De nieuwe bak van Patrix (3.0)


Vandaag de garnalen overgezet (stuk of 30) twee daarvan hadden dit laatste plukje alg snel gevonden
P2270006.JPG


Die oogjes :D:D

P22700066.JPG


En alg eten kunnen ze ook goed, nooit op gelet eigenlijk maar de alg was binnen een paar uur verdwenen.

P2270010.JPG


In mijn grote oude bak zag ik ze eigenlijk nooit vanwege de grote vissen, maar nu laten ze zichzelf goed zien.
 
Ik heb een keus kunnen maken voor een schoolvisje. het is de nannostomus beckfordi geworden.
Toen ik ze zag zitten was de keuze snel gemaakt:smitten:

607d9b4806766cd03ab217b845ec0725c53e1d37.jpg
 
Laatst bewerkt:
Veel plezier er mee! Mooie keuze.
 
Je gaat echt veel plezier hebben van dit visje. Misschien niet de mooiste vis, maar. Als ze op kleur zijn is t verschil tussen man en vrouw heel duidelijk. Het gedrag van de mannen met hun schijngevechten is echt leuk om te zien. :thumbs:
 
Dank je, erg mooi visje.
Foto maar verwijderd was geen al te beste kwaliteit
 
De potlood visjes zijn wel moeilijke eters ben ik achter, 2 soorten droogvoer en drie soorten diepvries zonder succes.
 
De potlood visjes zijn wel moeilijke eters ben ik achter, 2 soorten droogvoer en drie soorten diepvries zonder succes.
Misschien nog in de stress?
 
Hoeveel heb je er?

Prachtige bak!!!
 
Erg gaaf! Mooie vissen idd, zeker als ze straks op kleur zijn
 
zeker als ze straks op kleur zijn
ja is een mooi visje, onder het juiste licht zie je de tekening pas goed.
Gister ook me water wat gekleurd met rooibos thee, alleen iets teveel van het goede heb nu bijna rood water, maar de visjes kleuren wel mooier in donkerder water.
Vanavond na het verversen ga ik het met zwarte thee proberen.

En nee ik heb geen gekleurd grind:D lijkt ook wat donker maar de hoofdverlichting brand nog niet.
P3020002.JPG
 
Laatst bewerkt:
Ziet er heel goed uit!
Ik wilde inderdaad al zwarte thee voorstellen, je kunt het natuurlijk ook combineren.
 
Ziet er heel goed uit!
Dat vond ik eigenlijk niet, het is net een rode ochtendzon (die vervolgens de hele dag duurt:D
 
Dat vond ik eigenlijk niet, het is net een rode ochtendzon (die vervolgens de hele dag duurt:D
Dan heb je er nog niet genoeg in, geintje :)

Nee maar even serieus. Mijn ervaring is dat het op de foto nooit zo donker of rood wordt als in het echt. Ik kan me dus wel iets voorstellen bij de hoeveelheid thee in je bak. Toch vind ik in het algemeen gesproken je bak er nu goed uit zien hoor.
 
Dan heb je er nog niet genoeg in
5 zakjes in een liter water had ik gedaan
Mijn ervaring is dat het op de foto nooit zo donker of rood wordt als in het echt
Ja prcs, in het eggie is het echt rood/oranje water.

Dit was gister met de tl aan
P3010005.JPG
 
Was een beetje cynisch bedoeld
Ja dat had ik zo begrepen;)

Op de foto van gisteren oogt het inderdaad mooier
Ja op de foto wel, maar als ik nu naar mijn bak kijk is het echt rood (nog roder dan gister lijkt het wel)

Zo dus,
333.JPG
 
Laatst bewerkt:
Planten gesnoeid en 150 liter water ververst om de rode gloed weg te krijgen.
Straks maar even met zwarte thee proberen.
bak.JPG
 
Ja ik heb er spierpijn van:D

Nee valt mee hoor, normaal doe ik 100 liter.
En maar hijsen LOL

Ik ben benieuwd hoe het er dadelijk uit gaat zien (met de zwarte thee)
 
En maar hijsen
Verversen gaat op zich wel makkelijk, ik hang er een slang in die naar de wc loopt, dus dat gaat helemaal vanzelf.

het vullen doe ik via een kunststof bak die ik op het aquarium zet, en daar giet ik dan steeds een emmer in leeg.
In de bodem van de kunststof bak zit een gat met een slangetje, en zo loopt de bak dus leeg in het aquarium, slangetje heb ik zo gemaakt dat het water niet recht naar onder blaast want dan vliegt het grind alle kanten op.
(met de zwarte thee)
Ondanks de grote verversing is het nog steeds iets gekleurd, dus volgende week ga ik (na weer een verversing) zwarte thee proberen.
 
een kunststof bak die ik op het aquarium set

Een bak op de randen van het aqua? Jij durft!

Volgens mij is het hier ook al aan de orde geweest dat het gewicht teveel en ongelijke krachten geeft op het glas en de Kitnaden.

Kun je de bak niet naast het aqua kwijt? En anders de ouderwetse gieter?

Waarom vul je niet via de kraan?
 
:D
Een bak op de randen van het aqua?
Die bak staat midden op de houten kap die op het aquarium rust dus het gewicht wordt goed verdeeld, met mijn andere aquarium heb ik het ook 4 jaar zo gedaan, het is ook maar 10 kg max.
Ik heb wel eens gedacht om steunen aan de muur te maken en de bak dan daarop te zetten.
Een gieter kan ook, maar dit gaat makkelijker.
Waarom vul je niet via de kraan?
Daar ben ik naar aan het kijken, maar we hebben zo'n design kraan met een soort van douchekop.
 
Laatst bewerkt:
Met een kraan vullen is inderdaad wel makkelijk maar het moet ook kunnen. Ik vulde via de keukenkraan.
Klinkt alsof je de risico's zoveel mogelijk uitsluit, maar ik blijf het eng vinden :D
Komt wellicht ook omdat ik als ik met de gieter vul, het gewicht op 1 rand zou komen als ik niet flink til om de gieter hoog genoeg te houden.

De home vul ik met de gieter, durf ik niet met de kraan te doen. 20 Liter is natuurlijk zo bijgevuld, ben bang voor overstroming of een slang die eruit springt.

Lastig omdat het bakje niet zo diep is en ik de bodem gauw verstoor. Bedenk me nu dat ik een curver bak of emmer voor het aqua kan zetten en het er met een pompje in kan laten lopen. Bedankt voor het idee!
 
Klinkt alsof je de risico's zoveel mogelijk uitsluit
Moet ook wel kunnen lijkt mij, de kap zelf weegt al 15 kg denk ik, daarbij rust de kap op iedere centimeter van het glas, en er zit ook nog een rubber strip tussen.

Bedenk me nu dat ik een curver bak of emmer voor het aqua kan zetten en het er met een pompje in kan laten lopen. Bedankt voor het idee!
Ja dat kan ook, graag gedaan
 
Verversen gaat op zich wel makkelijk, ik hang er een slang in die naar de wc loopt, dus dat gaat helemaal vanzelf.

het vullen doe ik via een kunststof bak die ik op het aquarium zet, en daar giet ik dan steeds een emmer in leeg.
In de bodem van de kunststof bak zit een gat met een slangetje, en zo loopt de bak dus leeg in het aquarium, slangetje heb ik zo gemaakt dat het water niet recht naar onder blaast want dan vliegt het grind alle kanten op.

Ondanks de grote verversing is het nog steeds iets gekleurd, dus volgende week ga ik (na weer een verversing) zwarte thee proberen.


Waarom niet zo een in/out van JBL of Eden kopen? is vele malen makkelijker..
 
is vele malen makkelijker..
Op de kraan in de keuken kan ik niets aansluiten, dat is een mengkraan met een soort douchekop.
 
Ben wel benieuwd naar je idee met de bak. Heb je er wellicht een foto van?
 
Zo een in/out lijkt me handig als het aquarium hoger staat dan de kraan. Anders moet je de kraan contant laten lopen en dat lijkt me water verspilling.
De 10kg op je aquarium lijkt me ook niet onmiddellijk een probleem
 

Terug
Bovenaan