Dennerle nano cube


NanoGarnaal zei:
Die gele zijn ook wel heel mooi ja :) Sanneke, verkoop jij die ook via verzenden toevallig? :) Anders zou ik die gele wel eerst willen proberen als jij op leidingwater kweekt en normale bodem. :)

heb je toevallig al op marktplaats gekeken? misschien is er wel iemand in jou buurt die deze aanbied
 
Ja, de tweedehands richting op.

Kan je altijd eens rondkijken.


Of bij je LFS, kunnen zij niets voor je bestellen?

Of een hobbykweker in de buurt?



Genoeg dingen waar je achter kan zoeken.
 
@cedric, das heel scherp van je, dat ze niet op voorrad zijn daar. Stom dat ik het niet zag.
 
Kan altijd gebeuren, h�.

Is maar een klein detail als je op de pagina gaat kijken, maar als je wilt bestellen gaat het wat meer een probleem worden. ;) :d
 
Inmiddels 10 citroengarnalen besteld bij Corine :) Komen vrijdag binnen, ben heel benieuwd :)
 
Ze doen het inmiddels goed, ik zal binnenkort foto's maken :) Is het de bedoeling dat ik ze nu ook al voer of kan ik daar beter even mee wachten omdat er wat alg in het aquarium zit en andere kleine plantenresten?
 
Ze redden zich ook wel met algjes en vuil maar zelf geef ik ze vaak wel een beetje als ze net binnen zijn.
 
En hoe snel kan ik verwachten dat ze zich gaan voortplanten? Er zit op dit moment een hele mooie gele al tussen, die is echt prachtig :)
 
Als ze het naar hun zin hebben kan dat elk moment gebeuren in principe maar meestal hebben ze een aantal weken nodig om te wennen.
Maar blijven garnalen en voor hetzelfde geld planten ze zichzelf helemaal niet voort want dat kan ook gebeuren,kwestie van lief voor ze zijn en afwachten! ;)
 
Ja dat is echt afwachten en het is wel zo dat bij veel mensen ze niet echt kweken tijdens de koude maanden. Zover ik nu weet heeft dat te maken met de luchtdruk die de beestjes kunnen waarnemen.
Maar je hoort ook best wel dat ze wel zich voortplanten dus ik zou lekker genieten en afwachten nu.
 
Ik heb nu wel een kleine slakkenplaah volgensmij. Er zitten heel veel kleine slakjes in, die ik pas sinds gister zie. Een stuk of 5 per reek op de hele ruit, zijn nog heel klein, dus heel erg is het nog niet. Kan ik deze laten zitten of kan ik beter anatome helena's aan gaan schaffen?
 
Als je er van af wil, kan je inderdaad een anatome helena aanschaffen.

Ook niet te veel voeren, dat er zeker niets blijft liggen als voeding voor de slakken.

Ook kan je eens proberen om een plakje kommer in een schepnetje te leggen.

Ze komen gewoonlijk naar de komkommer, en dan kan jij het schepnetje er gewoon uithalen .

Is ook een manier die ietswat gebruikt wordt.
 
Ik zou zelf geen helena's is een speciaal bak voor garnalen doen en andere methoden proberen om ze in toom te houden.
Een plaag is niet goed maar een kolonie slakken is ook niet gelijk een plaag,zijn bovendien nuttige diertjes verder.
 
Ik denk dat ik de anatome helena neem, deze heb ik al eerder is gebruikt bij mijn vorige aquarium en deze manier werkte heel goed. Enige nadeel zijn de overtollige schilden van de slakken uiteindelijk.
 
Zelf vertrouw ik de combinatie tussen deze slakken en garnalen uit ervaring niet hoor.
Kans bestaat dat er af en toe ook een garnaal gegrepen wordt en niet alleen een zieke of dode zoals je weleens leest.
Zou toch zonde zijn van je garnaaltjes lijkt me.
 
Klopt,maar is ook geen gewone slak.
Jaagt niet alleen actief op z'n prooi maar graaft zich ook in en wacht zo een prooi af.
 
Leuk dat je blij bent met je citroetjes!

Enne, die van mij doen niet aan een winterstop hoor :D

Heb kei veel jonkies en er zijn nog zeker 8 vrouwtjes met eitjes!

Garnalen zijn met drie maanden al dat ze eitjes kunnne krijgen.
Je ziet dan bij de vrouwtjes een eivlek achter de kop als ze vruchtbaar zijn.
Zoek maar eens op op google hoe dat er uit ziet.

over een paar maanden, als je al flink wat nestjes hebt gehad dan kun je ze een beetje gaan uitsorteren als je wilt dat ze steeds mooier geel van kleur worden. Maar dat hoeft natuurlijk niet.

Benieuwd naar de foto's!
 
Ik vind ze nog wel erg klein, misschien dat dit de volwassen grote is, misschien zijn ze nog jong, maar ik vind ze wel erg leuk. Af en toe zie je er eentje kleine stukjes zwemmen en ik heb toen straks wat gevoerd en toen kwamen ze met zijn 4'en bij elkaar zitten. Het mos vinden ze ook erg leuk ;)
 
De garnaaltjes verstopten zich een beetje, dus foto's lukte niet echt. Wel kan ik jullie vertellen dat ze al mooi op kleur zijn. Er zijn al enkele garnalen verveld, is dat goed dat het zo snel is? En een garnaal heeft een soort van streep over zijn lijf lopen, heel fel van kleur, is dit een aanduiding qua geslacht of is dit iets wat je erin kunt kweken? Want ik vind het wel mooi :)
 
Dat wordt wel een neonstreep genoemd die over de rug loopt. Bij Rendo hebben de hogere gradaties dit ook als je daar de foto s bekijkt.
De vrouwen hebben een voller en breder achterlijf zeg maar.
 
Is het een slim idee om later misschien 5 citroengarnalen van een hele hoge gradatie aan te schaffen bij Rendo? Als je er tenminste 5 kunt bestellen. Of is dat gevaarlijk voor de groep?
 
Je loopt altijd een kleine kans op kruisbesmetting maar gelukkig gaat het meestal wel goed.
 
Weten jullie trouwens een visje die ze Reno verkopen die absoluut geen jonge garnalen opeet? Galaxy Rasbora's vind ik leuk, maar ik zag dat ze er nog veel meer verkopen daar. Het is niet het grootste probleem als ze af en toe ene garnaaltje opeten omdat ik heb gehoord dat citroengarnalen zich na enkele tijd snel gaan voortplanten, maar liever gewoon niet.
 
zover ik weet eten alle vissen wel kleine garnalen, je bak ziet er nu misschien wat karig uit met 10 van die kleine gevalletjes dat ze garnalen noemen :D. maar als je over een paar maanden al een paar keer jongen hebt gehad is het heel anders om te zien.
 
Als je er een paar van de hoge gradatie bij zet, kun je de gele kleur idd verbeteren door goed uit te selecteren wanneer er jongen zijn. Het is en blijft altijd een risico natuurlijk.

Wanneer je bij Rendo wilt bestellen, zou ik er geen 5, maar 10 nemen. Dan krijg je een behoorlijke korting.
Als je in hun menu kijkt zie onder -zwerggarnelen-
Ook -zwerggarnelen sets- staan.

Bij mij zijn er van rendo helaas een aantal orange sakura garnalen dood gegaan de afgelopen, maar dat zegt natuurlijk niks over de rest.
 
Ik denk dat ik nog heel even wacht, want ik wil eerst kijken of ik van deze groep jongen kan krijgen, want het bestellen uit Duitsland vind ik wel een beetje eng, of gaat dat gewoon goed? En hoe zit het met de verzendkosten? Is dat heel duur? Want ik heb de laatste heel wat uitgegeven voor deze hobby haha. :)
 
Ik heb al enkele malen daar besteld en dat zit echt wel goed, alleen is de porto wel aan de hoge kant. Maar ja, ze verpakken het daarvoor wel heel netjes hoor.
 

Terug
Bovenaan