Brem's 30L Nano powerbakkie


het idee is dat als je dan te veel voert die slakken gewoon sneller groeien en kweken als die slakken niet kweken betekent dat je niet over voert...
 
mijn zebra slakkie is helaas hemelen. Ik zoek dus nog bodemslakken (die john noemde) of een ander 'non-common' slak :)
de groene aanslag op de ramen haal ik wekelijks weg met een mesje. ik verwacht niet dat er een slak is die die hele ramen lapt de hele week... ;-)
 
Van de 7 baby garnalen heb ik er gister (denk ik) 2 gezien. ze zijn al wel echt duidelijk gegroeid :)

bevorder ik de groei van het dwerggras als ik die ga trimmen? er zijn een aantal graspieken die ik te lang vind worden.
 
Mooi dat ze goed groeien Bram en dat gras kun je inderdaad gewoon op lengte knippen. Doe ze ook vaak al bij het plaatsen in de bak.
 
oh top! van de week bij verversen zal ik even de trimmer eroverheen halen ;-)

Ik probeer vanavond weer wat recente fotos te plaatsen :)
 
kleine update:

Gister zag ik al in de middag dat het witte vrouwtje, die eitjes draagt, er niet lekker bijzat.. :-(
Deze is denk ik in de loop van de nacht overleden :-(|

Vanmorgen de eitjes 'geharvest' en in de tumbler gedaan.

weet iemand wat de levenscyclus van een Caridina garnaal is ongeveer?

Heb er wel een beetje pech mee .. :-(

De anderen zijn trouwens superblij. die scharrelen keurig rond :-D
 
Je hebt er inderdaad weinig geluk mee Bram en toch raar dat er steeds doodgaan.
 
mja, ze kwamen van een hobbykweker en die had ze schijnbaar al een tijdje zitten..

Toch is het totaal random...
 
Het kan bij volwassen garnalen ouderdom zijn of dat ze door hun hoge leeftijd wat zwakker zijn.
 
Heeft iemand een tip waar ik transparante buis kan vinden of vandaan kan halen?

Ik wil een grotere Eggtumbler maken want wat ik nu heb is echt te klein. de eitjes worden 'afgezet' op de rand net boven het water door de bubbels, waardoor ik ze helaas verlies :-(

Heb nog 1 tot 3 eitjes over die nog goed zijn... :-/

Binnekort ook maar eens kijken voor andere garnalen. ik heb er nog een stuk fo 7/8 maar wil graag naar de 10+
 
brem ik heb hele sterken crystal black met thaibee gen die zitten hier op kraan water zonder ph bodem 160ppm ph 7.6 die zou je voor 2 euro per stuk kunnen over nemen
 
brem ik heb hele sterken crystal black met thaibee gen die zitten hier op kraan water zonder ph bodem 160ppm ph 7.6 die zou je voor 2 euro per stuk kunnen over nemen
Dit graag verder via de pb te communiceren.
 
Oke,

De bak vanmorgen verplaatst van zolder naar de woonkamer. Dit puur omdat het op zolder deze dagen al snel naar de 27/28 graden kruipt.
Zelfs met een ventilator en alles potdicht kruipt de bak ook naar de 27'.

Gister de grootste vrouw verloren. ze ging langzaamaan achteruit en is overleden.
Dit was de druppel voor de verhuizing van de bak. Het bewijs dat ze hogere temperaturen echt niet lekker aankunnen.

Ik wil ook wat verder gaan onderzoeken of de sterfte ook echt van de warmte komt of dat er wellicht wat anders gaande is...
Van de week wil ik mijn water laten testen.

Is er een tip om de Ada Amazonia luchtig te maken zonder er met een stokje ofzo doorheen te roeren? Ik begreep dat dat niet wenselijk is bij deze bodem?
Nog steeds op zoek naar goede slakken hiervoor. zijn er wat grotere slakken die puur en alleen in de bodem zitten om daar te grazen?
 
Ik denk zelf dat de warmte ook ermee te maken heeft want wat hogere temperaturen is voor even te doen maar dan zie je vaak wel uitval. Ik heb er een coolingfan op draaien en het blijft hier rond de 22 graden.
 
hier zitten me crystals op 28 graden geen problemen mis voer je niet genoeg of niet de juisten voeding
 
Hangt denk ik ook van de gradatie af Patton maar volgens mij is het wel algemeen bekend dat je garnalen niet te lang op hogere temperaturen moet houden. En al helemaal niet de hogere gradaties.
 
ja heb hier 5 duizend garnalen zitten zie geen uit val john ook hoge gredatie m crystals woorden ook nog verwarmed door 2x 20 watt lampen die er onder hangen
 
Toch wel bijzonder dan Patton want zover mij bekend is zie je met extreme warmte best wel uitval bij veel garnalenhouders als ze niet koelen. Ik gebruik voor de zekerheid de fan maar zodat de temp niet teveel kan oplopen.
 
ik snap wel dat je da zecht maar het hoef geen probleem te zijn als je gewoon je beesten gezond houd ik haal hier soms 30 graden zonder problemen ze eten veel meer merk ik
 
Eerste ervaring nu met de bak beneden ipv op zolder.
De bak blijft nu stabiel op 24 graden. ook Snachts.

Wat valt op?
- De Garnalen zijn veel actiever.
- Ze eten beter met wat koeler water.
- Minder lusteloos

Dat zijn puur en alleen, op mijn eigen ervaring, gebaseerde feiten.

Even de komende dagen aankijken hoe dit gaat
 
toch wel een leuk nieuwtje :)

mijn 'baby'garnaal is niet echt baby meer....!
Wat is die groot geworden zeg.
wordt mooi met veel wit en een klein puntje rood op zijn rug.
Zodra het kan maak ik er een foto van.

Binnenkort toch maar weer kijken voor een groepje van 10 voor erbij.
Vind het krioelen wel echt leuk om te zien... :)
 
update na vakantie:

Van de nieuwe garnalen is er nog 1 over.
vorige week is de enalaatste moedergarnaal overleden nadat ze bevallen is van ongeveer 18 tot 22 baby's.
Deze doen het erg goed en groeien gestaag.

er zitten ongeveer 6 compleet witte tussen en een 6-tal wit met bordeaxkleurige ipv helder rood.

Nu even afwachten hoe ze het gaan doen. Helaas ook wat planaria gespot (veel witte platwormen).

Ik hou jullie op de hoogte ;-)
 
heya all! Tijd voor een UPDATE!!

Sinds aug ben ik papa geworden van 18 babygarnalen die rustig en gestaat groeien.
Er zitten volledig witte garnalen tussen maar ook volledig wit met een klein rood puntje op de kop.
(foto's volgen nog)

Al met al erg mooi en groot wit gehalte.

Klein nadeel is dat ik last heb van Draadalg.

Gezien de garnalen wil ik geen CO2/ Easycarbo toevoegen.
Ik heb de lichtintensiteit iets teruggeschroefd en voeg nog wel Profito toe.
Ik lees op andere fora dat ik Profito vaker dan 1x weeks kan toevoegen voor het tegengaan van de draadalg?

Zou het helpen als ik een snelgroeiend plantje (tijdelijk) inzet?

Graag hoor ik van jullie :-D
 

Terug
Bovenaan