Ik dus ook meestal onder huishoudelijke klusjes.
Wat voor dopjes heb je als ik vragen mag?
Van een kant vind ik het prettig nog wat van de omgeving te horen maar ben wel benieuwd hoe het zou zijn als ze nc zouden zijn.
Ik heb een simpel setje van JBL. USB uiteraard maar niet helemaal draadloos. Er loopt een kabeltje in mijn nek van het ene dopje naar het andere. Ik heb daar bewust voor gekozen omdat ik toch bang was dat dopjes die volledig draadloos zouden ze in mijn plee zouden belanden LOL
Wanneer ik gewoon lekker wil luisteren tijdens klusjes etc, dan gebruik ik de Samsung galaxy buds pro. Goede dopjes, voor mij prettige pasvorm. Ik kan mijn hoofd niet hard genoeg schudden om de dopjes uit de oren te krijgen. Geluid is goed, niet exceptioneel, batterij is voldoende voor normaal gebruik, nc is voldoende (net aan), jouw stem tijdens bellen is bijzonder goed. Bij vergelijk met andere dure dopjes/buds komt dit merk op dat onderdeel vaak als beste uit de bus.
Wanneer ik goede nc wil gebruik ik Sony WF-1000XM4. Prettige pasvorm maar ik heb andere siliconen tips gekocht ervoor (final audio type E).
Ze gebruiken memory foam en dat is niet heel slijtvast. Zitten bij mij ook goed vast in de oren, niet met schudden/bewegen los te krijgen. Het geluid is erg goed, batterij is erg goed, nc is exceptioneel goed, wanneer je ze aanzet valt er een soort deken over je oren
🙂, jouw stem tijdens het bellen is door de erg goede nc voldoende tot goed, maar niet bijzonder goed. De prijs ligt hoger dan die van de Samsung galaxy buds pro.
Beide dopjes moeten als het ware je oor in gedraaid worden. Dat klinkt vreemd maar heeft er mee te maken dat ze een pasvorm hebben voor je oor waarbij de stand (?) telt. Dus meestal doe je ze in je oor en draai je ze naar de goede vorm. Doe je dat niet dan vallen ze snel uit. Dat lees je ook vaak bij de reviews.
Veel mensen moeten de standaard geplaatste dopjes vervangen voor de meegeleverde kleine dopjes (soms in 1 oor) om een prettige pasvorm te krijgen.
Ik hoop dat je er iets aan hebt
🙂
Nog een kleine aanvulling, beide sets zijn ook met 1 dopje te gebruiken. Ik vind dat vooral prettig wanneer ik in bed lig te luisteren.
Nog 1 laatste aanvulling
🙂
Het grootste voordeel van (goede) nc vind ik dat je het geluid heel zacht kan zetten en toch alles bijzonder goed kan horen. Sinds ik dit gebruik merk ik pas hoe hoog ik het geluid vaak had staan, om ongemerkt toch boven bijgeluiden uit te komen. Ik luister nu boeken en muziek op soms maar zo'n 10% van de geluidscapaciteit, en dat was eerder ondenkbaar.