Aquatlantis aquarium lek hoe gaat het met garantie?


Ben het er ook mee eens hoor om een specikuip achter de hand te hebben. just to be sure. Ligt hier ook al jaren in de schuur. Komt steeds van pas bij een grote schoonmaak vd bak. En mocht er eens een noodgeval ontstaan met ernstige lekkage dan hoef je niet alle alarmbellen af te laten gaan om hulp.

wat ook een optie is, lid van een Aquarium Vereniging in de buurt worden, die hebben meest ook wel leden die willen en kunnen helpen bij dit soort noodgevallen.
 
Laatst bewerkt:
Speciekuip of grote pasticbakken zijn prima.
Ik voel een bepaalde mate van hysterie bij ts.
Voor de hobby te behouden is dat nergens voor nodig.
Door mijn woorden krijg jij geen nieuwe bak uiteraard.
Dus als je voorlopig geen kant op kan ermee heb je te dealen met je huidige situatie.
Als het slechts wat condens was en nu niet meer dan heb je ergens goed opgedrukt.
 
Ja precies, dat zijn uitstekende bakken en hier omdat ze niet zo helder zijn daardoor schrikken me vissen niet zo erg van me.
 
hehe dat glas van aquaria. Je denkt toch niet echt dat dat ervoor is zodat de visjes je woonkamer in kunnen kijken?

Wandel best wel eens in de natuur, maar nog nooit een vijver van glas gezien.

Ik zou maar rustig een rondkijken naar een tijdelijke oplossing want volgens mij heb je die in alle gevallen nodig als je aanspraak wil maken op garantie. En daarbij voldoen m.i. alles wat een geschikt volume heeft, waar je filter op kan en een lampje derboven.
Ligbad, opblaas zwembad, halve IBC, groot formaat specie kuip en ga zo maar door.
Zou zeggen wees creatief. Denken in oplossingen is zoveel leuker dan denken in problemen…
Bij mij komen de vissen al voor het raam als ze me zien. ook als ik voor het aquarium ga staan gaan de vissen naar boven omdat ze weten dat ze eten krijgen. ze zien mij dus wel. vooral mijn black molly zwemt mee als ik er langs loop. en ik aai hem elke dag , vissen weten echt wel wat er speelt.
 
Hysterbevangen dit, overbodig en onnodig.
Zecht me oma zeker dat de goudvis in ze kom niet meer wilde keren in rondjes, toen ze niet opgemaakt was.
Nou is zij al lang weile maaar in een cementkuipje zijn onze vissen er net zo goed mee verzorgt.
Different punt of view zeker
 
Hysterbevangen dit, overbodig en onnodig.
Zecht me oma zeker dat de goudvis in ze kom niet meer wilde keren in rondjes, toen ze niet opgemaakt was.
Nou is zij al lang weile maaar in een cementkuipje zijn onze vissen er net zo goed mee verzorgt.
Different punt of view zeker
Ok goed we hebben een tijdelijk onderkomen voor de vissen van 15 euro maar dan de bak nog opsturen.... wat zullen daar de kosten van zijn? en hoe krijg ik het Aquarium bij de post? ik heb er al veel over geschreven.
 
Ok goed we hebben een tijdelijk onderkomen voor de vissen van 15 euro maar dan de bak nog opsturen.... wat zullen daar de kosten van zijn? en hoe krijg ik het Aquarium bij de post? ik heb er al veel over geschreven.
Wacht nou eerst eens af wat het antwoord zal zijn ipv je nu al druk te maken.
Nu is het allemaal maar speculeren wat er kan en gaat gebeuren.
Transport bedrijven kunnen goederen gewoon thuis afhalen dus dat hoeft ook geen probleem te zijn.
Het is niet vanzelfsprekend dat je zware artikelen naar een afhaalpunt brengt dit is een andere tak van transport.
 
Laatst bewerkt:
Wacht nou eerst eens af wat het antwoord zal zijn ipv je nu al druk te maken.
Nu is het allemaal maar speculeren wat er kan en gaat gebeuren.
Transport bedrijven kunnen goederen gewoon thuis afhalen dus dat hoeft ook geen probleem te zijn.
Het is niet vanzelfsprekend dat je zware artikelen naar een afhaalpunt brengt dit is een andere tak van transport.
Mee eens want je weet niet wat de reactie van de winkel zal zijn en misschien hebben die ook tips of hulp en momenteel si er geen lekkage dacht ik. In elk geval niet zo dat de bak snel leegloopt dus ik zou ook even rustig ademhalen en van deze dagen genieten.
 
Mee eens want je weet niet wat de reactie van de winkel zal zijn en misschien hebben die ook tips of hulp en momenteel si er geen lekkage dacht ik. In elk geval niet zo dat de bak snel leegloopt dus ik zou ook even rustig ademhalen en van deze dagen genieten.
Nee er lekt steeds nog niks. wel opmerkelijk. ik kies dan niet voor terugsturen van de bak. ik neem genoegen met compensatie daarvoor en een nieuw onder meubel. mocht het toch terug gaan lekken dan neem ik dit risico en moet ik voortaan de bak tot een cm onder de lijst gevuld houden.
 
volgens mij leef je een beetje in een fantasie wereld.
Denk ja nou echt dat je ze je gaan compenseren voor de bak en vervolgens ook nog een ander meubel opsturen zonder dat ze de bak geïnspecteerd hebben ?
 
volgens mij leef je een beetje in een fantasie wereld.
Denk ja nou echt dat je ze je gaan compenseren voor de bak en vervolgens ook nog een ander meubel opsturen zonder dat ze de bak geïnspecteerd hebben ?
Zeker gezien het feit dat het al een ‘aanbieding’ was als ik het begin zo las? Als je al korting krijgt zou dat op een ander meubel kunnen zijn, of op alleen dat deel vh meubel waar de fineer los is gegaan en gaan bollen.
 
Nee er lekt steeds nog niks. wel opmerkelijk. ik kies dan niet voor terugsturen van de bak. ik neem genoegen met compensatie daarvoor en een nieuw onder meubel. mocht het toch terug gaan lekken dan neem ik dit risico en moet ik voortaan de bak tot een cm onder de lijst gevuld houden.
Moeten we ons nou druk maken of niet???
 
Ik zal me maar weer niet heel hard uitdrukken maar gelukkig hechtte die kit na een beetje aandrukken daar! Ik weet niet hoelang dat blijft plakken.
Tijd voor wat stopverf van vroeger dat reimt niet maar dicht wel.
 
Nep garantie dus. eigenlijk schandalig .
Ik heb niet helemaal gelezen wat hierna besproken wordt, maar wil dit toch tegenspreken. Jij hebt een overeenkomst met de verkoper en niet met de fabrikant. De verkoper moet dit oplossen. Dat kan betekenen langsbrengen. Er zijn wettelijke kaders voor garantie en begrippen als "redelijk" en "billijk" zijn bij de interpretatie hiervan heel erg belangrijk. Een winkelier mag niet eenzijdig afwijken van wettelijke kaders of er een onredelijke/onbillijke invulling aan geven. Rechtzaken gaan lang niet altijd over het wel/niet naleven van de regels, maar heel vaak juist over de redelijkheid/billijkheid van de interpretatie die eraan gegeven wordt. Maar 1 ding staat vast: Jij hebt geen overeenkomst met de fabrikant. Dat heeft de verkoper. De verkoper moet dit netjes met je oplossen.
 
Ik heb niet helemaal gelezen wat hierna besproken wordt, maar wil dit toch tegenspreken. Jij hebt een overeenkomst met de verkoper en niet met de fabrikant. De verkoper moet dit oplossen. Dat kan betekenen langsbrengen. Er zijn wettelijke kaders voor garantie en begrippen als "redelijk" en "billijk" zijn bij de interpretatie hiervan heel erg belangrijk. Een winkelier mag niet eenzijdig afwijken van wettelijke kaders of er een onredelijke/onbillijke invulling aan geven. Rechtzaken gaan lang niet altijd over het wel/niet naleven van de regels, maar heel vaak juist over de redelijkheid/billijkheid van de interpretatie die eraan gegeven wordt. Maar 1 ding staat vast: Jij hebt geen overeenkomst met de fabrikant. Dat heeft de verkoper. De verkoper moet dit netjes met je oplossen.
Stel je hebt glasbreuk wat de fabrikant uitsluit. Moet de verkoper dan toch garant staan want dat is volgens jouw de partij waar je een overeenkomst mee hebt.
In dat geval vraag ik me af waarom er garantievoorwaarden worden meegeleverd Peter.
 
Kunnen wij die jongen niet gewoon crowdfunden na zoveel!!
Hebben wij op dit forum niet een lid die met een bedrijfsbusje is gelaten!
 
Stel je hebt glasbreuk wat de fabrikant uitsluit. Moet de verkoper dan toch garant staan want dat is volgens jouw de partij waar je een overeenkomst mee hebt.
In dat geval vraag ik me af waarom er garantievoorwaarden worden meegeleverd Peter.
De fabrikant mag niet buiten de wettelijke kaders gaan. Het is niet aan de consument om dit probleem tussen tussenhandel en fabrikant op te lossen. Die kan met dezelfde regels in de hand naar de partij waar hij zijn overeenkomst mee heeft: de fabrikant.

Maar: Garantie gaat over gebreken bij gewoon gebruik van het product. Breuk is geen fabrieksfout en niet het gevolg van beoogd gebruik. Als een verkoper een aquarium laat bezorgen en er is sprake van glasbreuk bij aankomst kun je waarschijnlijk leuke discussie hebben met de verkoper en de bezorger, maar de fabrikant zal niet met gebroken glas gefabriceerd hebben. (En als hij wel kapot in het magazijn van de LFS aankwam, dan neem ik toch echt aan dat er wel discussie met de fabrikant zal volgen.)

Ik vind deze samenvatting wel verhelderend.
 
Laatst bewerkt:
Wat mij betreft is het heel makkelijk.
1 het aquarium lekt
2 het aquarium lekt niet

1 het aquarium lekt dus onder garantie reparatie of vervangende bak (niet meer dan logisch)

2 het lekt niet dan dus niks aan de hand.
het verhaal van ik heb even de kit aangedrukt is natuurlijk grote onzin dit zou nooit mogen en zo’n bak wil je dan toch ook niet hebben staan met eventuele risico’s die daar aan kleven ??.

Dan is er nu verhaal 3 dat de bak niet meer lekt maar dat toch het meubel beschadigd is geraakt …. Dus de bak heeft wel gelekt en dat zou dus weer kunnen gebeuren.
Dan kom je toch weer bij punt 1 uit.
 
Het garantie verhaal is toch duidelijk zoals ts aangaf.
Hij heeft contact opgenomen met verkopende partij (olibetta).
Deze zullen dat dan ook gaan oplossen. Wel zou het zo kunnen zijn dat na overleg tussen olibetta en aqualantis het aquarium rechtstreeks terug gestuurd dient te worden na aqualantis.
 
Zeker gezien het feit dat het al een ‘aanbieding’ was als ik het begin zo las? Als je al korting krijgt zou dat op een ander meubel kunnen zijn, of op alleen dat deel vh meubel waar de fineer los is gegaan en gaan bollen.
Een vervangend deel van het meubel heb ik niets aan. alle delen zitten vast gelijmd met de bijgeleverde lijm uit het pakket. in de handleiding stond je moet de delen vastlijmen en de bijgeleverde houtlijm daarvoor gebruiken. bij het vervangen en loshalen van 1 deel zal dus nog meer schade ontstaan aan het meubel.
 
Een vervangend deel van het meubel heb ik niets aan. alle delen zitten vast gelijmd met de bijgeleverde lijm uit het pakket. in de handleiding stond je moet de delen vastlijmen en de bijgeleverde houtlijm daarvoor gebruiken. bij het vervangen en loshalen van 1 deel zal dus nog meer schade ontstaan aan het meubel.
Je gaat sowieso geen nieuw meubel krijgen hoor,reken daar maar niet op.
En stel je krijgt er wel 1,
dan moet alsnog de hele bak leeg gehaald worden om omgezet te worden.
Kan ook zijn dat je bak over x aantal tijd wel weer begint te lekken,
dan is je kast weer beschadigd moest je hem op een nieuwe kast hebben staan.
 
Je gaat sowieso geen nieuw meubel krijgen hoor,reken daar maar niet op.
En stel je krijgt er wel 1,
dan moet alsnog de hele bak leeg gehaald worden om omgezet te worden.
Kan ook zijn dat je bak over x aantal tijd wel weer begint te lekken,
dan is je kast weer beschadigd moest je hem op een nieuwe kast hebben staan.
Ik kreeg toch ook eerder een nieuwe adaptor... en Nee als ik een nieuw meubel krijg dan houd ik mijn oude meubel er nog tijdelijk onder. pas bij verkoop van het Aquarium kan ik het nieuwe meubel erbij verkopen ,of als ik het Aquarium zelf houd en ga verhuizen dan zet ik het nieuwe meubel er pas onder als het Aquarium niet meer lekt.
 
Nee als ik een nieuw meubel krijg dan houd ik mijn oude meubel er nog tijdelijk onder. pas bij verkoop van het Aquarium kan ik het nieuwe meubel erbij verkopen ,of als ik het Aquarium zelf houd en ga verhuizen dan zet ik het nieuwe meubel er pas onder als het Aquarium niet meer lekt.
Dat is wel verstandig om het zo te doen (y)
 
hehe dat glas van aquaria. Je denkt toch niet echt dat dat ervoor is zodat de visjes je woonkamer in kunnen kijken.
Oké oké ik heb het even geprobeerd. Tis toch wel aangenaam als je naar buiten kan kijken;)
 

Bijlagen

  • 44e47634-c34f-431f-88be-b4436b039f8f.jpeg
    44e47634-c34f-431f-88be-b4436b039f8f.jpeg
    392.7 KB · Weergaven: 30
Ik kreeg toch ook eerder een nieuwe adaptor... en Nee als ik een nieuw meubel krijg dan houd ik mijn oude meubel er nog tijdelijk onder. pas bij verkoop van het Aquarium kan ik het nieuwe meubel erbij verkopen ,of als ik het Aquarium zelf houd en ga verhuizen dan zet ik het nieuwe meubel er pas onder als het Aquarium niet meer lekt.
Echt verstandig bezig zo.
dat komt vast wel goed.
 
De fabrikant mag niet buiten de wettelijke kaders gaan. Het is niet aan de consument om dit probleem tussen tussenhandel en fabrikant op te lossen. Die kan met dezelfde regels in de hand naar de partij waar hij zijn overeenkomst mee heeft: de fabrikant.

Maar: Garantie gaat over gebreken bij gewoon gebruik van het product. Breuk is geen fabrieksfout en niet het gevolg van beoogd gebruik. Als een verkoper een aquarium laat bezorgen en er is sprake van glasbreuk bij aankomst kun je waarschijnlijk leuke discussie hebben met de verkoper en de bezorger, maar de fabrikant zal niet met gebroken glas gefabriceerd hebben. (En als hij wel kapot in het magazijn van de LFS aankwam, dan neem ik toch echt aan dat er wel discussie met de fabrikant zal volgen.)

Ik vind deze samenvatting wel verhelderend.
Het wordt wel steeds grootser. Nu hebben we het al over breuk. 😂
 
Als ik dit zo lees. Krijg ik een beetje de kriebels dat TS opzoek is naar compensatie dan daadwerkelijk probleem op te lossen.

Postnl zal jouw aquarium niet aannemen.
Wat iemand hier zei als dit garantie werk is dan wordt het keurig opgehaald en wellicht tevens een nieuwe geleverd worden.
 

Terug
Bovenaan