De boekenplank


Ik koop nooit boeken sinds ik Kobo+ heb. Ik heb dat met name voor de luisterboeken.
Nog niet gekeken hoor of ze beschikbaar zijn. Soms is een deel als papieren boek te leen en een ander deel weer als audioboek maar dat vind ik geen probleem, nog niet zo heel lang geleden luisterboeken ontdekt en ik vind het heerlijk.

Als de serie beschikbaar is zal ik bij de eerste beginnen. Is toch bij veel series zo dat je net weer meer oppikt uit een verhaal als je de voorgaande boeken gelezen hebt. Subtiele verwijzingen.
 
Lees zelf eigenlijk nooit sf of fantasy maar op aanraden de boeken van Ilona Andrews over de Innkeeper Dina Demille gelezen. Deel 1 heet Clean Sweep. Makkelijk, vermakelijk en luchtig. Heb ze in het Engels gelezen, weet niet of er Nederlandse vertaling is.
 
Ook die moest ik even opzoeken: https://www.hebban.nl/auteur/patricia-cornwell#filter=language:nl
Klinkt als boeken die ik graag zou lezen, dus ga er eens wat van op mijn 'wil ik lezen' lijst zetten.

Vind jij dat je de Kay Scarpetta serie als losstaande delen kunt lezen of raad je aan bij het eerste deel te beginnen?
Ik had een heel stel Kay Scarpetta boeken, maar had ze allemaal uitgelezen ( niet allemaal even goed overigens) en had ruimte in de boekenkast nodig. Dus ik heb ze in een van de mini-bibliotheekjes die ze hier en daar bij ons in het dorp hebben neergezet.
 
Ik las op Twitter iets over dit boek. Ik kijk er naar uit om het binnenkort te gaan lezen.

Screenshot_20210618-084003_Kindle.jpg
 
Ik las op Twitter iets over dit boek. Ik kijk er naar uit om het binnenkort te gaan lezen.

Bekijk bijlage 327073
Oh waawie, dat klinkt als een mooi boek.
Ik ga het screenshot forwarden naar een vriendin die in Amerika woont, dit zou wel eens iets kunnen zijn wat ze heel graag zou lezen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Drup
Ontdek weer wat :D

Groot leesfan, maar soms te weinig tijd.

Ben groot fan van alle boeken van Tess Gerritsen, leest gewoon lekker weg, goede verhaallijn en veel boeken!
Vooral de Rizzoli en Isles serie, wel in chronologische volgorde lezen!

En Camilla Läckberg, ook de hele serie, ook in chronologische volgorde lezen.

En M.J. Arlidge, ik hou van die bizarre moorden. In het echte leven niet teveel bij stilstaan, maar om te lezen, heerlijk!
 
Ontdek weer wat :D

Groot leesfan, maar soms te weinig tijd.

Ben groot fan van alle boeken van Tess Gerritsen, leest gewoon lekker weg, goede verhaallijn en veel boeken!
Vooral de Rizzoli en Isles serie, wel in chronologische volgorde lezen!

En Camilla Läckberg, ook de hele serie, ook in chronologische volgorde lezen.

En M.J. Arlidge, ik hou van die bizarre moorden. In het echte leven niet teveel bij stilstaan, maar om te lezen, heerlijk!
Dit soort boeken lees ik ook het meest. Tess Gerritsen heb ik inmiddels wel 'gehad'. De Rizzoli en Isles serie achter de kiezen maar wat ik daarna ben gaan lezen vond ik toch iets minder. Misschien ook gewoon pech gehad, maar inderdaad. Haar boeken lezen lekker weg.

Arlidge nog niets van gelezen maar wel al als download klaar staan.

Läckberg kende ik niet.

Momenteel lees ik veel van Harlan Coben en Robert Bryndza.
Een boek lezen, het andere luisteren voor als ik geen tijd heb om stil te zitten :DD maar luisteren is er nu met het achtergrondgeluid van venitlators/airco even niet bij.

Ik lees overigens nog steeds via KOBO +
 
Ik wil gewoon een papieren boek in m’n handen hebben.
In vele opzichten zoveel fijner dan luisteren of op een e-reader!
Ga dan ook regelmatig naar de kringloop voor boeken
 
Ik wil gewoon een papieren boek in m’n handen hebben.
In vele opzichten zoveel fijner dan luisteren of op een e-reader!
Ga dan ook regelmatig naar de kringloop voor boeken

Ik snap de liefde voor boeken op papier, maar sinds ik in het ziekenhuis het gemak zag van ebooks, lees ik eigenlijk niet anders meer. Ook handiger met weinig ruimte zoals wij hebben.
 
Momenteel bezig in het boek van Peter R de Vries over de Heineken ontvoering, ook best een aanrader
Ik had wat boeken van iemand gekregen, en heb net "Intuitie maakt meer kapot dan je lief is" van Harald Merkelbach gelezen, een bijzonder interessant inkijkje in het (Nationale en Internationale) rechtssysteem, en nog leuk geschreven ook. Ik heb het in een adem uitgelezen...
 
Ik snap de liefde voor boeken op papier, maar sinds ik in het ziekenhuis het gemak zag van ebooks, lees ik eigenlijk niet anders meer. Ook handiger met weinig ruimte zoals wij hebben.
Ik vind E-books vooral handig voor hele oude boeken waar ik naar op zoek ben, zoals originele Christie- en Dickensverhalen.
 
Ik wil gewoon een papieren boek in m’n handen hebben.
In vele opzichten zoveel fijner dan luisteren of op een e-reader!
Ga dan ook regelmatig naar de kringloop voor boeken
Wij hebben hier ook van die Free Libraries, waar ik ook wel eens wat leuks vind.
 
Ik wil gewoon een papieren boek in m’n handen hebben.
In vele opzichten zoveel fijner dan luisteren of op een e-reader!
Ga dan ook regelmatig naar de kringloop voor boeken
En hier hebben ze een 'berg' joh, ongelooflijk. Staan ook mooi op genre, alleen niet op alfabet dus je moet echt de tijd nemen. De nieuwste exemplaren staat er tussen voor bv 2,75.
 
Nu gaan mijn grootouders verhuizen, dus de boekenkast moest leeg, kwam ik het volgende boek tegen: "Piempampoentje, Pompernikkel en Piepeling"... zou je dat vandaag de dag uitgeven dan heb je een groot probleem :juggle:

Tot zover mijn bijdrage aan dit topic :DD
 
Nu gaan mijn grootouders verhuizen, dus de boekenkast moest leeg, kwam ik het volgende boek tegen: "Piempampoentje, Pompernikkel en Piepeling"... zou je dat vandaag de dag uitgeven dan heb je een groot probleem :juggle:

Tot zover mijn bijdrage aan dit topic :DD
Jee, dit kun je je amper nog voorstellen. Ik zag dat het een boek uit 1944 is.
 
Nu gaan mijn grootouders verhuizen, dus de boekenkast moest leeg, kwam ik het volgende boek tegen: "Piempampoentje, Pompernikkel en Piepeling"... zou je dat vandaag de dag uitgeven dan heb je een groot probleem :juggle:

Tot zover mijn bijdrage aan dit topic :DD
Geschiedenis, ik zou het bewaren
 
Nu gaan mijn grootouders verhuizen, dus de boekenkast moest leeg, kwam ik het volgende boek tegen: "Piempampoentje, Pompernikkel en Piepeling"... zou je dat vandaag de dag uitgeven dan heb je een groot probleem :juggle:

Tot zover mijn bijdrage aan dit topic :DD
Dat zijn mooie ouderwetse namen die kindertjes van nu helemaal niets zouden zeggen. Of ze moeten uit Westfalen komen, waar ze sinds eeuwen dit roggebrood als "Pumpernickel" kennen. Leuke vondst! En inderdaad, dit zou tegenwoordig niet meer kunnen. Behalve in tentoonstellingen over het koloniale verleden dan...

Trouwens best schokkend dat dit soort boeken twee generaties terug doodgewoon was. Oki en Doki, ook zo'n bekende serie, in de jaren 60 nog. En "Kuifje in Kongo", ook zoiets. Moest bij heruitgaven aangepast worden. Als ik oude Christie-verhalen lees, of andere boeken van meer dan 50 jaar geleden, kom ik ook regelmatig opmerkingen en beschrijvingen tegen die je nu ronduit als racistisch of discriminerend zou betitelen. Gelukkig worden we ons steeds bewuster van die dingen...
 
Laatst bewerkt:
Ik was laatst een boekenplank aan het opruimen met het doel de meeste boeken in het boekenrek te zetten in het woonzorgcentrum waar mijn moeder nu woont.
Ik heb "Tien kleine negertjes" door Agatha Christie er toch maar niet bij gezet.

De titel is gebaseerd op een kinderliedje dat nu echt niet meer door de beugel kan.
 
Dat liedje ken ik ook, daar had ik een boek van. Wist ik veel, als klein kind vond ik het prachtig.


tien kleine negertjes, kinderboek
 
Dat zijn mooie ouderwetse namen die kindertjes van nu helemaal niets zouden zeggen. Of ze moeten uit Westfalen komen, waar ze sinds eeuwen dit roggebrood als "Pumpernickel" kennen. Leuke vondst! En inderdaad, dit zou tegenwoordig niet meer kunnen. Behalve in tentoonstellingen over het koloniale verleden dan...

Trouwens best schokkend dat dit soort boeken twee generaties terug doodgewoon was. Oki en Doki, ook zo'n bekende serie, in de jaren 60 nog. En "Kuifje in Kongo", ook zoiets. Moest bij heruitgaven aangepast worden. Als ik oude Christie-verhalen lees, of andere boeken van meer dan 50 jaar geleden, kom ik ook regelmatig opmerkingen en beschrijvingen tegen die je nu ronduit als racistisch of discriminerend zou betitelen. Gelukkig worden we ons steeds bewuster van die dingen...
Ik vind dat NL teveel doorslaat hierin, wat is er mis met jodekoeken en negerzoenen? wat een gemier allemaal om niks, mensen hebben veel teveel vrije tijd en dan krijg je ditsoort gedoe, ga je met echte zaken bezig houden, bijv. dat de insecten de afgelopen 10 jaar met 70% zijn afgenomen en de co2-uitstoot of de plastic soup in de oceanen, nee allemaal maar mierene*ken over wat woordjes:madd::6
 
Dat zijn mooie ouderwetse namen die kindertjes van nu helemaal niets zouden zeggen. Of ze moeten uit Westfalen komen, waar ze sinds eeuwen dit roggebrood als "Pumpernickel" kennen. Leuke vondst! En inderdaad, dit zou tegenwoordig niet meer kunnen. Behalve in tentoonstellingen over het koloniale verleden dan...

Trouwens best schokkend dat dit soort boeken twee generaties terug doodgewoon was. Oki en Doki, ook zo'n bekende serie, in de jaren 60 nog. En "Kuifje in Kongo", ook zoiets. Moest bij heruitgaven aangepast worden. Als ik oude Christie-verhalen lees, of andere boeken van meer dan 50 jaar geleden, kom ik ook regelmatig opmerkingen en beschrijvingen tegen die je nu ronduit als racistisch of discriminerend zou betitelen. Gelukkig worden we ons steeds bewuster van die dingen...

Oki en Doki staan hier in de kast en worden gewoon voorgelezen.
Net zoals Tup en Joep bij de negertjes, boeiend!
Het enige dat een beetje aangepast moet worden is het taalgebruik, dat is zo ouderwets :DD
Maargoed, we zijn nu nog bij Lotje in de dierentuin. Pinkeltje ligt ook al te wachten, heerlijk!
Bij Pinkeltje moet ik altijd denken aan de Bibelebonse bergen, met Bibelebonse kinderen enz :DD
 
Aaaah Pinkeltje met de biblebonse bergen!
 
Mijn eerste Sluierstaartje dat ik op mijn 6e kreeg heette natuurlijk Goudhuidje(Pinkeltje was ook bij mij favoriet)en daar kwam ook een Telescoopoog, Zwarthuidje bij (zoals dat toen ging, in een kom 😟).
 
Oki en Doki staan hier in de kast en worden gewoon voorgelezen.
Net zoals Tup en Joep bij de negertjes, boeiend!
Het enige dat een beetje aangepast moet worden is het taalgebruik, dat is zo ouderwets :DD
Maargoed, we zijn nu nog bij Lotje in de dierentuin. Pinkeltje ligt ook al te wachten, heerlijk!
Bij Pinkeltje moet ik altijd denken aan de Bibelebonse bergen, met Bibelebonse kinderen enz :DD
Lotje in de dierentuin, die hadden ze op school.
 
Hoe staat het hier met het lezen? Ik merk dat ik minder lees met het 'mooie' weer.

Lees en luister nog steeds hetzelfde genre, ik zou echt eens uit mijn comfort zone moeten komen ;) maar momenteel is het Coben en Börjlind dat de klok slaat.
Geen ingewikkelde boeken, ze lezen (voor mij) heerlijk weg.
 
*blaast stof weg*
Voor de liefhebbers van young adult/jeugdboeken: Rick Riordan, de schrijver van Percy Jackson (de boeken zijn wel leuk, de films niet) heeft een nieuw boek uit en het is fantastisch!
Daughter of the Deep (ik lees hem in het Engels), gaat over een verre nazaat van Captain Nemo uit 20.000 mijl onder zee van Jules Verne. Echt heel erg leuk.

Voor liefhebbers van wat meer hardcore science fiction/fantasy, probeer eens de Red Rising serie van Pierce Brown. Er zijn nu 5 boeken uit en ik heb ze verslonden. Het is hard, soms nog harder dan Game of Thrones, maar geweldig geschreven. Boek 6 is onderweg.
 

Terug
Bovenaan