De boekenplank


Leuk, luisterboeken.

Ik koop eigenlijk alleen/vooral nog luisterboeken waarvan ik het ebook boek al gelezen heb. Ik ben erg slecht in multitasken, en zo kan ik luisteren combineren met andefe dingen zonder wezelijke informatie/voortgang te missen.
Dat multitasken gaat me goed af moet ik zeggen, had ik niet verwacht. Maar ik doe wel alleen simpele klusjes terwijl ik luister. Zo gauw ik bv even op de PC kwijt verslapt mijn aandacht toch teveel.
Een wandelmaatje heeft als ze met de hond onderweg is vaak een luisterboek op staan. Ze is slecht ziend dus voor haar is het denk ik meestal een luisterboek. Dat kan ik dus echt niet onder het wandelen, dan ben ik afgeleid door de omgeving. Ik zou het ook niet willen, ik kijk graag om me heen om te genieten van de omgeving.
 
Dat multitasken gaat me goed af moet ik zeggen, had ik niet verwacht. Maar ik doe wel alleen simpele klusjes terwijl ik luister. Zo gauw ik bv even op de PC kwijt verslapt mijn aandacht toch teveel.
Een wandelmaatje heeft als ze met de hond onderweg is vaak een luisterboek op staan. Ze is slecht ziend dus voor haar is het denk ik meestal een luisterboek. Dat kan ik dus echt niet onder het wandelen, dan ben ik afgeleid door de omgeving. Ik zou het ook niet willen, ik kijk graag om me heen om te genieten van de omgeving.

Ik luister momenteel vooral naar boeken tijdens huishoudelijke klussen en wanneer mijn man tv kijkt. Ik heb zelf weinig met tv, en zo heb ik met dopjes/headset met goede nc geen last van het geluid van de tv.

Ik gebruik de dopjes ook wel eens zonder geluid, wanneer ik me stoor aan omgevingsgeluid. Heerlijk :)
 
Ik luister momenteel vooral naar boeken tijdens huishoudelijke klussen en wanneer mijn man tv kijkt. Ik heb zelf weinig met tv, en zo heb ik met dopjes/headset met goede nc geen last van het geluid van de tv.

Ik gebruik de dopjes ook wel eens zonder geluid, wanneer ik me stoor aan omgevingsgeluid. Heerlijk :)
Ik dus ook meestal onder huishoudelijke klusjes.
Wat voor dopjes heb je als ik vragen mag?

Van een kant vind ik het prettig nog wat van de omgeving te horen maar ben wel benieuwd hoe het zou zijn als ze nc zouden zijn.
Ik heb een simpel setje van JBL. USB uiteraard maar niet helemaal draadloos. Er loopt een kabeltje in mijn nek van het ene dopje naar het andere. Ik heb daar bewust voor gekozen omdat ik toch bang was dat dopjes die volledig draadloos zouden ze in mijn plee zouden belanden LOL
 
Ik dus ook meestal onder huishoudelijke klusjes.
Wat voor dopjes heb je als ik vragen mag?

Van een kant vind ik het prettig nog wat van de omgeving te horen maar ben wel benieuwd hoe het zou zijn als ze nc zouden zijn.
Ik heb een simpel setje van JBL. USB uiteraard maar niet helemaal draadloos. Er loopt een kabeltje in mijn nek van het ene dopje naar het andere. Ik heb daar bewust voor gekozen omdat ik toch bang was dat dopjes die volledig draadloos zouden ze in mijn plee zouden belanden LOL

Wanneer ik gewoon lekker wil luisteren tijdens klusjes etc, dan gebruik ik de Samsung galaxy buds pro. Goede dopjes, voor mij prettige pasvorm. Ik kan mijn hoofd niet hard genoeg schudden om de dopjes uit de oren te krijgen. Geluid is goed, niet exceptioneel, batterij is voldoende voor normaal gebruik, nc is voldoende (net aan), jouw stem tijdens bellen is bijzonder goed. Bij vergelijk met andere dure dopjes/buds komt dit merk op dat onderdeel vaak als beste uit de bus.

Wanneer ik goede nc wil gebruik ik Sony WF-1000XM4. Prettige pasvorm maar ik heb andere siliconen tips gekocht ervoor (final audio type E).
Ze gebruiken memory foam en dat is niet heel slijtvast. Zitten bij mij ook goed vast in de oren, niet met schudden/bewegen los te krijgen. Het geluid is erg goed, batterij is erg goed, nc is exceptioneel goed, wanneer je ze aanzet valt er een soort deken over je oren :), jouw stem tijdens het bellen is door de erg goede nc voldoende tot goed, maar niet bijzonder goed. De prijs ligt hoger dan die van de Samsung galaxy buds pro.

Beide dopjes moeten als het ware je oor in gedraaid worden. Dat klinkt vreemd maar heeft er mee te maken dat ze een pasvorm hebben voor je oor waarbij de stand (?) telt. Dus meestal doe je ze in je oor en draai je ze naar de goede vorm. Doe je dat niet dan vallen ze snel uit. Dat lees je ook vaak bij de reviews.

Veel mensen moeten de standaard geplaatste dopjes vervangen voor de meegeleverde kleine dopjes (soms in 1 oor) om een prettige pasvorm te krijgen.

Ik hoop dat je er iets aan hebt :)

Nog een kleine aanvulling, beide sets zijn ook met 1 dopje te gebruiken. Ik vind dat vooral prettig wanneer ik in bed lig te luisteren.

Nog 1 laatste aanvulling :)
Het grootste voordeel van (goede) nc vind ik dat je het geluid heel zacht kan zetten en toch alles bijzonder goed kan horen. Sinds ik dit gebruik merk ik pas hoe hoog ik het geluid vaak had staan, om ongemerkt toch boven bijgeluiden uit te komen. Ik luister nu boeken en muziek op soms maar zo'n 10% van de geluidscapaciteit, en dat was eerder ondenkbaar.
 
Laatst bewerkt:
Wanneer ik gewoon lekker wil luisteren tijdens klusjes etc, dan gebruik ik de Samsung galaxy buds pro. Goede dopjes, voor mij prettige pasvorm. Ik kan mijn hoofd niet hard genoeg schudden om de dopjes uit de oren te krijgen. Geluid is goed, niet exceptioneel, batterij is voldoende voor normaal gebruik, nc is voldoende (net aan), jouw stem tijdens bellen is bijzonder goed. Bij vergelijk met andere dure dopjes/buds komt dit merk op dat onderdeel vaak als beste uit de bus.

Wanneer ik goede nc wil gebruik ik Sony WF-1000XM4. Prettige pasvorm maar ik heb andere siliconen tips gekocht ervoor (final audio type E).
Ze gebruiken memory foam en dat is niet heel slijtvast. Zitten bij mij ook goed vast in de oren, niet met schudden/bewegen los te krijgen. Het geluid is erg goed, batterij is erg goed, nc is exceptioneel goed, wanneer je ze aanzet valt er een soort deken over je oren :), jouw stem tijdens het bellen is door de erg goede nc voldoende tot goed, maar niet bijzonder goed. De prijs ligt hoger dan die van de Samsung galaxy buds pro.

Beide dopjes moeten als het ware je oor in gedraaid worden. Dat klinkt vreemd maar heeft er mee te maken dat ze een pasvorm hebben voor je oor waarbij de stand (?) telt. Dus meestal doe je ze in je oor en draai je ze naar de goede vorm. Doe je dat niet dan vallen ze snel uit. Dat lees je ook vaak bij de reviews.

Veel mensen moeten de standaard geplaatste dopjes vervangen voor de meegeleverde kleine dopjes (soms in 1 oor) om een prettige pasvorm te krijgen.

Ik hoop dat je er iets aan hebt :)

Nog een kleine aanvulling, beide sets zijn ook met 1 dopje te gebruiken. Ik vind dat vooral prettig wanneer ik in bed lig te luisteren.

Nog 1 laatste aanvulling :)
Het grootste voordeel van (goede) nc vind ik dat je het geluid heel zacht kan zetten en toch alles bijzonder goed kan horen. Sinds ik dit gebruik merk ik pas hoe hoog ik het geluid vaak had staan, om ongemerkt toch boven bijgeluiden uit te komen. Ik luister nu boeken en muziek op soms maar zo'n 10% van de geluidscapaciteit, en dat was eerder ondenkbaar.
Dit is zeker behulpzaam. Maar of ik de stilte 'alsof een deken over je oren valt' prettig zou vinden weet ik niet. Het laat me denken aan op maat gemaakt oordoppjes voor de nacht. Dan is het oorverdovend stil.

Ik ga me eens verdiepen in de dopjes die jij noemt. De JBL dopjes voldoen eigenlijk prima, zeker voor spraak. Muziek luisteren via de bt doe ik nooit. Batterijduur zou 6 uur zijn en dat haal ik met gemak, zo niet langer. Volstaat voor mij.
Het zijn de 205BT en waren ongeveer 35-40 euro.
 
Dit is zeker behulpzaam. Maar of ik de stilte 'alsof een deken over je oren valt' prettig zou vinden weet ik niet. Het laat me denken aan op maat gemaakt oordoppjes voor de nacht. Dan is het oorverdovend stil.

Ik ga me eens verdiepen in de dopjes die jij noemt. De JBL dopjes voldoen eigenlijk prima, zeker voor spraak. Muziek luisteren via de bt doe ik nooit. Batterijduur zou 6 uur zijn en dat haal ik met gemak, zo niet langer. Volstaat voor mij.
Het zijn de 205BT en waren ongeveer 35-40 euro.

Ik mag het misschien niet zeggen, maar voor mij gaat er eigenlijk weinig (niets?) boven bedraad, en dat op basis van veel eigenschappen, waaronder de kwaliteit van het geluid.

Maar ik gebruik bijna altijd mijn mobiele telefoon, voor muziek, voor boeken, en tegenwoordig vinden ze het een goed idee om alleen nog een usb-c poort te hebben.
Dan kan ik nog naar oordopjes gaan met usb-c, maar het grote nadeel daarvan vind ik dat je dan moet kiezen tussen laden en geluid. Dat vond ik lastig.

Om die reden ben ik in de draadloze headphones en oordopjes gedoken. Maar ideaal vind ik het zeker niet. Zeker niet de hoge prijs, en de verhouding tussen prijs/kwaliteit, die bij draadloos zo wezelijk anders ligt dan bij bedraad.
 
Ik volg je helemaal. Ik heb ook nog eens de voorkeur voor 'over ear'. Die gebruik ik als ik 's avonds laat muziek wil maken. En dan inderdaad bedraad. Over ear vind ik niet lekker tijdens klusjes dus dan de kleine dopjes. Bedraad naar een luisterboek luisteren vind ik niet zo geweldig, dan moet ik de telefoon mee 'sjouwen'. Nu leg ik die ergens midden in huis en heb ik in de ruimtes waar ik wil zijn goede ontvangst.

Nu heb ik ook de mogelijkheid om te streamen naar de geluidsinstallatie, voor muziek vind ik dat een optie (waarvan ik nooit gebruik maak) maar voor een luisterboek vind ik het niks. Denk dat ik dan toch stukken ga missen omdat het wat meer concentratie vraagt? En natuurlijk ben ik dan aan 1 ruimte gebonden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Drup
Hallo allemaal,
nog iemand aan het lezen of aan het luisteren naar een boek?
Ik laat de e-reader denk ik voorlopig even links liggen. Via Marktplaats een 20-tal boeken aangeschaft in het genre thriller, misdaad en detective.
En dit was maar een klein deel van wat deze verkoopster aanbood.

Even snel op de foto gezet, inmiddels hebben ze een beter plekje.

IMG-2378.jpg


IMG-2379.jpg


IMG-2380.jpg




Een van de boeken speelt zich af in iets als het Big Brother huis, het heeft voor ons forum een toepasselijke kaft. Afwisselend lees je fragmenten van wat er zich in het huis afspeelt en waar de rechercheurs mee bezig zijn. Niet vreselijk ingewikkeld om te lezen (verhaallijn en taalgebruik) al neem ik er wel een Google Translate bij.
Nou weet ik niet of 'lez' straattaal is voor lesbienne maar met dit soort woorden staat het boek vol. Net als bijvoorbeeld het gebruik van 'me' in plaats van 'my'. Niet perse Engels dat je je eigen wil maken :DD

IMG-2384.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Drup
Hallo allemaal,
nog iemand aan het lezen of aan het luisteren naar een boek?
Ik laat de e-reader denk ik voorlopig even links liggen. Via Marktplaats een 20-tal boeken aangeschaft in het genre thriller, misdaad en detective.
En dit was maar een klein deel van wat deze verkoopster aanbood.

Even snel op de foto gezet, inmiddels hebben ze een beter plekje.

Bekijk bijlage 342684

Bekijk bijlage 342685

Bekijk bijlage 342686



Een van de boeken speelt zich af in iets als het Big Brother huis, het heeft voor ons forum een toepasselijke kaft. Afwisselend lees je fragmenten van wat er zich in het huis afspeelt en waar de rechercheurs mee bezig zijn. Niet vreselijk ingewikkeld om te lezen (verhaallijn en taalgebruik) al neem ik er wel een Google Translate bij.
Nou weet ik niet of 'lez' straattaal is voor lesbienne maar met dit soort woorden staat het boek vol. Net als bijvoorbeeld het gebruik van 'me' in plaats van 'my'. Niet perse Engels dat je je eigen wil maken :DD

Bekijk bijlage 342687

Wat leuk om te zien, en wat heb je een brede smaak :)

Ik luister/lees elke dag (uitzonderingen daargelaten), maar mijn smaak is smaller, en daarmee minder interessant om hier te laten zien.

Wat ik tegenwoordig wel buiten mijn standaard genre aan het lezen ben zijn wat boeken over intermittent fasting. Niet veel. De meeste informatie hierover is eenvoudiger te verkrijgen via youtube vind ik.
 
Wat leuk om te zien, en wat heb je een brede smaak :)

Ik luister/lees elke dag (uitzonderingen daargelaten), maar mijn smaak is smaller, en daarmee minder interessant om hier te laten zien.

Wat ik tegenwoordig wel buiten mijn standaard genre aan het lezen ben zijn wat boeken over intermittent fasting. Niet veel. De meeste informatie hierover is eenvoudiger te verkrijgen via youtube vind ik.
Nou ja, brede smaak... Het is natuurlijk wel allemaal hetzelfde genre, een genre dat me erg bekend is. maar het leest voor mij heerlijk weg op momenten dat ik af moet schakelen van dagelijks, soms onvermijdelijke, stres.
Er zullen wellicht ook boeken bij zijn die mij minder liggen wat betreft schrijfstijl maar daar kom ik dan gaandeweg wel achter.
Dit zijn allemaal wat oudere boeken, heel anders dan wat ik deed via Kobo Plus. Steeds de nieuwste boeken van een aantal schrijvers lezen. Ik denk dat ik de afwisseling wel ga waarderen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Drup
Ehhhh, nee want daar heb ik het geduld niet voor en geduld heb ik nog niet kunnen vinden in de winkel ;)
Ach John, het heeft 1 groot voordeel een boek lezen. Je mist alle reclames op TV :)
Voor sommigen een nadeel want dan kunnen er geen kroketjes meer in de airfryer gelegd worden vrees ik.
 
Ik vind dit laatste schrijfsel van midas nogal tegenvallend,
Betreft voornamelijk anecdotes en bevindingen van voorschreven biologen.
Ik wil een editie van'Wat zwemt daar'
 

Bijlagen

  • 1650540175672555873483.jpg
    1650540175672555873483.jpg
    173.1 KB · Weergaven: 87
  • 16505402341911341481269.jpg
    16505402341911341481269.jpg
    202 KB · Weergaven: 79
Denk niet dat ik het uitgalezen, watdatbetreft teveelonzin inbijgeediteerd.
Heb de nieuwste h koch nog op de tafel,, een film met sofie..
Ik ben benieuwd of dit verhaal zich tot op zelfde vergeven als het DINEE
 
Denk niet dat ik het uitgalezen, watdatbetreft teveelonzin inbijgeediteerd.
Heb de nieuwste h koch nog op de tafel,, een film met sofie..
Ik ben benieuwd of dit verhaal zich tot op zelfde vergeven als het DINEE
Jammer dat dat boek zo tegenvalt. Ik verspil daar dan ook verder geen tijd aan. Ik probeer het dan vaak met fictie tot 25% en bij grote twijfel 30% en dan gaat het boek in mijn notitieboekje met een flinke min (-) erbij.
 
Jammer dat dat boek zo tegenvalt. Ik verspil daar dan ook verder geen tijd aan. Ik probeer het dan vaak met fictie tot 25% en bij grote twijfel 30% en dan gaat het boek in mijn notitieboekje met een flinke min (-) erbij.

Ik lees alleen online, en ik bestel tegenwoordig alleen nog een eerste inzicht (meestal zo'n 10%).

Dat geeft meestal al wel een beeld. Dat heeft me al veel geld bespaard.
En gooi boeken die ik niet leuk vind tegenwoordig gelijk weg. Ga ik ook geen tijd meer aan besteden. Daar is mijn tijd me te kostbaar voor :)

Om die reden ben ik ook gestopt met het bestellen van boeken voor ze gepubliceerd worden, in ruil voor een review (Advanced Reader Copy). Vaak genoeg was het boek niet om door te komen, en vond ik het zonde van mijn tijd, maar moest ik natuurlijk wel een review schrijven. Snel mee gestopt.
 
Tjop mensen dat zijn me wel boekenrevieuws, het kan ook wezen dat de schrijvers achteruit en de lezenden zich vooruit bevonden hebben.
Wordt maar nihil lezenswaardig uitgebracht vooralsnog zo.
Electronisch lezen , dat gaat het nooit worden hier.
Toch is het blijkbaar overgenomen, zodoende voor schrijvers ook niks anders meer over om er aan mee te plegen.
Dat boekje was getiteld digitale dementie.
 
Jammer dat dat boek zo tegenvalt. Ik verspil daar dan ook verder geen tijd aan. Ik probeer het dan vaak met fictie tot 25% en bij grote twijfel 30% en dan gaat het boek in mijn notitieboekje met een flinke min (-) erbij.

Wat ben je aan het lezen?
 
Jullie nog aan het lezen geweest de afgelopen maanden? Hier amper en zelfs het luisterboek bleef liggen. Vandaag weer opgepakt en ik zat heel snel weer in het verhaal. Nog 2 uurtjes max denk ik en ondertussen bedenken wat ik dan ga luisteren/lezen.
Overigens heb ik bij het huidige boek zowel stukken geluisterd als gelezen. Het boek komt vsn Bookchoice en je kunt altijd beiden downloaden als je iets kiest uit de 8 “gratis” boeken.

Luisteren naar een boek gaat steeds beter, het tempo staat momenteel op 120%. Lsngzamer en ik sukkel bij wijze vsn spreken in slaap.
Ik ben ook een snelle lezer, wellicht is daar een verband.
 
Lezen en luisteren zijn niet mn sterke kanten dus ik heb hier weinig te vertellen verder. Ik lees alleen het forum en nu.nl
 
De mijne ook niet deze vroege morgen. Gaan luisteren omdat ik de slaap toch niet vatten kon maar toen ik wakker werd had ik het boek uit :DD

Dus nu zoeken waar ik gebleven ben.
 
Afgelopen periode, diverse boeken gelezen, waarvan het Boek van Herman Koch, zomerhuis met zwembad het meest intrigerend was, ook het boek Nieuwe buren van Saskia Noort was best intrigerend al vond ik het einde weer wat overtrokken en dan nog het boek De verbouwing van Saskia Noort gelezen en nog een ander boek maar daarvan ben ik de titel vergeten
 
Dat zijn er nogal wat. Gebeurt mij ook wel dat ik een titel vergeet, daarom schrijf ik op wat ik gelezen heb. Vooral als het een reeks betreft want ik lees die boeken nooit achterelkaar.
 
Ja opzich vind ik het niet heel belangrijk de titels te onthouden al is het wel handig als ik mp weer eens afstruin op een partij boeken dat ik geen dubbele titels koop
 
Kijk je wel eens bij de kringloop? Hier staan echt het merendeel bijna nieuwe boeken voor een habbekrats. Rekken vol.
 
Het laatste boek hier wat ik nu een paar weken geleden uit heb was van Kirst 08/15Omnibus, een verhaal van een Duitse soldaat van het begin van de oorlog wanneer die opkomt tot het einde.
Weer eens een ander verhaal dan de Engelse/Amerikaanse kant variant van de oorlog, wel 5cm dik boek was dus ff bezig geweest.
 

Bijlagen

  • 0815-omnibus-1.jpg
    0815-omnibus-1.jpg
    131.5 KB · Weergaven: 58
Nee daar ben ik nog nooit geweest eigenlijk, ook wel een ideetje inderdaad
Hier ook erg veel redelijk recente boeken dus maar heel weinig met bv gestoffeerde kaft. Ook series. Titels die ik van de laatste paar jaren ken.

Ik zou zeggen ga eens kijken bij jullie. Wie weet, je hebt dan in elk geval geen verzendkosten.

Ik lees het liefst op de ereader dus koop daar niks.
 
Kijk je wel eens bij de kringloop? Hier staan echt het merendeel bijna nieuwe boeken voor een habbekrats. Rekken vol.
Koop daar de meeste boeken. Zijn afgelopen jaren wel duurder geworden maar nog steeds een stuk goedkoper dan nieuw.
 
Hier wil de kringloop al geen boeken meer hebben. De buurvrouw had bij het opruimen van de zolder dozen vol maar ze wilden ze niet aannemen.
 

Terug
Bovenaan