Wat is er nieuw

Dillema blauwe oranda

• Onderwerp starter Onderwerp starter bart_ramakers12
  • Startdatum Startdatum
Als ik het niet geloof heb ik geen pech maar de vis. Ik ga helemaal mee met Patries, bij jou gebeuren altijd dingen die heel toevallig zijn...

ik ga niet een dode vis lopen verzinnen jones ... echt niet .
ik heb het beste met me vissen voor ik geef ook de vissen in aquarium en vijver de best mogelijke zorg die ik ze kan bieden en ja af en toe heb ik last van pech die mensen gewoon niet kunnen inbeelden maar dat maatk de pijn bij die problemen er niet minder op..

Bart, als jij het beste voor je vissen wil had je gelijk geluisterd naar de adviezen die werden gegeven.
Ook ik vind het wel heel toevallig dat net op het moment dat jij begint te luisteren de vis ineens is opgegeten.

bart_ramakers12 zei:
ik ga niet een dode vis lopen verzinnen jones ... echt niet .
ik heb het beste met me vissen voor ik geef ook de vissen in aquarium en vijver de best mogelijke zorg die ik ze kan bieden en ja af en toe heb ik last van pech die mensen gewoon niet kunnen inbeelden maar dat maatk de pijn bij die problemen er niet minder op..

Je zegt dat je het beste met je vissen voor hebt en toch hangt jouw forumgeschiedenis hier aan elkaar van dode vissen en bizarre toevalligheden. Ik stel voor dat je toch je handelen naar je vissen toe gaat veranderen, want jouw beste handelen is duidelijk niet wat de vissen nodig hebben.

En ik zeg niet dat je het expres doet. Ik denk dat jij in je hoofd echt gelooft dat wat jij doet het beste is, en dat dit allemaal toeval is.

De realiteit is echter anders. Het lijkt mee een goed idee als jij gewoon geen dieren hebt. Je kunt er duidelijk niet voor zorgen ( onkunde, geen onwil) en je ouders hebben er ook geen trek in.

Ik weet dat hij een bizarre forum geschiedenis heeft en van een Goudvisforum is geschopt...

Maar goed hij vraagt om hulp en wat hij er verder mee doet is zijn zaak. Jammer van het beestje maar goed. En dat het dier door een reiger zou zijn opgegeten is misschien erg toevalig maar niet onmogelijk. Deze dieren zijn nu ook druk bezig om hun vetreserve op peil te brengen voor de komende winter en je ziet ze nu ook wat meer in woonwijken.

Ook heb ik vernomen dat hij autisme zou hebben en dat zou het een en ander kunnen verklaren. Iig wordt hij nu voor leugenaar uitgemaakt terwijl daar geen enkele aanwijzing voor is. En wordt het een persoonlijke hetze tegen hem.

Dit topic is gewoon klaar. PUNT!

:thumbs: Helemaal mee eens.

Dit topic kan gesloten worden.

Botia zei:
Ik weet dat hijavascript:%20void(0)j een bizarre forum geschiedenis heeft en van een Goudvisforum is geschopt...

Maar goed hij vraagt om hulp en wat hij er verder mee doet is zijn zaak. Jammer van het beestje maar goed. En dat het dier door een reiger zou zijn opgegeten is misschien erg toevalig maar niet onmogelijk. Deze dieren zijn nu ook druk bezig om hun vetreserve op peil te brengen voor de komende winter en je ziet ze nu ook wat meer in woonwijken.

. Iig wordt hij nu voor leugenaar uitgemaakt terwijl daar geen enkele aanwijzing voor is. En wordt het een persoonlijke hetze tegen hem.

Dit topic is gewoon klaar. PUNT!

Dat verklaart helemaal niets. Sorry hoor maar als ik ergens een hekel aan heb is dat slecht gedrag gegooid wordt op een autisme spectrum stoornis. Ik wens er dan ook niet van beticht te worden dat er een persoonlijke hetze tegen Bart wordt gevoerd. Niet door mij, ik ken de jongen niet

Feit is dat hij een bizarre voorgeschiedenis heeft en nu weer een dode vis heeft, wat voorkomen had kunnen worden als hij gewoon gedaan had wat er gezegd werd, een netje over de vijver.

Kort samengevat, ik zeg dat het geen onwil maar onkunde is, en waar die onkunde door veroorzaakt wordt zal me feitelijk gezien een worst wezen, iemand die niet met dieren om k�n gaan moet geen dieren hebben.

Je geeft een blinde ook geen autosleutels toch?

Ik bedoel waarom zou je, je druk maken verder. De vis is dood en daar is niets meer aan te doen, punt. En er zijn wel ergere dierenbeulen marktplaats staat er vol mee. Je kan de hele wereld wel willen redden maar ik maak me er niet meer druk om.

Druk maken heeft ook geen zin , daar heb je gelijk in. En of er ergeren dierenbeulen zijn, geen idee, vast wel. Ik zie alleen dat Bart constant om advies vraagt, dit krijgt, er niets mee doet, en weer dode vissen heeft. Misschien moet ie maar geen vragen meer stellen ;-)

Het is zijn keuze om iets met de adviezen te doen. Als hij dat niet doet is het heel jammer maar het is helaas zo.

De dierenbescherming schatte eens dat er jaarlijks in Nederland 40 miljoen vissen sterven door onkunde. Ik durf ook best te beweren dat 80% van alle vissen die momenteel in dierenzaken zitten over een jaar helaas dood zijn.

ik denk dat die vissen in de dierenwinkel korter leven als een jaar als je ziet hoevaak ze worden aangevult en verkocht meestal 1 x in de 2 a 4 weken is er al weer nieuw vis tussen..
ik heb een bizarre voorgeschiedenis klopt maar ik wil wel het best voor me vissen.
ik heb in me 1m bak de stelling boven de 50l per vis gelegd puur om dat ik ook zie dat ze het daadwerkelijk nodig hebben en met 60 l per vis doen ze het gewoon super de vissen die ik nu heb worden niet ziek. eten goed handhaaf goede parameters en waterwaardes, en ververs 2 x per week 70 % dus onkunde lijkt me sterk.
in de vijver hanteer ik 400l per vis en momenteel zit er in de 7500l vijver maar 12 visjes.
dat is dus 625l per vis ongeacht soort ( komt omdat het een tuivijver is met vijverfilter en er minder in word ververst vanwege de grote aantal liters per vis.

Wat ik vooral jammer vind is dat je gewoon zo geremd wordt in het verzorgen van je dieren door je ouders..
Waarom mag je wel steeds vissen bij nemen, maar er niet de juiste maatregelen voor treffen?
Zoals een q-bak, winterkap, reiger net..

Vind beetje harteloos van je ouders dat ze jouw vissen gewoon dood laten gaan puur om te laten zien wie er de baas is.

Er mocht toen ik een koivijver nog had mocht er ook geen kap over.
Heb wel zo piepschuime ijshouder die ik doormede vam luchtsteentje open houd zodat er een klein wak is heel de winter.
Q periode van 1.4 maand mog wel maar ja ik wil me hobby gwn nog leuk houdenn zoals het is en de vissen bij mij zo goed mogelijk bieden. Waarom me ouders tegenwerke soms weet ik ook niet maar ja

Waarom praat je daar dan niet over met hun.. het gaat wel om de levens van dieren.. niet om poppen op de kast 😛

Waarom blijf je beesten aanschaffen als je weet dat je er ( door je ouders) niet voor kunt zorgen.

Heb het er al paar keer over gehad.
Me vijver is diep genoeg voor overwintering is op grootvlak 90 diep en de resr t 50 -60 cm diep maar dat zijn hele kleine stukjes.
Kan voor de vissen gewoon zorgen ben nu gewoon gestopt met visse opvange jn de vijver en in aquarium zitten er 3 en dit vind ik zat.
Heb nu geen belemmeringen met me aquarium maar soms is het moeilijker met quarantaine enzo maar goed

Nou de vis blijkt nog te leven ...
trof hem vandaag aan in de vijver heb hem gelijk apart gezet op kraanwater in de garage met binnefilter vis is er slecht aan toe heeft wondjes op de buik door bloedzuigers en door klem zitten bij planten en dan nog ook eens een zwemblaas probleem.

pff en ik maar denken dat de reiger er uit was gehaald en dood was.. hij had zich dus erg goed verstopt 🙁

wat moet ik doen de vis ligt maar te hangen en ben bang dat hij het niet gaat redden...

Ik zou hem uit zijn lijden verlossen, als hij er zo slecht uit ziet en alleen maar op zijn kop hangt?
zwemblaasontsteking is meestal niets meer aan te doen

De vis drijft alleen met ze rug naar boven. vertoont soms wat levendigheid en hij heeft net paar korrels voer op in de q bak.
de foto heb ik gemaakt van zijn buik om de wondjes te kunnen laten zien.

Mee eens....rot....maar laten lijden zou voor mij geen optie zijn. Sterkte!!!!

zal filmpje maken voor je misuzu

is er nog hoop en wat moet ik doen? [video]http://www.youtube.com/watch?v=asFxOPW1fVI&feature=youtu.be[/video]

werkt niet.

Je FILMPJE werkt niet.

hoezo werkt niet ? de vis is nu stuk actiever nu die in de q bak zit en de wondjes wilde ik morgen gaan behandelen met me wondbehandelingset van me gestopte koihobby heb hem weer vernieuwd nieuwe jodium en waterstof peroxide gekocht de rest was nog goed. wil gewoon dat het beestje het gaat redden :engel:

Ik vind deze vis zo op het filmpje geen hopeloos geval lijken. Dat hangen op de bodem kan ook komen door alle stress van de situatie in de vijver en nu de verhuizing naar de q-bak. Ik denk dat rust nu het allerbelangrijkste is voor hem. Misschien daarbij behandelen met sabbactisun o.i.d.
Welke symptomen van zwemblaasproblemen heeft hij momenteel? Op het filmpje lijkt hij normaal te zwemmen, toch?

Ziet er echt niet zo slecht uit dat je de vis meteen moet doodmaken vindt ik. Althans dat zou ik bij deze vis echt niet zomaar doen.
Wat ik zou doen is vis puur met rust laten en quarantainebak dagelijks met 50% verversen daar moeten deze wondjes al snel van genezen. Ik zou er niet met jodium of waterstofperioxide aan gaan prullen.

Denk dat je met een tijdje lekker vers water door elke dag 50% te verversen al een heel eind komt.
Wel ook om de paar dagen het sponsje uit het filtertje uitspoelen, geen bacteriecultuur opbouwen.

En vooral GEDULD! Die vis is natuurlijk niet binnen een dag ofwat compleet genezen.

Dankje patries ik ga duime voor het visje 🙂 heeft het zin er een vis bij te zetten ?
En zal ik plantjes toevoegen? De vis mag er maar 1 maand inblijve :s

Heb het nu ook gezien.
Ga met Laan en Patries mee.

Deze Hoort ook niet in een Vijver,he.
Daar is hij te traag voor.

Toch fijn,dat hij er weer is.

De vis mag er maar 1 maand inblijven

Ik mag toch aannemen dat als de vis na een maand nog niet genezen is, je die termijn wel mag verlengen van je ouders?
Enne.....wat ga je eigenlijk met de vis doen als hij er weer bovenop is?

Dat hij sneller door een reiger gepakt wordt.
Of is het een razende roland.

Daartegen maken ook gewone goudvissen geen schijn van kans. Sowieso lijkt het me niet onverstandig om je vissen te beschermen tegen reigers, zeker als je vijver er erg toegankelijk voor is.

Sluiers zijn juist beter op hun plaats in een vijver dan in een aquarium, mits de nodige maatregelen getroffen worden (uitzonderingen daargelaten).

er zit een net over de vijver 🙂 in de winter komt er een ijsvrijhouder met een luchtsteentje er in dit is dan een wak open mocht het een strenge winter worden 🙂
verder gaat in het voorjaar het net eraf en komt er visdraad over de vijver gespannen zodat de reiger en niet bij kan.

Laan zei:
De vis mag er maar 1 maand inblijven

Ik mag toch aannemen dat als de vis na een maand nog niet genezen is, je die termijn wel mag verlengen van je ouders?
Enne.....wat ga je eigenlijk met de vis doen als hij er weer bovenop is?

ik denk van wel zij tegen me moeder dat ik niet wist hoelang het gaat duren. er zit een aquaflow 200 als filter in de q bak zodat water in beweging is .
verder moet er een gemengd bosje waterpest met cabomba in de bak als afleiding? en moet er een maatje bij om stress te verminderen?

ik weet nog niet wat ik met de vis ga doen als die er boven op is moet ik nog effe kijken 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan