Dennerle nano cube


Eigenlijk is voor de meeste garnalen enkel voedsel noodzaak en de rest allemaal bijzaak.
Een berg kwekers hebben ze in compleet kale bakken waarin ze prima gedijen maar het oog wil ook wat natuurlijk ;)

Hier hangen ze vaak ondersteboven in de drijfplantjes en is wel een leuk zicht dus kan je nemen.
 
En nog een vraagje(ja ik vraag veel haha) met het verschonen, moet je nog speciale spullen toevoegen aan het water als je het toevoegt? Ik zit nog steeds enorm te twijfel omtrent spiderwood of stenen. Wat voor stenen zouden jullie aanraden? Het liefst wil ik grijze stenen en dan een zwarte of hele donkergrijze bodembedekking en dan wat mos wat op de stenen groeit en andere soorten planten.
 
Dragon stones houden veel vuil vast, het zijn wel mooie stenen maar persoonlijk vind ik dat een nadeel.
 
geen idee daar heb ik nog geen ervaring mee, heb ze zelf pas net maar goeie tip. maar bij nano s zijn dat soort dingen wat makkelijker schoon te maken gelukkig.
 
Vind die site ook erg duur haha. Ik krijg morgen mijn aquarium, kan niet wachten :)
 
is inderdaad niet goedkoop nee, je kan ook is bij het tuincentrum kijken of je leuke stenen kan vinden, alleen wat ik al zei wel even kijken of er geen kalk inzit (azijn overheen gooien en kijken of het gaat bruisen/bubbelen)
 
Het aquarium is gister geleverd en hij ziet er prachtig uit :) Binnenkort beginnen met inrichten :)
 
Hij is zaterdag volledig ingericht, nog niet helemaal klaar hoor, ik wil nog stenen of hout erbij hebben waar ik vrijdag of zaterdag naar ga kijken en dan bekleden met mos. Ik zal binnenkort een foto plaatsen, maar tot nu toe ben ik tevreden met het resultaat.
 
Het water is 18 graden voortdurend, is dit water dan geschikt om crystal red garnalen in te houden? Ook zit ik te kijken naar appelslakken, zouden die hier in kunnen? Eten deze geen planten op en woelen ze de bodem niet om? En ook Corydoras vind ik een leuk visje, zou deze hier in kunnen of is het te klein?
 
Als het tijdens de nacht niet nog kouder wordt zou het kunnen. Appelsslakken woelen geen bodem om en ik heb niet de ervaring dat ze gezonde planten eten.

Wat zijn de maten van je bak??
 
38x38x43
Kweken de garnalen wel op deze temperatuur?
 
Persoonlijk zou ik de garnaaltjes wat warmer houden, hier zitten ze op 23 graden en kweken zeer goed.
 
Ik heb er ook een verwarming in en zou ze ook iets warmer houden. Hier heb ik de TB op zo n 22 graden. Als je er een heel klein visje in zou gaan houden dan zullen die de meeste jonge garnalen opeten dus of dat handig is betwijfel ik.
Dat doet zelfs de Brigittae al namelijk. Ik zou het bij alleen garnalen houden dus.
 
Maar de Corydoras eten algen toch? Dan eten ze toch geen garnalen of babygarnalen?
 
Ooh maar wat dan? En ze kunnen dus niet in de combinatie met de garnalen? Want de garnalen gaan voor, die komen er zowiezo zo in, dus als de cories niet kunnen, dan maar niet :) En wat zijn ideale waarden voor het water en moet je dit geregeld testen?
 
Morgen ga ik als het goed is bezig met de laatste kleine puntjes van het aquarium en dan zal ik hem laten zien :) Ik hoop dat jullie hem mooi gaan vinden natuurlijk :)
 
NanoGarnaal zei:
Ooh maar wat dan? En ze kunnen dus niet in de combinatie met de garnalen? Want de garnalen gaan voor, die komen er zowiezo zo in, dus als de cories niet kunnen, dan maar niet :) En wat zijn ideale waarden voor het water en moet je dit geregeld testen?

Als je een makkelijke soort of gradatie hebt dan is leidingwater vaak prima en bij een goed ingedraaid bakje hoef je dan niet echt te meten.
Het hangt dus af van welke waarde je garnalen af komen en wat jou kraanwater voor waarden heeft.
 
En welke gradatie zal ik moeten nemen in het begin? Want het leukste lijkt mij gewoon om een simpele gradatie te nemen waar ik wel mooiere uit kan kweken.
 
Inmiddels het laatste gehaald, alleen nog niet in het aquarium geplaatst. Het betreft spiderwood en een soort bodemkruiper(de naam weet ik niet, die staat op het kaartje, zal ik straks wel bekijken) maar het spiderwood moet eerst water opnemen, hoelang duurt dat ongeveer? En ze hadden alleen maar mosballen, geen normaal javamos, dus ik ga het bestellen, waar kan ik het beste het mos bestellen? Ik wil of javamos of christmasmos :)
 
Het kan wel even duren voordat het zinkt. Je kan het verzwaren met bv een steen.
Welk soort mos maakt niet zoveel uit en meer smaak gebonden. Welke garnaal wil je dan nemen?
 
De Crystal reds gewoon :) Degradatie gewoon een simpele, niet zo'n dure want ik wil ze zelf proberen te kweken, dat lijkt me namelijk leuker en ik zie wel wat voor gradaties eruit komen.
 
Ok� top :) Dan ga ik een site zoeken waar ik christmasmos kan bestellen :)
 
Hoi NanoGarnaal,

Je kunt je spiderwood ook vastzetten aan het glas met zuignapjes met klemmetjes.
Dat heb ik zelf ook gedaan.
Tegen de tijd dat het zelf op de bodem blijft haal je de zuignapjes weer weg.
 
Ik heb er nu een zwaar bord op gezet wat hem tegenhoud, hij laat veel luchtbelletjes los, wat goed is volgensmij :) Ben echt heel benieuwd hoe het er straks in het geheel uitziet. Maar ik ben toch van plan een verwarming aan te scheffen, iemand een goede die niet te veel watt kost en niet zo groot onbenullig is?
 
Leuk groepje, misschien moet je eens op marktplaats kijken, in venray zit Okan-shrimps. Goede prijs en top dieren.
 

Terug
Bovenaan