Mijn bak is nu al een paar dagen gestopt met lekken sinds ik op de kit bovenin heb geduwd met mijn vinger. de eerste keer dat ik op de kit drukte kwamen er gelijk druppels vanonder de aluminium rand , het water zocht zich een weg door de aluminium rand omdat het lek daar terhoogte van zit .vermoedelijk dat er water achter de kit zat en die naar buiten werd gedrukt door de druk die ik erop zette. normaal gezien bleef het ook altijd vochtig onder de aluminium rand. dit vocht werd na verloop van tijd een druppel en rolde dan over het glas naar beneden. als ik een doekje pakte voog ik zo altijd eerst vocht vanonder de aluminium rand vandaan. maar nu is het voor het eerst al dagen droog. dus komen er ook geen druppels meer naar beneden rollen die hun weg vinden naar de onderkast.
waarschijnlijk is de micro lekkage nu afgesloten door op de kit te drukken??? natuurlijk niet de oplossing maar het aquarium staat nu wel gevuld tot boven de lekkage ,voor de rest is er niets aan veranderd. en ik houd het nauwlettend in de gaten.