Wat is er nieuw

De boekenplank

We lezen ze in filmvorm op Netflix.😀
🙂

Ik moet bekennen dat ik de afgelopen tijd amper wat gelezen heb. Ik zou willen zeggen "Heb kunnen lezen" maar het is natuurlijk ook een kwestie van prioriteit.
Ik heb crime/thrillers even losgelaten en ben een paar boeken aan het herlezen van Virginia Andrews. Ik heb er destijds erg van genoten en heb geen idee meer van de verhaallijn. Dus reden genoeg om ze nog een keer te lezen. Deze boeken zijn volgens mij gericht op "young adults" waardoor ze heel makkelijk lezen.

Ik had een stapel Engelstalige boeken die ik graag wilde lezen, maar ondanks dat ik graag een papieren boek in handen heb, vond ik het niet fijn lezen, en al helemaal niet in bed. Geef mij in bed maar de e-reader. De stapel papieren boeken heb ik dan ook weer weggedaan. Ik heb genoeg ander leesvoer.

Ik heb een abonnement bij KOBO +. Soms doe ik een week over een boek soms een dag.

Ik maanden.
4 bladzijden en dan slaap ik.🥱
Ik jaren want ik heb in 1983 een boek gekocht en alleen bij het zien daarvan leg ik hem eerst weer weg:DD:DD
Hoor net op de tv dat dik 60% van de nederlanders minimaal 1 boek heeft gelezen het afgelopen jaar.

Kobo+ heb ik ook lang gehad. Daarna lang lid geweest van Bookchoice en nou heb ik zoveel boeken dat ik er bij wijze van spreken in om kom.

https://www.bol.com/nl/nl/f/het-experiment/30497708/

1741788629566.png

Ik denk dat ik bovenstaand boek eens op de reader ga zetten. Ik ken de schrijver niet maar het thema lijkt me wel wat.

Google eens op "legaal gratis boek downloaden"
Het aanbod is enorm .

Onbekende, maar goede, schrijvers die zich in the picture willen zetten.

Vrees dat dit niet echt iets voor mij is. Ik geef toe, onbekend maakt onbemind. Dan lees ik bij wijze van spreken toch liever een Mo Hayder dan een Piet van de Hoek.

Ik heb anders pareltjes gelezen waarvan ik me afvroeg waarom dat boek niet gewoon bekend is.En niet alleen boekjes van 4 pagina's (Ja, die zijn er) maar ook pillen van een bladzij of 600.

Ik werd door een vriendin geattendeerd op een 'page turner' voor e-readers. Zijn jullie er bekend mee?
Dat is een RF zender en ontvanger waarmee je met een afstandsbediening door je boek kunt bladeren. Dit werkt ook met bijvoorbeeld een telefoon op tablet goed samen.

Zij heeft door pijn in haar handen moeite een boek/e-reader vast te houden. Daarom klemt ze die in een houder. Maar als je dan op het scherm tikt of veegt om naar een andere pagina te gaan, wiebelt de e-reader. Die houders zijn niet heel stabiel. Door het gebruiken van een page turner kan zij heel comfortabel een boek lezen.

Ik vond er bij Amazon een van nog geen 12 euro inclusief verzenden naar een PostNL pakketpunt (zonder Prime) en heb er een voor mezelf besteld. Wat een enorm fijn ding, ook zonder houder voor de e-reader. Nou kan ik in bed gaan liggen hoe ik wil en vooral als ik tot in de kleine uurtjes lees is dit heel fijn. Het helpt een meer ontspannen houding aan te nemen.

Ze werken met de meeste e-readers samen. Ik heb nog steeds de Kobo Clara HD. Een wat kleinere e-reader. De clip (ontvanger) zit totaal niet in de weg.

Zo ziet zo'n setje eruit, voorbeeldfoto's van Amazon gepikt.

Schermafbeelding 2025-04-12 125439.jpg

Schermafbeelding 2025-04-12 125453.jpg

Ondertussen de page turner al een aantal keer gebruikt. E-reader in een houder geklemd zodat ik relaxt liggend op mijn rug, kan lezen.

Ik had besloten nog eens een boek van Virginia Andrews te lezen. Een van de boeken die ze zelf geschreven heeft (Mijn lieve Audrina.). Heel moeilijk in te komen omdat het verhaal erg traag op gang komt. Maar eenmaal in het verhaal wil ilk toch wel heel graag weten hoe dit af gaat lopen.

Na haar overlijden hebben de nabestaanden van Andrews een ghost writer ingehuurd die boek na boek op de planken heeft gezet. Jammer dat de naam van Andrews zo uit gemelkt is. De boeken afgemaakt en geschreven door de ghost writer zijn niet mijn smaak.

Als luisterboek start ik vandaag met de thriller "De val van Tammy Davidson" door Lex Passchier.
Het is zijn tweede boek.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Lex_Passchier

Zullen we deze eens nieuw leven in blazen?

Momenteel lees ik De verborgen taal van bloemen, door Vanessa Diffenbaugh.

https://www.hebban.nl/boek/de-verborgen-taal-van-bloemen-vanessa-diffenbaugh

Niet helemaal mijn ding, vind het net wat teveel roman. Veel momenten dat ik er de brui aan wilde geven. Nu precies halverwege leek het een goed moment om het boek even weg te leggen. Voelde als een afgerond geheel. Als plantenliefhebber vind ik het de taal van bloemen wel erg leuk. Je leert bv wat van oudsher de kleur van gele rozen betekent. Ik zal ze niet meer cadeau geven :DD

Het boek is gebaseerd op de Victoriaanse bloementaal, een systeem uit de 19e eeuw waarin bloemen en hun kleuren vaste betekenissen hadden. In die periode was het vaak ongepast om gevoelens openlijk te uiten en daarvoor gebruikte men dan bloemen met een bepaalde betekenis.

Stop je nu met lezen? Of niet? En wat bedoel je precies met iets te veel roman?

Aanraders van mijn kant:
Leegland van Marjan Brouwers (als je het leuk vindt, heb je meteen nog twee delen om te lezen)
Gebied 19 van Esther Gerritsen (deze schrijfster heeft ooit op mijn huidige middelbare school gezeten, vandaar dat ze veel wordt gelezen en aangeraden door docenten)

Het zijn allebei een soort dystopische romans met leuke personages.

Stop je nu met lezen? Of niet? En wat bedoel je precies met iets te veel roman?

Aanraders van mijn kant:
Leegland van Marjan Brouwers (als je het leuk vindt, heb je meteen nog twee delen om te lezen)
Gebied 19 van Esther Gerritsen (deze schrijfster heeft ooit op mijn huidige middelbare school gezeten, vandaar dat ze veel wordt gelezen en aangeraden door docenten)

Het zijn allebei een soort dystopische romans met leuke personages.
Nee ik lees dit boek uit, daarvoor boeit het me dan net weer genoeg.
Met "iets teveel roman" bedoel ik dat het mij te "tam" is en er te weinig spanning in zit voor mij. Ik ben een thriller en crime lezer maar maakte het uitstapje naar dit boek om eens wat nieuws te proberen. Een vriendin had me dit boek aangeraden, en ik zie ook wel waarom. Op zich is het een mooi boek.
Dus je leest het al, ik heb gemengde gevoelens over dit boek. Mede omdat dat voor mij geen boek is waarin ik maar niet kan stoppen met lezen.

Het gebeurt zelden dat ik een boek niet uit lees. De keren dat ik het doe is het omdat ik het zonde van mijn tijd vind om me door een boek te worstelen als het me niet echt kan boeien.

Bedankt voor de leestips, ik ga er van de week eens naar kijken.

• Leuk
Waarderingen: Hug0
Mijn tips zijn geen thrillers, maar er zit wel een bepaalde spanning in om door te lezen. Vooral de Leeglandtrilogie

Mijn tips zijn geen thrillers, maar er zit wel een bepaalde spanning in om door te lezen. Vooral de Leeglandtrilogie
Dat is inderdaad wat ik echt mis in het huidige boek.

• Leuk
Waarderingen: Hug0
Ondertussen de page turner al een aantal keer gebruikt. E-reader in een houder geklemd zodat ik relaxt liggend op mijn rug, kan lezen.

Ik had besloten nog eens een boek van Virginia Andrews te lezen. Een van de boeken die ze zelf geschreven heeft (Mijn lieve Audrina.). Heel moeilijk in te komen omdat het verhaal erg traag op gang komt. Maar eenmaal in het verhaal wil ilk toch wel heel graag weten hoe dit af gaat lopen.

Na haar overlijden hebben de nabestaanden van Andrews een ghost writer ingehuurd die boek na boek op de planken heeft gezet. Jammer dat de naam van Andrews zo uit gemelkt is. De boeken afgemaakt en geschreven door de ghost writer zijn niet mijn smaak.

Als luisterboek start ik vandaag met de thriller "De val van Tammy Davidson" door Lex Passchier.
Het is zijn tweede boek.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Lex_Passchier
Ik moet gelijk denken aan Dick Passchier:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Dick_Passchier

Hier de afgelopen tijd niet veel gelezen. Wel boeken gekocht wat ook een hobby schijnt te zijn :DD
Lees (koop) tegenwoordig nog steeds vooral romans dus daar valt niet veel spannends over te zeggen.
Gisteren deze uitgelezen.
20260115_193221.jpg

Hier de afgelopen tijd niet veel gelezen. Wel boeken gekocht wat ook een hobby schijnt te zijn :DD
Lees (koop) tegenwoordig nog steeds vooral romans dus daar valt niet veel spannends over te zeggen.
Gisteren deze uitgelezen.
Bekijk bijlage 394091
Nou ik verzamelde afgelopen jaren ook meer dan ik gelezen heb :DD al zijn het dan digitale boeken. Ik zag 519 boeken op de e-reader en dat zijn mijn eigen (betaalde) boeken. Een deel daarvan gelezen maar het meeste nog niet. En er komen maandelijks nog boeken bij.
Inmiddels zoveel leuke boeken die ik nog lezen wil! Maar de verzameling groeit nog steeds gestaag.

Nou ik heb ook wel van die periodes dat ik minder lees maar dan heb ik nog regelmatig een luisterboek op staan. Meestal een combinatie van 2 verschillende boeken. 1 Digitaal leesvoer en de ander als luisterboek.

Nooit echt een reader geprobeerd, vindt het toch fijn om een boek in handen te hebben....

Laatste boek wat ik gekocht heb was op een rommelmarkt voor 1 euro, ben er nog mee bezig is een dikke van 640 pagina's.
Is van Elizabeth George (als iemand dat wat zegt...) een triller.

Denk dat mijn kobo reader al richting de 15 jaar gaat.
Het is niet alleen dat je altijd een handzaam formaat boek hebt en zonder licht aan kan lezen
maar ook dat je het lettertype en grote naar behoefte kan aanpassen.

een echte reader me e-inkt leest heel fijn zelf nu het ding zo oud is hoeft ik hem niet vaker dan eens in de ca. 6 weken op te laden.

Nooit echt een reader geprobeerd, vindt het toch fijn om een boek in handen te hebben....
Ja dat dacht ik ook maar het is zo handzaam en licht. Ik lees hoofdzakelijk in bed en dan is een gewoon boek niet handig. Met de ereader kan ik comfortabel liggen zonder krampachtig een boek open te moeten houden. Plus dat een ereader heel makkelijk mee te nemen is omdat ze zo handzaam zijn.

Ik ben inmiddels zo ver dat als mij een boek aangeboden wordt (om door te geven) ik het af sla, want mijn ervaring is dat het op de plank blijft liggen.

Ik ben verknocht zoals je leest.

Ik weet niet of je lid bent van een bibliotheek, maar sommige bibliotheken lenen ereaders uit voor een korte periode om te ervaren hoe het lezen met een ereader is.

ben er nog mee bezig is een dikke van 640 pagina's.
Is van Elizabeth George (als iemand dat wat zegt...) een triller

Nee, ik kende de schrijfster niet maar ik heb eens bij BOL gekeken wat ze schrijft. Voor mij een auteur om de naam van te onthouden.

Denk dat mijn kobo reader al richting de 15 jaar gaat.
Ja ze gaan heel erg lang mee!
Mijn eerste ereader was de Kobo mini 🙂 en die gaf me echt het gevoel dat ik een pocket aan het lezen was, zowel wat betreft papier als druk.

een echte reader me e-inkt leest heel fijn
Echt! Ik zou zelf niet zo lang kunnen lezen op een tablet.

Laatste boek wat ik gekocht heb was op een rommelmarkt voor 1 euro, ben er nog mee bezig is een dikke van 640 pagina's.
Is van Elizabeth George (als iemand dat wat zegt...) een triller.
Favoriete schrijfster

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan