Diamond Aquarium van Felereca


Duidelijke progressie Peter :thumbs:
Ja hé, en geen moment spijt gehad in die jaren tijd dat ik aan de hobby begonnen ben. Als je eenmaal alles een beetje leert wordt het steeds leuker.

Leuk om te zien! Veel veranderd in 6 jaar tijd.
Inderdaad, toen ik destijds een aquarium aanschafte dacht ik niet van ''Dit wordt mijn hobby, hier ga ik me in verdiepen'' Maar het is zo aanstekelijk om elke keer weer een stapje hogerop te doen waardoor ik er niet meer mee kan stoppen (ben ik blij mee)
 
Zo herkenbaar dit :D ik heb er gelukkig geen foto's meer van.
 
Prachtig!!

(Het aquascape aquarium dan hé:p)
 
Zo herkenbaar dit :D ik heb er gelukkig geen foto's meer van.
Heb jij eens geluk! Kwam ze tegen op m'n computer in een mapje, geen idee waarom ik die nog had maar vond het wel leuk om het met jullie te delen haha.

Prachtig!!

(Het aquascape aquarium dan hé:p)
Thanks, ging eigelijk uit van de 2 laatste foto's :D
 
Prachtige inrichting. Echt heel mooi. Misschien een idee om mos op het spiderwood te binden?
 
Zo leuk om te zien hoe je je hebt ontwikkeld en de foto's van hoe het begon (2012/2014)

Wanneer ga je met planten / mossen bezig in de nieuwe scape (ben er zo benieuwd naar)?
 
Ben een plaatje tegen gekomen van m'n bak toen ik hem net had, dit was ook dus wanneer ik net met de hobby begon.

Leuk om te zien hoe het over al de jaren heen steeds beter is geworden.

Aub niet lachen, de volgende afbeelding kan voor sommige mensen schokgevend worden ervaren :mad:
Bekijk bijlage 255556

En toen hier nog 1 van een verandering die daarna kwam, dit was het moment toen ik voor het eerst aan echte planten begon.
Bekijk bijlage 255557
We leren langzaam aan bij en dan komen de resultaten vanzelf.
 
Die stenen met wortels erop zien er echt tof uit!
 
Prachtige inrichting. Echt heel mooi. Misschien een idee om mos op het spiderwood te binden?
Ja dat idee heb ik ook inderdaad, twijfel alleen welk soort mos ik daarvoor wil gaan gebruiken. Christmas of fissidens.

Zo leuk om te zien hoe je je hebt ontwikkeld en de foto's van hoe het begon (2012/2014)

Wanneer ga je met planten / mossen bezig in de nieuwe scape (ben er zo benieuwd naar)?
Momenteel een lijstje aan het creëren kwa beplanting, heb er al een paar op staan maar weet nog niet wanneer de beplanting erin staat.

We leren langzaam aan bij en dan komen de resultaten vanzelf.
Precies! Dat vind ik ook zo mooi om te zien, bij vele is de progressie over de jaren heen goed te zien en dat houd ons bezig.

Die stenen met wortels erop zien er echt tof uit!
Dankuu!
 
Plantjes staan er na vandaag in, ben er erg tevreden over. Misschien dat ik later nog wel iets toevoeg kwa planten.
20180811_221312-01.jpeg
20180811_221321-01.jpeg
 
Echt indrukwekkend!
Ik zou als ik een vis (of garnaal) was wel in dat aquarium willen wonen.
Heb even geprobeerd uit te vinden hoe groot deze bak is ,maar kan het zo snel niet vinden.
En misschien een domme vraag, maar dat piepschuim zit nog gewoon onder het zand of niet?
 
Het ziet er prachtig uit en vind het ook enorm knap van iemand om zo geduldig en handig te zijn!
Ging hier een steen met wat mos bekleden maar was er na 5 minuten echt helemaal klaar mee,niks voor mij dat gepiel! ;)
 
Echt indrukwekkend!
Ik zou als ik een vis (of garnaal) was wel in dat aquarium willen wonen.
Heb even geprobeerd uit te vinden hoe groot deze bak is ,maar kan het zo snel niet vinden.
En misschien een domme vraag, maar dat piepschuim zit nog gewoon onder het zand of niet?
De bak is 100x50x50 en ja het piepschuim zit nog onder de stenen, heb voor de rest alles weggesneden waar geen stenen lagen. :D
Het ziet er prachtig uit en vind het ook enorm knap van iemand om zo geduldig en handig te zijn!
Ging hier een steen met wat mos bekleden maar was er na 5 minuten echt helemaal klaar mee,niks voor mij dat gepiel! ;)
Was wel even een paar uurtjes zoet met stukjes mos plakken maar hopelijk mogen we daar resultaat van gaan zien. Vind het niet zo erg dat gepiel haha
:engel:
 
Ah oké, dus dat kan gewoon?
Alleen oppassen dat het niet omhoog gaat drijven vandaar dat ik de gedeeltes weg gesneden heb waar geen steen zit.
 
Goed bezig Peter, leuk om te volgen! Gr. John
 
Zojuist even een waterwissel gedaan, zie al wat schimmel komen op de spiderwood Zoals verwacht, hopelijk dat dit weer snel weg trekt.

Meeste plantjes zie ik wel aanslaan, alleen sommige hc stekjes hebben moeite waardoor ze gaan verslijmen. Toch zie ik wel nieuwe groene puntjes erdoor komen dus laat ik ze nog even een poosje staan.

Voor de rest nog geen gekke dingen gezien, nog geen algen te bekennen.
 
Ik vind het nou al erg mooi!
 
Wat een mooie scape zeg!

En die wortels die over de rotsen ‘groeien’ schitterend.
 
Hc lijkt te blijven smelten, ze hebben erg veel moeite met de overgang deze keer. Voeding en co2 is een probleem wat ik met alle zekerheid uitsluit. Het kan wel zo zijn dat het geen gezonde plantjes zijn. Even verder aankijken.
 
Zeker HC is lastig in de opstart.
Maar ze staan er pas een week in en ze moeten nog helemaal omschakelen dus zou me geen zorgen maken. Er zal best veel afsterven maar dat is vrij normaal.
Geduld...
 
Zeker HC is lastig in de opstart.
Maar ze staan er pas een week in en ze moeten nog helemaal omschakelen dus zou me geen zorgen maken. Er zal best veel afsterven maar dat is vrij normaal.
Geduld...
Klopt, de ene keer hebben ze het moeilijker dan de andere keer. Laat ze nog gezellig even staan en kijken wat het gaat doen, een week is inderdaad nog vrij kort dus laten we nog maar even geduld hebben.
 

Terug
Bovenaan