Aquatlantis aquarium lek hoe gaat het met garantie?


5 pagina's vol. terwijl er gewoon bericht naar de verkopende partij is gestuurd en deze moet reageren, wat nu met de feestdagen even duurt.

Pffff op deze manier lijkt het of de wereld vergaat en we er met zijn allen niets aan kunnen doen. Wat een hoop gedoe om niets, naar mijn mening. Laat de verkopende partij met hun voorstel/oplossing komen en kijk of die past of niet. Daarna zie je weer verder.

En mocht de bak drastisch gaan lekken, zorg voor noodopvang, zoals reeds geschreven. Kan ook bij ziekte of nieuwe vissen als Qbak of bij kweek weleens handig zijn, dus sowieso geen slecht idee, vind ik.
 
Ik heb nog steeds geen bericht terug gekregen? de bak is ook nog steeds niet terug gaan lekken... het aandrukken van de kit is een gouden zet geweest . heb spijt dat ik dit niet eerder heb gedaan. dan had mijn onder meubel gespaard gebleven.
ik vraag mij wel af of je een bak die nu niet meer lekt nog moet gaan terugsturen? stel ze vinden bij Aquatlantis niets? ja wat dan???
maar ik wil wel compensatie voor de ontstane schade aan het meubel want de bak heeft wel degelijk gelekt en dat hoort natuurlijk niet. alleen komt het geloofwaardig over als dit Aquatlantis word verteld. de klant heeft de kit aangedrukt en de lekkage is daarmee verholpen.. ik heb een maandagmorgen model met gebruiksaanwijzing.
 
Heb nu eerst eens geduld. Wamt ik denk dat ze bij de webwinkel ook een paar dagen vrij zijn geweest, en die zullen echt niet direct met jouw klacht aan de slag zijn gegaan om dat zsm op te lossen. Hebben waarschijnlijk wel meer te doen.
 
de klant heeft de kit aangedrukt en de lekkage is daarmee verholpen
Dit klinkt als een Efteling verhaal.
Wat denk je nou zelf als je de bak niet wil opsturen maar wel meld dat je schade hebt.

Als ik bij aqualantis zou werken en ik zou de bak niet kunnen inspecteren zou ik als conclusie hebben …….. klant heeft zelf water gemorst waardoor schade is ontstaan en zoekt nu een manier om het vergoed te krijgen.

Ik zou je dan vriendelijk doorverwijzen naar je eigen verzekering.
 
Dit klinkt als een Efteling verhaal.
Wat denk je nou zelf als je de bak niet wil opsturen maar wel meld dat je schade hebt.

Als ik bij aqualantis zou werken en ik zou de bak niet kunnen inspecteren zou ik als conclusie hebben …….. klant heeft zelf water gemorst waardoor schade is ontstaan en zoekt nu een manier om het vergoed te krijgen.

Ik zou je dan vriendelijk doorverwijzen naar je eigen verzekering.
En als de bak door Aquatlantis nagekeken word en ze kunnen niets meer vinden? dan draai ik zeker volledig op voor de verzendkosten? heen en terugsturen.. ik heb wel een filmpje gestuurd waarop nog te zien was dat de bak wel degelijk lekte voordat ik de kit had aangedrukt. dus klant heeft water gemorst gaat in dezen ook niet op.
 
En als de bak door Aquatlantis nagekeken word en ze kunnen niets meer vinden? dan draai ik zeker volledig op voor de verzendkosten? heen en terugsturen.
dat weet ik niet dat moet je aan hun vragen. Maar een bak is lek of niet lek en als een bak gelekt heeft blijft deze Lek en zal naar verloop van tijd weer gaan lekken of misschien wel erger.

Snap niet dat je dat risico wil nemen als je weet dat de bak niet goed is.
Ik zou er slecht van slapen als mijne ook maar ergens één druppeltje zou lekken.
 
En als de bak door Aquatlantis nagekeken word en ze kunnen niets meer vinden? dan draai ik zeker volledig op voor de verzendkosten? heen en terugsturen.. ik heb wel een filmpje gestuurd waarop nog te zien was dat de bak wel degelijk lekte voordat ik de kit had aangedrukt. dus klant heeft water gemorst gaat in dezen ook niet op.
Ik denk van wel want als ze geen mankement kunnen vinden dan zullen ze ook geen kosten vergoeden denk ik. Dat zou je ook kunnen navragen maar als er iets is waar hun garant voor moeten staan dan is het anders dan wanneer ze geen manco kunnen ontdekken.
Maar goed dat is mijn two cents en met navragen kun je dat wel te weten komen denk ik.
 
Het is en blijft wel moeilijk zo. een bak die heeft gelekt en nu niet meer lekt , garantie dat het nooit meer gaat lekker heb ik niet maar ook geen garantie dat ik bij terugsturen het lekken vergoed ga krijgen. als de fabrikant op dat moment niets vind houd het voor hun op maar niet voor mij.
 
Ik moet zeggen ik heb zoiets nog nooit gehoord Andre en je hebt dan geen pech maar dubbel pech lijkt het wel. Je kan het ook even aankijken want volgens mij is het niet echt voorspelbaar.
 
Ik denk dat jij een miskoop hebt begaan waar weinig tot zoverre aan te doen is uiteindelijk.
Accepteer het maar ons leven gaat niet over rozen.
 
Nu er geen lekkage meer is lijkt het op een storm in een glas water.

Is er misschien spatwater van een ingaande filter- uitlaat die enkele waterdruppels tegen de binnenzijde van de lichtkap aan de voorzijde heeft gespoten, elke pomp zal enige opspattend druppels laten zien in een bak, als de uitlaat zeg maar rechts aan de voorzijde is geplaatst kan dit zo maar gebeuren, ook bij het gebruik van een luchtpomp zie je opspattend water.

Als het gaat om enkele opspattende druppels per uur die de lichtkap aan de binnenzijde raken en aan de buitenzijde langzaam omlaag zakken zou je zomaar het resultaat kunnen verkrijgen waar inderdaad al 5 pagina's over gepraat wordt.
Er is niet zo heel veel waterlekkage nodig om een meubel door vocht te laten uitzetten.

Overdag als de verlichting aan is zal er minder vocht in de lichtkap aanwezig zijn, maar s'nachts kan de vochtigheid gewoon toenemen, zeker bij een bak met een wat hoge ingestelde temperatuur als voorbeeld.

Ik weet niet hoe het met de ventilatie is of gaat in de lichtkap met de moderne aquaria van tegenwoordig als het gaat om de condens kwijt te raken.Vaak is de lichtkap geheel dicht en hebben we de beschikking om een klein schuifje open te zetten waar we ook voer kunnen deponeren, maar zo'n klein schuifje zal vaak niet voldoende zijn om de lichtkap condens vrij te houden, zeker niet in de nacht.
 
Nu er geen lekkage meer is lijkt het op een storm in een glas water.

Is er misschien spatwater van een ingaande filter- uitlaat die enkele waterdruppels tegen de binnenzijde van de lichtkap aan de voorzijde heeft gespoten, elke pomp zal enige opspattend druppels laten zien in een bak, als de uitlaat zeg maar rechts aan de voorzijde is geplaatst kan dit zo maar gebeuren, ook bij het gebruik van een luchtpomp zie je opspattend water.

Als het gaat om enkele opspattende druppels per uur die de lichtkap aan de binnenzijde raken en aan de buitenzijde langzaam omlaag zakken zou je zomaar het resultaat kunnen verkrijgen waar inderdaad al 5 pagina's over gepraat wordt.
Er is niet zo heel veel waterlekkage nodig om een meubel door vocht te laten uitzetten.

Overdag als de verlichting aan is zal er minder vocht in de lichtkap aanwezig zijn, maar s'nachts kan de vochtigheid gewoon toenemen, zeker bij een bak met een wat hoge ingestelde temperatuur als voorbeeld.

Ik weet niet hoe het met de ventilatie is of gaat in de lichtkap met de moderne aquaria van tegenwoordig als het gaat om de condens kwijt te raken.Vaak is de lichtkap geheel dicht en hebben we de beschikking om een klein schuifje open te zetten waar we ook voer kunnen deponeren, maar zo'n klein schuifje zal vaak niet voldoende zijn om de lichtkap condens vrij te houden, zeker niet in de nacht.
Het mooiste is er is niks veranderd en de lucht pomp met spatwater waar jij het over hebt zit juist aan de andere hoek en daar lekt niks.. hoe verklaar je dat?
 
Zakkend condens Andre .Als de luchtpomp 24 uur ( rondom) aanstaat wordt het te vochtig in de lichtkap nogmaals in de nacht.Water of condens zoekt de makkelijkste weg omlaag.
Ik kom tot deze conclusie omdat het probleem er alleen daar is bij volledige vulling van de waterkolom, zoals je zelf zegt is er geen probleem bij een waterniveau wat dan weer 2 cm.lager is.
 
Zakkend condens Andre .Als de luchtpomp 24 uur ( rondom) aanstaat wordt het te vochtig in de lichtkap nogmaals in de nacht.Water of condens zoekt de makkelijkste weg omlaag.
Ik kom tot deze conclusie omdat het probleem er alleen daar is bij volledige vulling van de waterkolom, zoals je zelf zegt is er geen probleem bij een waterniveau wat dan weer 2 cm.lager is.
Ja waarom nu dan niet meer dan? het water staat al dagen hoog
 
Andre het was waarschijnlijk een betere optie geweest als je na 3 pagina's de hulp ingeroepen had van een mede aquarium houder die bij jou niet te ver uit de buurt woonde, is niet gebeurd maar dit had tot andere inzichten kunnen leiden met misschien een passende oplossing van een meer ervaren persoon.

Dit forum heeft leden door geheel Nederland, zelfs tot buiten onze Nederlandse grenzen dus zo gek is mijn idee nog niet.Plaats desnoods een postcode-gebied, en misschien is er iemand in die regio die zegt van, ik kom eens kijken, ik zou om privacy redenen hier adviseren geen adres en volledige gegevens te plaatsen.

Het water staat in Nederland al vele dagen hoog,, en niemand die zich daar druk over maakt,,grappig bedoeld hoor verder niet.
Heel simpel misschien te vol gevuld.
 
Ik zei het al eerder maar hier draaien er 2 naar alle tevredenheid en ook bij lid @biljoenblik was dit het geval. Als er iemand pech heeft met een bak wil dat niet zeggen dat dit geen goed merk is. Dit kan je overkomen met welk merk dan ook.
Ja, dat klopt. Heb deze bak naar volle tevredenheid gehad. En ik denk dat degene waar ik deze aan verkocht heb, er ook gelukkig mee is.
Erg stevige bak, en netjes afgewerkt.
Het was destijds wel het premium model van aquatlantis. De fusion serie.

Zelf zou ik nooit een aquarium via een webwinkel kopen. Want die hebben doorgaans (er zijn uitzonderingen) geen eigen bezorgdienst.
En de gangbare bezorgers zou ik niet graag aan mijn nieuwe aquarium laten zitten.

Ik heb dit onderwerp al een aantal keer gelezen. En het is mij tot op heden nog steeds niet duidelijk waarbde lekkage nou zit.

Wat ik tussen de regels door lees. Is dat er condenswater via de bovenrand tussen glas en sierlijst door kruipt.
Via capillaire werking.
Condens moet je zien te voorkomen. Als het erg koud is in huis, dan afdekken met kussens gedurende nacht.
Of een tempex plaat erop.
Of regelmatig condens weghalen.
Anders krijg je hoe dan ook lekkage.

Mijn allereerste 60 liter MP (Eheim) aquarium met plastic kap, had hier ook last van. Stond op slaapkamer.
Heb met ducttape een ‘flapje’ gemaakt zodat het water in het aquarium bleef.

Je kunt eventueel ook wat extra kit aanbrengen tussen de sierlijst en het glas. Aan de binnenkant aquarium.
Dan kruipt de condens daar niet tussen.

En condens daar houden fabrikanten mijns inziens te weinig rekening mee.
 
Volgens mij is het geen condens,
als ik de kleppen van mijn volga open doe daar stroomt het water vanaf,
maar nog nooit 1 druppeltje aan de buitenkant gezien,
het is zo ontworpen dat het water altijd terug de bak inloopt.
 
Foto van condens binnen kant kap

20231227_185723.jpg
 
Het water zou dan al deze rand van 0,5 cm over moeten want de kleppen vallen er tussen in.
20231227_185830.jpg
 
@ biljoenblik, dat van die condens was misschien niet de eerste gedachte die bij Andre opkwam maar zo maar mijn gedachte over de lekkage.
De MP van Eheim hebben een lichtkap die op de dikte van het staande glas aansluit, maar condens kan daar langs en omheen, zij het in meer of meerdere mate, condens kan horizontaal en verticaal zakken, en dan ben ik het met jou eens om bij een Eheim bak de lichtkap met siliconenkit aan de binnenkant af te dichten met B.V.Siliconenkit.

Een aquarium afdekken zou ik zelf niet adviseren want dan sluit je de condens op en dan lost dit geen probleem op ook is dit niet zo'n goed idee omdat vele aquarianen soms TL verlichting met VSA gebruiken boven de bak, zal niet zoveel meer in werking zijn,, maar ze zijn er nog wel.

Zou het niet beter zijn om een simpele PC ventilator te gebruiken die we buiten de lichtkap installeren en die lucht in de lichtkap blaast en die op een tijdklok te zetten om het vocht in de nachtelijke uren te verwijderen.
Dit kan een simpele PC ventilator zijn met een regelbare toeren snelheid, die lucht in de bak van buiten in de bak van blaast in de bak, afzuigen van vochtige lucht lijkt mij niet het beste idee want daar kunnen die fragile dingen niet zo goed tegen, of deze moet vocht aankunnen.

@ Marc die condens zou ik nimmer in een lichtkap willen hebben, maar dat is een andere gedachte.Dat het geen condens is bij Andre is van mij uit een aanname ik probeer mee te denken en alle verwarring weg te halen.
 
@ Marc die condens zou ik nimmer in een lichtkap willen hebben, maar dat is een andere gedachte.Dat het geen condens is bij Andre is van mij uit een aanname ik probeer mee te denken en alle verwarring weg te halen.
Volgens mij heeft (bijna) elke bak wel condens op de kleppen. De warmte vd lamp icm verdamping van water. De damp slaat op de afdekkap, die kouder is door de omgevingstemperatuur, en dan vormt zich condens. Wil je dat niet hebben, zet je de klep open, of koop een open aquarium.
 
Nu gaat het ineens over condens? als ik de kleppen open doe zit er inderdaad condens maar dat lekt niet door. ik heb al eerder uitgelegd toen ik op de kit drukte kwam er op dat moment van aandrukken ineens veel water naar buiten van de druk en liep van tussen de lijst omdat het waterpeil daar staat en het lek waarschijnlijk ter hoogte daarvan zit. . dit klinkt waarschijnlijk bij velen zo ongeloofwaardig dat ze het maar op condens gooien omdat ze het niet kunnen geloven. dat jullie het niet kunnen geloven prima maar ik heb dergelijke dingen al vaker meegemaakt dat als je ergens op drukt tijdelijk of voorgoed verholpen is.

mijn kap zit vol met condens maar het lekt nergens meer. ik heb ook al uitgelegd er is niets aan veranderd. het lekken blijft weg en de pompen draaien gewoon door etc.
 
Nu gaat het ineens over condens? als ik de kleppen open doe zit er inderdaad condens maar dat lekt niet door. ik heb al eerder uitgelegd toen ik op de kit drukte kwam er op dat moment van aandrukken ineens veel water naar buiten van de druk en liep van tussen de lijst omdat het waterpeil daar staat en het lek waarschijnlijk ter hoogte daarvan zit. . dit klinkt waarschijnlijk bij velen zo ongeloofwaardig dat ze het maar op condens gooien omdat ze het niet kunnen geloven. dat jullie het niet kunnen geloven prima maar ik heb dergelijke dingen al vaker meegemaakt dat als je ergens op drukt tijdelijk of voorgoed verholpen is.

mijn kap zit vol met condens maar het lekt nergens meer. ik heb ook al uitgelegd er is niets aan veranderd. het lekken blijft weg en de pompen draaien gewoon door etc.
Heel ongeloofwaardig voor mij inderdaad.
Een aquarium repareren om even aan te drukken 🤣.
heb het idee dat het eventueel terugsturen je meer zorgen geeft dan het aquarium wat af en toe lekt 🤷‍♂️.

Misschien word het wel erger en heb je straks de hele inhoud over de vloer 🤷‍♂️
 
Heel ongeloofwaardig voor mij inderdaad.
Een aquarium repareren om even aan te drukken 🤣.
heb het idee dat het eventueel terugsturen je meer zorgen geeft dan het aquarium wat af en toe lekt 🤷‍♂️.

Misschien word het wel erger en heb je straks de hele inhoud over de vloer 🤷‍♂️
Mijn grootste zorgen zijn nu dat als ik het Aquarium terugstuur ze niets gaan vinden en ik alle kosten daarvoor mag betalen en alles voor niets heb gedaan. zouden jullie een Aquarium gaan terug sturen dat al dagen of weken niet meer lekt nadat je de kit hebt aangedrukt????
 
Andre
Ik zal met inachtneming nog een keer reageren en dan hou ik het voor gezien sorry.je bent nog maar kort lid van dit forum maar blijf dit dan ook wij kunnen jou ook helpen met andere en komende problemen.Val niet in een diep dal.
Dat van de condens was een aanname, maar een bak kan in mijn idee nooit lekken in de bovenste waterlaag, daar is geen waterdruk aanwezig, ik had het beter gesnapt als dit net boven de bodem was gebeurt.
Een meer ervaren aquariaan had zomaar kunnen vaststellen dat B.V. De kitnaad gesloten is aan de bovenzijde en dan is lekkage uitgesloten.

Wat ik niet begrijp is dat na 210 heen en weer berichten je ineens reageerd met ' als ik ergens op drukt is het weg'.

Ik heb ooit een EHBO cursus gevolgd met als toevoeging hartreanimatie, maar dat is lang geleden, ik ga nu niet meer ergens op drukken want dan kan ik zonder aantekening met een verlopen EHBO diploma zomaar aansprakelijk gesteld worden voor iets waar ik niet op zit te wachten, zomaar tussendoor.
 

Terug
Bovenaan