Patrix
Well-known member
bedankt voor de foto, maar ik denk dat ik dat te rommelig ga vinden.dit is de windelovvaren
Nee, dat doet Willow moss echt te kort
Say whot??
Oké, oké... 😳
bedankt voor de foto, maar ik denk dat ik dat te rommelig ga vinden.dit is de windelovvaren
Nee, dat doet Willow moss echt te kort
Say whot??
Misschien een paar plastic plantjes erbij 😉😀bedankt voor de foto, maar ik denk dat ik dat te rommelig ga vinden.
Dus als ik me nog een keer verontschuldig voor de vergelijking met de waterpest zou ik in de toekomst een keer een plukje van je over mogen nemen?TOP PLANT!
NOOIT😀Misschien een paar plastic plantjes erbij
Dus als ik me nog een keer verontschuldig voor de vergelijking met de waterpest zou ik in de toekomst een keer een plukje van je over mogen nemen?
Waar ik de rest van mijn planten aan ga schaffen hebben ze het niet.
Gelukkig maar, zal het nooit meer doenDie tweede sorry is cruciaal! 't Is je vergeven en bijna vergeten
Hartstikke tof, zal ik zo even doenStuur me anders je adres eens via pb dan stuur ik je wat op.
Ik had je ooit een vraag gesteld over de Blyxa idd, je bood toen wel aan om een keer een stekje op te sturen.Was jij dat trouwens niet die onlangs ook wat Blyxa wou?
Ja klopt, heb ik ook gedaan maar veel licht vinden ze niet zo fijn, en ik weet nog niet zeker of ik drijfplanten neem.Ik zou ook een kijken naar anubias varianten. Die zijn zeer donker en komen in verschillende vormen en grotes
Ik vroeg toen,
De Blyxa was ik ook van plan aan te schaffen, maar ik had gelezen dat het een seizoen plant is??
Jou antwoord was,
Nee hoor, tenzij ze hier al twee jaar "in seizoen" is. 😀
Er zijn een paar soorten Blyxa, misschien is er een soortje bij dat seizoensgebonden is? Geen idee eigenlijk.
Ik snoei de blyxa niet zo vaak (en ik heb het toevallig kort geleden nog gedaan) maar ik wil gerust wel eens een paar stekjes voor je apart houden de volgende keer. Het is geen snelle groeier maar ik vind het een zalige plant!
YupDat was zelfs in mijn eigen foto-album zeker?
😀die roze zeester komt me bekend voor.
Doorstarten, dus meteen alles over in de nieuwe bak moet volgens mij wel kunnen zolang je je bestand niet uitbreidt de eerste weken.Ik ben er nog niet uit hoe ik de boel ga starten, het liefst doe ik de complete inhoud van de nu draaiende 80 cm (70ltr) in de nieuwe bak (180ltr), en dan meteen door, zonder indraaien.
Zat te denken om het filtermateriaal wat nu in het binnenfilter zit dan in het buitenfilter te doen.
Is dat raadzaam of is het beter om de nieuwe 4 weken in te laten draaien, met alle opstartproblemen die daarbij gaan komen?
4 weken geleden heb ik alles verhuist van de 200 naar de 70 liter, dat is ook goed gegaan.
Het zijn 7 corydoras panda's, een stuk of 15 endler guppen (waarvan de meeste nog erg klein zijn) en één borstelneus (5 cm) en nog wat borstel baby's (1 cm)Ik ken je bestand niet uit mijn hoofd
Dit was ik ook van plan, of... het binnenfilter mee laten draaien een paar weken?Ook kan zou ik bij het overzetten het filtermateriaal van het binnenfilter in het buitenfilter stoppen.
De 70 liter kan het wel aan de komende tijd, daar zit een relatief groot filter in nu, er zitten ik schat zo'n 30 visjes in, waarvan 70% kleiner dan 1 cm is(lees de 70 liter bak het aan kan)
Mooi gemaakt man, ziet er lekker strak uit!
Zoo, dat ziet er goed uit zeg! Erg jaloers erop!
Met een beetje geluk groeit het bij je in de sloot?Ik heb de ideale suggestie voor je
Fontinalis antipyretica oftewel Willow moss.
Is eigenlijk een mos maar het vormt echt lange donkergroene en vertakkende slierten met licht groene groeipuntjes. Ziet er super uit als je het wat laat uitgroeien
en je kan het gewoon verplaatsen en vastbinden of verzwaren onderaan waardoor het blijft waar je wilt.
Het heeft geen wortels en stelt weinig eisen.
Ik heb in bijna al mijn bakken ergens wel een beetje willowmoss staan, ik ben grote fan!
Ondergewaardeerde plant 😉
Dank je 🙂Heel netjes gedaan! Zit er ook nog iets over de openingen in de bovenplaat?
Thanks, het vullen duurt nog wel even.Mooie bak hoor, ben benieuwd hoe hij er straks gevuld uitziet!
Teveel om op te noemen, een greep uit de collectieWelke spulletjes heb je allemaal bij Alie besteld?
Haha, nee dat doen we maar niet.Daar moet natuurlijk wel dit beeldje in. 😉
https://www.plein.nl/nickelodeon-or...MI8Kzfis_33wIVidmyCh2-eQsxEAQYAiABEgIBEfD_BwE
Dit is het geworden, mocht er teveel condens ontstaan kan ik 'm mooi op een kiertje leggen.Zit er ook nog iets over de openingen in de bovenplaat?
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.