Dubai 80 (Killerfish)


Mooie foto's en wel handig om 2 thermometers in je bak te hebben heb ik ook.
Zo zien we je inrichting eens van 2 andere kanten he.
 
Zal eens kijken of ik vanavond een paar foto's kan maken als het donkerder is. Om een beter beeld van het geheel te geven
 
@Ruben01 Tnx

En zoals gezegd gisteren de verlichting handmatig aan laten staan om even foto's te kunnen maken. Onderstaand het resultaat
Om te beginnen vanaf de rechterkant doorkijk in de bak, hier zie je de techniek ook zitten
20170719_234647.jpg


En vanaf links
20170719_234701.jpg


Vanaf schuinvoor links
20170719_234720.jpg


Close-up linksvoor
20170719_234731.jpg


Heb al 1 plantje verplaatst van links naar rechts de andere crypto. Maar hier wil ik dus nog wat tussenzetten om er meer 1 strook van te maken als het ware
20170719_234726.jpg


Anubias, welke mooi groen blijven/zijn
20170719_234735.jpg


En een paar foto's van mijn rathbuni's geprobeerd te maken. De kleuren zit veel verschil in onderling bij de vissen. Heb er een aantal met een knalrode onderkant en spierwitte vinnen, terwijl er enkele zijn die nog geen witte vinnen en amper een rode kleur hebben. Zijn snelle rakkers, dus helemaal strak krijg ik het niet...
20170719_234816.jpg

20170719_234826.jpg


En uiteraard nog een totaalfoto. De eerste met beide ledstrips aan. Niet heel scherp zie ik
20170719_234712.jpg


En 1 met alleen de voorste strip aan. Verschil is vooral op de achterwand te zien. Vissen schoten allemaal naar boven omdat ik de kap iets verschoof. Net een week hier maar ze weten nu al dat als de kap open gaat ze eten krijgen :D
20170719_234911.jpg
 
En of ze het weten,bij mij volgen ze zelfs het potje wat ik vast heb en als ik me buk om het potje te pakken dan weten ze het al en komen ze als een dolle naar boven zwemmen.
 
Mike, goed bezig! Complimenten. Ben benieuwd naar de resultaten van je skim/filter...........
Om even terug te komen op je vraag, filter werkt goed. Merk wel dat hij het als skimmer het beste doet bij een specifieke waterstand, waarbij het water in het filterhuis dan net wat lager staat waardoor het oppervlak beter geskimd wordt. Het water valt dan als het ware mijn filter is. Merk alleen wel dat ik toch nog wel redelijk wat zweefvuil in de bak heb. Denk dat mijn externe filters vrij verzadigd zijn want krijg de bak niet echt lekker schoon. Wellicht hang ik er binnenkort een extra filtertje in of toch maar de sponzen even uitspoelen. Qua inrichting niet veel veranderd namelijk t.o.v. de vorige inrichting en toen was mijn water echt schoon schoon. Van een afstandje en met gedimde verlichting valt het gelukkig niet zo op, maar je ziet het toch wel op de foto's.

Net even wat bewolking dus tijd voor een paar foto's:
Om te beginnen met een totaalfoto, zie dat ik gisteren het water iets te veel heb bijgevuld :oops: Zo maar even wat laten zakken :D
20170731_125612.jpg


En ter vergelijking de bak van net geen 2 weken geleden. De ramirezi die je hier nog ziet zwemmen is naar een ander huis gegaan. Merk het gelijk aan mijn corydoras, zijn een stuk minder schuw en zijn veel sneller, en minder afwachtend, als er eten in de bak komt, maar ook als ik even rustig voor de bak ga zitten. Goede keuze, al mis ik die blauwe schicht soms toch nog wel
20170719_234911.jpg


De crypto's een paar dagen geleden aangevuld tot een rijtje. Hopelijk groeit het nog wat natuurlijker. Echt heel goed blijven ze niet staan, tnx slakjes van me...
20170731_125622.jpg


En omdat er iemand nieuwsgierig werd
20170731_125639.jpg


Maar dan ook echt flink nieuwsgierig, hem met zijn prachtige kleuren ook maar even op de foto gezet. Heb 3 van deze prachtige vissen in de bak zwemmen, allemaal even mooi :smitten: Helaas zijn ze toch wat sneller als je een foto wilt maken, dus helemaal scherp krijg ik ze niet altijd op de foto
20170731_125642.jpg


En uiteraard mijn hoekje met anubias, waarbij mijn rathbuni's juist weer erg nieuwsgierig werden. Kleuren staan hier mooi op de foto en het verschil is er nog steeds, al kleuren ze steeds mooier en voller rood :smitten:
20170731_125723.jpg
20170731_125728.jpg

Dit is trouwens ook het domein van mijn modderkruipertje. Hij is regelmatig te zien of in de anubias of de trident er rechts naast. Heel leuk om te zien hoe nieuwsgierig hij is en hoe vaak hij zich laat zien. Foto is van een tijdje geleden, maar hij is mooi te zien. Vergeet meestal foto's te maken als ik hem zie..
20170714_200117.jpg
 
Gelukt ik heb mijn computer even volledig afgesloten en terug herop gestart en ja hoor ik zie de mooie foto's heel duidelijk maar hoe is de naam van die mooie nieuwsgierige vis waar je er 3 stuks van hebt zwemmen daar ben ik super benieuwd naar.:rolleyes::stars:
 
Ah, top! Zag al in een ander topic dat je ook al niks zag... dat staat gewoon in eerdere posts hoor :deal:

Maar om je het gezoek te besparen, al zal het meevallen want volgens mij staat het nog in de vorige post, de trichopsis pumila, dwergknorgoerami. Ik had er 5 waarvan 1 zich in het filter heeft klemgezwommen, de andere denk ik was een vrouwtje, Want naar mijn idee heb ik nog 3 mannen zwemmen:D
 
Ja sorry, drukte te snel op plaatsen. Was hem al aan het aanpassen.. je was te snel :oops:
Geen probleem hahaha ja ben best nog wel snel voor m'n leeftijd hahahaha.
Wel een bijzonder mooi visje van 4cm max en die kleuren van de vinnen en de staart zijn werkelijk prachtig,niet te duur per stuk zeker ?
 
Haha, ach. Elke leeftijd heeft zn charmes toch. Ik ben met mn 22 jaar soms gewoon wat te snel en enthousiast :juggle:

Klopt! Eenmaal op kleur hele gave vissen welke hier eigenlijk vooral middenin/onderin de bak zich vertoeven. Zitten graag tussen de planten te verstoppen, maar komen dan aan de andere kant weer graag naar voren soms.
Vooral overdag, als de zon iets op de bak staat zie je de prachtige blauwe kleuren van deze vissen.

Prijzen ga je wellicht van schrikken, ik heb er hier geloof ik wel een volle €5,50 voor betaald. En dan heb je slechts 5 visjes :p
 
Haha, ach. Elke leeftijd heeft zn charmes toch. Ik ben met mn 22 jaar soms gewoon wat te snel en enthousiast :juggle:

Klopt! Eenmaal op kleur hele gave vissen welke hier eigenlijk vooral middenin/onderin de bak zich vertoeven. Zitten graag tussen de planten te verstoppen, maar komen dan aan de andere kant weer graag naar voren soms.
Vooral overdag, als de zon iets op de bak staat zie je de prachtige blauwe kleuren van deze vissen.

Prijzen ga je wellicht van schrikken, ik heb er hier geloof ik wel een volle €5,50 voor betaald. En dan heb je slechts 5 visjes :p
Hahahaha das nog jong ik ben meer dan het dubbele van jouw leeftijd,waar is de tijd dat ik nog 22 was aaaarrrrhhhhh.
Bedoel je dan €5,50 voor 5 stuks ? Toch niet per stuk he.
 
Hahahaha das nog jong ik ben meer dan het dubbele van jouw leeftijd,waar is de tijd dat ik nog 22 was aaaarrrrhhhhh.
Bedoel je dan €5,50 voor 5 stuks ? Toch niet per stuk he.

En ik vind de tijd soms al snel gaan... klopt, €5,50 Voor 5 vissen, €1,10 per stuk als ik me niet vergis
 
Al zijn dat ook zeker gave vissen! Keuzes maken blijft toch lastig...

Is idd een koopje voor deze vissen
 
Net de sponzen schoongemaakt en wat waren deze smerig. Even uitspoelen en dan zijn ze weer als nieuw :)
Biologische materiaal doe ik eigenlijk niks mee, blijft eigenlijk altijd wel schoon in mijn filter ondanks dat het voor de blauwe en witte sponzen zit.

20170801_134010.jpg
20170801_134140.jpg
20170801_134158.jpg
20170801_134323.jpg
 
Heb ik ook gedaan afgelopen weekend Mike bij de oude bak en wat een smurrie(drek)daar af kwam goh en dan heb ik mijn buizen(darmen)ook maar meteen gekuist met zo'n lang dun borsteltje speciaal om darmen te kuisen,nu is alles weer als nieuw,want je darmen kunnen na verloop van tijd ook vast slibben he.
 
Heb ik ook gedaan afgelopen weekend Mike bij de oude bak en wat een smurrie(drek)daar af kwam goh en dan heb ik mijn buizen(darmen)ook maar meteen gekuist met zo'n lang dun borsteltje speciaal om darmen te kuisen,nu is alles weer als nieuw,want je darmen kunnen na verloop van tijd ook vast slibben he.
Heb de filters sinds de herinrichting nog niet schoongemaakt. Toen is er vrij veel vuil ingezogen en dat was te zien. Slangen heb ik even zo gelaten, was me te veel werk :oops: Is idd een mooi ding, heb ik hier ook om ze te reinigen.

Bak staat er echt grandioos bij, echt prachtig!
Dank u!
 
Je bak ziet er nog steeds mooi uit! Het kleurverschil bij de rathbunis zal wss blijven, de vrouwtjes kleuren geen witte tippen aan hun vinnen. Jij kan wel mooie foto's van ze maken zeg, ik krijg ze er totaal niet scherp op, mijn complimenten! :)
 
Je bak ziet er nog steeds mooi uit! Het kleurverschil bij de rathbunis zal wss blijven, de vrouwtjes kleuren geen witte tippen aan hun vinnen. Jij kan wel mooie foto's van ze maken zeg, ik krijg ze er totaal niet scherp op, mijn complimenten! :)

Tnx, ben ook erg blij met hoe het is geworden. Dat van die vinnen is dan weer niet blijven hangen... Dacht dat zowel de mannen als vrouwen de witte vinnen kregen. In dat geval heb ik een mooie verdeling, 7 mannen en 8 vrouwen. Zwemmen iig super als school samen, niet schichtig ofzo, maar wel heel mooi van de ene naar de andere kant als ik voor de bak beweeg.
Foto's zijn soms meer geluk dan wijsheid, maar geduld hebben scheelt een hoop :)
 
Dan raad ik het artikel op hobbykwekers over deze vis aan om eens te lezen, daar staat veel handige info in ;)
 
Mooie bak! Ik weet niet of het al eerder genoemd is, maar welke t5 buizen heb je erboven hangen en welke led strips?
 

Terug
Bovenaan