De vogelspin (Brachypelma smithi) van Jones


Merci. :)

Ik ben ook helemaal verliefd hoor. Ze wordt alsmaar mooier en de gedachte dat ze waarschijnlijk 20+ jaar bij me blijft is helemaal mooi.
 
Nu je het zegt Jones, hier stond me wel iets van bij. Blijft toch raar, een groter lichaam in een kleiner vel haha. Ze is wel mooi moet ik toegeven.. Ben benieuwd naar de handfoto, dan kan ik beter inschatten hoe groot ze nu is!
 
Ik vindt dit zo'n schattige diertjes, ik zou zo graag ook nog eens een vogelspin willen gaan houden. ik denk dan wel dat ik moet wachten tot dat ik op me zelf ga wonen ... :p
 
Goed hoor. Ze eet goed. Inmiddels ben ik weer terug naar mijn ouders verhuisd en op mijn slaapkamer wordt het wat aan de koude kant voor Eva (ook met de warmtelamp). Ze laat niet echt wat merken, maar ik hoop toch dat het snel weer wat warmer wordt.
 
8qmFd3zj3k6M88XI5rbIps5wY05cVQZt.jpeg


Eva is sinds 3,5 week weer gestopt met eten en haar kleuren zijn flets geworden, dus als ze hetzelfde patroon blijft volgen zal ze over 6,5 week voor de derde keer vervellen. Ik ben benieuwd hoe ze er na de vervelling uitziet. Dat blijft altijd een verrassing.
 
Heel mooi beestje! Ik vind spinnen en zeker vogelspinnen prachtig. Helaas ben ik de enige hier in huis...
 
Hihi, niet iedereen is er gek op inderdaad.

Ik ben al een tijdje aan het kijken voor een tweede vogelspin en na enig overleg met mijn vriend gaat het Grammostola pulchra worden:

cc0MCldNW1vzjX88W0FyqBj3yybPFK81.jpeg


Rustig karakter, lekker groot en ongelofelijk mooi.

In eerste instantie was de keuze op Avicularia versicolor gevallen:

gal-A.versicolor.jpg


Na het zien van deze foto neem ik aan dat ik niet hoef uit te leggen waarom. ;)
Maar ik denk dat ik nog niet klaar ben voor boomspinnen. Ze zijn sneller, agressiever en moeilijker te houden (met name qua luchtvochtigheid) dan grondspinnen, maar ooit zal ik er ��n hebben!

De G. pulchra moet nog even wachten tot ik de financi�n heb om er een geschikt verblijf voor te maken en het beestje zelf aan te schaffen. Keispannend! Ik heb er zin in! :D
 
Ik vind het juist heel mooi die zwarte glanzende haren, heel chic. Als het kleding was, was het een smoking, hahaha.
 
Mooi h�, net zwart fluweel. Wel subtiel mooi en daar houd ik van.
 
ja, die onderste foto vind ik ook mooi, maar die is niet zo subtiel. Ik vind persoonlijk de zwarte vogelspin mooier. Ben benieuwd naar je foto's als je er over een tijdje zelf een hebt.
 
Ik ook, het zal nog een paar maandjes duren, maar ik ben geduldig en vind het al heel leuk om de inrichting te bedenken en daar spulletjes voor uit te zoeken. Dat heeft me met aquariumhouden ook veel slapeloze nachten bezorgd, maar in positieve zin. Het inrichten vind ik eigenlijk het leukst.
 
De spinnen zelf zijn niet zo duur toch? De kosten zitten denk ik meer in de benodigdheden?
 
Dat valt inderdaad wel mee. Voor G. pulchra betaal je (naar wat ik weet) zo'n 20 tot 50 euro, afhankelijk van de grootte. Ik vind het formaat waarop ik Eva heb gekocht ideaal, spiderlings lijken me wat te gevoelig, dus ik hoop een G. pulchra van hetzelfde formaat voor een eurootje of 30 te kunnen vinden. Het voorlopige terrarium wordt een oud aquarium van 40x25x25 waar ik nog wat aanpassingen aan maak. Verder moet ik een bodem hebben, licht, thermometer, drinkbakje, achterwandje, decoratie (is voor de spin niet echt nodig, maar ik vind dat leuk) en dat alles bij elkaar telt wel op. Maar ik heb de tijd en desnoods schaf ik iedere maand wat dingetjes aan zodat het verdeeld wordt.
 
Ik had nog geen handfoto van Eva na haar laatste vervelling geplaatst, dus bij deze:

Toen ik haar net had (24/05/2014)

SEjHTzoLVO6ZtbYSIKsud2cRmKudpltv.jpeg



Na de eerste vervelling (19/07/2014)
SEjHTzoLVO6ZtbYSIKsud2cRmKudpltv.jpeg



Vandaag (24/04/2015, de laatste vervelling was op 06/12/2014 dus sindsdien is ze niet meer gegroeid)

SEjHTzoLVO6ZtbYSIKsud2cRmKudpltv.jpeg


Handfoto's geven een goede indicatie van de groei, verder haal ik haar nooit uit haar terrarium.
 
Supergaaf!! Ook de andere die jullie erbij willen. Erg chique inderdaad.
 
Niet dat ik weet. Ik ben gisteren niet thuis geweest, maar ik zal straks eens kijken.
 
Zojuist thuisgekomen en jawel, Eva is verveld. :D

Ze is een stuk hariger geworden en ze zit er een beetje verfrommeld bij:

3K3Ky-GPPVODExS6mDCj4f0txiOYylnQ.jpeg


3K3Ky-GPPVODExS6mDCj4f0txiOYylnQ.jpeg


Maar dat trekt wel bij. Ik laat haar nog een paar dagen met rust en dan begin ik met voeren. Een paar dagen later kan ik weer een handfoto maken.

De vervelling is ook nogal verfrommeld, dus die ligt nu in een afgesloten bakje met een vochtig keukenpapiertje zodat het wat zachter wordt en ik het terug in vorm kan vouwen.
 
Hihi, dan moet je eens zien waar haar terrarium staat, John:

rqEepy5w_EJOgT7wcPHRx817O2aVpUba.jpeg
 
Oh jee zeg, ik zou geen oog meer dicht doen hoor :(

Maar om te zien zijn het wel hele mooie beesten.
 
Ze kan er met geen mogelijkheid uit, anders zou ik ook niet rustig slapen hoor. ;)

Mooi zijn ze zeker, ze zijn alleen zo moeilijk te fotograferen in een terrarium. Ze moet maar net op een goed plekje zitten, anders heb ik pech en ze blijft gerust een paar uur op dezelfde plaats zitten. Het voordeel is wel, dat als ze eenmaal goed zit ik ruim de tijd heb om foto's te maken.
 
Ik heb getwijfeld of ik dit topic wilde openen, aangezien ik als de dood voor spinnen ben!

Die huisspinnen die hier af en toe lopen, bezorgen me halve hartverzakkingen!
Ik moet toegeven dat ik Eva een prachtig beestje vind.
Op 1 of andere manier vind ik een vogelspin minder eng dan zo'n snelle huisspin. Maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om zo'n vogelspin, hoe mooi ook, in huis te halen hihi.

Desalniettemin vind ik het bere interessant om te volgen hoe hard Eva groeit. Wat eet ze nog meer, behalve regenwormen?
 
Ik denk dat er een boel mensen bang voor spinnen zijn hoor. Ik spring uit het raam als er hier een zit ;).
Nee hoor, dat is niet zo maar van dat springen maar wat ik wel doe vertel ik maar niet :(.
Ik heb echt een hele grote angst voor spinnen en torren en dat soort spul. Zelf hebben we krabjes omdat mn vrouw die graag wilde maar die pak ik echt niet op hoor.
 
Ik ben niet bang meer voor spinnen sinds ik Eva heb. Heb zojuist nog een trilspin uit de vaatwasser 'gered'. Bij mijn vriend zit er een spin (weet niet welke soort) in het keukenkastje schuin boven het fornuis. Als ik ga koken komt hij tevoorschijn en dat vind ik wel grappig. Alleen springspinnen vind ik niet zo leuk, omdat die zomaar ineens op je arm of in je haar kunnen zitten. Verder ben ik niet bang voor incsecten. Ook niet voor wespen e.d. Ik vind het schitterende diertjes. Maar ik ben wel bang voor konijnen. Iedere gek z'n gebrek. ;)

@ Shortysfishies
Ze krijgt alleen regenwormen en de komende spinnen zullen dat ook krijgen. Het is perfect voer. Ik ben wel aan het overwegen om kakkerlakken te kweken omdat ik dat leuke diertjes vind, maar ik ben bang dat ik ze niet in leven kan houden. Proberen kan altijd, natuurlijk. Wat afwisseling is ook voor spinnen wel prettig, denk ik.
 

Terug
Bovenaan