Dubai 80 (Killerfish)


maar deze laag blijft. Iemand die tips voor me heeft?

Eén van je uitstromen hoger of zelfs licht boven water zetten tijdens de nacht kan helpen.
Heb je genoeg oppervlaktebeweging eigenlijk?
Als je niet teveel stroming wilt bovenaan kan je nog altijd een uitstroom omhoog richten tegen het glas, dat breekt je wateroppervlak en de kaamlaag.

En puur op basis van de beelden zou ik durven zeggen om misschien ook wat minder te voederen? :sorry:
Lijkt echt een enorme hoeveelheid ineens dat je in de bak doet.

Leuke bak en dito bewoners trouwens!
 
Eén van je uitstromen hoger of zelfs licht boven water zetten tijdens de nacht kan helpen.
Heb je genoeg oppervlaktebeweging eigenlijk?
Als je niet teveel stroming wilt bovenaan kan je nog altijd een uitstroom omhoog richten tegen het glas, dat breekt je wateroppervlak en de kaamlaag.

En puur op basis van de beelden zou ik durven zeggen om misschien ook wat minder te voederen? :sorry:
Lijkt echt een enorme hoeveelheid ineens dat je in de bak doet.

Leuke bak en dito bewoners trouwens!
Zal eens kijken of dat wil helpen idd. En eh dat voeren... Was op mn camera aan het kijken naar of ik die op de juiste plaatst had gericht en voerde wat meer dan normaal.. Mannen en 2 dingen tegelijk :stom:
 
Zo nu en dan kijk ik eens op de leverancier van mijn lfs en nu is mijn oog gevallen op deze vissen. Iemand die er ervaring mee heeft? Ga vnm ook eerst vragen hoe veel ze kosten, maar ben bang voor een hoge prijs. Wel hele gave vissen op kleur als je het mij vraagt. Foto is van internet
Somphongss-rasbora-courtship.jpg
 
Leuk visje al heb ik er geen ervaring mee. Ik heb de Espei en die lijken er wat op en dit zijn rustige en makkelijke visjes.
 
Leuk visje al heb ik er geen ervaring mee. Ik heb de Espei en die lijken er wat op en dit zijn rustige en makkelijke visjes.
Een wat verlate reactie maar ja klopt. Zijn eigenlijk de 4de vis in de rij espei/hengeli/kegelvlek. Heb daarbij even navraag gedaan bij de LFS en de vissen zitten rond de €5,- p/s. Wordt me te gek dus voorlopig deze vissen nog maar even laten. Daarbij zag ik wel een hele gave betta halfmoon zwemmen. Twijfel alleen beetje over de prijs, deze is nml €16,95. Wat vinden jullie? Doen of niet?
20170919_171951.jpg
20170919_172001.jpg
20170919_172003.jpg
 
Ik heb mijn Betta man €8,95 betaald maar dat is geen halfmoon en als ik in jouw plaats was ik zou hem kopen want het is een magnifieke vis.
 
Pas je wel op dat je je bak niet te vol doet met vis. Je wilt denk ik té veel. In mijn ogen switch je wel erg vaak met vissen, al blijft het natuurlijk wel je eigen keuze....

Ps; wel erg mooie betta ;)
 
Ik zou het niet doen, denk niet dat hij het goed kan vinden met je halfsnavels.. Misschien een bakje erbij? ;)
Mocht dat maar.. Woon nog thuis en dat gaan mijn ouders alles behalve goed vinden. Op mezelf had ik het al lang geweten namelijk :D
 
Het is een hele mooie betta, maar misschien niet helemaal een slimme keuze.
Maar het is alsnog JOUW keuze.
 
Tijd voor een korte update. Vissen doen het allemaal goed en leven nog, heb alleen niet heel veel tijd om te genieten en echt goed te onderhouden, maar alle waarden blijven goed!
En omdat ik anders te veel weerspiegeling heb, maar even creatief :D

Dekbed maar aan de bovenkant tussen mijn raam om deze weerspiegeling weg te halen
20171001_183101.jpg


Met een totaalfoto, waarbij ik de kaamlaag niet echt heel erg goed weg krijg. Het stoort me op zich niet zo heel erg en de vissen lijken er geen last van te hebben. Nog maar even kijken hoe ik dit op ga lossen zonder alles aan te passen
20171001_182925.jpg


Mijn skimmer (foto van vorige week) doet namelijk wel goed zijn werk met het schoon houden van het oppervlak. Voedsel en planten zijn zo opgezogen, maar het laagje blijft helaas
20170926_160400.jpg


Het zandstrand wordt iig door iedereen gewaardeerd
20171001_182934.jpg


En hier de plantjes die nog steeds drijven :oops:
20171001_182948.jpg


Maar het water is zo goed als kraakhelder :D Even met wat visjes, waarbij mijn halfsnavels echt mooie rode vinnen krijgen :smitten:
20171001_183024.jpg


En wat mysterieuzer door de plantjes, mooi met mijn raamplakker
20171001_183033.jpg
 
Leuk bakje hoor en een dunne kaamlaag kan niet echt kwaad. Eventueel met een flesje of leeg ijsbakje wat afhevelen als extra.
 
Leuk bakje hoor en een dunne kaamlaag kan niet echt kwaad. Eventueel met een flesje of leeg ijsbakje wat afhevelen als extra.
Komend weekend maar even doen ja, deze week drukke stageweek waarbij ik hele dagen weg ben.

Vandaag op tijd klaar en even langs de lfs geweest voor een paar nieuwe bewoners. Ik kwam voor 2 extra halfsnavels om mijn groepje uit te breiden tot 7 maar heb er ook maar een extra vis bij meegenomen. Vond vooral de vinnen erg gaaf, moet alleen nog even flink op kleur komen. Daarnaast werden de vissen gelijk nieuwsgierig, zowel de halfsnavels die ik al had, maar ook de rathbuni's, al was de aandacht maar kort. Even kijken en dan gelijk weer weg
20171004_144400.jpg


Op die ene halfsnavel na na dan :D Al werd die wel lekker vergezeld
20171004_144412.jpg


En mijn nieuwe aanwinst. Moet even kijken hoe het gaat, anders ga ik hem ergens anders onderbrengen. Is ook nog echt een ukkie dus hopelijk wordt het een mooie, felgekleurde ?man? De lange vinnen zijn er iig al :smitten:
20171004_145549.jpg

En lekker even eten, zien jullie de knorgoerami ook stiekem meekijken?
20171004_150705.jpg
20171004_151014.jpg


Ben trouwens enorm blij met hoe de crypo's het doen en over het zand heen groeien. Nog beter dan gehoopt :D :D Het zweefvuil is trouwens vooral voedsel en wat opgewaaid zand wat op de foto's te zien is..
20171004_152447.jpg


En als afsluiter nog even een foto van mijn ramirezi, net een paar minuten in de bak
20171004_152530.jpg
20171004_152541.jpg
 
Zou inderdaad nog een vrouwelijke ramirezi erbij halen, beetje eenzaam zo :( maar het zijn zeker mooie visjes!
 
Zou inderdaad nog een vrouwelijke ramirezi erbij halen, beetje eenzaam zo :( maar het zijn zeker mooie visjes!

Een enkele ramirezi? Zijn dat geen paar diertjes?
Wel een heel mooi diertje!
Tnx! bewust er voor gekozen een enkel exemplaar te houden om zo min mogelijk territoriumvorming te krijgen, ook omdat ik een school corydoras op de bodem heb zwemmen. Was bang dat dit anders te veel ging botsen en hoop dan ook dat het op deze manier goed gaat. Mocht dit goed gaan kan ik over een tijdje altijd alsnog een vrouw er bij halen :) Merk ook nu al wel dat hij af en toe met de rathbuni's meezwemt als deze wat naar onderen zwemmen. Tot nu toe nog geen vlieg kwaad gedaan, op een beetje happen naar een zwemmende garnaal dan. Maar ja, dat doet de rest ook :juggle:
 
Laatst bewerkt:
Edit; blij met de aanschaf. Helemaal niet schuw en lekker aanwezig door de hele bak. Lampen net een paar minuten aan;
Klopt, hier ging hij ook direct de hele bak verkennen:D

Vgm is het een man, hij heeft geen paars buikje. Wat is je ph eigelijk? Ze willen graag een ph rond de 6.;)


Ps
De bak staat er wel mooi bij!!
 
Klopt, hier ging hij ook direct de hele bak verkennen:D

Vgm is het een man, hij heeft geen paars buikje. Wat is je ph eigelijk? Ze willen graag een ph rond de 6.;)


Ps
De bak staat er wel mooi bij!!
Zit hier meestal rond de 6,5 zonder toevoegingen oid
 
Even weer een aantal foto's gemaakt, omdat het toch wel een foto-album is :D
Alleereerst een rij foto's van mijn aquarium, waarbij ik rechtsachter het hout nog wat vallisneria wil plaatsen. Mis daar toch wat en denk dat mijn halfsnavels dit ook wel heel erg zullen waarderen :D Bak was nog niet schoon... Vooral de ramen waren aan een schoonmaakbeurt toe. Maar komende dagen weinig thuis dus toch maar even met deze foto's een update

20171010_201825.jpg


Ook hoop ik dat de vallisneria wat licht tegen gaan houden en dus mijn anubias wat voller laten groeien. Deze staan er niet helemaal even mooi bij
20171010_201841.jpg


Mijn leuke school rathbuni's
20171010_201845.jpg


Toch mijn grote verbazing groeit dit echt super
20171010_201900.jpg


In tegenstelling tot dit, wat toch wel meer loslaat en tot drijven komt. hopelijk heeft het gewoon even tijd nodig. Het wordt dan wel weer allemaal richting filter gezogen, du niet de hele bak doorgeblazen :D Dat is dan wel weer fijn
20171010_201909.jpg


Hoop dat dit ook wat breder gaat groeien, hierachter komt dus de vallisneria is het plan
20171010_201921.jpg


En nog wat foto's van tijdens het schoonmaken. Vooral mijn ramirezi was onwijs nieuwsgierig
20171011_165122.jpg


Favo plekje van mijn garnalen tijdens het voeren
20171011_190320.jpg


Al is dit ook een mooie plek voor ze
20171011_190334.jpg


Niet veel veranderd, maar toch mooi om alles (ook voor mezelf) later terug te kunnen zien :D
 
Laatst bewerkt:
En dan een hele reeks aan foto's van de bewoners tijdens het voeren. Vissen leven allemaal nog dus dat ik mooi nieuws. Zijn net een halfuur geleden gemaakt, dus kan wat weerspiegeling te zien zijn. Dat blaadje van de varen had ik graag weggehaald, maar dan jaag ik mijn vissen vrij snel weer weg. Dus die staat ook telkens op de foto :stom:

De mooie groene kleur wordt steeds meer zichtbaar
20171012_141635.jpg


En wel zo blij met de kwaliteit van mijn goldstripe. Hele gave gloed die ze over hun lichaam hebben
20171012_141639.jpg


Rechts de dikste van de groep
20171012_141846.jpg


En mijn man die even heel mooi kwam poseren :smitten:
20171012_142011.jpg
20171012_142012.jpg
20171012_142014.jpg


En uiteraard kan ik dat ook, moet hij (of zij) gedacht hebben
20171012_142147.jpg


Bah...
20171012_142508.jpg


Met z'n allen
20171012_142746.jpg


Verbazend scherp allemaal op de foto gekregen
20171012_142810.jpg
20171012_142829.jpg
 
Mooi weer Mike!
Probeer eens een stuk Riccia te laten drijven, zo kweek ik het namelijk!
Dat lukt door mijn filters dus niet echt. Wordt gelijk richting rechter filter gezogen en blijft dus niet drijven... Hoop dat het zo ook aan wil slaan en ach, dan af en toe maar wat van de intake afhalen
 

Terug
Bovenaan