De boekenplank


Misschien is omschakelen een beter gekozen woord?

Het boek en verhaal lijkt afgesloten, rond. Maar dan dus toch niet?
Voor mij kwam er zeker een wending op dat moment

Dit boek staat in schril contrast met het laatste van Suzanne Collins. Ik wist meteen weer wat ik miste in “De ballade van slangen en zangvogels “. Taal! Een leuk boek maar niet mooi aangekleed. Het feestje ontbrak.

Ik ben begonnen aan het tweede deel Uit de Jack Caffery serie. Pas 25 pagina’s gelezen dus kan er maar weinig over zeggen, behalve dat het me nog niet te pakken heeft.
 
Goedemiddag, hier luister ik tijdens allerlei dingen naar

Screenshot_20200725_144838_com.audible.application.jpg (+IMG_20190108_085319.jpg)

en

Screenshot_20200725_144806_com.audible.application.jpg.


Wat lezen/luisteren jullie?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Goedemiddag, hier luister ik tijdens allerlei dingen naar

Bekijk bijlage 303886

En

Bekijk bijlage 303887


Wat lezen/luisteren jullie?
Die tweede klinkt interessant!

Ik lees op het moment amper. Ik heb er de rust (in mijn hoofd) niet echt voor omdat ik overdag zo druk in de weer ben. Wel heb ik nog steeds mijn vast moment om te lezen , vlak voor het naar bed gaan, alleen...binnen 20 minuten vallen mijn ogen dicht en neem ik niets meer op. Hoe hard ik er ook tegen vecht. :mad:

Ik lees nu “De Behandeling “ door Mo Hayder. Maar met 20 minuten per keer schiet het natuurlijk niet echt op en kom ik niet lekker in het verhaal.
Nu lezen voor het slapen niet goed lukt twee keer overdag gelezen en dat is goed bevallen.


Ben pas halverwege en hoop jullie toch over niet al te lange tijd iets meer over “De Behandeling “ te kunnen vertellen :)
 
Die tweede klinkt interessant!

Ik lees op het moment amper. Ik heb er de rust (in mijn hoofd) niet echt voor omdat ik overdag zo druk in de weer ben. Wel heb ik nog steeds mijn vast moment om te lezen , vlak voor het naar bed gaan, alleen...binnen 20 minuten vallen mijn ogen dicht en neem ik niets meer op. Hoe hard ik er ook tegen vecht. :mad:

Ik lees nu “De Behandeling “ door Mo Hayder. Maar met 20 minuten per keer schiet het natuurlijk niet echt op en kom ik niet lekker in het verhaal.
Nu lezen voor het slapen niet goed lukt twee keer overdag gelezen en dat is goed bevallen.


Ben pas halverwege en hoop jullie toch over niet al te lange tijd iets meer over “De Behandeling “ te kunnen vertellen :)

De 2e heb ik pas gekocht. Audible, wat ik voor mijn luisterboeken gebruik, heeft af en toe een aanbieding. In dit geval kon je uit een bepaalde selectie boeken 2 boeken kiezen voor de prijs van 1 credit (ongeveer 11 euro). Ik heb deze gekozen plus
Screenshot_20200725_151136_com.audible.application.jpg.

Dus ik heb voorlopig weer voldoende te luisteren :)

De eerste is meer smaakgebonden denk ik. Vooral geschikt voor mensen die houden van kwalitatief goede romantische boeken in de gay-hoek.

Ik ken het gevoel van niet voldoende concentratie om te lezen/luisteren naar nieuwe boeken goed. Op die momenten switch ik doorgaans naar boeken die ik al goed ken. Het eerste boek dat ik noemde is er daar 1 van. Ik heb eigenlijk een vaste groep boeken waar ik op zulke momenten steun en een goed gevoel uit haal, zonder dat ik bang ben het verhaal kwijt te raken door momenten waarop ik er niet bij ben.

En soms lukt lezen even helemaal niet, maar gelukkig komt het altijd weer terug.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De eerste is meer smaakgebonden denk ik. Vooral geschikt voor mensen die houden van kwalitatief goede romantische boeken in de gay-hoek.
Dat romantische straalt ervan af. Not my cup of tea. Maar zoals je het beschrijft realiseer ik me hoe weinig gay je tegenkomt in de boeken. Tenminste niet in de boeken die ik gelezen heb.

Ik ken het gevoel van niet voldoende concentratie om te lezen/luisteren naar nieuwe boeken goed
Tja toch ben ik halverwege dus ik zou er nu toch wel in mogen zitten. Als ik merk dat ik de concentratie niet meer heb of zo slaperig ben dat ik niet eens een zin kan opslaan kap ik ermee op dat moment hoor. Balen doe ik dan wel want ik wil niets liever dan verder lezen op zo'n moment.
 
Dat romantische straalt ervan af. Not my cup of tea. Maar zoals je het beschrijft realiseer ik me hoe weinig gay je tegenkomt in de boeken. Tenminste niet in de boeken die ik gelezen heb.


Tja toch ben ik halverwege dus ik zou er nu toch wel in mogen zitten. Als ik merk dat ik de concentratie niet meer heb of zo slaperig ben dat ik niet eens een zin kan opslaan kap ik ermee op dat moment hoor. Balen doe ik dan wel want ik wil niets liever dan verder lezen op zo'n moment.

Vroeger probeerde ik nog wel eens door te lezen.
Tegenwoordig, wanneer ik op 20 tot 40% ben en het boek pakt me nog steeds niet of stuit me zelfs tegen de borst, dan stop ik er mee.
Ondanks dat ik er geld aan heb uitgegeven neem ik liever mijn verlies dan dat ik tijd besteed aan prut, aan iets waar ik weinig tot niets mee heb. Het geld ben ik al kwijt, de tijd krijg ik niet meer terug.

Gay romance is populair tegenwoordig. Dat klinkt wat vreemd misschien, maar er is een enorme markt voor momenteel, en er is ook een groot aanbod in.
Wel is het zo dat dat grotendeels alleen Engelstalig wordt uitgebracht. Er zijn enkele uitzonderingen, vooral bij de wat grotere/betere schrijvers (m/v).

Ik hou van romance. Vooral van naar mijn mening goed geschreven boeken. Een gegarandeerde HEA/HFN, weg van de narigheid van alledag.
 
Vroeger probeerde ik nog wel eens door te lezen.
Tegenwoordig, wanneer ik op 20 tot 40% ben en het boek pakt me nog steeds niet of stuit me zelfs tegen de borst, dan stop ik er mee.
Het ligt nu met name aan mij hoor, het is echt dat ik niet meer verder kan lezen doordat de luiken dicht vallen. Voor het slapen gaan is eigenlijk het enige moment dat ik echt pak om te lezen en ook lezen wil. Op dit moment een slecht gekozen moment.


Het geld ben ik al kwijt, de tijd krijg ik niet meer terug.
Dat is mooi gezegd.


Gay romance is populair tegenwoordig. Dat klinkt wat vreemd misschien, maar er is een enorme markt voor momenteel, en er is ook een groot aanbod in.
Wel is het zo dat dat grotendeels alleen Engelstalig wordt uitgebracht. Er zijn enkele uitzonderingen, vooral bij de wat grotere/betere schrijvers (m/v).

Ik hou van romance. Vooral van naar mijn mening goed geschreven boeken. Een gegarandeerde HEA/HFN, weg van de narigheid van alledag.
HEA/HFN ? Zal wel te lang onder een steen gewoon hebben maar wat betekenen deze afkortingen. Ik hoop niet dat ik me nu diep moet schamen ;)
Moet bekennen dat ik maar zeer, zeer zelden iets lees van Nederlands auteurs. Niet bewust hoor - het is meer onbekend maakt onbemind. En er staat nog zoveel op mijn 'wil ik lezen' lijst dat ik er nog niet aan toe kom. Prioriteiten prioriteiten prioriteiten ;)
 
Het ligt nu met name aan mij hoor, het is echt dat ik niet meer verder kan lezen doordat de luiken dicht vallen. Voor het slapen gaan is eigenlijk het enige moment dat ik echt pak om te lezen en ook lezen wil. Op dit moment een slecht gekozen moment.



Dat is mooi gezegd.



HEA/HFN ? Zal wel te lang onder een steen gewoon hebben maar wat betekenen deze afkortingen. Ik hoop niet dat ik me nu diep moet schamen ;)
Moet bekennen dat ik maar zeer, zeer zelden iets lees van Nederlands auteurs. Niet bewust hoor - het is meer onbekend maakt onbemind. En er staat nog zoveel op mijn 'wil ik lezen' lijst dat ik er nog niet aan toe kom. Prioriteiten prioriteiten prioriteiten ;)

:) HEA= Happy Ever After, HFN= Happy For Now.

Romance is pas Romance wanneer het verhaal (grotendeels) draait om de relatie tussen de 2, 3, 4 of meer hoofdpersonen, En, het verhaal een gelukkig einde kent, in elk geval voorlopig/voor nu.

En ik kan me de tijd niet meer heugen dat ik iets las van een Nederlandstalige auteur. Misschien ligt het aan de school die ik doorlopen heb, en de idiote boeken die ik daarvoor moest lezen.
Het had weinig gescheeld of dat had me voorgoed van lezen afgekeerd. Ik verafschuw "literaire" boeken.

Nu ik er over denk, zouden docenten weten/begrijpen hoe contra-productief hun school-eisen soms zijn?
 
Het ligt nu met name aan mij hoor, het is echt dat ik niet meer verder kan lezen doordat de luiken dicht vallen. Voor het slapen gaan is eigenlijk het enige moment dat ik echt pak om te lezen en ook lezen wil. Op dit moment een slecht gekozen moment.



Dat is mooi gezegd.



HEA/HFN ? Zal wel te lang onder een steen gewoon hebben maar wat betekenen deze afkortingen. Ik hoop niet dat ik me nu diep moet schamen ;)
Moet bekennen dat ik maar zeer, zeer zelden iets lees van Nederlands auteurs. Niet bewust hoor - het is meer onbekend maakt onbemind. En er staat nog zoveel op mijn 'wil ik lezen' lijst dat ik er nog niet aan toe kom. Prioriteiten prioriteiten prioriteiten ;)

En wat betreft je "Wil Ik Lezen Lijst"...

IMG_20190301_202551.jpg
 
Tegen die tijd heb ik grijze haren. Oh wacht!

Lol, voor elke “zonde“ is een minder ernstig klinkend woord te vinden :)

IMG_20190120_172817.jpg


Mocht je ooit eens in gay romance willen duiken, dan pm me maar voor suggesties. Zo niet, (je gaf al aan weinig met romance op zich te hebben), ook helemaal goed :)
 
En ik kan me de tijd niet meer heugen dat ik iets las van een Nederlandstalige auteur. Misschien ligt het aan de school die ik doorlopen heb, en de idiote boeken die ik daarvoor moest lezen.
Dat dus! De boeken voor Engels vond ik dan weer veel mooier. Ook omdat ik iets mocht aandragen wat niet op de verplichte lijst stond.

Het had weinig gescheeld of dat had me voorgoed van lezen afgekeerd. Ik verafschuw "literaire" boeken.
Hier herken ik me helemaal in. Toch zie ik op Hebban wel eens boeken voorbij komen waarvan ik denk "Dat zou ik eens moeten proberen". Wie weet.

Nu ik er over denk, zouden docenten weten/begrijpen hoe contra-productief hun school-eisen soms zijn?
Je zou toch zeggen van wel. Zij krijgen toch ook uit hun familie- en vriendenkring dergelijke signalen. Het is zo ontzettend jammer.

Op de basisschool moest ik thuis ook verplicht lezen. Elke dag een uur :oops: (zo herinner ik het me maar het zal korter geweest zijn). Laatst mijn moeder eens gevraagd waarom, ze kon het zich niet eens meer meer herinneren.
Ik zie me nog hangen in die stoel, onder de grote klok. De tijd vooruit te denken zonder ook maar één blik in het boek te werpen. Maar dan kwam het moment dat ik op school moest vertellen waar dat boek over ging.

Ook hierdoor had ik jaren nadat ik de opleiding afgerond had geen zin meer om maar een leesboek op te rapen.

Was ik een uitzondering? Las ik dan zo slecht? Begrijpend lezen slecht? Ik kan het me bijna niet voorstellen.
Wellicht dat iedereen thuis naar een boek zat te staren :DD
 
Dat dus! De boeken voor Engels vond ik dan weer veel mooier. Ook omdat ik iets mocht aandragen wat niet op de verplichte lijst stond.


Hier herken ik me helemaal in. Toch zie ik op Hebban wel eens boeken voorbij komen waarvan ik denk "Dat zou ik eens moeten proberen". Wie weet.


Je zou toch zeggen van wel. Zij krijgen toch ook uit hun familie- en vriendenkring dergelijke signalen. Het is zo ontzettend jammer.

Op de basisschool moest ik thuis ook verplicht lezen. Elke dag een uur :oops: (zo herinner ik het me maar het zal korter geweest zijn). Laatst mijn moeder eens gevraagd waarom, ze kon het zich niet eens meer meer herinneren.
Ik zie me nog hangen in die stoel, onder de grote klok. De tijd vooruit te denken zonder ook maar één blik in het boek te werpen. Maar dan kwam het moment dat ik op school moest vertellen waar dat boek over ging.

Ook hierdoor had ik jaren nadat ik de opleiding afgerond had geen zin meer om maar een leesboek op te rapen.

Was ik een uitzondering? Las ik dan zo slecht? Begrijpend lezen slecht? Ik kan het me bijna niet voorstellen.
Wellicht dat iedereen thuis naar een boek zat te staren :DD

In de basisschool-periode las ik niet, ik zoog de boeken op. Maar geen literatuur.

Ik lees vaak van "slimme" mensen dat ze zulke "slimme" boeken lazen in hun jeugd.

Ik las alles. Van kleuterboeken tot gebruiksaanwijzingen tot mijn moeders verplichte aanschaffen via de "ECI".

Ondanks de hik tijdens mijn middelbare school, is het nooit meer goed gekomen. Ik lees :)
 
20201003_184835.jpg

Ik heb de beginpost van dit topic doorgelezen om te polsen of dit in dit topic zou passen, en ik heb besloten het er op te wagen :)

Op een sociaal platform waar ik nieuws en andere zaken die me interesseren volg, wordt al een tijd elke dag een sonnet van Shakespeare voorgelezen door Sir Patrick Stewart.

Onlangs las hij de laatste sonnet voor in een feestelijk kader, en hij deelde daaraan voorafgaand een deel van een gedicht dat me aansprak.

Ik merk dat ik zelf zelden nog de moeite neem om gedichten te lezen. Ook omdat ik het lastig vind dat te vinden wat me raakt, wat me aanspreekt.

Ik ben benieuwd wat andere mensen hebben met poëzie.

Afijn, het gedicht (dat hij niet volledig voorlas):

Happy the Man​

Happy the man, and happy he alone,
He who can call today his own:
He who, secure within, can say,
Tomorrow do thy worst, for I have lived today.
Be fair or foul or rain or shine
The joys I have possessed, in spite of fate, are mine.
Not Heaven itself upon the past has power,
But what has been, has been, and I have had my hour.

John Dryden
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tja, wat maakt literatuur literatuur?
In mijn ogen waren de meeste boeken die het stempel "literatuur" kregen boeken die onbegrijpelijk waren.
oh jee als je een boek las dat lekker wegleest.
Hoe dúrf je?
Simon Carmiggelt mocht dan weer wel.
Dat scheelde.
Die las lekker weg.

Dat de Bouquet reeks geen literatuur is snap ik. ("Zijn warme bruine ogen waren nog niet half zo warm als haar lichaam. Ze gloeide. En de warmte moest afgekoeld worden. Zo snel mogelijk". Eh , juist ja.)
En de Westernblaadjes bij de Primera als Hollister en Colt 44 blinken ook niet uit in prachtige volzinnen.
("Jack schoot het eerst, maar Jim was sneller." Ehh, juist ja.)

"De ontdekking van de hemel" van Mulisch al geprobeerd?
Zo taai als een te lang gebakken biefstuk op oud stokbrood.
En dat 936 pagina's lang
Maar wel literatuur. Je mag wel naar het boekenbal.

Gunstige, zeer gunstige, uitzondering op de regel bleek Turks Fruit van Wolkers.
Dat ik las omdat er lekker veel seks in voor kwam.
En dat wil je wel lezen als jochie van een jaar of 15.
Maar nu besef ik pas hoe verschrikkelijk goed dat boek in elkaar zit.

Misschien is dat dan wel literatuur?
Een boek waar je wat meer over nadenkt?
 
Mooie overpeinzingen hoor... mijn batterijtjes zijn nog niet zover opgeladen dat dit uit mijn toestenbord kon komen :)

Ik lees eerlijk gezegd nooit gedichten en waarom weet ik niet, maar bovenstaand van @GCJ vind ik dan wel weer heel mooi, vooral inhoudelijk.
Toch leest zoiets voor mij niet ontspannend en zal het gebrek aan ervaring zijn.

Moet eerlijk bekennen dat ik nooit verder gekomen ben dan de gedichtjes van Toon Hermans en Annie M. G. Schmidt :DD
 
Oh, maar Toon Hermans en Annie Schmidt zijn pure taalkunstenaars.
Je herkent het ook gelijk als het van hun hand is.

Het lijkt simpel, maar ze weten met heel weinig woorden het hart te raken.

Toon Hermans nadat zijn vrouw Riet overleden was:

"Soms is één plus één één.
En dat gedeeld door twee"

Hoe krachtig wil je gemis, verdriet en liefde uitdrukken?
Daar heb ik veel meer woorden voor nodig.

Annie Schmidt:
"Loopt u zo alleen in de regen juffrouw?
Mag ik u een eindje vergezellen?"
(Uit: Samen met u onder een paraplu)

Prachtig mooi taalgebruik.
Vergezellen heeft iets chiques.
Vergezellen is niet alleen gezelschap bieden, maar tegelijkertijd begeleiding en veiligheid.
Het heeft iets warms.
De goede bedoeling springt eruit.

Ikzelf vind dat pure kunst.
Jazeker. Literatuur.
 
Ik vind het mooie van een boek dat je je eigen beelden erbij kunt maken. En het wordt oorverdovend stil om me heen.

Als ik daarna de film wil bekijken valt die mij dan ook altijd tegen, al is het maar dat de personen en omgeving er anders uitzien dan in mijn fantasie. Er klopt dan iets niet.

Lezen kan ik in eigen tempo en in tegenstelling tot jou heb ik weer geen geduld voor films :)

Wat betreft boeken, de keuze is inderdaad reuze.

Er is zoveel wat ik lezen wil, in verschillende genres, dat ik soms niet weet wat te kiezen. Ik kies bijna nooit non-fictie terwijl daar prachtige boeken bij zitten.
Ik lees eigenlijk ook graag en veel. En de fantasie slaat dan op hol. Een film van een boek, ik heb dat ook, is altijd anders dan in mijn voorstelling. Toch hou ik van films. Thrillers met name. Tegenwoordig komt er veel moois uit de Scandinavische landen. Waar ik een hekel aan heb zijn de films die men graag uitzend met name op Veronica maar ook de andere commerciëlen en ook eindeloos herhaald, de Amerikaanse troep waar één hoofdpersoon, met het nodige geweld, hele legers verslaat en de wereld red. Een compliment voor de Belgische TV die ook mooie dingen laat zien waar de Nederlandsche publieke omroep dat niet meer mag van de neoliberalen.
 
En toch zijn (heel soms) films beter dan boeken.
De films gebaseerd op de boeken van Stephen King (bekendste: It) zijn superspannend.
Het boek IT, boeide me wel, maar om nou te zeggen dat het een aanrader is... Mwoah.
 
Ik herken wel wat Ben schrijft. Eenmaal het boek gelezen valt voor mij de film altijd tegen. Puur omdat mijn fantasie anders is dan wat men in de film laat zien. Het matcht niet. Ook hier fan van Scandinavische schrijvers, komt inderdaad veel mooi werk vandaan.

Momenteel lees ik een Bryndza, valt me ontzettend tegen ondanks dat het wel mijn genre is. Korte zinnen, simpel taalgebruik. Iets wat een ander best kan waarderen maar het haalt voor mij de spanning uit het boek, vraag me niet hoe dat werkt. Iedere keer als er een punt staat, verwacht ik een komma ;)
Toch genoeg genoeg om het tweede deel tzt te proberen. Het gaat om de Erika Foster serie, deel 1; Het meisje in het ijs.
Het eerste deel is eenvoudig geschreven en leest makkelijk weg, iets te makkelijk naar mijn smaak.

Lees dan nog steeds thrillers. Heb laatst het tweede boek van Mo Hayer gelezen (De Behandeling), niet zo mooi als het eerste maar toch de moeite waard. Na de Bryndza waag ik me aan het derde deel (Ritueel). Ben benieuwd.
Alleen soms lastig om aan de boeken te komen, tweede hands via BOL - binnenkort maar weer eens kijken wat ze van Mo Hayder te koop hebben.
 
Ik lees niet maar luister wel luisterboeken. Op storytel.

Ik hou vooral van spanning of biografieën
 
Laatst mijn eerste luisterboek gedownload bij Luisterrijk. Keuze beperkt omdat ik geen account heb. Is jeugdboek. Helaas in stukken van ongeveer 15 minuten en dat luistert niet fijn.

Ga het toch eens proberen met een ander boek.
 
Onze dochter had ook een luisterboek. Dat is voor mij toch minder. Ik wil zelf lezen. Mijn dochter vertelde dat ze er dan ook wat anders bij kan doen. Nou ja, als ik dat zou doen ben ik m'n concentratie kwijt en weet ik na een paar minuten al niet meer waar het over gaat...
 
Onze dochter had ook een luisterboek. Dat is voor mij toch minder. Ik wil zelf lezen. Mijn dochter vertelde dat ze er dan ook wat anders bij kan doen. Nou ja, als ik dat zou doen ben ik m'n concentratie kwijt en weet ik na een paar minuten al niet meer waar het over gaat...

Dat herken ik wel.

Om die reden luister ik tijdens dingen waarbij ik mijn gedachten moet houden alleen boeken die ik al goed ken. Nieuwe boeken luister ik alleen tijdens schoonmaken etc.

Maar luisteren blijft voor mij lastiger om de informatie op te nemen dan lezen. Aan de andere kant zijn er ook boeken waarbij de stem erg veel toevoegt, en daarmee soms voor mij het verhaal naar een hoger niveau tilt.
 
Nou ja, als ik dat zou doen ben ik m'n concentratie kwijt en weet ik na een paar minuten al niet meer waar het over gaat...
Dat heb ik ook. Voor het slapen gaan loop ik het risico in slaap te donderen en krijg ik dus ook een hele tijd niks mee :D
Maar luisteren blijft voor mij lastiger om de informatie op te nemen dan lezen.
Dat heb ik dus ook. Laatst een boek voor volwassenen gedowload bij de bieb, om te proberen. Dat ging me veel te snel en hun app kon ook het tempo niet verlagen.
Stem vond ik ook niet prettig.
Aan de andere kant zijn er ook boeken waarbij de stem erg veel toevoegt, en daarmee soms voor mij het verhaal naar een hoger niveau tilt.
Dat jeugdboek vond ik heel prettig om naar te luisteren, prettige stem. Ik heb het nog niet geprobeerd tijdens activiteiten. Ik denk dat ik dan ook meer zou hebben om het via de radio af te spelen.
 
Dat had ik nou met De Behandeling van Mo Hayer, goed te lezen, helemaal niet verkeerd maar ik zou het niet snel aanraden aan een ander.
Mo Hayder, daar heb ik indertijd ook wel wat van gelezen. Vogelman ( Bird Man) staat hier in de kast, en daarna nog een paar van haar gelezen uit de bieb waarvan ik de titel niet meer weet. De Behandeling heb ik nog niet gelezen denk ik. Bedankt voor de tip!

Ik ben nu bezig met de Miss Marple verhalen van Agatha Christie vanaf het begin ( 1927). Ik zoek de PDF versies en lees ze op de ipad. Deed ik ook met de Poirot verhalen. We hebben ook de film- en tv-bewerkingen van de verhalen van Agatha Christie, maar ik vind het erg leuk om de originele verhalen te lezen en alles in de originele context voor me te zien.
 
Ben ik weer eens. De laatste tijd ben ik niet erg actief op het forum en dus ook niet in dit topic.
Na een korte lees dip zit ik weer volop met mijn neus in de boeken.

Wat hebben jullie ondertussen zoal gelezen ?

Mijn vorige poging was een boek van Tess Gerritsen. De reeks Rizzoli en Isle vond ik mooi dus besloot voor de tweede keer Gerritsen weer een kans te geven. Ook deze keer na ongeveer eenderde het boek gelaten voor wat het was (Speel met vuur).

Mo Hayder, Ritueel, gaan lezen. Valt in de categorie Thrillers en Spanning. Soms zo expliciet dat ik me even goed hebben moet.
Dit is het derde deel in deserie. Het tweede deel van deze reeks vond ik minder sterk.

Dankzij @gcj ben ik aan luisterboeken begonnen. Ik doe dat via Kobo Plus. Luisterboeken bevallen me erg goed. Het eerste was Springvloed door Börjlind. Nu bezig aan Hypnose van Lars Kepler

Na de Kepler ga ik me toch eens wagen aan non fictie en dan in het Engels. Hoe dat gaat bevallen?
 
Als je Engels spreekt: wel goed.
Anders zal het hoogst waarschijnlijk wat tegenvallen.🤭
 
Heb een stapeltje boeken van Mart Smeets gekocht tweedehands waar ik me in de avond voor het slapen gaan even instort
Ik wist, totdat ik het in het GMT las, niet eens dat hij boeken schreef. Ik vind het een aangename prater. Als dat dicht bij zijn schrijfstijl komt is dat ook nog wat voor mij.
Ik ga meteen eens kijken wat hij zoal geschreven heeft.

En ja, ook ik lees voor het slapen gaan.
 
Ik wist, totdat ik het in het GMT las, niet eens dat hij boeken schreef. Ik vind het een aangename prater. Als dat dicht bij zijn schrijfstijl komt is dat ook nog wat voor mij.
Ik ga meteen eens kijken wat hij zoal geschreven heeft.

En ja, ook ik lees voor het slapen gaan.
Het komt heel dicht bij hoe hij altijd op tv is geweest, en leest lekker weg
 

Terug
Bovenaan