Wat is er nieuw

De boekenplank

We lezen ze in filmvorm op Netflix.😀
🙂

Ik moet bekennen dat ik de afgelopen tijd amper wat gelezen heb. Ik zou willen zeggen "Heb kunnen lezen" maar het is natuurlijk ook een kwestie van prioriteit.
Ik heb crime/thrillers even losgelaten en ben een paar boeken aan het herlezen van Virginia Andrews. Ik heb er destijds erg van genoten en heb geen idee meer van de verhaallijn. Dus reden genoeg om ze nog een keer te lezen. Deze boeken zijn volgens mij gericht op "young adults" waardoor ze heel makkelijk lezen.

Ik had een stapel Engelstalige boeken die ik graag wilde lezen, maar ondanks dat ik graag een papieren boek in handen heb, vond ik het niet fijn lezen, en al helemaal niet in bed. Geef mij in bed maar de e-reader. De stapel papieren boeken heb ik dan ook weer weggedaan. Ik heb genoeg ander leesvoer.

Ik heb een abonnement bij KOBO +. Soms doe ik een week over een boek soms een dag.

Ik maanden.
4 bladzijden en dan slaap ik.🥱

Ik maanden.
4 bladzijden en dan slaap ik.🥱
Ik jaren want ik heb in 1983 een boek gekocht en alleen bij het zien daarvan leg ik hem eerst weer weg:DD:DD
Hoor net op de tv dat dik 60% van de nederlanders minimaal 1 boek heeft gelezen het afgelopen jaar.

Kobo+ heb ik ook lang gehad. Daarna lang lid geweest van Bookchoice en nou heb ik zoveel boeken dat ik er bij wijze van spreken in om kom.

https://www.bol.com/nl/nl/f/het-experiment/30497708/

1741788629566.png

Ik denk dat ik bovenstaand boek eens op de reader ga zetten. Ik ken de schrijver niet maar het thema lijkt me wel wat.

Ik lees op dit moment deathworlders. Het is een ebook van meer dan 9000 paginas maar zo leuk tot nu toe (2000).
Ik ben op zoek gegaan maar een vertaling maar helaas
lezen in het Engels is te veel moeite om het leuk te vinden

Google eens op "legaal gratis boek downloaden"
Het aanbod is enorm .

Onbekende, maar goede, schrijvers die zich in the picture willen zetten.

Vrees dat dit niet echt iets voor mij is. Ik geef toe, onbekend maakt onbemind. Dan lees ik bij wijze van spreken toch liever een Mo Hayder dan een Piet van de Hoek.

Ik heb anders pareltjes gelezen waarvan ik me afvroeg waarom dat boek niet gewoon bekend is.En niet alleen boekjes van 4 pagina's (Ja, die zijn er) maar ook pillen van een bladzij of 600.

Ik werd door een vriendin geattendeerd op een 'page turner' voor e-readers. Zijn jullie er bekend mee?
Dat is een RF zender en ontvanger waarmee je met een afstandsbediening door je boek kunt bladeren. Dit werkt ook met bijvoorbeeld een telefoon op tablet goed samen.

Zij heeft door pijn in haar handen moeite een boek/e-reader vast te houden. Daarom klemt ze die in een houder. Maar als je dan op het scherm tikt of veegt om naar een andere pagina te gaan, wiebelt de e-reader. Die houders zijn niet heel stabiel. Door het gebruiken van een page turner kan zij heel comfortabel een boek lezen.

Ik vond er bij Amazon een van nog geen 12 euro inclusief verzenden naar een PostNL pakketpunt (zonder Prime) en heb er een voor mezelf besteld. Wat een enorm fijn ding, ook zonder houder voor de e-reader. Nou kan ik in bed gaan liggen hoe ik wil en vooral als ik tot in de kleine uurtjes lees is dit heel fijn. Het helpt een meer ontspannen houding aan te nemen.

Ze werken met de meeste e-readers samen. Ik heb nog steeds de Kobo Clara HD. Een wat kleinere e-reader. De clip (ontvanger) zit totaal niet in de weg.

Zo ziet zo'n setje eruit, voorbeeldfoto's van Amazon gepikt.

Schermafbeelding 2025-04-12 125439.jpg

Schermafbeelding 2025-04-12 125453.jpg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan