De boekenplank


Ja die staat nog op mijn verlanglijstje, hij is altijd groot fan van Lance geweest, het boek "Mijn Amerika" staat ook nog op mijn verlanglijstje
Hij heeft zo ongelooflijk veel geschreven, ik had geen idee.
 
Ik ben fan van high fantasy.. of een goede thriller/ detective.
Heeft iemand tips? 😁

Ik lees tegenwoordig alleen nog maar Nederlands talig. Engels lukt me niet meer..
 
Ik ben fan van high fantasy.. of een goede thriller/ detective.
Heeft iemand tips? 😁

Ik lees tegenwoordig alleen nog maar Nederlands talig. Engels lukt me niet meer..
Thrillers. Eerste en derde deel van de Caffery reeks door Mo Hayder. Respectievelijk Vogelman en Ritueel. Ik denk dat deel 3 ook prima als losstaand boek te lezen is al mis je dan een paar verwijzingen. Heb je deel 1 gelezen dan is het vermoed ik helemaal geen issue meer.
Ik zal morgen eens door mijn aantekeningen gaan voor je.
Overigens heel recent nog boeken van Cody Mcfadyen aangeraden gekregen. Titels volgen morgen.
 
Thrillers. Eerste en derde deel van de Caffery reeks door Mo Hayder. Respectievelijk Vogelman en Ritueel. Ik denk dat deel 3 ook prima als losstaand boek te lezen is al mis je dan een paar verwijzingen. Heb je deel 1 gelezen dan is het vermoed ik helemaal geen issue meer.
Ik zal morgen eens door mijn aantekeningen gaan voor je.
Overigens heel recent nog boeken van Cody Mcfadyen aangeraden gekregen. Titels volgen morgen.
Dankjewel! ☺️
 
Heb ze nog ouderwets van papier :Dk
Er gaat niets boven papieren boeken. Voor in bed heb ik wel een voorkeur voor de ereader. Licht uit, scherm zwakjes verlicht... en geen boek open hoeven houden.
Ik lees eigenlijk ook alleen 'echte' boeken.. Ik hou van de geur van een nieuw boek 🙈
Precies. Ik snuif graag aan nieuwe boeken 😆

Over bed gesproken, ik ga mijn ogen dichtdoen.
 
Ik heb de vier titels al op volgorde gevonden 😁
Lijken erg spannende boeken, ben erg benieuwd!
Even gekeken en er zijn 5 boeken. Laatste is The truth factory, weet niet of deze ook in het Nederlands vertaald is.
Heb hier ook redelijk wat boeken van Harlan Coben, deze zijn (als ik me goed herinner) wel wat minder spannend dan bovenstaande maar lekker leesbaar (vind ik)
 
Mooie overpeinzingen hoor... mijn batterijtjes zijn nog niet zover opgeladen dat dit uit mijn toestenbord kon komen :)

Ik lees eerlijk gezegd nooit gedichten en waarom weet ik niet, maar bovenstaand van @GCJ vind ik dan wel weer heel mooi, vooral inhoudelijk.
Toch leest zoiets voor mij niet ontspannend en zal het gebrek aan ervaring zijn.

Moet eerlijk bekennen dat ik nooit verder gekomen ben dan de gedichtjes van Toon Hermans en Annie M. G. Schmidt :DD

Simon Knepper: Niet zozeer gedichten pur sang, meer versjes

The Sunny side

Mijn haardos valt gestadig uit
Voorts mis ik al 3 kiezen

Zo valt er na verloop van tijd
Steeds minder te verliezen

----

Avondrood

Mijn leven vloot als ijle mist,
In onvervuld verlangen;
Die naar tonijnen heeft gevist
Vermocht slechts bot te vangen.

---

Testament

Mijn jasje, bril en overhemd
Zijn voor de armenzorg bestemd.
De goudvis komt aan moe en pa
En broer laat ik mijn versjes na.
Terwijl ik 'haar' - postume wraak -
Naast krukje, nijlonkoord en haak
Mijn leed vermaak.
 
Weinig sf lezers hier zo te zien ik houd vooral van sf oude stijl geen heksen en elfjes.
Veel boeken die ik lees zijn allang niet meer commercieel verkrijgbaar en worden door liefhebbers omgezet naar epub.

Wat mij betreft is een ereader een geweldig ding.
je kan in het donker lezen, ze hebben een lekkere compacte vorm en zijn een stuk beter hanteerbaar dan een boek van 600+ blz.
hij onthoud waar je bent gebleven en in plaats van een boekenkast kan ik nu een aqarium neerzetten.
 
hij onthoud waar je bent gebleven en in plaats van een boekenkast kan ik nu een aqarium neerzetten.

Als je bij de bieb leent heb je ook geen boekenkast nodig dus dan kan daar prima een mooie grote bak staan en zo kun je ook nog lezen ;). Voorheen las onze dochter Gwen nog vrij veel en de boeken leende ze veelal bij de bieb want op den duur had ze geen ruimte meer om de boeken in te zetten.
 
Als je bij de bieb leent heb je ook geen boekenkast nodig dus dan kan daar prima een mooie grote bak staan en zo kun je ook nog lezen ;). Voorheen las onze dochter Gwen nog vrij veel en de boeken leende ze veelal bij de bieb want op den duur had ze geen ruimte meer om de boeken in te zetten.
Ik verkoop de boeken weer door als ik klaar ben met lezen
 
Weinig sf lezers hier zo te zien ik houd vooral van sf oude stijl geen heksen en elfjes.
Veel boeken die ik lees zijn allang niet meer commercieel verkrijgbaar en worden door liefhebbers omgezet naar epub.

Wat mij betreft is een ereader een geweldig ding.
je kan in het donker lezen, ze hebben een lekkere compacte vorm en zijn een stuk beter hanteerbaar dan een boek van 600+ blz.
hij onthoud waar je bent gebleven en in plaats van een boekenkast kan ik nu een aqarium neerzetten.

Ik kan maar weinig echte sf vinden tegenwoordig. Alhoewel ik ook veel fantasy lees, is sf toch ook erg leuk.
Zit wel in een leesdip. Ben begonnen in De therapeut van Helene Flood, maar het kan me niet echt boeien. Dus al weken niets gelezen.
 
Hier hebben ze in het dorp op verschillende plekken een "Free Little Library" bij mensen in de tuin staan. Daar haal ik soms een thriller/detective uit (heb nu "The brass verdict" van Michael Connelly liggen maar ben er nog niet aan begonnen) en ik zet er ook gelezen boeken uit mijn eigen kast in. Ik heb met veel plezier Patricia Cornwell gelezen, maar die staan nu ook daar. Ik ben nu met non-fiction bezig "Gita on the green" van Steven J. Rosen, over de achtergrond van The Legend of Bagger Vance, waar we de film van hebben.
 
Weinig sf lezers hier zo te zien ik houd vooral van sf oude stijl geen heksen en
SF is ook leuk. Al heb ik voor SF toch liever een (Netflix) serie denk ik.

Ik ben dan wel een fantasy lezer, maar met schattige elfjes heb ik ook niks. Zodra ze kunnen moorden wordt het interessant 😜
 
Goedemiddag allemaal
wat leuk zoveel reacties op een paar uur tijd.


Weinig sf lezers hier zo te zien ik houd vooral van sf oude stijl geen heksen en elfjes.
Kun je eens een titel of 2 noemen? Ik ben wel benieuwd bij wat ik me erbij moet voorstellen.

I
Zit wel in een leesdip. Ben begonnen in De therapeut van Helene Flood, maar het kan me niet echt boeien. Dus al weken niets gelezen.
Ik had die leesdip laatst ook, bij het eerste boek wat ik van Robert Bryndza las. De schrijfstijl was al vanaf het begin niet mijn ding, maar ik besloot door te lezen omdat het boek mij van diverse kanten aan was geraden. Het ging om 'Het meisje in het ijs'. Halverwege had ik de neiging het boek definitief te sluiten maar wilde toch graag weten hoe het af zou lopen. De vaart was eruit, of misschien had die er nooit echt ingezeten.

Dus daar lag het boek te liggen, zonder het aan te raken.

Eigenlijk was dat een teken dat ik niet verder moest lezen. Uiteindelijk toch uitgelezen maar ik denk dat dit mijn eerste, maar ook laatste Bryndza was.
 
Ik ben overigens wel aan Asimov begonnen, zeg maar SF klassiekers. Robot Visions vind ik erg leuk, humoristisch en zelfs ontroerend.
 
Asimov stalen holen bijvoorbeeld
Greg bear Eon
2001 2010 2061 Arthur c Clarke
splinter in gods oog L. Niven
voetval schrijver ben ik ff kwijt
Orson Scott Card enders game
ik denk dat ik nu ongeveer 2000 titels heb verzameld in mijn digitale bib waarvan ongeveer 50% sf

sommige fantasy is ook best te doen zoals the witcher

 
Zitten bekende titels bij, waarvan ik een aantal ook gelezen heb. Voetval is ook van Niven.
Het zijn inderdaad wel allemaal oude titels.
 
Ik kan maar weinig echte sf vinden tegenwoordig. Alhoewel ik ook veel fantasy lees, is sf toch ook erg leuk.
Zit wel in een leesdip. Ben begonnen in De therapeut van Helene Flood, maar het kan me niet echt boeien. Dus al weken niets gelezen.
Misschien zit er iets tussen.
Alastair Reynolds
Kevin J. Anderson
The witches of Karras serie
Lindsay Buroker
Disclaimer: niet zelf gelezen maar vriend leest sf en fantasy.
 
reynolds lijkt me best leuk maar vind er maar 1 in het nederlands.
engels lezen gaat te moeizaam om leuk te zijn.

Dune is prima (gelezen)
 
reynolds lijkt me best leuk maar vind er maar 1 in het nederlands.
engels lezen gaat te moeizaam om leuk te zijn.

Dune is prima (gelezen)
Hier alle boeken idd in het Engels, heb je volgens mij (veel) meer keus. Weet dus niet of ze ook in het Nederlands verkrijgbaar zijn.
 
Goedenavond

wat leuk, weer veel titels die iets zouden kunnen zijn voor mij. Hier moet ik eens rustig voor gaan zitten.
 
Asimov stalen holen bijvoorbeeld
Greg bear Eon
2001 2010 2061 Arthur c Clarke
splinter in gods oog L. Niven
voetval schrijver ben ik ff kwijt
Orson Scott Card enders game
ik denk dat ik nu ongeveer 2000 titels heb verzameld in mijn digitale bib waarvan ongeveer 50% sf

sommige fantasy is ook best te doen zoals the witcher

Ender's game heb ik destijds gelezen, geweldig boek. De film is ook leuk, maar ik vind het boek beter.
 

Terug
Bovenaan