De vogelspin (Brachypelma smithi) van Jones


Dat is jammer aan de mannetjes. Ze zijn vaak net zo mooi, maar ik ga me zo hechten aan die beestjes dat ik ze niet zo snel zou willen moeten afgeven.

Grammostola rosea zijn lekker pluizig. Mooie beestjes.
 
Poekie heb ik vorig jaar januari laten inslapen. Nu heb ik Bert en Dalk (van mezelf) en Moef (van m'n ex).

Kzn8xzuYS1CCBBcuvmvxq9UJ3N3L1kRS.jpeg
 
Ah wat een lieffies! :smitten:
Ah nee!
Wat was de rede dat je poekie moest laten inslapen?

Je hebt al genoeg foto's van mijn poes gezien ;) :D
 
Hahaha.

Ja, ze zijn lief hoor. M'n mannen slepen me overal doorheen. Ik zou niet zonder ze willen.

Poekie had een TIA (soort beroerte) gehad. Daardoor was ze aan ��n kant verlamd en helemaal zichzelf niet meer.
 
Haha, nee hoor. De foto was op een ongelukkig moment genomen. Ik heb niet veel foto's waar ze alledrie op staan, dus had ik deze uitgezocht. ;)
 
Wauw, je spin wordt steeds mooier! En het terrarium is ook mooi ingericht.
En wat een leuke katten! Ik ben ook echt een kattenmens, zou nooit zonder kunnen.
 
We waren van plan een maatje voor onze junior uit te zoeken, maar junior is niet heel erg sociaal, tolereert andere katten totaal niet, maar voor de rest is het een geweldig diertje, m'n allesie zoals jij dat zegt :smitten:
 
Wij hebben thuis Poes, mijn zusje en ik willen ook een kat erbij maar paps en mams willen het niet :(. Ik ben ook vrijwilligster bij een kattenopvang dus dan kan ik daar mooi de hele dag knuffelen haha
 
Jones zei:
Eens denken, tussen de eerste en de tweede keer dat ze bij mij vervelde zat ca. 5 maanden. Tussen de tweede en de derde keer zat 5,5 maanden, dus als ze deze lijn doorzet zal ze in november weer vervellen en in september stoppen met eten. Ik ben benieuwd of dat klopt. :)
Nou, dat klopt dus niet. Mevrouw zit op het moment aan een dikke worm. Lang kan het toch niet meer duren...
 
Eva's terrarium wat opgefleurd met nepplantjes. (Niet geheel) toevallig soortjes die in haar natuurlijke leefgebied voorkomen.

Ck2IjxTpKKVdYSlD2zxm0ZnAT_BQuDsR.jpeg


Ck2IjxTpKKVdYSlD2zxm0ZnAT_BQuDsR.jpeg
 
Ziet er warm uit hoor. Ik heb geen verstand van deze beestjes maar eten ze niet van de kunststof planten??
 
Ze eten door hun prooi in te spuiten met gif, waardoor het binnenste van hun lichaam vloeibaar wordt. Die soep slurpen ze op. Dus ze kan niet van de planten eten, al zou ze het willen. ;)
 
Inmiddels is Eva een week gestopt met eten. Als het goed is heb ik dan in januari een nieuwe en verbeterde Brachypelma smithi. :D
 
Ben heel benieuwd hoe groot ze dan is geworden! Ga je weer een handfoto maken ter vergelijking?
 
RIP Eva? ;(
Ik was groot fan van dr moet ik zeggen... Ben benieuwd naar je nieuwe vogelspin. Heb hier thuis een mooie vervelling liggen van een roodknie, ooit eens gekregen ergens, was toen al fan van vogelspinnen, maar mn ouders minder ;)
 
Niks aan het handje hoor, ze gaat inderdaad vervellen. *stuiter stuiter* Ik kan niet wachten. :D

Na de vervelling komt er weer een handfoto.
 
He super!!

Mijn Grammostola rosea heeft haar laatste keer vervellen *in* een stuk kurkschors gedaan en heeft er een beetje een scheve kont aan overgehouden, dus ik kan ook bijna niet wachten op een volgende ronde van haar.
Hopen dat ze weer uitdeukt.

Jouw harige schone is zo mooi en groeit nog *hard*.
Ik hoop dat je snel weer foto's kan plaatsen van je prachtige spin in een nieuw jasje.
 
Hun herstellende vermogen is wonderbaarlijk. Ik hoop dat het weer goedkomt met haar! Hoe oud is ze?

Als Eva stopte met eten duurde het voorheen een week of 10 voor ze vervelde, dus nog 9 weken te gaan (mits ze dezelfde lijn doorzet)...
 
Ze loopt tegen/net over de 20 jaar , naam: Hari�t

Ik ben de tweede (of meer?) semi-eigenaar. Ik heb haar nu een jaar of 12 in huis.
Ze is niet echt mijn spin- ik babysit; officieel is ze van de zoon mijn vorige overbuurman - maar ze bleef achter toen die op zichzelf ging wonen. Dat ging prima tot buurman een nieuwe vriendin kreeg de er (ze heeft het heel hard geprobeert) er toch te bang voor bleef.
Sindsdien woont ze bij mij (de spin, niet de vriendin natuurlijk :D)

Ze is een stuk minder fel in de kleuren dan jouw schoonheid, maar ze is erg grappig en een prima weervoorspeller.
Als het dreigt te gaan regenen duikt ze onder de stukken kurkschors en als het gaat onweren hangt ze vlak daarvoor tegen het plafond van het hok (doet ze anders nooit, ze is niet zo'n klimmer).

Ohja, ze kan haar terrarium zelf open maken (wrikt de glasplaatjes opzij met haar monddelen), maar dat doet ze nooit verder dan een klein kiertje - ze is ontzettend honkvast.
(haar vorige behuizing was stuk gegaan: de hele achterwand lag (een paar weken lang!) los in de boekenkast - ze is gewoon blijven zitten waar ze zat-- ik merkte het pas toen de voerkrekels rond gingen lopen!)
De benaming 'pet rock' voor deze soort klopt wel, ze kan echt weken bijna op hetzelfde stukje blijven zitten en ze eet echt bizar onregelmatig (1x in de 3-4 manden) ongeacht hoe vaak je ook voer aanbiedt.
Gewone krekels zijn favoriet, veldkrekels weigert ze.

Ze is volwassen en vervelt ongeveer om de 2,5 a 3 jaar de laatste tijd.
(de laatste vervelling was grofweg anderhalf jaar geleden - de eerste die ik gemist had omdat ze diep in en van de holtes weg was gekropen)
Niemand weet hoe oud ze kunnen worden- dus ik zie het wel.

Het zijn gewoon hele leuke, weinig eisende huisdieren.
Ik hoop dat je nog heel lang plezier van Eva gaat hebben.
 

Terug
Bovenaan