De boekenplank


Niemand die 'rooie oortjes' onder het matras heeft liggen?

463919.png



Even zonder gekheid, ik ben momenteel niet aan het lezen. Toen de hond zieker werd had ik er niet rust genoeg voor en momenteel niet in orde en wat aan het 'verbouwen'.
Daardoor nog niet opgepakt. Hoop het over niet al te lange tijd weer op te pakken met een boek van Börjlind.
 
Niemand die 'rooie oortjes' onder het matras heeft liggen?

463919.png



Even zonder gekheid, ik ben momenteel niet aan het lezen. Toen de hond zieker werd had ik er niet rust genoeg voor en momenteel niet in orde en wat aan het 'verbouwen'.
Daardoor nog niet opgepakt. Hoop het over niet al te lange tijd weer op te pakken met een boek van Börjlind.
Die Rooie oortjes las mijn oudere broer altijd, tot groot ongenoegen van mijn ouders.
 
Die Rooie oortjes las mijn oudere broer altijd, tot groot ongenoegen van mijn ouders.
LOL

Ik weet niet waar ik ze van ken. Die titel schoot me in eens door mijn hoofd. Kan haast niet anders dan dat ik ze ooit bij een familielid, groot verzamelaar van strips, heb gezien.
 
Hier momenteel een grote switch van boekengenre. Normaal lees ik voornamelijk thrillers en dat soort boeken, als er maar mensen in dood gaan. Door omstandigheden had ik grootste deel van het jaar niet gelezen. Poosje geleden paar dunnere boekjes van Ruth Rendell gelezen maar merkte dat ik moeite had met concentreren en het verhaal onthouden.
Tijd voor iets anders, tijd voor iets makkelijks en luchtigs. Op naar de Bruna en daar 2 romans gekocht :eek: De theewinkel vol geluk van Manuele Inusa en Een liefde in de lente van Katie Fforde. Heerlijk makkelijk om te lezen zonder drama. Net wat ik nodig had :book: Laatst in de kringloop nog een paar romans gekocht :DD
 
Hier ook wordt wel regelmatig gelezen, als het lekker weer is zeker....in het zonnetje of lekker in de serre ontspannen wegduiken in een boek.
Vaak wel actie/sf van Clive Cussler/John flanacan/Douglas reeman/etc. geen zware kost, maar lekker weg te lezen.
Koop ze ook vaak in een tweedehands winkel/ kringloop ed. zoals anderen hier.
 
Turks Fruit is één van de meest miskende boeken / films.
Achter al het bloot (en zelfs in het bloot) zit een verhaal met vele lagen.

De scene waarin de naamloze man (verteller van het verhaal) de doodzieke, stervende Olga Turks Fruit voert is zó mooi.
 
Turks Fruit is één van de meest miskende boeken / films.
Achter al het bloot (en zelfs in het bloot) zit een verhaal met vele lagen.

De scene waarin de naamloze man (verteller van het verhaal) de doodzieke, stervende Olga Turks Fruit voert is zó mooi.

lol..
Die naamloze heet anders gewoon Erik hè..
:D

Ik las het trouwens als het verhaal van een verliefde voorbijganger over 'zijn' Olga die naar de 'neppe' wereld vlucht, verblind van angst voor het onbekende, weg van de werkelijke wereld van liefde, gevoel en verdriet, de onvermijdelijke dood tegemoet hollend.

Bdw ik hou van herlezen, Turks Fruit zeker 4 keer gelezen, nu ben ik weer voor de zoveelste keer halverwege Jan Willem van de Wetering - Het lijk in de Haarlemmer houttuinen
 
In de film heeft hij een naam ja.
In het boek niet. (Toch?? Of laat mijn geheugen me nu zo in de steek?)
Daar is Erik de ik-figuur die het verhaal vertelt.

Mooie interpretatie van het verhaal, overigens.
 
Stonden die vroeger niet in de Panorama of Aktueel? Wij hadden een leesmap.
Zou kunnen, Panorama kregen we ook wel van vrienden, maar bij de kapper las ik altijd heel onschuldig de Donald Duck. En nog steeds 🧐
 
Ik vind vooral de oudere Donald Duck strips die getekend en geschreven zijn door Carl Barks heel mooi. Vaak stonden die verhalen in de Donald Duck extra, dat waren dan verhalen geïnspireerd bijvoorbeeld op oude mythen en sagen. Dan gingen ze op queeste ergens heen in opdracht van Oom Dagobert. Die tekeningen zijn mijn persoonlijke favoriet. Ook de verhalen van de jeugd van Oom Dagobert is van Barks dacht ik, ook een mooie 'origin story' vond ik dat. Ooit eens in het Frans meegenomen van een vakantie. Was altijd heel leerzaam, die Donald Duck, als kind ook op talig vlak.
 
Ik vind vooral de oudere Donald Duck strips die getekend en geschreven zijn door Carl Barks heel mooi. Vaak stonden die verhalen in de Donald Duck extra, dat waren dan verhalen geïnspireerd bijvoorbeeld op oude mythen en sagen. Dan gingen ze op queeste ergens heen in opdracht van Oom Dagobert. Die tekeningen zijn mijn persoonlijke favoriet. Ook de verhalen van de jeugd van Oom Dagobert is van Barks dacht ik, ook een mooie 'origin story' vond ik dat. Ooit eens in het Frans meegenomen van een vakantie. Was altijd heel leerzaam, die Donald Duck, als kind ook op talig vlak.
Dan moet je eens kijken naar "The life and times of Scrooge mcDuck" van Don Rosa. Schitterende graphic novel over Oom Dagobert. Echt geweldig!
 
Dan moet je eens kijken naar "The life and times of Scrooge mcDuck" van Don Rosa. Schitterende graphic novel over Oom Dagobert. Echt geweldig!
Wauw ja, top! Hier ga ik eens naar op jacht! Dank!
Interessant weetje wat ik net ontdekte omdat ik even googlede naar wat je tipte, is dat er zelfs door componist Tuomas Holopainen (bekend van Nightwish) een album gemaakt is met muziek gebaseerd op deze reeks.
 
Wauw ja, top! Hier ga ik eens naar op jacht! Dank!
Interessant weetje wat ik net ontdekte omdat ik even googlede naar wat je tipte, is dat er zelfs door componist Tuomas Holopainen (bekend van Nightwish) een album gemaakt is met muziek gebaseerd op deze reeks.
Ik kwam achter het bestaan van de comic door zijn muziek. Ik ben al vanaf bijna het begin groot fan van Nightwish, en toen hij dit ging doen kwam ik in aanraking met het boek. Collega van mij bleek het te hebben, maar wil het niet uitlenen. Staat op de planning om het voor mijn vrouw te kopen, die verslingerd is aan het album(is ook echt heel erg mooi. Hollopainen zijn vrouw zingt erop, prachtige, kwetsbare stem)
 
Awesome. Wat een mooie manier om bij de comic te belanden. Geniaal. Ik zal het album ook eens proberen op te snorren. Heb de eerste single van dit album net al geluisterd. Moet nog even een keer extra goed luisteren naar hoe het opgebouwd is, ga ik eens een keer goed voor zitten.
Was net al aan het zoeken naar de comicreeks en gevonden. Moest nog iets verzinnen voor m'n verjaardag (pas midden 30 ;) ) en daar heb je me nu mooi aan geholpen! Thanks!
 
Ik heb op dit moment twee boeken open.

Boek 2 van de Mars trilogie van Kim Stanley Robinson, wordt met de pagina beter

Voor kerst een van de weinige boeken van Tolkien die ik nog niet had, Unfinished Tales. Heerlijk om weer in die wereld te verdwalen.
 
Ik moet bekennen dat ik op het moment maar amper lees, ik kom er maar niet aan toe. Natuurlijk zijn er wel gaatjes maar lekker een paar uur aan een stuk lezen dat zit er niet in op het moment. En af en toe een half uurtje, dat werkt bij mij niet zo.
 
Momenteel aan het luisteren naar M.J. Arlidge "Piep zei de muis"
Hoofdstuk 26. Tot nu toe een heel eenvoudig luisterboek. Geschikt om te multi-tasken, als je vrouw bent natuurlijk :DD
 
"Piep zei de muis" is uit.
Op dit moment een boek aan het luisteren van Helen Fields.
Eerste deel uit een serie met de titel Perfecte Resten. Linkje gaat naar de beschrijving van het boek op hebban.nl
 
Momenteel aan het luisteren naar M.J. Arlidge "Piep zei de muis"
Hoofdstuk 26. Tot nu toe een heel eenvoudig luisterboek. Geschikt om te multi-tasken, als je vrouw bent natuurlijk :DD

Leuk, luisterboeken.

Ik koop eigenlijk alleen/vooral nog luisterboeken waarvan ik het ebook boek al gelezen heb. Ik ben erg slecht in multitasken, en zo kan ik luisteren combineren met andefe dingen zonder wezelijke informatie/voortgang te missen.
 

Terug
Bovenaan