel. Laat je iets bezorgen en er is wat dient het terug gestuurd te worden (is niet anders bij oa bol, coolblue en ga zo maar door). Koopt je iets bij een winkel dan kan je het ter plekke regelen. Laat je iets thuis maken mag je ook verwachten dat het daar opgelost wordt. Uiteraard kan een zaak extra service leveren maar dat zal niet het speerpunt zijn van de allergoedkoopste.

Een reservebak hoeft overigens niet van glas te zijn. Bij bijv agradi.nl koop je een 90l speciekuip en is voor totaal €15 thuis bezorgd. Op marktplaats is ook zat te vinden.

Waar woon je dan? Is vast wel iemand die eens wil helpen.
 
Dat je zelf de kosten van versturen moet betalen ik vindt ook een minder punt maar ik weet niet hoe dat bij de andere merken is geregeld.
Als het om een defect item gaat zijn de kosten voor retour zenden nooit voor de koper maar voor de verkoper. Consumentenrecht.
sja garantie is voor mij heel simpel. Laat je iets bezorgen en er is wat dient het terug gestuurd te worden (is niet anders bij oa bol, coolblue en ga zo maar door).
Toch gaat niet elke winkel daar zo mee om. Ja, bv klein keukenaparatuur, daar mag je zelf mee gaan sjouwen naar een pakketpunt, daar staat ook vaak in de voorwaarden dat de garantie om 'carry in' gaat. Maar goederen die met een speciale vervoerder zijn gekomen zoals spullen op een palet, ik heb nog nooit anders meegemaakt dat die niet opgehaald werden in geval van defect. Wel dat ze in eerste instantie thuis komen kijken of het defect ter plekke verholpen kan worden.
Ik mag aannemen dat de Aquatlantis niet met de reguliere pakketpost bezorgd is? Staat er in de garantievoorwaarden iets over 'carry in'?

Maar goed, hier kom je niet verder mee. Heel erg vervelend, de situatie waar je nu in zit.

Misschien dat inderdaad iemand bij jou in de buurt woont die kan helpen.
 
Als het om een defect item gaat zijn de kosten voor retour zenden nooit voor de koper maar voor de verkoper. Consumentenrecht.
Tja dat hoor ik vaker maar in de praktijk is het vaak anders en in hoeverre ze dit kunnen afdwingen middels de verkoop weet ik niet. Wij hebben ook weleens iets online gekocht en zelf de porto moeten betalen maar ja dat gaat dan om een klein bedrag.

Ik denk dat zolang bij de bak niet vaststaat dat het een fout van de fabrikant is dat ze willen dat je de porto betaald en het misschien weer verrekenen als vaststaat dat het onder de garantie valt. Voor de fabrikant is dat lastig nu vast te stellen denk ik.
 
Tja dat hoor ik vaker maar in de praktijk is het vaak anders en in hoeverre ze dit kunnen afdwingen middels de verkoop weet ik niet. Wij hebben ook weleens iets online gekocht en zelf de porto moeten betalen maar ja dat gaat dan om een klein bedrag.

Ik denk dat zolang bij de bak niet vaststaat dat het een fout van de fabrikant is dat ze willen dat je de porto betaald en het misschien weer verrekenen als vaststaat dat het onder de garantie valt. Voor de fabrikant is dat lastig nu vast te stellen denk ik.
En dan gaat de fabrikant misschien niets vinden en zit ik met een hoop kosten en ellende want de bak lekt nog steeds niks sinds ik op de kit heb geduwd.
Tsja garantie is voor mij heel simpel. Laat je iets bezorgen en er is wat dient het terug gestuurd te worden (is niet anders bij oa bol, coolblue en ga zo maar door). Koopt je iets bij een winkel dan kan je het ter plekke regelen. Laat je iets thuis maken mag je ook verwachten dat het daar opgelost wordt. Uiteraard kan een zaak extra service leveren maar dat zal niet het speerpunt zijn van de allergoedkoopste.

Een reservebak hoeft overigens niet van glas te zijn. Bij bijv agradi.nl koop je een 90l speciekuip en is voor totaal €15 thuis bezorgd. Op marktplaats is ook zat te vinden.

Waar woon je dan? Is vast wel iemand die eens wil helpen.
Ik vind dat anders dan met een waterkoker of magnetron. met een Aquarium zijn levende dieren mee gemoeid. dat kan je niet zomaar terugsturen vind ik. overigens hadden mijn ouders eens een tv waar iets aan was binnen de garantie en kwam er een monteur van de fabriek hem nakijken en het verhelpen bij hun thuis. zo kan het ook. en vissen in een donkere speciekuip? wat is dat voor dieren beulerij?????! daar doe ik niet aan mee. wie weet hoe lang ze daar moeten zitten. voor je het weet ben je het Aquarium een paar maanden kwijt.
 
en vissen in een donkere speciekuip? wat is dat voor dieren beulerij?????! daar doe ik niet aan mee
Hopelijk krijg je niet eens hele grote problemen met je aquarium. Denk dat speciekuipen bij vele hun vissenbestand gered hebben in nood situaties.
In bepaalde gevallen moet je gewoon wat.
Als je donker zielig vind hang je er een lamp boven ☺️.
 
en vissen in een donkere speciekuip? wat is dat voor dieren beulerij?
Hier ook een keer alles 2 maanden in een speciekuip gehad. Filter met verwarming erin, planten er los in en een daglichtlamp geleend van familie. Geen enkele vis is doodgegaan. Soms moet je wat. Was volgens mij stressvoller voor mij dan de vissen.
 
en vissen in een donkere speciekuip? wat is dat voor dieren beulerij?????! daar doe ik niet aan mee.
hehe dat glas van aquaria. Je denkt toch niet echt dat dat ervoor is zodat de visjes je woonkamer in kunnen kijken?

Wandel best wel eens in de natuur, maar nog nooit een vijver van glas gezien.

Ik zou maar rustig een rondkijken naar een tijdelijke oplossing want volgens mij heb je die in alle gevallen nodig als je aanspraak wil maken op garantie. En daarbij voldoen m.i. alles wat een geschikt volume heeft, waar je filter op kan en een lampje derboven.
Ligbad, opblaas zwembad, halve IBC, groot formaat specie kuip en ga zo maar door.
Zou zeggen wees creatief. Denken in oplossingen is zoveel leuker dan denken in problemen…
 

Terug
Bovenaan