Aquatlantis Fusion 120x50 van Biljoenblik


Ja zo n inkoppertje laat ik niet schieten maar dat komt doordat Marcel dat ook elke morgen ziet als hij voor de spiegel staat:DD;)
Snap het helemaal. Als je dan geen 'de hond lijkt op het baasje of andersom' kunt realiseren dan maar met het aquarium šŸ¤£šŸ¤£šŸ˜œ
 
Heb je t zand ook gespoeld voor tijd? Of dr zo in gekieperd uit de zak?
 
Zag ineens deze rakker in de bak.
Met de planten meegekomen denk ik.
Nou vind ik deze wel een van de mooiste slakken die er zijn.

Beetje in dubio nuā€¦ā€¦.

F9CB3D06-EC72-493A-B836-2067EC25D28C.jpeg
 
Ach een postbode dus, ehhh een Posthoorn. Ja ik heb ze ook gehad maar ik had snel de bak vol en heb ze toen maar snel weer uitgevangen en verwijderd allemaal.
Al met al was dat best nog een klusje.
 
Ze zijn inderdaad mooi, persoonlijke smaak natuurlijk. Maar net als John had ik ondanks weinig voeren ook zo de bak er snel vol mee. Hier ook zoveel mogelijk uitgevangen op de hele kleintjes na want die zaten overal, daar heb ik Helena's op losgelaten.

Het lijkt wel alsof ze zich van het minste of geringste plantmateriaal wat blijft liggen voeden en vermeerderen.
 
De blauwe vond ik het mooiste maar ja ik ben nu blij dat ik van ze af ben en alleen puntslakjes heb.
 
Ik ga het eens aankijken.
Anders een mooi excuus om weer Helenaā€™s in te zetten.
 
Ik heb bij de schoonmaak weinig levende slakken gevonden, behalve een boel Helenaā€™s. Die zitten er nu dus weer in.
gooi er af en toe wel een algtabletje bij zodat ze elkaar niet aanpakken Als ze honger krijgen,
 
ik vind dat een mooie slak en snap niet wat mensen tegen slakken hebben . Ja ze vermeerderen snel als jij ( wij ) ze een oorzaak geven . Teveel voederen , teveel plantenresten enz
 
ik vind dat een mooie slak en snap niet wat mensen tegen slakken hebben . Ja ze vermeerderen snel als jij ( wij ) ze een oorzaak geven . Teveel voederen , teveel plantenresten enz
Als je ze wat goede voorlichting geeft dan valt het vaak ook mee hoor:LOL:
 
Waarom geen drijfplanten ? De Rio's schuilen graag omdat normaal rovers ze uit de bak halen zonder soort van bescherming boven hen
 
Weer fris en fruitig. Nu moeten alleen de planten wat gaan groeien.

Bekijk bijlage 334355

Bekijk bijlage 334356

De manen zijn wel behoorlijk gegroeid. Kwam deze foto net tegen.

Bekijk bijlage 334357
Staat er fris bij Marcel, de donkere achterwand en bodem hebben wel wat, het knalt meer eruit.

Die manen zijn zeker veel gegroeid :) Het gaat zo ongemerkt dat we het verschil pas goed zijn als je zo'n oudere foto erbij haalt.
 
Lijkt goed Marcel. En inderdaad de manen doen t prima. Gewoon doorgaan met voeren en verversen en dan komt tgoed. En met Nicole eens qua looks vd bodem. Hier ervaar ik t zelfde. Was ook uitgekeken op Filterzand, en de huidige oogt veel mooier bij de groene planten.
 
Waarom geen drijfplanten ? De Rio's schuilen graag omdat normaal rovers ze uit de bak halen zonder soort van bescherming boven hen
Welke rioā€™s?

Ik heb wel een paar bladeren aan het oppervlak.

En mijn vissen zijn zo intelligent, dat zij weten dat er een deksel op het aquarium zit.:DD
 
de rio nanay en ja bij een bak met drijfplanten links en rechts zie je steeds de manen snel de oversteek maken zodat ze snel het open water er tussenin voorbij zijn .
 
de rio nanay en ja bij een bak met drijfplanten links en rechts zie je steeds de manen snel de oversteek maken zodat ze snel het open water er tussenin voorbij zijn .
Het zijn Santa Isabels.

Maar mijn manen hebben helemaal geen schrik. Ze hangen ook vaak (bijna altijd) boven in de bak en over de hele breedte.

Ik moest ff stiekum met mijn foon wat fotoā€™s maken. Zodat ze niet in de gaten hebben dat ik er ben.
Maar ze zwemmen rustig door de bak.
En er is geen eten. Dat hebben ze vanmorgen gehad.

Warning: Crappy pictures.

8548C4F8-5F38-4CC6-9542-CCBA1EFB6566.jpeg
D93489BB-C826-4FD0-9A6E-0D0B831A35F1.jpeg
D9DA34F8-3EBD-400B-A844-21037A8D7AAE.jpeg
 
Dat is een flinke bak licht en heb je de led helemaal open?
 
Dat is een flinke bak licht en heb je de led helemaal open?
Dat zijn crappy fotoā€™s. Die zijn uitgeknipt omdat de donkere huiskamer er ook deels op stond.
Dus zijn overbelicht.

LED staat op 80% gedurende 6 uur. Daaromheen nog eental uur gedimd.
 
Dat zal het dan zijn inderdaad en ik zit iets lager met 70-75% volgens mij.
Ik had het even een tijd opgeschroefd naar 90%
Omdat de bak vol met bruinalg (opstart alg) zat. En de planten dus niet groeiden.
Ook zat de CO2 aan de lage kant. Want ik bleek een 20 ppm vloeistof te hebben.

Nu langzaam terug. Want met 90% kreeg ik ook groene zachte algen (fluweel alg) op de bladeren.
Dus even een balans zien te vinden tussen goede groei van de planten en zo min mogelijk alg.

De planten laten aan het einde van de dag wat belletjes los. Dus de groei zit er weer in.
 

Terug
Bovenaan