De boekenplank


Hier wil de kringloop al geen boeken meer hebben. De buurvrouw had bij het opruimen van de zolder dozen vol maar ze wilden ze niet aannemen.
Misschien te gedateerde titels? Hier is de boekenafdeling trouwens erg groot.

Lezen jullie ook strips? Ik geniet nog steeds van Donald Duck maar het abo waar ook de pockets bij zitten vind ik zelfs met een aanbieding erg duur.
 
Het laatste boek hier wat ik nu een paar weken geleden uit heb was van Kirst 08/15Omnibus, een verhaal van een Duitse soldaat van het begin van de oorlog wanneer die opkomt tot het einde.
Weer eens een ander verhaal dan de Engelse/Amerikaanse kant variant van de oorlog, wel 5cm dik boek was dus ff bezig geweest.
Steengoed boek (heb hem in mijn jeugd gelezen) Kirst heeft nog veel meer oorlogsboeken geschreven, wat ik ook een indrukwekkend oorlogsboek vind is Mannen zonder gezicht
 
  • Leuk
Waarderingen: Lex
Misschien te gedateerde titels? Hier is de boekenafdeling trouwens erg groot.

Lezen jullie ook strips? Ik geniet nog steeds van Donald Duck maar het abo waar ook de pockets bij zitten vind ik zelfs met een aanbieding erg duur.
Nee lees geen strips meer, vroeger Suske & Wiske fan maar dat is al jaren geleden
 
Nee lees geen strips meer, vroeger Suske & Wiske fan maar dat is al jaren geleden
Zo af en toe vind ik de pockets wel leuk maar ik vergeet ze steeds te kopen als ze uitgekomen zijn. En achteraf bestellen online kan maar op de een of andere manier is dan de lol eraf.
 
Zo af en toe vind ik de pockets wel leuk maar ik vergeet ze steeds te kopen als ze uitgekomen zijn. En achteraf bestellen online kan maar op de een of andere manier is dan de lol eraf.
Heb jij dta ook met bepaalde boeken strips die je tientalle jaren geleden gelezen hebt dat je nu nog weet hoe het verhaal gaat?
 
Steengoed boek (heb hem in mijn jeugd gelezen) Kirst heeft nog veel meer oorlogsboeken geschreven, wat ik ook een indrukwekkend oorlogsboek vind is Mannen zonder gezicht
Was een goed boek idd. , andere boeken van hem kan ik niet ( misschien maar eens op zoek )
Ook een groot fan hier van de schrijver Clive Cussler, heb bijna alle boeken van hem.
Kringloop haal ik ook wel eens wat, is een tijd geleden volgende week maar weer eens langs.:)
 
Was een goed boek idd. , andere boeken van hem kan ik niet ( misschien maar eens op zoek )
Ook een groot fan hier van de schrijver Clive Cussler, heb bijna alle boeken van hem.
Kringloop haal ik ook wel eens wat, is een tijd geleden volgende week maar weer eens langs.:)
Konsalik heeft ook de nodige oorlogsboeken geschreven overigens.
 
Valt me toch enigszins mee hoeveel er toch gelezen wordt.
 
Moet wel zeggen dat ik soms momenten heb dat ik er niet om maal,, en andere momenten weer wel....zekers als het een spannend boek is.
Dat had ik dus van de zomer. Een nieuw boek beginnen vind ik ook maar zo zo maar doorgaans alsvik eenmaal bexig ben…
 
Het groot aquariumboek.
Ja! Die heb ik ook nog.
En Elseviers Aquarium Encyclopedie.
Prachtig uitgevoerde boeken die ik (met name de laatste) zo goed als uit mijn hoofd ken.

Maar inderdaad, daar staan nog tips in als dat de 15W Philips warm wit De Luxe een mooi alternatief is voor aquariums die geen ruimte hebben voor meerdere kleuren TL buizen.

En die waren best duur.
Fl 30,- ofzoiets.
(Ter vergelijking : mijn zakgeld was Fl 25,-)
 
Het groot aquariumboek.
Ja! Die heb ik ook nog.
En Elseviers Aquarium Encyclopedie.
Prachtig uitgevoerde boeken die ik (met name de laatste) zo goed als uit mijn hoofd ken.

Maar inderdaad, daar staan nog tips in als dat de 15W Philips warm wit De Luxe een mooi alternatief is voor aquariums die geen ruimte hebben voor meerdere kleuren TL buizen.

En die waren best duur.
Fl 30,- ofzoiets.
(Ter vergelijking : mijn zakgeld was Fl 25,-)
Ik heb hier 3 dozen vol met aquariumboeken maar zover ik me herinner heb ik er weinig in gelezen en alleen wat foto s bekeken. Destijds ze allemaal heel goedkoop kunnen overnemen.
 
Ik heb hier 3 dozen vol met aquariumboeken maar zover ik me herinner heb ik er weinig in gelezen en alleen wat foto s bekeken. Destijds ze allemaal heel goedkoop kunnen overnemen.
Leest niets, stalt graag, goede mensen zitten op zo,n boek te wachten.
Maar ik begrijp het denk ik wel want als die info thuis verbergt voor een habbekrats dan hebben andere mensen er geen toegang toe en hou jij je wijsheid letterlijk in pacht.
Tegen de tijd dat je stiel door de kringloop wordt geruimd zullen die prachtige geschriften in een container belanden.
 
Leest niets, stalt graag, goede mensen zitten op zo,n boek te wachten.
Maar ik begrijp het denk ik wel want als die info thuis verbergt voor een habbekrats dan hebben andere mensen er geen toegang toe en hou jij je wijsheid letterlijk in pacht.
Tegen de tijd dat je stiel door de kringloop wordt geruimd zullen die prachtige geschriften in een container belanden.
Beetje rare post maar goed. Ik vindt het wel leuk om z ein huis te hebben en als je al iets moet opzoeken wat niet op internet staat dan kun je daar nog in de boeken naar zoeken.
De boeken zijn al gedateerd en veel info en inzichten zijn al achterhaald dus daarom kijk ik liever op google of hier op het forum. En als er mensen op oudere aquariumboeken zitten te wachten dan zijn die in de regel genoeg op MP en Google te vinden hoor. Veel zaken met gebruikte boeken hebben ook aquariumboeken.
 
Nou lees ze eens, miss. leer je er nog van.....:DD
Ach via google vindt je veel sneller iets Lex en ik ga dan niet eerst 20 boeken doorspitten met de reële kans dat de informatie al verouderd is. Neemt niet weg dat uit hobbyinteresse ik het wel leuk vindt ze in huis te hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lex
De eventuele reele kans.
20 doorspitten is dus geen vereiste voor jou functie,
Met al dat gestapel mag je wel uitkijken dat het gewicht van je boeken de plank niet doet breken😀
 
De eventuele reele kans.
20 doorspitten is dus geen vereiste voor jou functie,
Met al dat gestapel mag je wel uitkijken dat het gewicht van je boeken de plank niet doet breken😀
No panic, ze zitten netjes in 2 dozen verpakt en staan veilig op een betonnenvloer op de zolder;)
 
Jawel, maar als je nu blijkt op een gasbubbel te wonen dan kun je die boeken toch saven door ze in een cloud te stoppen.
Ja veilig is relatief
 
Maar ik begrijp het denk ik wel want als die info thuis verbergt voor een habbekrats dan hebben andere mensen er geen toegang toe en hou jij je wijsheid letterlijk in pacht.
Ben nu toch wel heel benieuwd wat er in die oude boeken van John staat wat blijkbaar verder niemand op de planeet weet :juggle:
 
Ik heb ondertussen een nieuw boek gekozen. Een thriller van Carmen Mola ‘Het jaar van het varken.’,
 
Lol, dit is morgen voor niemand nog te begrijpen
 
Ook nog sf lezers hier ?
Ik vind vooral de oudere sf boeken geweldig en verzamel deze digitaal vanaf het web.
 
Ook nog sf lezers hier ?
Ik vind vooral de oudere sf boeken geweldig en verzamel deze digitaal vanaf het web.
Nee helemaal niet. Onbekend maakt onbemind in dit geval, denk ik
 
SF moet wel heel goed geschreven zijn wil ik erin meegenomen worden.
Ontploffende ruimteschepen met monsters aan boord heb ik he-le-maal niets mee.
Maar een verhaal dat zich op een andere planeet afspeelt of waarin naar andere dimensies gereisd wordt: ja hoor .
Dat lust ik wel.
 

Terug
Bovenaan