Aquatlantis aquarium lek hoe gaat het met garantie?


Een bak die je bij elkaar moet drukken zodat deze niet meer lekt is natuurlijk ook niet hoe het wezen moet.
Nee niet echt en het is geen garantie dat het niet opnieuw gaat lekken maar voor nu lijkt het goed. daarom ga ik het heel nauwlettend in de gaten houden. alleen als je dit moet gaan terugsturen voor garantie en het blijft zoals het nu is dan krijg je waarschijnlijk ook geen gelijk.
 
Nee niet echt en het is geen garantie dat het niet opnieuw gaat lekken maar voor nu lijkt het goed. daarom ga ik het heel nauwlettend in de gaten houden. alleen als je dit moet gaan terugsturen voor garantie en het blijft zoals het nu is dan krijg je waarschijnlijk ook geen gelijk.
Je moet bij zulke gevallen inderdaad zelf overwegen of het het allemaal waard is.
 
Voor nu gaat het even goed maar ja voor hoelang en ik zou zeker de klacht in elk geval doorzetten want anders krijg je over ....... dagen of maanden weer hetzelfde misschien.
 
Het klinkt wel spannend vind ik. Ene keer lekt die wel andere keer weer minder. Dan op de kit drukken …….
Ongeloofwaardig kan ik niet beoordelen maar de fabrikant wel.
Zoals als eerder gezegd heb je als consument garantie. Ben je overtuigd van een lek dan zet je de garantie in gang.
Zodra de bak bij aqualantis is kunnen hun de juiste diagnose geven.
Ik ben wel overtuigd van een lek maar ik wil dit eerst nog even afwachten wat dit nu gaan doen. ik zie er ook tegenop de bak terug te sturen. de winkel heeft nog niet gereageerd dus is het ook nog helemaal niet zeker dat de bak terug moet. mocht het zo blijven en nooit meer lekken dan stuur ik hem natuurlijk niet terug . het enige wat ik dan wil is een vervangende onder kast. gelukkig kosten die maar 199 euro.
 
Is het nu gewoon geplakt?
Het lijkt erop, dus als je aquarium gaat lekken even goed op de kit duwen.. bij mij hielp het blijkbaar.

maar als ik nu eens voor de zekerheid een kitrand ernaast doe? gewoon aan beide kanten ernaast , oude kit goed ontvetten en opschuren . nieuwe kit ertegen.beetje gladstrijken over de oude kit etc..
 
Ik ben wel overtuigd van een lek maar

Het lijkt erop, dus als je aquarium gaat lekken even goed op de kit duwen.. bij mij hielp het blijkbaar.

maar als ik nu eens voor de zekerheid een kitrand ernaast doe? gewoon aan beide kanten ernaast , oude kit goed ontvetten en opschuren . nieuwe kit ertegen.
Als jezelf gaat lopen klooien met kit vervalt je garantie waarschijnlijk.
 
Ja, ik herken dat totaal niet. En ik doe hem altijd vol tot ca 5mm onder de rode streep. Dus het lijkt me toch wel een lek.
Het kan best condens zijn, maar dan zit waarschijnlijk normaal gesproken de kap dichtgekit en zit er bij TS daar een gaatje.
 
Voor nu gaat het even goed maar ja voor hoelang en ik zou zeker de klacht in elk geval doorzetten want anders krijg je over ....... dagen of maanden weer hetzelfde misschien.
Dat ga ik zeker doen. ik ga sowieso afwachten wat de winkel gaat voorstellen. mochten ze enkel een nieuwe onderkast willen opsturen en het lekken doorverwijzen naar de leverancier dan ben ik denk ik al tevreden. het lek ga ik dan zelf aanpakken als het opsturen word . ik ga geen Aquariums terug sturen op eigen kosten. zo'n groot Aquarium kost mij een vermogen aan verzendkosten en ik heb ook geen vervoer om zo'n groot aquarium naar de post te brengen. bij het terugsturen alleen al kan er schade ontstaan. de doos heb ik ook niet meer.. ze kunnen beter garantie geven dat er iemand bij je thuis naar komt kijken en dan repareren want Aquariums terug sturen is niet de oplossing. we praten hier over een 1.20 bak . niet over een guppenbakje van 40cm. stel je hebt een Aquarium dat lekt van meer dan 2 meter. Ja stuur maar even terug . dat is toch niet te doen? ik weet wel dat mijn ouders een keer problemen hadden met hun nieuwe tv die ook nog binnen de garantie viel en toen kwam er een mannetje om dit te repareren. dus het word zo wel gedaan. garantie bepalingen vor grote Aquariums waarbij je enkel kan terugsturen is gewoon een lachertje.
 
Als jezelf gaat lopen klooien met kit vervalt je garantie waarschijnlijk.
Ja dat weet ik ,maar het terugsturen van een groot Aquarium is voor bijna iedereen haast onmogelijk.
 
Ja dat weet ik ,maar het terugsturen van een groot Aquarium is voor bijna iedereen haast onmogelijk.
Ja het is niet de makkelijkste klus dus dat is aan jezelf.
Maar zou zelf binnen garantietermijn niet met kit gaan lopen klooien want dan vervalt de rest van je garantie ook natuurlijk.
Je weet niet of je ze ooit nog eens nodig hebt.
 
Ja, ik herken dat totaal niet. En ik doe hem altijd vol tot ca 5mm onder de rode streep. Dus het lijkt me toch wel een lek.
Het kan best condens zijn, maar dan zit waarschijnlijk normaal gesproken de kap dichtgekit en zit er bij TS daar een gaatje.
Kan geen condens zijn trouwens want toen de kleppen van de bak nog openstonden in september lekte het daar ook al .toen had ik dus een open bak.
 
Ja het is niet de makkelijkste klus dus dat is aan jezelf.
Maar zou zelf binnen garantietermijn niet met kit gaan lopen klooien want dan vervalt de rest van je garantie ook natuurlijk.
Je weet niet of je ze ooit nog eens nodig hebt.
Als er alleen maar garantie is op de bak met terugsturen dan heb ik die niet nodig nee.
 
Eerst maar even afwachten wat de winkel ervan zegt. misschien laten ze er wel iemand naar kijken.
Ik ben wel eens benieuwd wat de winkel je gaat voorstellen in zo'n geval,
zal wel tegen eind volgende week zijn voor je iets hoort nu met de feestdagen.
Maar goed dat je bak niet meer lekt op het moment.
 
Zelf zal ik als je water ververst de bak met een spietje o.i.d. een stukje uit waterpas zetten. Een millimiter of twee en kijken of het water/condens naar een andere kant gaat. Geen grote stukken natuurlijk maar, zoals iedereen weet, gaan vloeistoffen naar het laagste punt.
 
Zelf zal ik als je water ververst de bak met een spietje o.i.d. een stukje uit waterpas zetten. Een millimiter of twee en kijken of het water/condens naar een andere kant gaat. Geen grote stukken natuurlijk maar, zoals iedereen weet, gaan vloeistoffen naar het laagste punt.
Dat risico op glasbreuk zou ik niet nemen met een 1.20 bak. Maar misschien ben ik te voorzichting.
 
Zover ik weet achter de omlijsting van de bak en dan vrij hoog.
Precies, lek zit in de kit ter hoogte van de omlijsting ,en het water komt vanachter de omlijsting vandaan. dat kan ook niet anders want die zit ervoor en water zoekt altijd.
 
Kun je er een foto van maken zodat te zien is waar het glas niet volledig gekit is.
 
Dat ga ik zeker doen. ik ga sowieso afwachten wat de winkel gaat voorstellen. mochten ze enkel een nieuwe onderkast willen opsturen en het lekken doorverwijzen naar de leverancier dan ben ik denk ik al tevreden. het lek ga ik dan zelf aanpakken als het opsturen word . ik ga geen Aquariums terug sturen op eigen kosten. zo'n groot Aquarium kost mij een vermogen aan verzendkosten en ik heb ook geen vervoer om zo'n groot aquarium naar de post te brengen. bij het terugsturen alleen al kan er schade ontstaan. de doos heb ik ook niet meer.. ze kunnen beter garantie geven dat er iemand bij je thuis naar komt kijken en dan repareren want Aquariums terug sturen is niet de oplossing. we praten hier over een 1.20 bak . niet over een guppenbakje van 40cm. stel je hebt een Aquarium dat lekt van meer dan 2 meter. Ja stuur maar even terug . dat is toch niet te doen?
Aquarium op een pallet en goed inpakken en met transporteur versturen is prima te doen hoor.
Maar je aquarium brengen zal ook zeker mogen
Als je twijfelt aan transport.
 
Aquarium op een pallet en goed inpakken en met transporteur versturen is prima te doen hoor.
Het is flink zwaar dus als je zelf de kosten moet betalen dan loopt dat wellicht flink in de papieren. Maar ja als je niet anders kan dan heb je geen andere optie.
 
Kun je er een foto van maken zodat te zien is waar het glas niet volledig gekit is.
Het glas is overal gekit
aangezien je het water tot net boven de omlijsting hebt neem ik aan kan het toch niet helemaal boven in de hoek wegkomen want daar staat geen water dan.
het water staat ongeveer een cm boven de rand van de lijst
Kun je er een foto van maken zodat te zien is waar het glas niet volledig gekit is.
 
Aquarium op een pallet en goed inpakken en met transporteur versturen is prima te doen hoor.
Maar je aquarium brengen zal ook zeker mogen
Als je twijfelt aan transport.
Nou voor mij niet. waar moet in een pallet vandaan halen.. en het zal behoorlijk wat gaan kosten en ik moet al krauwen om rond te komen in deze dure tijden. en dan moet ik ook nog een vervangende bak kopen voor mijn vissen ,Aquarium brengen kan ik ook niet want ik heb niet eens een auto. die heb ik een paar maanden geleden de deur uitgedaan omdat er kosten aan kwamen en ik dat niet kon betalen.

ik vind dit makkelijker gezegd als gedaan. je denkt teveel voor jezelf .
 
ik vind dit makkelijker gezegd als gedaan. je denkt teveel voor jezelf .
Voor sommigen kan het een goed en uitvoerbare tip zijn maar goed dat zal niet voor iedereen gelden. Zover ik begreep uit de beginposten komen transportkosten voor eigen rekening en dat zal dus een dingetje worden met een zwaar aquarium.
Ik zou even afwachten wat je voor reactie op je mail gaat krijgen en wat voor oplossing ze eventueel kunnen bieden.
 
Nou voor mij niet. waar moet in een pallet vandaan halen.. en het zal behoorlijk wat gaan kosten en ik moet al krauwen om rond te komen in deze dure tijden. en dan moet ik ook nog een vervangende bak kopen voor mijn vissen ,Aquarium brengen kan ik ook niet want ik heb niet eens een auto. die heb ik een paar maanden geleden de deur uitgedaan omdat er kosten aan kwamen en ik dat niet kon betalen.

ik vind dit makkelijker gezegd als gedaan. je denkt teveel voor jezelf .
Wat moet je dan als er echt grote problemen zijn met een bak ??
Maar afzien van de garantie en met de hobby stoppen ?
 
Ja dat kan een probleem zijn en ik weet van de lfs hier dat deze in zo n geval wel de helpende hand zal bieden maar anders kun je zonder vervoer of geld voor vervoer een probleem hebben.
Dit zijn denk ik ook dingen waar je vantevoren niet bij nadenkt en ook niet eerst leest wat de voorwaarden zijn in zulke gevallen.
 
Nou voor mij niet. waar moet in een pallet vandaan halen.. en het zal behoorlijk wat gaan kosten en ik moet al krauwen om rond te komen in deze dure tijden. en dan moet ik ook nog een vervangende bak kopen voor mijn vissen ,Aquarium brengen kan ik ook niet want ik heb niet eens een auto. die heb ik een paar maanden geleden de deur uitgedaan omdat er kosten aan kwamen en ik dat niet kon betalen.

ik vind dit makkelijker gezegd als gedaan. je denkt teveel voor jezelf .
Ik kan niet weten dat je zo in de shit zit natuurlijk 🤷‍♂️
Dus dat is makkelijk zeggen dat ik te veel denk voor mezelf.
Ben zelf altijd wel redelijk positief en weet altijd wel een oplossing te vinden.
Verder zullen er hier ook zat mensen zijn die een helpende hand kunnen bieden in bepaalde situaties.
 
Vul je bak minder vol misschien blijkt het al voldoende.
Alle kit zeg je zit strak en netjes toch daar krijg je toch geen nieuwe bak voor.
Waterschade aan het meubel?
Meeste meegeleverde aquarium meubels kunnen wel een plasje hebben.
 
Minder vullen kan tijdelijk een oplossing zijn maar ja je wil ook niet met een bak zitten die niet helemaal gevuld is natuurlijk.
 

Terug
Bovenaan