Mike, goed bezig! Complimenten. Ben benieuwd naar de resultaten van je skim/filter...........
Om even terug te komen op je vraag, filter werkt goed. Merk wel dat hij het als skimmer het beste doet bij een specifieke waterstand, waarbij het water in het filterhuis dan net wat lager staat waardoor het oppervlak beter geskimd wordt. Het water valt dan als het ware mijn filter is. Merk alleen wel dat ik toch nog wel redelijk wat zweefvuil in de bak heb. Denk dat mijn externe filters vrij verzadigd zijn want krijg de bak niet echt lekker schoon. Wellicht hang ik er binnenkort een extra filtertje in of toch maar de sponzen even uitspoelen. Qua inrichting niet veel veranderd namelijk t.o.v. de vorige inrichting en toen was mijn water echt schoon schoon. Van een afstandje en met gedimde verlichting valt het gelukkig niet zo op, maar je ziet het toch wel op de foto's.
Net even wat bewolking dus tijd voor een paar foto's:
Om te beginnen met een totaalfoto, zie dat ik gisteren het water iets te veel heb bijgevuld
😳 Zo maar even wat laten zakken
😀
En ter vergelijking de bak van net geen 2 weken geleden. De ramirezi die je hier nog ziet zwemmen is naar een ander huis gegaan. Merk het gelijk aan mijn corydoras, zijn een stuk minder schuw en zijn veel sneller, en minder afwachtend, als er eten in de bak komt, maar ook als ik even rustig voor de bak ga zitten. Goede keuze, al mis ik die blauwe schicht soms toch nog wel
De crypto's een paar dagen geleden aangevuld tot een rijtje. Hopelijk groeit het nog wat natuurlijker. Echt heel goed blijven ze niet staan, tnx slakjes van me...
En omdat er iemand nieuwsgierig werd
Maar dan ook echt flink nieuwsgierig, hem met zijn prachtige kleuren ook maar even op de foto gezet. Heb 3 van deze prachtige vissen in de bak zwemmen, allemaal even mooi
Helaas zijn ze toch wat sneller als je een foto wilt maken, dus helemaal scherp krijg ik ze niet altijd op de foto
En uiteraard mijn hoekje met anubias, waarbij mijn rathbuni's juist weer erg nieuwsgierig werden. Kleuren staan hier mooi op de foto en het verschil is er nog steeds, al kleuren ze steeds mooier en voller rood
Dit is trouwens ook het domein van mijn modderkruipertje. Hij is regelmatig te zien of in de anubias of de trident er rechts naast. Heel leuk om te zien hoe nieuwsgierig hij is en hoe vaak hij zich laat zien. Foto is van een tijdje geleden, maar hij is mooi te zien. Vergeet meestal foto's te maken als ik hem zie..