De boekenplank


Voor de e-book lezers:
(Onder meer) hier kun je geheel legaal prima boeken downloaden.

 
Bijvoorbeeld de ringwereld van Larry Niven of intergraalbomen van de zelfde schrijver zijn het soort dat ik het liefst lees




 
Dit is mijn boekenkast trouwens 😄 iemand zei ooit ... Boekenlezen = staren naar dood hout met inkt bedrukte letters terwijl je hallucineert. 😁
Het komplete kookboek is echt kompleet dr staat meer in dan dat je zou willen en ik houd van koken, me er in verdiepen is dan ook elk jaar weer 1 van de goeie voornemens die ik mezelf maak die nooit uitkomt.

En de zwarte boeken is een fantasie serie, beetje lord of the rings achtig met 3 verschillende tijden waar het verhaal zich in af speelt. Ik heb de serie nooit af gekregen jammer genoeg en het is zo veel ik kan het me niet eens meer herinneren. Ik begon er vroeger in te lezen toen ik nog op school zat en elke keer wanneer ik weer opnieuw lees beleef ik een soort wereld die oud en vertrouwd voelt. Waar ik na een uurtje lezen nog uren over door kan fantaseren en zelf mn eigen draai er aan kan geven. Ik zou het eigenlijk meer moeten doen 😄

Boeken over vissen heb ik niet, als je het komplete kook boek niet mee telt althans 😂
 

Bijlagen

  • IMG_20221020_152113.jpg
    IMG_20221020_152113.jpg
    80.7 KB · Weergaven: 73
  • IMG_20221020_152059.jpg
    IMG_20221020_152059.jpg
    321.8 KB · Weergaven: 76
"
www.ebookparadijs.org

Beste users, Zoals jullie hebben kunnen merken zijn wij al een aantal dagen offline. Dit alles komt door Michael Wassink alias Extreme en Johan Middelveld."
Extreme hangt zoals altijd wel de onschuld uit daarom staat hij bekend.
Maar u als user snapt ook wel dat wij niet zomaar offline zijn en wij niet zomaar roepen dit door extreme komt.
Extreme heeft ons vorige week genaaid en heeft vol trots ook nog screens gestuurd met bewijzen.
Waarom Michel Wassink dit doet is simpel. Hij wil als enige overblijven en dat is aardig gelukt.
Ik wil alle trouwe leden heel hartelijk bedanken voor al deze mooie jaren.
En natuurlijk onze top staf en uploaders niet te vergeten zonder jullie waren wij nooit de grootste site geworden.

Vele van jullie zal ik nooit vergeten!!!!
Ik wens jullie alle goeds en veel gezonheidt toe."
 
Vandaag mezelf getracteerd op een nieuw audiobook. Ik ben erg benieuwd naar de inhoud :)

Screenshot_20230619_173014.jpg

Vorige week heb ik een audiobook gekocht dat redelijk afwijkt van wat ik normaal luister/lees, maar het was de audio deal van de dag bij audible, met een erg goede rating en goede reviews. Ik ben benieuwd.

Screenshot_20230619_173311.jpg
 
Hoe bewaar jij je luisterboeken?

Hier heeft het lezen/luisteren op een heel erg laag pitje gestaan na het overlijden van mijn moeder. Ik denk dat ik de rust er niet voor had. Langzaam begint het weer te kriebelen. Een boekkeuze heb ik nog niet gemaakt. Met die hitte vind ik het ook niet lekker lezen... plak-weer. Kan dus zo zijn dat ik het nog even uitstel.
 
Gewoon in de audible bibliotheek.

Ik weet dat dat ooit kan ophouden. Meestal geven ze dan wel een optie om ze te downloaden.

Als ik ze offline zou bewaren zou ik dat op een externe opslagplek zijn als bijvoorbeeld stack + een slome externe harde schijf.
 
Vandaag mezelf getracteerd op een nieuw audiobook. Ik ben erg benieuwd naar de inhoud :)

Bekijk bijlage 361647

Vorige week heb ik een audiobook gekocht dat redelijk afwijkt van wat ik normaal luister/lees, maar het was de audio deal van de dag bij audible, met een erg goede rating en goede reviews. Ik ben benieuwd.

Bekijk bijlage 361648
Is het ook voorgelezen door neil? 😁
 
Inderdaad.

Ik luister graag naar hem in interviews etc. dus wat mij betreft is dat een toegevoegde waarde. Ik heb slechtere voorlezers gehoord :)
Neil is zijn opwellende random chaotische gedachtes vergeven 🤪
 
Ik heb via Bookchoice een aantal boeken gedownload, die ik graag (ooit nog eens :DD) wil lezen.
Ik heb ze allemaal keurig voorzien van het genre in de bestandsnaam. Dus bijvoorbeeld:

THRILLER - Angela Marsons - Schijndood

Ik had gehoopt dat op mijn KOBO ereader de titel ook zo werd weergegeven, dus met THRILLER ergens in de naam van het boek. Dat klopt dus niet. Het genre wordt niet weergegeven .

Ik vermoed dat in de metadata van de bestanden staat hoe de titel op ereaders moet worden weergegeven.
Is er een manier om het genre in de boekenlijst op de ereader te laten zien? In 1 oogopslag?

Het is te doen door bv verzamelingen aan te maken maar dan moet je dus boek voor boek gaan toevoegen aan een verzameling. En dan moet ik dus bij de meeste boeken eerst het genre opzoeken voordat ik het aan een verzameling toe kan voegen. Dit heeft ook een groot nadeel. Als de KOBO crasht ben je dus ook de verzamelingen kwijt. Heeft een vriendin helaas ervaren. Daarnaast is het een arbeidsintensieve en tijdrovende bezigheid.


Kan ik dit wel zo voor elkaar krijgen met bv Calibre? Ik ben helemaal niet thuis in die software.
 
Je kan heel veel in calibre de naam aanpassen is en kwestie van rechts klikken en dan in de metadata aanpassen
Ik zal eens kijken of je kan selecteren op genre standaard zit dat niet op de kobo volgens mij maar die heeft wel verzamelingen
 
Je kan heel veel in calibre de naam aanpassen is en kwestie van rechts klikken en dan in de metadata aanpassen
Ik zal eens kijken of je kan selecteren op genre standaard zit dat niet op de kobo volgens mij maar die heeft wel verzamelingen
Ja die verzamelingen dat kan inderdaad maar dan moet ik van 120+ boeken eerst opzoeken welk genre. En als de KOBO crasht ben je de verzamelingen kwijt. Niet de boeken maar je eigen indeling. Zo ook als je ze handmatig indeelt op auteur.
Helaas heeft een vriendin dit zelf moeten ervaren.
Dus verzamelingen of andere lijst ga ik op de KOBO niet meer aanmaken.

Ik zal eens kijken wat ik met Calibre kan bereiken.
 
Ik zelf sorteer altijd op schrijver daar hoeft je niets extra's voor te doen.

Ik heb gisteren een tijdje gezocht maar de site van calibre zelf lag plat wat het zoeken wat lastiger maakte
hier en door stond dat het standaard zou moeten kunnen om vanuit calibre iets in een verzameling van de kobo te krijgen
Maar er werd ook veelvuldig verwezen naar Nickelmenu voor op je kobo waarbij je veel meer mogelijkheden krijgt is een custom menu dat iets voor jouw?

je moet volgens mij in ieder geval eerst de inhoud naar je computer verplaatsen en wissen van je kobo
het aanpassen van metadata van een boek dat al op je kobo staat werkt bij mij in ieder geval niet
 
Ik zelf sorteer altijd op schrijver daar hoeft je niets extra's voor te doen.
Dan moet je exact weten welke schrijvers het genre schrijven wat je op dat moment wil lezen. Ik vind het juist fijn om door de boekbeschrijvingen te bladeren en op die manier een boek uit te zoeken. Selecteren op genre helpt mij hierbij.

Maar er werd ook veelvuldig verwezen naar Nickelmenu voor op je kobo waarbij je veel meer mogelijkheden krijgt is een custom menu dat iets voor jouw?
Ik pas ervoor.
Ik heb 1 keer een e-reader gehad die door geklooi vast bleef lopen tijdens het installeren. Ook Rekuten KOBO had geen advies voor me. Eindigde in de prullenbak. Het was een type dat ze niet meer verkochten maar wat het nog o zo goed deed. Echt zonde. Zo hoog is mijn nood ook niet ;)



het aanpassen van metadata van een boek dat al op je kobo staat werkt bij mij in ieder geval niet
Nee dat zal niet werken.
Ik heb net de boeken die ik erop wil hebben in Calibre gezet maar ik zie 123 nog niet waar ik het aan zou moeten passen om het genre in 1 oogopslag te zien op de ereader.
Ik vermoed door het genre in de titel te zetten onder Metadata. Zal dat proberen als ik wat royaler in de tijd zit.
 
Inmiddels met Calibre bezig. In elk geval het genre in de titel kunnen zetten. Momenteel de metadata aan het opschonen en bewerken. Als ik dan bezig ben, dan ook maar goed.
 
In de titel kan maar dat heeft niet mijn voorkeuren de titel aanpassen is veel werk dat moet per boek
een mocht je ze ooit delen dan zijn er heel veel mensen die dat niet waarderen.

metadata kan je in meerder boeken tegelijk bewerken dat gaat veel sneller
inmiddels wel de verzameling van de kobo zichtbaar in calibre an kan dat ook in de boekenkast van calibre krijgen

maar vanuit een nieuwe aangemaakt in calibre naar de kobo wil nog niet lukken
 
In de titel kan maar dat heeft niet mijn voorkeuren de titel aanpassen is veel werk dat moet per boek
een mocht je ze ooit delen dan zijn er heel veel mensen die dat niet waarderen.
Gekochte boeken deel ik normaal gesproken niet al betaal ik een schijntje. 24 euro voor 100 boeken op jaarbasis, waar ik ongeveer in tweederde interesse heb om te lezen. Good catch zou ik zeggen. Ik ben niet zo van illegaal downloaden. (Nee ik werk niet voor Brein :DD)

Het gaat ook om mijn gemak, niet dat van mensen waarmee ik evt. toch zou delen. Dan veranderen ze het zelf maar weer als het niet bevalt ;)
Ben ik vrij makkelijk in.

Klinkt denk ik bitchy maar is niet zo bedoeld!

maar vanuit een nieuwe aangemaakt in calibre naar de kobo wil nog niet lukken
Ik begrijp niet helemaal wat je hier bedoelt.
 
kobo heeft verzamelingen en calibre een boekenkast met planken
het moet mogelijk zijn om vanuit calibre de inhoud van een plank aan een verzameling toe te voegen.
maar dat is me nog niet gelukt.

een verzameling is veel flexibeler dan de naam van een boek aanpassen
je kan 1 boek ook in meerdere verzamelingen hebben.
 
het moet mogelijk zijn om vanuit calibre de inhoud van een plank aan een verzameling toe te voegen.
maar dat is me nog niet gelukt.
Nee daar overvraag je mij ook mee.
een verzameling is veel flexibeler dan de naam van een boek aanpassen
je kan 1 boek ook in meerdere verzamelingen hebben.
Daar was ik inderdaad mee begonnen en wellicht toch handiger in gebruik. Heb van de boeken die ik op de ereader wil hebben de labels in elk geval opgeschoond, zodat ik ze kan indelen zoals ik dat graag wil. Sommige labels laten staan, sommige verwijderd. Van een aantal boeken moet ik ook nog genre's opzoeken, bij veel boeken stond het gelukkig op de kaft dus dat stukje viel gelukkig mee.

Ben er nog wel even mee bezig, want de andere velden wil ik ook allemaal bijwerken. Dan is het met nieuwe boeken alleen nog een kwestie van bijhouden.

Bedankt voor het meedenken!
 
nog een toevoeging.

in plaats van #boekenplank of #myselves kan je ook tags invullen op die plak dan worden je tags of labels naar een verzameling vertaald
ik denk dat ik daarvoor ga labels staan meestal wel ingevuld in de metadata
 
nog een toevoeging.

in plaats van #boekenplank of #myselves kan je ook tags invullen op die plak dan worden je tags of labels naar een verzameling vertaald
ik denk dat ik daarvoor ga labels staan meestal wel ingevuld in de metadata
Ik moet er echt even rustig naar kijken.
Ik had Calibre inderdaad in het Nederlands staan, heb de taal even omgezet naar Engels. Wel zo makkelijk terwijl ik bezig ben op Mobileread wiki.
 
Was gisteren in de kringloop en kon het weer niet laten :rolleyes: Alsof ik niet nog genoeg boeken in huis heb om te lezen.
Maar deze is voor de feesrdagen, goed excuus :DD
 

Bijlagen

  • 20231109_180758.jpg
    20231109_180758.jpg
    2.2 MB · Weergaven: 26
Ik lees op dit moment deathworlders. Het is een ebook van meer dan 9000 paginas maar zo leuk tot nu toe (2000).

Lang verhaal kort: we hebben geen contact met aliens omdat ze bang voor ons zijn. Aarde zou eigenlijk onbewoonbaar zijn volgens de duizenden alien rassen . Wij zijn dermate sterk en eng dat ze ons ingekapseld hebben in een soort spiegel waar we uit weten te breken.
 

Terug
Bovenaan