De nieuwe bak van Patrix (3.0)


Hij is zó mooi!
Vind het nog best een goede foto hoor.
 
Dank je, ja dit is de beste foto van de 183 die ik er gemaakt heb :D
Pomp uit en wachten op het moment, alleen de camera is niet zo snel, en meneer wel.
 
Dank je, ja dit is de beste foto van de 183 die ik er gemaakt heb :D
Pomp uit en wachten op het moment, alleen de camera is niet zo snel, en meneer wel.
Vertel me wat, die dame kreeg ik er helemaal niet op.
 
Haha, ja drama is het.

Nu overweeg ik trouwens toch om er twee vrouwen bij te nemen:juggle: geen Dumbo maar een wat eenvoudige soort, ze hebben 2 van deze zitten bij de LFS, passen er qua kleur mooi bij.
images.jpg

Bij een andere LFS hadden ze zelfs een stuk of 10 vrouwen bij elkaar zitten met een man daartussen, dus dan zou je denken dat het goed moet gaan.
 
Bij een andere LFS hadden ze zelfs een stuk of 10 vrouwen bij elkaar zitten met een man daartussen, dus dan zou je denken dat het goed moet gaan.
In winkels zitten er vaak zo veel dieren bij elkaar in een aquarium dat er geen mogelijkheid is om een soort van territorium te vormen, daarom gaat dit vaak goed.
 
Daar zeg je wel wat idd, maar met zoveel Betta's in een klein bakje zou je denken dat er oorlog komt, maar waarschijnlijk weten de visjes niet hoe te reageen in zo'n situatie.
Ik ga morgen nog eens kijken naar die twee vrouwtjes, het jeukt namelijk wel om ze er bij te nemen.

Als ik de planten dan wat hoger houd moet het wel kunnen lijkt me? schuilplekjes zijn er voldoende.
 
Hele gave man! Zou met de dames er dan wel 3 nemen, 2 werd hier knokken namelijk toen ze samen zaten met de man (vrouw 3 had zich op de een of andere manier in het filter weten te werken). Met zn 2en zat de ene constant verstopt en werd opgejaagd. Nu heb je wel een meterbak, dus wellicht gaat dat beter.
 
Hele gave man!
Dat vond ik dus ook, was het niet van plan om een man te halen eigenlijk, maar de korte staart gaf mij het groene licht.

Ja iets meer rumte is er wel hier, en redelijk wat beplanting ook, ze hebben 2 van die blauwe vrouwtjes zitten, vandaar 2, ander kleurtje erbij kan natuurlijk ook, maar 3 blauwe Betta's lijkt me dan het mooist.

En eventueel later nog één blauwe toevoegen lijkt me niet handig.
 
Zojuist 3 Betta vrouwen bijgeplaatst, de derde wil niet op de foto maar lijkt op de tweede.
En nu maar hopen dat het goed gaat.
P8150043.JPG


P8150059.JPG
 
Laatst bewerkt:
Dat vond ik dus ook, was het niet van plan om een man te halen eigenlijk, maar de korte staart gaf mij het groene licht.

Ja iets meer rumte is er wel hier, en redelijk wat beplanting ook, ze hebben 2 van die blauwe vrouwtjes zitten, vandaar 2, ander kleurtje erbij kan natuurlijk ook, maar 3 blauwe Betta's lijkt me dan het mooist.

En eventueel later nog één blauwe toevoegen lijkt me niet handig.
Snap ik, 3 dezelfde of enigszins dezelfde is dan mooier. Man is prachtig, zeker vanwege de korte vinnen. Zal lekker actief zijn denk ik ofnie?
Maar toch een derde kunnen vinden ja?
 
Man is prachtig, zeker vanwege de korte vinnen. Zal lekker actief zijn denk ik ofnie?
Die man is idd erg actief, zit nog geen 10 seconden stil.
Maar toch een derde kunnen vinden ja?
ja er zat nog een blauwe dame tussen die er goed bij paste.
De onderste kleur heb ik twee keer, en dan één lichtere, ze beginnen nu op kleur te komen zitten pas 2 uurtjes in de bak.
 
Heel mooi Patrick, ik ben benieuwd hoe dit gaat. We gaan het samen met jou beleven.
 
Dank je, zijn mooie dames idd, met name de twee donkerblauwe (bijna paarse) die ik op het oog had, maar twee vond ik te weinig :D dus nog een lichtblauwe erbij genomen.
We gaan het samen met jou beleven.
Ik ben erg benieuwd, was wel even een spannend moment om ze los te laten, de man zat er meteen bij met opgezette kieuwdeksels.
Pas als de horizontale strepen bij het bovenste vrouwtje weg zijn ben ik tevreden, is stress heb ik inmiddels gelezen.
 
En dan zijn we natuurlijk benieuwd naar een filmpje hè, als iedereen mooi op kleur is. Of foto's, maar das lastiger denk ik
 
Als ik ze er mooi op krijg zal ik dat zeker delen, gister ook al 15 min. op een stoel voor de bak gezeten om de man er mooi op te krijgen, erg lastig.
 
heel mooi hoor Patrick Bettas blijven leuk.
 
Mooie foto Patrick.
heel mooi hoor Patrick Bettas blijven leuk.
Mooie Betta s Patrick. :thumbs:
Dank jullie.
Ja het zijn mooie vissen, ook de manier van zwemmen is erg leuk, ze wurmen zich ook overal acrobatisch tussendoor.
Ik twijfelde al langer om deze vissen te nemen maar veel tegenstrijdige berichten, met name de te houden aantallen in één bak en de combinatie met andere vissen, ik neem nu de gok en hoop dat het goed gaat, tot nu toe nog geen problemen, maar de vrouwtjes zijn ook nog erg jong. De man houd zich rustig, ook naar de andere bewoners.
Stroming heb ik nu ook zo laag mogelijk gezet, maar het scheelt dat ik geen soort heb met lange vinnen.
 
heb je ook aan de hendel geknepen van de uitstroom of ook een spraybar?
 
Ik heb de uitstroom 50% geknepen, spraybar heb ik niet, gewoon dat platte mondstuk.
 
Een leuk sluiertje had ook erg leuk gestaan. Dan hoef je niet zoveel te snoeien :D
 
Een leuk sluiertje had ook erg leuk gestaan. Dan hoef je niet zoveel te snoeien
Nee dat gaan we niet meer doen, lang terug heb ik twee sluiers gehad in een bak met veel planten, iedere ochtend kon ik de helft weer terug in de bodem zetten. :stom:
 
Gaat goed met de Betta's, de horizontale strepen hebben vandaag plaats gemaakt voor verticale strepen (dus ze is in de mood) en de jacht is begonnen.
Let niet op het troebele water, was net klaar met wat nieuwe plantjes plaatsen.
 
Nog wat foto's van de nieuwe plantjes.

Pogostemon erectus, deze zal naar achter worden geplaatst als die groot is (waar geen idee)
P8170037.JPG


Alternanthera rosaefolia staat hier nog voor de Ludwigia, en rechts voor het Belgisch groen staat een bonte versie van een Ludwigia, ik vermoed de Atlantis zat geen kaartje bij.
Straks maar eens zien hoe en waar ik ze neer ga zetten als ze groot zijn.

P8170036.JPG


En nog een boze Betta:D

P8170039.JPG
 
Een vrouw met een broek aan.

Nog wat foto's van de nieuwe plantjes.

Pogostemon erectus, deze zal naar achter worden geplaatst als die groot is (waar geen idee)
Bekijk bijlage 278306

Alternanthera rosaefolia staat hier nog voor de Ludwigia, en rechts voor het Belgisch groen staat een bonte versie van een Ludwigia, ik vermoed de Atlantis zat geen kaartje bij.
Straks maar eens zien hoe en waar ik ze neer ga zetten als ze groot zijn.

Bekijk bijlage 278307

En nog een boze Betta:D

Bekijk bijlage 278308
Ze laten me altijd denken aan een Engelse Bulldog :D
 
Een vrouw met een broek aan.
Ja, in het begin zat de man achter de vrouwen aan, nu is het andersom (wie weet belooft dat nog een keer iets)
Dat opzetten van de kieuwen is erg gaaf om te zien, de vrouwen doen het ook maar bij de man is het veel imposanter

Ze laten me altijd denken aan een Engelse Bulldog :D
Centenbekkie
 
Prachtige foto's van prachtige vissen. En ja, die mannen kunnen showen!
 

Terug
Bovenaan